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市場調査レポート
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1644627

米国のHVAC機器とサービス:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)

United States HVAC Equipment & Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
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2~3営業日
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米国のHVAC機器とサービス:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のHVAC機器とサービス市場は予測期間中にCAGR 6.21%を記録する見込み

United States HVAC Equipment &Services-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 商業オフィスビルや住宅におけるエアコンの利用拡大が、同国のHVAC機器とサービスの需要を牽引する要因のひとつです。例えば、米国エネルギー省によると、米国では全住宅の約4分の3にエアコンが設置されています。
  • さらに、エアコンは米国で生産される総電力の約6%を使用し、住宅所有者の年間コストは約290億米ドルに上ります。こうした動向を考慮し、空調システムのエネルギー効率を高めるための取り組みがいくつか行われています。例えば、2021年12月、米国の国立再生可能エネルギーラボ(NREL)は、エネルギー効率の高い空調における液体乾燥剤の使用に焦点を当てた2つのプロジェクトに対する資金提供を受けました。
  • この研究プログラムの一環として、NRELはBlue Frontierと提携し、エネルギーを蓄積する効率的な暖房・換気・空調(HVAC)システムを開発します。このシステムは、独立系湿度制御を備えた間接蒸発式空調を活用することで、80%の省エネが期待されています。
  • HVACシステムのエネルギー効率を高める取り組みが行われているが、これらの機器のエネルギー消費量は依然として高いです。このことは、高い設置費用やメンテナンス費用といった要因とともに、調査対象市場の成長に課題をもたらしています。
  • COVID-19の流行は、需要と供給の同時崩壊により、米国のHVAC機器とサービス市場に大きな影響を与えました。同市場で事業を展開するベンダーは、オフィスビルの閉鎖や政府によるいくつかの規制により需要の落ち込みを経験しました。しかし、状況が正常化に向かっていることから、需要は牽引役となることが期待されます。

米国のHVAC機器とサービス市場動向

新規設置が成長を牽引

  • 米国における建設活動の増加は、主に同国におけるHVACシステムの新規設置を促進します。例えば、経済分析局によると、2021年の国内総生産(GDP)に対する建設産業の寄与率は4.2%でした。
  • パンデミックの短期的な影響を除けば、米国ではHVAC機器&サービスの需要は増加傾向にあります。例えば、2021年10月、Lennox Industriesは米国とカナダのHVACディーラーと提携し、同社のFeel The Loveプログラムの一環として130台のHVACユニットを設置しました。同社によると、これらのHVACは米国37州とカナダ5州に設置されます。
  • 建設中にHVACを導入するには、いくつかの規制や基準に準拠する必要があります。例えば、米国の外気換気に関する国家統一基準はASHRAE基準62.1~2010です。さらに、多くの州法では、エネルギー効率の最低要件、パイプやダクトの断熱、換気制御、システムのサイズ決定と密閉などが規定されています。

商業・工業部門がHVAC機器とサービスの需要を牽引

  • 商業・工業施設は、長い間HVAC機器とサービスの主要な消費者でした。米国の不動産セクター、特にホテル、モール、オフィス、空港などの商業スペースの急速な拡大が、研究市場に大きな成長機会をもたらしています。例えば、2021年1月、大手医薬品メーカーのメルク社は、ある種の膀胱がん治療であるTICE BCGの生産能力を拡大するため、新たな製造施設を建設する計画を発表しました。
  • 米国国勢調査局によると、米国の商業用建築物の建設額は2020年の868億2,000万米ドルから2021年には910億3,000万米ドルに増加しました。さらに、米国ゼネコン協会(AGC)によれば、建設業は米国経済に大きく貢献しており、毎年1兆4,000億米ドル近くの建造物を生み出しています。
  • 産業部門の成長もまた、調査対象市場にとって好都合な市場シナリオを作り出しています。例えば、経済分析局によると、2021年第4四半期の民間財生産業は1.5%増、民間サービス産業は9.1%増、政府は1.4%増でした。

米国のHVAC機器とサービス産業概要

米国のHVAC機器とサービス市場は、複数の既存参入企業によって競争が激しくなっています。需要の高まりも新規参入を後押ししています。ベンダーは、戦略的提携や買収を市場拡大への有利な道と考えています。市場に参入している主要参入企業には、Johnson Controls International PLC、Daikin Industries, Ltd.、Electrolux AB、Emerson Electric Companyなどがあります。

  • 2022年3月-コネチカット州知事は、公立学区が校舎の暖房、換気、冷房(HVAC)とその他の室内空気環境の改善費用を負担するのを支援する補助金プログラムを設立する法案を提案しました。このプログラムを開始するため、知事の予算案にはコネティカット州がアメリカン・レスキュー・プラン法から受け取った資金9,000万米ドルの投入が含まれます。
  • 2022年1月-Turntide Technologiesは、産業・商業ビル向けのHVACシステム、ファン、ポンプのエネルギー効率を改善する新しいスマートプラットフォームを発表しました。同社によると、新たに発売されたHVACプラットフォームはスマートモーターシステムを統合し、HVACエネルギー使用量を平均64%削減できます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の産業への影響
  • 産業バリューチェーン分析
  • 規制と市場への影響
  • 流通チャネル分析

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 住宅・非住宅ユーザーの増加
  • 市場課題
    • HVAC機器の高いエネルギー消費量

第6章 市場セグメンテーション:機器

  • 機器別
    • スプリットシステム(ダクト&ダクトレス)
    • 室内包装&ルーフトップ
    • チラー
    • エアハンドリングユニット
    • フェインコイル
    • 窓/壁貫通型、可動式、PTAC
    • ボイラー
    • ヒートポンプ
    • 加湿器と除湿器
    • その他の機器タイプ
  • エンドユーザー別
    • 住宅用
    • 産業・商業

第7章 空調サービスの市場分析

  • 市場概要
  • 市場セグメンテーション
    • タイプ別
      • 新規設置
      • 改修
    • エンドユーザー別
      • 住宅
      • 産業・商業

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Johnson Controls International PLC
    • Daikin Industries Ltd.
    • Lennox International Inc.
    • EMCOR Group
    • Emerson Electric Company
    • Carrier Corporation
    • Goodman Manufacturing Company
    • Uponor Corp
    • Trane Technologies
    • Raheem Manufacturing Company Ltd.

第9章 投資分析と将来

目次
Product Code: 90984

The United States HVAC Equipment & Services Market is expected to register a CAGR of 6.21% during the forecast period.

United States HVAC Equipment & Services - Market - IMG1

Key Highlights

  • The growing use of air conditioners in commercial office buildings and residential properties are some of the leading factors driving the demand for HVAC equipment and services in the country. For instance, according to the U.S. Department of Energy, about three-quarters of all homes in the United States have air conditioners.
  • Additionally, air conditioners use about 6% of the total electricity produced in the United States, at an annual cost of about USD 29 billion to homeowners. Considering such trends, several initiatives are being taken to enhance the energy efficiency of air conditioning systems. For instance, in December 2021, The USA's National Renewable Energy Laboratory (NREL) received funding for two projects focused on using liquid desiccant in energy-efficient air conditioning.
  • As part of this research program, NREL has partnered with Blue Frontier to develop an energy-storing efficient heating, ventilation, and air conditioning (HVAC) system. The system is expected to offer 80% energy savings by leveraging indirect evaporative air conditioning with separate humidity control.
  • Although initiatives are being taken to enhance the energy efficiency of HVAC systems, the energy consumption of these devices is still high. This, along with factors such as high installation and maintenance costs, is challenging the growth of the studied market.
  • The COVID-19 pandemic has significantly impacted the HVAC equipment and services market in the United States, owing to a simultaneous collapse of both the demand and supply. The vendors operating in the market experienced a fall in demand due to the closure of office buildings and several restrictions imposed by the government. However, the demand is expected to gain traction with the condition moving towards normalcy.

US HVAC Equipment & Services Market Trends

New Installations to Drive the Growth

  • Increasing construction activities in the country primarily drive new installations of HVAC systems in the country. For instance, according to the Bureau of Economic Analysis, the construction industry's contribution to the country's GDP was 4.2% in 2021.
  • Barring the short-term impact of the pandemic, the demand for HVAC equipment & services has been on the rise in the United States. For instance, in October 2021, Lennox Industries partnered with HVAC dealers across the U.S. and Canada to install 130 HVAC units as part of the company's Feel The Love program. According to the company, these HVACs will be installed in 37 U.S. states and 5 Canadian provinces.
  • Implementing HVAC during construction should comply with several regulations and standards. For instance, the national consensus standard for outside air ventilation in the United States is ASHRAE Standard 62.1-2010. Additionally, many state codes specify minimum energy efficiency requirements, pipe, and duct insulation, ventilation controls, and system sizing and sealing, among other factors.

Commercial and Industrial Sector to Drive the Demand for HVAC Equipments & Services

  • Commercial and industrial establishments have long been major consumers of HVAC equipment and services. The rapid expansion of the real-estate sector in the U.S., particularly commercial spaces, such as hotels, malls, offices, and airports, has created significant growth opportunities for the studied market. For instance, in January 2021, Merck, a leading medicine manufacturer, announced its plans to construct a new manufacturing facility to expand its production capacity for TICE BCG, a medicine for treating certain forms of bladder cancer.
  • According to the U.S Census Bureau, the value of commercial construction in the United States has increased to USD 91.03 billion in 2021, from USD 86.82 billion in 2020. Furthermore, according to the Associated General Contractors of America (AGC), construction is a major contributor to the U.S. economy and creates nearly USD 1.4 trillion worth of structures each year.
  • The growth of the industrial sector is also creating a favorable market scenario for the studied market as these companies' increasing investments in new facilities are being made, which drives the demand for HVACs. For instance, according to the Bureau of Economic Analysis, in the fourth Quarter of 2021, private goods-producing industries grew by 1.5 percent, private services-producing industries increased by 9.1 percent, and government increased by 1.4 percent.

US HVAC Equipment & Services Industry Overview

The United States HVAC Equipment & Services market is competitive due to several established players. The growing demand is also encouraging new players to enter the market. The market vendors view strategic partnerships and acquisitions as a lucrative path to market expansion. Some major players operating in the market include Johnson Controls International PLC, Daikin Industries Ltd., Electrolux AB, and Emerson Electric Company.

  • March 2022 - The governor of Connecticut proposed legislation to establish a grant program to assist public school districts in paying for heating, ventilation, and cooling (HVAC) and other indoor air quality improvements to school buildings. To launch the program, the governor's budget proposal includes an investment of USD 90 million in funding that Connecticut received from the American Rescue Plan Act.
  • January 2022 - Turntide Technologies launched a new smart platform to improve the energy efficiency of HVAC systems, fans, and pumps for industrial and commercial buildings. According to the company, the newly launched HVAC platform integrates a smart motor system and can cut HVAC energy use by an average of 64%.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Industry
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Regulations and Their Impact on the Market
  • 4.6 Distribution Channel Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rise in Residential and Non-residential Users
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Energy Consumption of HVAC Equipment

6 MARKET SEGMENTATION - EQUIPMENT

  • 6.1 By Equipment
    • 6.1.1 Split Systems (Ducted & Ductless)
    • 6.1.2 Indoor Packaged & Roof Tops
    • 6.1.3 Chillers
    • 6.1.4 Air Handling Units
    • 6.1.5 Furnaces
    • 6.1.6 Fain Coils
    • 6.1.7 Window/through the Wall, Moveable & PTAC
    • 6.1.8 Boilers
    • 6.1.9 Heat Pumps
    • 6.1.10 Humidifiers and Dehumidifiers
    • 6.1.11 Other Equipment Types
  • 6.2 By End-User
    • 6.2.1 Residential
    • 6.2.2 Industrial & Commercial

7 MARKET ANALYSIS OF HVAC SERVICES

  • 7.1 Market Overvies
  • 7.2 Market Segmentation
    • 7.2.1 By Type
      • 7.2.1.1 New Installations
      • 7.2.1.2 Retrofits
    • 7.2.2 By End-User
      • 7.2.2.1 Residential
      • 7.2.2.2 Industrial & Commercial

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Johnson Controls International PLC
    • 8.1.2 Daikin Industries Ltd.
    • 8.1.3 Lennox International Inc.
    • 8.1.4 EMCOR Group
    • 8.1.5 Emerson Electric Company
    • 8.1.6 Carrier Corporation
    • 8.1.7 Goodman Manufacturing Company
    • 8.1.8 Uponor Corp
    • 8.1.9 Trane Technologies
    • 8.1.10 Raheem Manufacturing Company Ltd.

9 INVESTMENT ANALYSIS AND FUTURE