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市場調査レポート
商品コード
1620276
世界の消費者アイデンティティとアクセス管理(CIAM)、2024年~2029年Consumer Identity and Access Management, Global, 2024-2029 |
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世界の消費者アイデンティティとアクセス管理(CIAM)、2024年~2029年 |
出版日: 2024年11月28日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 87 Pages
納期: 即日から翌営業日
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CIAMは自動化とデータ分析インテリジェンスにより変革的成長を遂げる
Frost & Sullivanは、消費者アイデンティティとアクセス管理(CIAM)を、ITインフラ全体にわたる消費者アイデンティティ、アクセス、ポリシーを制御・管理し、不正かつ潜在的に有害なセキュリティ侵害から企業を保護するフレームワークと定義しています。CIAMソリューションには、シングルサインオン、多要素認証、本人確認、ライフサイクル管理(プロビジョニング、デプロビジョニング)、パスワード管理、コンプライアンス管理などが含まれます。
この調査において、Frost & SullivanはCIAMをコンシューマーIAMまたは顧客のB2Cコンポーネントとみなしています。サイバーセキュリティが企業にとって最優先事項の1つであり続けるビジネス環境では、絶え間ない規制の変更、新たな脅威、リソースの不足が課題を際立たせています。CIAMも同様で、企業は、高い複雑性、サイロ化、複数の利害関係者、異なるシステム間の互換性の欠如から、強固なセキュリティプロファイルの維持に苦慮しています。CIAMエコシステムにおけるデバイスと非人間的アイデンティティの急増は、複雑性の増大につながります。最高情報セキュリティ責任者(CISO)は、CIAMの導入において社内の他の利害関係者とシームレスに連携するために、最新のエンドユーザーの脅威と次世代技術ソリューションを認識していなければなりません。ベンダーは、新しいビジネスモデルや機能でソリューションを補強し、成果を向上させるためのベストプラクティスについて顧客を教育することで、成長機会を生かすことができます。非人間的なアイデンティティ、プラットフォーム、革新的な認証技術、アイデンティティの脅威の検出と対応、IAMの回復力とリカバリなどの追加機能は、やがて強固なCIAMシステムの重要な一部となると思われます。本調査では、さまざまな業種や使用事例におけるCIAMソリューションの成功事例を紹介しています。本レポートの対象地域は世界です。調査期間は2023年~2029年で、2024年を基準年、2025~2029年を予測期間としています。
CIAM is Experiencing Transformational Growth Due to Automation and Data Analytics Intelligence
Frost & Sullivan defines consumer identity and access management (CIAM) as a framework that controls and manages consumer identities, access, and policies across IT infrastructures to protect enterprises from unauthorized and potentially harmful security breaches. CIAM solutions include single sign-on, multi-factor authentication, identity verification, lifecycle management (provisioning, deprovisioning), password management, and compliance management.
In this study, Frost & Sullivan considers CIAM as consumer IAM or the B2C component of customers. In a business environment where cybersecurity remains one of the highest priorities for enterprises, constant regulatory changes, new threats, and the lack of resources accentuate challenges. CIAM is no different as enterprises struggle to maintain a robust security profile given the high complexity, siloes, multiple stakeholders, and lack of compatibility among different systems. The proliferation of devices and non-human identities in the CIAM ecosystem leads to increased complexity. Chief information security officers (CISOs) must be aware of the latest end-user threats and next-generation technology solutions to work seamlessly with other stakeholders in the company in implementing CIAM. Vendors can capitalize on growth opportunities by augmenting their solutions with new business models and capabilities and educating clients about best practices to improve outcomes. Non-human identities, platforms, innovative authentication techniques, and additional capabilities such as identity threat detection and response and IAM resilience and recovery will soon become an important part of a robust CIAM system. The study illustrates successful implementations of CIAM solutions across various verticals and use cases. This report's geographic coverage is global. The study period is 2023-2029, with 2024 as the base year and 2025-2029 as the forecast period.