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市場調査レポート
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1644769

ラテンアメリカのコンシューマーエレクトロニクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Latin America Consumer Electronics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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英文 100 Pages
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2~3営業日
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ラテンアメリカのコンシューマーエレクトロニクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカのコンシューマーエレクトロニクス市場は予測期間中にCAGR 8.4%を記録する見込みです。

Latin America Consumer Electronics-Market-IMG1

コンシューマーエレクトロニクスは、新技術の出現により、ラテンアメリカで最も急成長している産業の一つです。消費者の需要を満たすための急速な技術進歩は、今後数年間で市場機会を生み出す可能性があります。高解像度密度を実現するためにマイクロLED技術をテレビに組み込むという市場動向は、市場の成長を後押しすると思われます。

2022年6月、メキシコのコンピュータアクセサリー専門企業Acteckは、多用途かつモダンなデザインで画像の鮮明さを必要とする頻繁なビデオ通話に最適なHaptos CW480ウェブカメラの発売を発表しました。Haptos CW480はCMOSセンサーを搭載しており、ワークスペースの照明を完璧に捉えることができます。

スマートフォンの販売台数は、2021年初頭から大幅に増加しています。パンデミック後の好景気により、市場全体が活気を取り戻しているためです。ほとんどの大手企業は、複雑なワークモデルやハイブリッド・ワークモデルを進めており、これがラテンアメリカでの市場拡大を後押ししています。

ブラジル、アルゼンチン、メキシコなどの中南米地域では、ウェアラブル関連のビジネスが着実に増加しており、現地市場はより洗練されつつあります。市場はより構造化されつつあり、スマートウォッチなどのガジェットに関しては、よりスマートなデバイスがより大きな割合を占めるようになっています。ラテンアメリカでは、市場の統合とメーカーによるエントリーレベルおよびプレミアム・デバイスへの投資により、大衆化と平均価格の引き下げが進むと思われます。

ラテンアメリカのコンシューマーエレクトロニクス市場の動向

ラテンアメリカにおけるスマートデバイスの普及拡大

ラテンアメリカでは、スマートアクセサリー、スマートホームデバイス、その他のスマートホームデバイスの需要が増加しています。これと環境意識の高まりが相まって、より高い性能効率をコスト効率よく実現するエネルギー効率の高い製品の採用を促しています。

スマートウォッチの高級ガジェットからライフラインへの移行は、医療機器への段階的開発によって病状に対処します。アップル・ウォッチ・シリーズ4はその典型的な例で、高品質の心臓測定や転倒検知などの技術的特徴を備えています。

ブラジルでは、TCLエレクトロニクスなど様々な企業が32インチから85インチまでのテレビを販売しています。そのうちの20%以上は、4Kや量子ドットなどの最先端技術を搭載した大画面スマートテレビです。2021年には、同社の世界総販売台数の86.6%をスマートテレビが占め、Xシリーズ、Cシリーズ、Pシリーズと幅広い製品を提供しています。どうやら、同社の製品はブラジルの消費者の需要に完全にマッチしているようです。

日常家事の自動化を促すデバイスが登場したことで、消費者の嗜好は一般的な単機能の電子製品から多機能のスマート・デバイスへとシフトしました。様々なウェアラブル、スマートホーム、その他のコンシューマーエレクトロニクスの力強い成長の結果、消費者向け電子機器製造企業は繁栄を続けた。

ブラジルが大きな市場シェアを占める見込み

メキシコ、ブラジル、アルゼンチンなどの国々は、これらの新興経済国でスマートウォッチ・デバイスを提供する企業にとって潜在的な機会を提供しています。例えば、サムスンはすでにこれらの地域で最も重要なスマートウォッチのプレゼンスを確立しています。Fitbit Ionicは、Fitbit Versa、Fitbit Ionic、Fitbit Ionic Adidas Editionのスマートウォッチをアルゼンチンで発売しました。これらの重要な開発は、これらの地域におけるウェアラブルの成長を加速させると予想されます。

ブラジルでは、スマートTVの普及率が大幅に上昇しています。インターネットの普及により、同地域で販売されるテレビの大半に統合機能が標準装備されるようになった。ブラジルのテレビはスマートテレビであり、2023年までに46%に増加すると予測されています。

グーグルは、Wear OSプラットフォーム上で新しいスマートウォッチの設計を開発するために、ハードウェアの経験を持つチームに専念しています。Wear OSにこの機能を組み込むことは、Wear OSベースの製品の顧客ベースを増やすのに有効だった。

ブラジルのコンシューマーエレクトロニクス産業は過去10年間で成長し、今後数年間でさらに成長し、2026年までに400億米国ドル以上の売上を生み出すと予想されています。2021年には100人あたり86人がスマートフォンを所有し、電話分野が収益の大半を占める。

同時に、テレビとコンピューターの分野(後者にはデスクトップPC、ノートPC、タブレットが含まれる)も、ラテンアメリカ諸国では需要が高いです。2021年の最初の10ヵ月で、ブラジルのテレビ生産台数は900万台を超えると思われます。

ラテンアメリカのコンシューマーエレクトロニクス産業の概要

市場の大手企業の中には、研究開発活動に多額の投資を行い、現在のエレクトロニクス技術やプロセスでより良い地位を築き、効率性を高めてコストを下げているところもあります。コンシューマーエレクトロニクス産業は、WEG、デル、日立、LGエレクトロニクス、フィリップス、サムスン電子、ソニー、東芝など、市場シェアを拡大するために様々なマーケティング戦略に取り組んでいる多数の既存企業の存在により、著しく競合しています。

  • 2021年9月- ブラジルの合弁エレクトロニクス企業SEMP TCLがRokuと提携。TCLは、ブラジルでTCL Roku TVモデルを発売する契約の一環として、同社との世界・パートナーシップを拡大しました。また、SEMP Roku TVの新ラインナップも同国で発売する予定。
  • 2021年3月- ノキアとWEGブラジルは、5Gスタンドアロン企業無線を含むインダストリー4.0プロジェクトを開始。WEG/V2COM Open Labは、ブラジル産業開発庁(ABDI)および通信規制庁(Anatel)と共同で運営されます。この先駆的プロジェクトでは、Nokia DACを使用して、パートナーシップのソリューションの品質と経済価値を検証します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • インターネットへのアクセスの増加
    • スマート家電やスマートデバイスの利用志向の高まり
  • 市場の抑制要因/課題
    • スマートデバイスに関するセキュリティ上の懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 電子機器
      • スマートフォン
      • タブレット
      • デスクトップPC
      • ノートパソコン
      • テレビ
      • その他
    • 家庭用電化製品別
      • 冷蔵庫
      • エアコン
      • 洗濯機
      • その他
  • 販売チャネル別
    • オンライン
    • オフライン
  • 国別
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Samsung
    • Dell Inc.
    • Panasonic
    • SEMP TCL
    • Apple Inc.
    • HP Inc.
    • Lenovo Group Limited
    • LG Electronics
    • Acer Inc.
    • Canon Inc.
    • Whirlpool Corp
    • Electrolux AB
    • Esmaltec

第8章 投資分析

第9章 将来展望

目次
Product Code: 91059

The Latin America Consumer Electronics Market is expected to register a CAGR of 8.4% during the forecast period.

Latin America Consumer Electronics - Market - IMG1

Consumer electronics is one of the fastest-growing industries in Latin America, owing to the emergence of new technologies. Rapid technological advancements to meet consumer demands may generate market opportunities in the coming years. The market trend of incorporating microLED technology into televisions for high-resolution density will boost the market growth.

In June 2022, Acteck, a Mexican company specializing in computer accessories, announced the release of its Haptos CW480 webcam, which is ideal for frequent video calls that require image clarity in a versatile and modern design. The Haptos CW480 has a CMOS sensor that allows you to perfectly capture the lighting of the workspace.

Smartphone sales have increased significantly since early 2021, owing to the post-pandemic economic boom that has allowed the overall market to pick up the pace. Most major corporations are moving forward with complex or hybrid work models, which is assisting market expansion in Latin America.

Businesses of wearables are witnessing a steady increase in Latin American regions such as Brazil, Argentina, and Mexico, and the local market is becoming more sophisticated. The market is becoming more structured, with smarter devices having more significant representation concerning gadgets such as smartwatches. With market consolidation and manufacturers investing in entry-level and premium devices, there will be a move towards massification and reducing the average price in Latin America.

Latin America Consumer Electronics Market Trends

Increasing smart device penetration in Latin America

Demand for smart accessories, smart home devices, and other smart home devices in Latin America is increasing. This, combined with increased environmental awareness, is inspiring the adoption of energy-efficient products that enable higher performance efficiency cost-effectively.

The transition of the smartwatch from a luxury gadget to a lifeline addresses medical conditions by gradual development into medical equipment. The Apple Watch Series 4 is a typical example, featuring technical features like high-quality heart readings and fall detection.

Various companies, such as TCL Electronics, sell televisions ranging in size from 32 to 85 inches in Brazil. Over 20% of those are large-screen smart TVs with cutting-edge technologies such as 4K and Quantum Dot. In 2021, smart TVs accounted for 86.6% of the company's total global sales volume, with a wide range of product offerings ranging from the X, C, and P Series. Apparently, the company's products perfectly match the demand of Brazilian consumers.

The availability of devices that encourage the automation of daily chores shifted consumers' preferences away from general single-purpose electronic products and toward multi-functional smart devices. As a result of the strong growth for various wearable, smart home, and other consumer electronic devices, consumer electronics manufacturing companies continued to flourish.

Brazil is expected to hold a significant market share

Countries such as Mexico, Brazil, and Argentina, among others, offer a potential opportunity for companies offering smartwatch devices in these emerging economies. For example, Samsung has already established one of the most significant smartwatch presences in these regions. Fitbit Ionic has launched its Fitbit Versa, Fitbit Ionic, and Fitbit Ionic Adidas Edition smartwatches in Argentina. These significant developments are expected to accelerate the growth of wearables in these regions.

In Brazil, smart TV penetration has increased significantly. Due to the Internet, integration has become a standard feature in the majority of televisions sold in the region. TV sets in Brazil were smart TVs projected to increase to 46 % by 2023.

Google has dedicated a team with hardware experience to developing new smartwatch designs on the Wear OS platform. Incorporating the feature in the Wear OS was useful in increasing the customer base for the Wear OS-based products.

Brazil's consumer electronics industry has grown over the last decade and is expected to grow further in the coming years, generating more than 40 billion US dollars in revenue by 2026. With 86 people per 100 owning a smartphone in 2021, the telephony segment accounted for the majority of revenue.

At the same time, the television and computer segments - the latter of which includes desktop PCs, laptops, and tablets - are also in high demand in the Latin American country. In the first ten months of 2021, TV production in Brazil will exceed nine million units.

Latin America Consumer Electronics Industry Overview

Some of the leading players in the market are investing heavily in research and development activities to a better position in current electronic technologies and processes to increase efficiency and lower costs. The Consumer Electronics Industry is significantly competitive due to the presence of numerous established players engaging in various marketing strategies to increase their market shares, such as WEG, Dell Inc., Hitachi, LG Electronics, Philips, Samsung Electronics, Sony, and Toshiba.

  • September 2021 - SEMP TCL, a joint venture electronics company based in Brazil, has partnered with Roku. TCL extended its global partnership with the company as part of the agreement to launch TCL Roku TV models in Brazil. It also intended to launch a new lineup of SEMP Roku TV models in the country.
  • March 2021 - Nokia and WEG Brazil have launched an Industry 4.0 project that includes 5G standalone corporate wireless. WEG/V2COM Open Lab is run in collaboration with the Brazilian Agency for Industrial Development (ABDI) and the Telecommunications Regulatory Agency (Anatel). The pioneering project will use Nokia DAC to validate the quality and economic value of the partnership's solutions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.4 Imapact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased access to the Internet
    • 5.1.2 Growing inclination towards using smart appliances and devices
  • 5.2 Market Restraints/Challenges
    • 5.2.1 Security concerns related to smart devices

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Product Type
    • 6.1.1 Electronic Devices
      • 6.1.1.1 Smartphones
      • 6.1.1.2 Tablets
      • 6.1.1.3 Desktop PCs
      • 6.1.1.4 Laptops/Notebooks
      • 6.1.1.5 Television
      • 6.1.1.6 Others
    • 6.1.2 Household Appliances
      • 6.1.2.1 Refrigerators
      • 6.1.2.2 Air Conditioners
      • 6.1.2.3 Washing Machines
      • 6.1.2.4 Others
  • 6.2 Sales Channel
    • 6.2.1 Online
    • 6.2.2 Offline
  • 6.3 Country
    • 6.3.1 Brazil
    • 6.3.2 Mexico
    • 6.3.3 Argentina
    • 6.3.4 Rest of Latin America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Samsung
    • 7.1.2 Dell Inc.
    • 7.1.3 Panasonic
    • 7.1.4 SEMP TCL
    • 7.1.5 Apple Inc.
    • 7.1.6 HP Inc.
    • 7.1.7 Lenovo Group Limited
    • 7.1.8 LG Electronics
    • 7.1.9 Acer Inc.
    • 7.1.10 Canon Inc.
    • 7.1.11 Whirlpool Corp
    • 7.1.12 Electrolux AB
    • 7.1.13 Esmaltec

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK