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市場調査レポート
商品コード
1644767
電界効果トランジスタ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)Field Effect Transistor - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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電界効果トランジスタ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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電界効果トランジスタ市場は、予測期間中にCAGR 5.5%を記録する見込みです。
また、自動車部品では安全性、インフォテインメント、ナビゲーション、燃費効率、産業部品ではセキュリティ、オートメーション、ソリッドステート照明、輸送、エネルギー管理などの機能が市場の研究を促進するとみられます。トランジスタは、ACブロワー・モーターのような電気モーターの速度を調整するアンプとして、あるいは燃料噴射装置のようなアクチュエーターを制御するソリッドステート・スイッチとして使用できます。
IEAによると、電気自動車の世界販売台数は2021年に660万台に達しました。電気自動車は全世界の自動車販売台数の9%を占めています。
回路全体で電力を制御する要求の高まりと小型化が、電界効果トランジスタ市場を牽引しています。例えばNXP半導体は、同じ電力性能を維持しながらトランジスタのパッキングサイズを55%縮小しました。Diodes Incorporatedも、DFN2020にパッケージされた車載対応MOSFET DMTH4008LFDFWQとDMTH6016LFDFWQを発表しました。
ミキサー回路の電界効果トランジスタ(FET)は、低相互変調歪みを制御します。カップリング・コンデンサが短いため、FETは低周波アンプに採用されています。電圧制御デバイスであるため、オペアンプでは電圧可変抵抗器として使用されます。静電気のため、電界効果トランジスタは損傷する可能性があります。
COVID-19は、主要な電子機器ブランドの世界・サプライチェーンにも影響を及ぼしています。中国は、電界効果トランジスター、コンデンサー、ダイオード、整流器、増幅器など、さまざまな電子入力用品の最大級の生産国であり輸出国です。中国での継続的な生産停止により、米国や欧州のいくつかの電子機器メーカーは、テレビ、スマートフォン、携帯電話アダプターなどの完成電子機器の生産停止を余儀なくされ、その結果、電子製品の需給ギャップが生じています。
電界効果トランジスタ市場は、自動車産業の技術向上による影響を受けています。従来のICエンジンを使用する自動車は、わずかな電気部品しか必要としないです。
電気自動車やハイブリッド車の採用が増加していることから、自動車は電界効果トランジスタ産業の成長分野の1つとなっています。大きなシェアを占めると予想されます。自律走行技術、回生ブレーキ、各種センサーの統合などの革新が、電界効果トランジスタの需要を高めています。さらに、ADAS(先進運転支援システム)を要求する政府の規則が、このセグメントの成長を支えています。自動車分野の電子部品は安全性に不可欠であり、高電圧や過酷な条件にさらされます。メーカー各社は、自動車用電界効果トランジスタの新製品を開発することでこれに対応しています。
2021年12月、STMicroelectronicsはSTPOWERシリコンカーバイド(SiC)MOSFETを発表し、電力密度、エネルギー効率、信頼性が目標基準を満たすために重要な電気自動車(EV)パワートレインやその他のアプリケーション向けのパワーエレクトロニクス・デバイスを改善しました。
電気自動車市場は競争が激しく、新しいメーカーが常に技術革新の限界に課題しています。例えば、ポルシェはTaycanを800Vのシステムで製造しましたが、最近の電気自動車の多くは400Vのバッテリーを使用しています。その結果、既存の自動車部品メーカーは自動車市場向けに電界効果トランジスタを開発しました。
2021年3月、パワー半導体、パワーIC、デジタル・パワー・ソリューションの設計、パイオニア、世界・サプライヤであるアルファ・オメガ・セミコンダクター・リミテッドは、最適化されたTO-247-4LパッケージのAEC-Q101承認1200V SiC MOSFETを発表しました。この製品は、優れた効率と信頼性が求められる電気自動車(EV)車載充電器、モーター駆動インバーター、車外充電ステーション向けに設計されています。車載規格に適合したTO-247-4Lで、一般的なゲート駆動電圧15Vの場合、1200VのSiC MOSFETは低オン抵抗を実現します。
2022年5月、メキシコでBMWは電気自動車の追加を計画しました。BMWはメキシコに10億米ドルを投資しており、組立工場はBMWの次の電気自動車専用製造施設になる可能性があります。電気自動車製造の増加は電界効果トランジスタ市場を押し上げます。
北米は、自動車産業やその他の産業が盛んであるため、電界効果トランジスタにとって最も重要な市場のひとつです。オン・セミコンダクター・コーポレーション、ダイオード・インコーポレイテッド、D3セミコンダクターLLCなどがこの地域に拠点を置く企業です。
半導体産業と電界効果トランジスタ製造は、生産、設計、研究において米国に大きく依存しています。この地域の重要性は、電子機器の輸出需要と、家電や自動車など電界効果トランジスタを大量に利用するエンドユーザー部門の増加を後押ししています。
半導体事業(ディスクリートを含む)は、米国で最も重要な輸出部門のひとつです。国際貿易協会(ITA)によると、半導体の大半(82%以上)は米国からの直接輸出と、米国が他国に所有する子会社による販売によるものです。これらには米国を拠点とする研究開発、知的財産開発、設計、その他の高付加価値活動が含まれます。世界半導体貿易統計(WSTS)機関によると、この地域は半導体産業の約22%を占めています。
現在のCOVID-19の流行は工場閉鎖をもたらしました。いずれの工場も、COVID-19の最近の流行によって閉鎖がもたらされました。中国は世界の半導体生産量の約40~50%を国内および輸出製造に利用しています。その結果、米国の半導体企業は中国に対して大きな収益エクスポージャーを持っています。
さらに、工場の閉鎖や生産設備の活用不足により、受注が減少し、その結果、売上が減少または遅延する可能性があります。アップル社、クアルコム社、ブロードコム社への売上エクスポージャーが大きい半導体企業は、短期的には影響を受ける可能性があります。全体的には、テキサス・インスツルメンツのような強力なエレクトロニクス・半導体企業が、この地域の電界効果トランジスタ業界を牽引しており、家電製品や自動車部品など数多くの分野の最終消費者がいます。需要は、この地域全体の消費者需要に支えられています。
世界の電界効果トランジスタ市場は非常に細分化されており、多数の電界効果トランジスタメーカーが製品を提供しています。各社は持続可能な環境成長を促進し、環境災害を防止するため、製品と技術に継続的に投資しています。各社はまた、市場シェアを高めるために、これらの製品を特別に扱う他の企業を買収しています。
The Field Effect Transistor Market is expected to register a CAGR of 5.5% during the forecast period.
In addition, features such as safety, infotainment, navigation, and fuel efficiency in automotive components and security, automation, solid-state lighting, transportation, and energy management in industrial parts are likely to drive the market studied. A transistor can be used as an amplifier to regulate the speed of electric motors like AC blower motors or as a solid-state switch to control actuators like fuel injectors.
According to the IEA, worldwide sales of electric automobiles had reached 6.6 million in 2021. Electric vehicles accounted for 9% of all vehicle sales worldwide.
The growing requirement to control power across circuits and miniaturization drives the Field Effect Transistor market. NXP semiconductors, for instance, reduced the packing size of their transistors by 55% while maintaining the same power performance. Diodes Incorporated also introduced DMTH4008LFDFWQ and DMTH6016LFDFWQ automotive-compliant MOSFETs packed in DFN2020.
Field effects transistors (FETs) in mixer circuits regulate low intermodulation distortions. Because of their short coupling capacitors, FETs are employed in low-frequency amplifiers. Because it is a voltage-controlled device, it is used as a voltage variable resistor in operational amplifiers. Due to the Static Electricity, Field Effect Transistors can be damaged.
COVID-19 has also impacted the global supply chain of major electronic brands. China is one of the largest producers and exporters of various electronics input supplies such as field effect transistors, capacitors, diodes, rectifiers, amplifiers etc. Due to the continuous production standstill in China, several electronic manufacturers in the United States and Europe have been compelled to halt production manufacturing of finished electronic items like TVs, Smart Phones, and mobile phone adaptors resulting in a demand-supply gap in electronic products.
The Field Effect Transistor market is being influenced by the automobile industry's rising technical improvements. Cars using traditional IC engines only require a few electrical components.
With the increased adoption of Electric vehicles and Hybrid vehicles, automotive is one of the rising segments of the Field Effect Transistor industry. It is expected to have a significant share. Innovations like autonomous car technology, regenerative braking, and the integration of various sensors have raised the demand for Field-Effect Transistors. Additionally, government rules requiring advanced driver assistance systems (ADAS) have supported the segment's growth. Electronic components in the automobile sector are vital for safety and are exposed to high voltages and extreme Conditions. Manufacturers have responded by creating a new range of Field Effect Transistors for automotive applications.
In December 2021, STPOWER silicon-carbide (SiC) MOSFETs were launched by STMicroelectronics, improving the power electronic devices for electric-vehicle (EV) powertrains and other applications where power density, energy efficiency, and reliability are critical to meeting goal criteria.
The electric vehicle market is very competitive, and new manufacturers are constantly pushing the boundaries of innovation. Porsche, for instance, built its Taycan with an 800 V system, although many modern electric vehicles use 400 V batteries. As a result, established automotive component makers developed Field Effect Transistor offerings for the automobile market.
In March 2021, Alpha & Omega Semiconductor Limited, a designer, pioneer, and global supplier of power semiconductors, power ICs, and digital power solutions, introduced AEC-Q101 approved 1200V SiC MOSFETs in an optimized TO-247-4L package. It's designed for electric vehicle (EV) onboard chargers, motor drive inverters, and off-board charging stations that demand excellent efficiency and dependability. For an automotive-qualified TO-247-4L with a typical gate drive of 15V, the 1200V SiC MOSFETs provide low on-resistance.
In May 2022, in Mexico, BMW planned to add electric vehicles. BMW is investing one billion USD in Mexico, and the assembly factory could become the automaker's next exclusive electric car manufacturing facility. An increase in the manufacturing of electric cars boosts the Field Effect Transistor Market.
North America is one of the most important markets for Field-Effect Transistors because of the region's automotive solid and other sectors. On Semiconductor Corporation, Diodes Incorporated, and D3 Semiconductor LLC are among the firms based in the area.
The semiconductor industry and Field Effect Transistor manufacturing rely heavily on the United States for production, design, and research. The region's significance fuels demand for electronic equipment exports and increasing end-user sectors that utilize large amounts of Field Effect Transistors, such as consumer electronics and automobiles.
The semiconductor business (including discrete) is one of the most significant exporting sectors in the United States. According to the International Trade Association (ITA), most semiconductors (more than 82%) come from direct US exports and sales by US-owned subsidiaries in other countries. They include US-based R&D, IP development, design, and other high-value-added activities. According to the World Semiconductor Trade Statistics (WSTS) organization, the area shares roughly 22% of the semiconductor industry.
The current COVID-19 pandemic has resulted in factory closures. For both factories, closures have resulted from the recent outbreak of COVID-19. China utilizes around 40-50% of worldwide semiconductor output for domestic and export manufacturing. As a result, semiconductor companies in the United States have significant revenue exposure to China.
Furthermore, plant closures or underutilization of production facilities may result in order reductions and, as a result, fewer or delayed sales. Semiconductor companies with significant sales exposure to Apple, Qualcomm Inc., and Broadcom Inc. might be impacted in the short run. Overall, powerful electronics and semiconductor firms like Texas Instruments drive the Field Effect Transistor industry in the area, with end-consumers from numerous sectors such as consumer electronics and automotive parts. Demand is fueled by consumer demand throughout the region.
The Global Field Effect Transistor market is highly fragmented, with numerous Field Effect Transistor manufacturers providing the product. The companies are continuously investing in the product and technology to promote sustainable environmental growth and prevent environmental hazards. The companies are also acquiring other companies that specifically deal with these products to boost the market's share.