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市場調査レポート
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1644642

リテールデジタルサイネージ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Retail Digital Signage - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
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リテールデジタルサイネージ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

リテールデジタルサイネージ市場は予測期間中にCAGR 7.56%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • デジタルサイネージは、画像、テキスト、動画を表示するディスプレイ技術です。LED、LCD、プロジェクション、電子ペーパーを使用してデジタル広告コンテンツを表示します。デジタルコンテンツは、静的な印刷ベースの看板よりも消費者の目に留まりやすく、記憶に残りやすいです。これにはいくつかの理由があるが、一番の理由は、人々が動きや色、新鮮さに惹かれることです。
  • 例えば、デジタル看板は多くの大都市圏で普及しており、不動産や食料品店から小児科、カーディーラー、ハンバーガー店まで、あらゆるものをマーケティングしています。これらの巨大な看板は、時には50%以上という大幅な定着率の向上が実証されています。つまり、通常の印刷された看板よりもデジタル看板を見た人の方が、その情報を思い出す可能性が高いということです。多くのクライアントは、そのような影響力にお金を払うことを厭わないです。
  • 小売業界ではデジタルサイネージの導入が進んでおり、大手企業やこれから参入する企業は、消費者分析を最大限に活用するために、AIや機械学習を搭載した先進的なデジタルサイネージを選択しています。ゼニス・メディアによると、西欧の屋外広告費は2022年までに64億米ドルを超えると予想されています。
  • 同市場では、最新技術に対応するため、さまざまな製品の革新や開発が行われています。例えば、Scalaは2022年6月、より迅速な新機能開発を可能にするため、同社の主力デジタルサイネージプラットフォームであるScala Enterprise Version 12.70の発売を発表しました。
  • しかし、初期投資の高さ、メンテナンスコストの高さ、消費電力の高さといった欠点が、市場の成長を抑制しています。しかし、デジタルサイネージシステム技術の進歩により、これらの課題を克服していくことが期待されます。
  • 2020年春以降、デジタルサイネージビジネスは競争力を維持するために難しい決断を迫られ、適応することを学ばなければならなくなった。特に、DOOH(デジタル・アウト・オブ・ホーム)事業は、多くの消費者が自宅で過ごす中、消費者にリーチする新たな方法を考え、ピボットすることを余儀なくされました。デジタルサイネージ事業は2021年には順調に回復しました。業界のリーダーたちは、数カ月間孤立していた人々が人前に出るようになると、特にプロモーションが独創的で注目を集めるものであれば、DOOHを察知する可能性が高くなることを発見しました。

リテールデジタルサイネージ市場動向

市場セグメンテーションはハードウェア分野が大きく伸びる

  • デジタルサイネージのハードウェアには、スクリーン(デジタルディスプレイ)、メディアプレーヤー、ネットワークコンポーネント、マウント、筐体などの物理的なコンポーネントが含まれます。デジタルサイネージは、LCD、LED、プロジェクションを使用して、デジタル画像、ビデオ、ストリーミングメディア、情報を表示します。メニューボード、バー・ディスプレイ、窓に面したボードなど、さまざまな形状があります。
  • デジタルサイネージプレーヤーは比較的無人であるため、スマートシステムは、展開や拡張が容易な現場環境用に準備されなければならないです。英国のクリスピークリーム店のように、この技術をインタラクティブに流用し、真ん中に穴のあいたデジタルサイネージ・システムをドーナツの販売店として活用しています。
  • 2021年10月、ドーナツ会社はスコットランドのエディンバラで、メニューボードのある壁をデザート受け取り用のカウンターに改造しました。このシステムには、サムスンのナローベゼル・スクリーン5台、BTECH System Xマウント、Absen 1.8mm直視型「壁の穴」LED、店内のAllSee 10 POE静電容量式タッチスクリーン、システム全体を制御するエンベデッド・サイネージ・デジタル・サイネージCMSが含まれています。
  • ほとんどのミレニアル世代の買い物客は、インタラクティブな体験をするために小売店を訪れます。小売店では複数のスクリーンに複数の広告が表示されるため、消費者の40%以上がサイネージを無視する傾向にあり、広告コンテンツ・プロバイダーにとっては大きな問題となっています。
  • これを克服するため、トミーヒルフィガー、IKEA、Argos、Last Call Studioなどの小売企業は、様々なハンドヘルドデバイスを通じて、インタラクティブディスプレイやスマートスクリーンコンテンツなど、様々な方法でデジタルサイネージを利用した革新的なショッピング体験を導入しています。
  • ベンダーの統合は、顧客体験を簡素化するように設計された助長的なパートナーシップの開発を促進しました。2021年11月、プロジェクターとディスプレイ市場の世界的リーダーであるシャープNECディスプレイソリューションズは、既存のガラス壁をダイナミックなデジタルサイネージに変換する包括的なAVソリューションであるActiveSceneが、XOGOメディアプレーヤー上で実行できるようになったと発表しました。XOGOとの統合は、唯一無二のソリューションへのアクセスを拡大する重要なステップとなります。

北米が大きなシェアを占める

  • 北米は、米国における主要ベンダーの存在と、ディスプレイ、接続、モニタリング分野における最近の技術進歩により、予測期間中、世界のリテールデジタルサイネージ市場を独占すると予想されます。さらに、普及が進むにつれてディスプレイパネルの価格も大幅に低下しています。
  • Scala Digital Signageによると、米国の小売業者の74%は、店舗内での魅力的な顧客体験の創出が重要であると考えており、売上の42%はオンライン、モバイル、ソーシャルコマースサイトからもたらされると予測されています。ミレニアル世代の買い物客の多くは、インタラクティブな体験をするために小売店舗を訪れます。小売店では複数の広告が複数のスクリーンに表示されるため、消費者の40%以上がサイネージを無視する傾向にあり、広告コンテンツ・プロバイダーにとっては大きな問題となっています。
  • 小売業者がターゲットを絞ったマーケティング戦略を重視する傾向が強まる中、サイネージメーカーは小売店舗と協力し、ブランド化された環境を作ることで売上増につなげようとしています。小型ディスプレイの開発は、バリューチェーン全体の成長を促しています。2022年1月、AxiomtekはインテルCeleronプロセッサーN3350とインテル統合Gen9グラフィックエンジンを搭載した組み込みボードKIWI310を発表しました。
  • 2022年3月、米国テキサス州のBubble Tea Companyは、VideotelDigitalの信頼性が高く手頃な価格のVP90メディアプレーヤーをデジタルサイネージ・メニューボード・ソリューションとして採用しました。デジタルメニューボードへの変更には、レストランのメニューボードを簡単に、遠隔操作で、すぐに更新できる技術ソリューションが必要で、新しいキャンペーンに対応したり、新しい味をフィーチャーしたり、特別オファーを告知したりする必要がありました。
  • さらに2022年、新たな動向としてデジタルサイネージ・キオスクが台頭してくる。企業、特に小売業は、米国中の顧客を引き付け、全国的な労働力不足の中で従業員への依存を減らし、売上を大流行前のレベルに戻すためにキオスクを利用しています。

リテールデジタルサイネージ産業の概要

リテールデジタルサイネージ市場は競争が激しく、国内外のプレーヤーが活躍しています。市場が拡大し、より多くの機会が得られると予想されるため、より多くのプレーヤーが市場に参入する可能性があります。市場の主要企業には、サムスン電子、LGディスプレイ、パナソニックなどが含まれます。

  • 2021年8月- パナソニック株式会社は、Complete Digital Signage Solutionエコシステム製品の発売を発表しました。これにはカスタマイズされた製品、ソフトウェア、サービスが含まれます。これらのソリューションにより、顧客はコンテンツを柔軟に遠隔操作でき、製品のメンテナンスも容易になります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界バリューチェーン分析
  • 小売業におけるデジタルサイネージの主な使用事例
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 市場成長を補完する広告の着実な増加
  • 市場抑制要因
    • コストに関する制約

第6章 市場セグメンテーション

  • ソリューション別
    • ハードウェア
      • ディスプレイ技術
      • メディアプレーヤー
      • プロジェクター
      • その他ハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Samsung Electronics Co.
    • LG Display Co. Ltd
    • Panasonic Corporation
    • Planar Systems Inc.
    • Scala Digital Signage
    • Spectra Displays Ltd
    • Sony Electronics Inc.
    • Luminati
    • SIS Digital Media Limited
    • Hanshow Technology
    • NoviSign Digital Signage Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 91007

The Retail Digital Signage Market is expected to register a CAGR of 7.56% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Digital signage is a display technology showing images, texts, and videos. It uses LED, LCD, projection, and e-paper to display the digital advertisement content. Digital content is more likely to be noticed and remembered by consumers than static print-based signs. There are several reasons at work here, but the primary one is that people are drawn to movement, color, and freshness.
  • For instance, digital billboards are prevalent in many metropolitan areas, marketing everything from real estate and grocery stores to pediatricians, car dealerships, and burger eateries. These massive billboards have been demonstrated to significantly enhance retention rates, sometimes by more than 50%, meaning that people who see a digital billboard rather than a standard print billboard are more likely to recall its information. Many clients are willing to pay for that kind of influence.
  • The retail sector is significantly adopting digital signage, with major and upcoming businesses opting for advanced digital signages featuring AI and machine learning to gain the most out of consumer analytics. According to Zenith Media, the outdoor advertising expenditure in Western Europe is expected to cross USD 6.4 billion by 2022.
  • The market is witnessing various product innovations and developments to keep up with the latest technologies. For instance, in June 2022, Scala announced the launch of its flagship digital signage platform, Scala Enterprise Version 12.70, to allow faster new feature developments.
  • However, drawbacks, such as high initial investments, high maintenance costs, and high power consumption, restrain the market growth. Nonetheless, with the advancement in technologies of digital signage systems, the market is expected to overcome these issues.
  • Since the spring of 2020, digital signage businesses have had to make some difficult decisions and learn to adapt to remain competitive. In particular, the digital-out-of-home (DOOH) business was forced to pivot and think of new ways to reach consumers when many consumers were staying at home. The digital signage business recovered well in 2021. Industry leaders discovered that as more people stepped out in public after months of isolation, they were more likely to detect DOOH, especially if the promotions were original and attention-grabbing.

Retail Digital Signage Market Trends

Hardware segment to have significant market growth

  • The hardware of a digital signage setup includes physical components such as screens (digital displays), media players, network components, mounts, or enclosures, among others. Digital signs use LCD, LED, and Projection to display digital images, video, streaming media, and information. They are available in various form factors, including menu boards, bar displays, and window-facing boards.
  • Since a digital signage player is comparatively unattended, a smart system must be prepared for a field environment that is easy to deploy and scale. Interactive appropriations of the technology, such as a Krispy Kreme outlet in the United Kingdom, have been utilizing a digital signage system with a hole in the middle as an outlet for donuts.
  • In October 2021, the doughnut company converted a wall with a menu board in Edinburgh, Scotland, into a counter for dessert pickup. The system included 5 Samsung Narrow Bezel Screens, BTECH System X mounts, Absen 1.8mm direct view 'Hole in the Wall' LED, AllSee 10 POE Capacitive Touch Screens inside the store, and embed signage Digital Signage CMS, controlling the whole system.
  • Most millennial shoppers visit retail stores to have an interactive experience. As retail stores display multiple ads on multiple screens, over 40% of consumers tend to ignore signage, which is a major problem for advertising content providers.
  • To overcome this, retail players, such as Tommy Hilfiger, IKEA, Argos, Last Call Studio, and many more, are adopting innovative shopping experiences using digital signage in multiple ways, such as interactive displays and smarter screen content, through various handheld devices, which can draw the shopper experience, thereby, leaving a long-lasting impression.
  • Vendor integration has fostered the development of conducive partnerships designed to simplify customer experiences. In November 2021, Sharp NEC Display Solutions, a global leader in the projector and display market, announced that ActiveScene, its comprehensive AV solution that transforms existing glass walls into dynamic digital signage, can now run on the XOGO media player. Integrating with XOGO marks an important step in expanding access to the one-of-a-kind solution.

North America to have a major market share

  • North America is expected to dominate the global retail digital signage market over the forecast period due to the presence of major vendors in the US region and the recent technological advancement in the display, connectivity, and monitoring space. Furthermore, the increasing adoption has decreased the prices of display panels significantly.
  • According to Scala Digital Signage, 74% of US retailers believe creating an engaging in-store customer experience is important, and 42% of sales are projected to come from online, mobile, and social commerce sites. Most millennial shoppers visit retail stores to have an interactive experience. As retail stores display multiple ads on multiple screens, over 40% of consumers tend to ignore signage, which is a major problem for advertising content providers.
  • With an increased focus among retailers on targeted marketing strategies, the signage manufacturers are collaborating with retail stores to leverage increased sales by creating a branded environment. Developments for smaller displays are encouraging growth across the value chain. In January 2022, Axiomtek introduced the KIWI310, an embedded board powered by the Intel Celeron processor N3350 and the Intel integrated Gen9 graphic engine.
  • In March 2022, Bubble Tea Company, Texas, United States, chose VideotelDigital's reliable and affordable VP90 media players as their digital signage menu board solution. Changing to digital menu boards required a technology solution that allowed their restaurant menu boards to be updated easily, remotely, and immediately to accommodate new campaigns, feature new flavors, or announce special offers.
  • Moreover, in 2022, an emerging trend is the rise of digital signage kiosks. Businesses, especially retail, are turning to kiosks to attract customers across the United States, rely less on employees during a nationwide labor shortage, and return sales to pre-pandemic levels.

Retail Digital Signage Industry Overview

The Retail Digital Signage Market is highly competitive, with some local and international players active in the market. With the market expected to broaden and yield more opportunities, more players may enter the market. Key players in the market include Samsung Electronics Co Ltd., LG Display Co. Ltd, and Panasonic Corporation, among others.

  • August 2021 - Panasonic Corporation announced the launch of the Complete Digital Signage Solution ecosystem of products. This includes customized products, software, and services. These solutions offer the customers flexibility in controlling the content remotely and make it easy to maintain the products.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Key use-cases of Digital signage in retail
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Steady increase in Advertising to Supplement Market Growth
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Cost related constraints

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Solution
    • 6.1.1 Hardware
      • 6.1.1.1 Display Technology
      • 6.1.1.2 Media Players
      • 6.1.1.3 Projectors
      • 6.1.1.4 Other Hardwares
    • 6.1.2 Software
    • 6.1.3 Services
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
    • 6.2.4 Latin America
    • 6.2.5 Middle-East and Africa

7 Competitive Landscape

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Samsung Electronics Co.
    • 7.1.2 LG Display Co. Ltd
    • 7.1.3 Panasonic Corporation
    • 7.1.4 Planar Systems Inc.
    • 7.1.5 Scala Digital Signage
    • 7.1.6 Spectra Displays Ltd
    • 7.1.7 Sony Electronics Inc.
    • 7.1.8 Luminati
    • 7.1.9 SIS Digital Media Limited
    • 7.1.10 Hanshow Technology
    • 7.1.11 NoviSign Digital Signage Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET