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市場調査レポート
商品コード
1644625

北米の倉庫自動化:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

North America Warehouse Automation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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北米の倉庫自動化:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の倉庫自動化市場規模は2025年に80億1,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは16.7%で、2030年には173億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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機械、制御システム、ソフトウェアを使用し、倉庫内の在庫移動に最小限の人的支援を使用することで業務効率を高めることは、倉庫の自動化として知られています。自動化のメリットには、顧客サービスの向上、拡大性とスピード、組織管理、エラーの削減などがあります。

主要ハイライト

  • Bank of Americaによると、2025年までに全製造業の45%がロボット技術を利用して行われるようになるといいます。この動向を受け、Raymond Limited(インドの繊維会社)やFoxconn Technology(中国を拠点とし、Samsungなどの大手ハイテクメーカーに製品を供給)などの大企業は、工場に自動化技術を導入することで、労働者の代わりとなっています。
  • Generix Groupによると、自動化のイニシアチブは、倉庫管理システム(WMS)の最適化された導入から始めるべきです。WMSを導入するだけで、倉庫設置の10倍のコストで生産性を20%向上させることができます。次に、企業のニーズに応じて、例えば自動デパレタイジング/パレタイジングシステムを設置するなど、ロボット化を導入する方法があります。ロボットが異なるパレットから特定の包装をピックアップし、そのパレットを作成します。
  • さらに、様々な要因が倉庫ロボット導入の増加に直接影響しています。倉庫数の増加と倉庫自動化への投資の増加は、世界の人件費の上昇と拡大可能な技術ソリューションの利用可能性と相まって、地域全体の倉庫ロボット市場を牽引しています。
  • 市場ベンダーによる自動化技術の急速な強化により、これらの製品レンジやソフトウェア機能における新たなバリエーションがより頻繁に発生しています。このため、既存の技術はすぐに時代遅れになり、定期的な変更やアップグレードの必要性が高いコストの原因となっています。
  • COVID-19の大流行により、倉庫業者は自動化とロボティクスの導入スケジュールを早めることを検討するようになりました。導入に成功すれば、生産性を向上させながら作業員とのやり取りを減らすことで、より安全な仕事を創出し、eコマース需要の増大に対応することができます。ここ数ヶ月のeコマースの台頭により、何千もの実店舗が閉店しています。しかし、パンデミックの発生と世界の閉鎖は、特に米国などの国々で倉庫や産業活動に影響を与えています。

北米の倉庫自動化市場動向

倉庫におけるロボット導入の増加が市場を牽引

  • 衣料品やスポーツ用品を倉庫の通路に運んだり、食料品や化粧品、工業部品の入ったビンを高い山から引っ張り出したり、注文をより早く届けるために商品を作業員に渡したりする自動運転マシンの数が増えています。一部の物流事業者は、遠隔操作が可能なフォークリフトを検査的に導入しており、厳しい労働市場の雇用主が地理的に広い労働者プールを利用できるようにしています。
  • Ware2Goの調査によると、アメリカ人の67%が自宅で仕事をしています。これは、彼らがオンラインショッピングに簡単にアクセスできることを意味します。eコマースは、COVID-19の大流行によってアメリカ人の買い物の仕方が変わったため、これまで以上に依存度が高まっています。その結果、米国企業の半数以上が、市場環境の変化に対応するため、自動化への投資意欲を高めています。2020年、Honeywell Intelligrated Automation Investment調査では、eコマース食料品(66%)、飲食品(59%)、物流(55%)産業が、自動化により投資する可能性が最も高いことがわかった。
  • コロナウイルスの大流行で需要が急増したため、消毒ロボットの開発に投資している企業もあります。例えば、2020年4月、Ocadoは北米初のロボット自動倉庫を立ち上げると発表しました。これは、2020年に国際的に開設される2番目のOcadoカスタマーフルフィルメントセンターです。
  • 市場はまた、ロジスティクスセグメントで自動化ソリューションを展開するための様々なパートナーシップを確認しています。例えば、2021年5月、ABBロボティクスはCam IndustrialとRemtech Systemsと提携し、消費者の需要によるフルフィルメントセンターにおける柔軟性、スピード、正確性へのニーズの高まりに対応するため、アルバータ州とブリティッシュ・コロンビア州で物流とサプライチェーン向けの自動化ソリューションを導入しました。
  • 今日のインテリジェントロボットは、オムニチャネル・サプライチェーンの複雑な要求に適しています。例えば、自律移動ロボット(AMR)は、より機敏なナビゲーション機能を備えており、内蔵センサやレーザースキャナーを使って倉庫内のあらゆる場所を移動し、商品を回収して作業員に届けることができます。米国の労働力がこの新しい労働力の内外で働き続ける中、自動化は、企業がこうしたeコマースの機会を最大限に活用し、社会が繁栄し繁栄するために必要なものを確保するのに役立つと考えられます。

eコマース産業の成長とSKUの急増。

  • 常時接続のeコマースとレスポンスタイムの高速化に伴い、エラーのない大量の在庫管理単位(SKU)を管理する必要性から、倉庫、フルフィルメントセンター、インテリジェントで効率的な標準が拡大しています。コストを削減し、オペレーションを合理化し、効率を高めるという緊急のニーズが、ロボットの技術革新を後押ししています。また、経済が成長していることに加え、同地域の小売eコマース市場における競争激化による自動化需要が市場の成長を後押ししています。
  • オムニチャネルロジスティクスの台頭など、技術の進歩や市場の変化により、企業はカタログに新しいアイテムを追加することが求められています。企業は、顧客ポートフォリオを拡大するために、SKU(在庫管理単位)の販売数を増やすことがあります。SKUスパイクは、より多くの商品を仕入れることで売上を増やすことを目的とした戦略であり、企業はより多くの顧客にサービスを提供することができ、その結果、より多くの売上を得ることができます。
  • 2021年4月、クラウドベースの倉庫管理システム(WMS)のリーダーの1つである3PLセントラルは、在庫管理システムとeコマースオペレーションプラットフォームのリーディングカンパニーであるSkubanaを買収しました。この買収により、3PLセントラルは、インテリジェントな注文ルーティングと在庫管理を含むサプライチェーン技術の提供を拡大し、ショッピングカートから倉庫までの統合フルフィルメントソリューションを記載しています。
  • 同様に、2020年9月、Chewyは、新しい倉庫ロケーションと既存施設の改装を通じて、今後2年間でフルフィルメント・ネットワーク全体の自動化を推進する計画です。Chewyは、第2四半期に2つ目の自動フルフィルメントセンターを、第3四半期には「限定カタログ施設」を開設しました。また、Chewyは、物量の急増に対応し、急激な輸送コストと分割輸送を避けるため、ミズーリ州カンザスシティの大都市圏に初の限定SKU倉庫を開設しました。
  • また、Materials Management & Distribution Reportによると、ジャスト・イン・タイム注文、消費者への直接配送、小売業者と卸売業者の関係の変化により、大パレットの注文数が減少しています。少量、複数SKUの注文の増加により、倉庫は自動化を余儀なくされています。このような場合、技術が利用可能であるため、施設全体の再設計にかかる時間とコストが削減され、導入が容易になっています。

北米の倉庫自動化産業概要

北米の倉庫自動化市場の競合環境は、Dematic Group、Daifuku Co.Ltd.、Swisslog Holding AG、Honeywell Intelligratedなどです。製品発表、買収、パートナーシップは、倉庫自動化産業において市場参入企業が採用する主要戦略です。

  • 2021年6月-Invia Robotics, Inc.は、現在倉庫技術ソリューションを提供している10社以上との契約を発表しました。この契約は、新たなチャネルを通じてInviaの直接販売イニシアチブを補完するために設計された包括的なチャネル・パートナー・プログラムの一環です。倉庫が需要の増加に対応するために自動化を迫られる中、同社のAI主導の最適化ソフトウェアと自律移動ロボットをeコマース・フルフィルメントセンターに提供する能力を拡大します。
  • 2021年10月-ABB Limitedのホワイトペーパーは、労働力不足、オムニチャネル流通、eコマースの成長など、eコマースによって加速される課題と機会に対処するためのロボティクスと自動化に焦点を当てています。ABBは、柔軟な自動化によって物流業務の回復力を高める4つの重要な自動化ソリューションを提供しました。物品ピッキング、パレタイジング、ロボットによる保管・検索システム、ソーティングです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • マクロ経済要因が倉庫自動化市場に与える影響
  • COVID-19が国内決済市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • eコマース産業の成長とSKUの急増。
    • 技術革新と利用可能性の増加
  • 市場課題
    • 製品製造のための高額な設備投資

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ハードウェア
      • 移動ロボット(AGV、AMR)
      • 自動保管・検索システム(AS/RS)
      • 自動コンベア・仕分けシステム
      • デパレタイジング/パレタイジングシステム
      • 自動認識とデータ収集
      • ピースピッキングロボット
    • ソフトウェア(倉庫管理システム、倉庫実行システム)
    • サービス(付加価値サービス、メンテナンスなど)
  • エンドユーザー産業別
    • 飲食品
    • 郵便・小包
    • 食料品
    • 一般商品
    • アパレル
    • 製造業
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Dematic Group
    • Daifuku Co., Ltd
    • Honeywell Intelligrated(Honeywell International Inc.)
    • Omron Adept Technologies
    • Invia Robotics Inc
    • KUKA AG
    • Oracle Corporation
    • One Network Enterprises Inc.
    • Locus Robotics
    • Fetch Robotics Inc.

第8章 投資分析

第9章 将来の展望

目次
Product Code: 90981

The North America Warehouse Automation Market size is estimated at USD 8.01 billion in 2025, and is expected to reach USD 17.33 billion by 2030, at a CAGR of 16.7% during the forecast period (2025-2030).

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The use of machines, control systems, and software to increase operational efficiency by using minimal human assistance in the warehouses for inventory movement is known as warehouse automation. The benefits of automating include improved customer service, scalability & speed, organizational management, and error reduction.

Key Highlights

  • By 2025, according to the Bank of America, 45% of all manufacturing will be carried out using robotic technology. Following this trend, large companies such as Raymond Limited (an Indian textile company) and Foxconn Technology (a China-based supplier to major tech makers like Samsung) have replaced workers by incorporating automatic technology in their factories.
  • According to the Generix Group, automation initiatives should start with a well-optimized implementation of the Warehouse Management System (WMS). WMS alone can increase productivity by 20% at ten times the cost of installing a warehouse. Then, depending on the company's needs, there are ways to introduce robotization, for example, by setting up an automatic de-palletizing/palletizing system. The robot picks up a specific package from different palettes and creates its palette.
  • Moreover, various factors have directly impacted the increasing adoption of warehouse robotics. The rising number of warehouses and increasing investments in warehouse automation, coupled with the global rise in labor costs and availability of scalable technological solutions, have driven the market for warehouse robots across the region.
  • Rapid enhancement in automation technology by market vendors has led to new variations in these product ranges or software functionalities occurring more frequently. This has been causing existing technologies to become outdated quickly, and the need to be changed or upgraded regularly accounts for high costs.
  • The COVID-19 pandemic has led warehouse operators to consider accelerating their schedules to adopt automation and robotics. Successful deployments create safer jobs by reducing worker interaction while increasing productivity to meet growing e-commerce demands. With the rise of e-commerce in recent months, thousands of physical stores have closed. However, the pandemic outbreak and the lockdown worldwide have affected the warehousing and industrial activities, especially in countries such as the United States.

North America Warehouse Automation Market Trends

Increased Adoption of Robotics In The Warehouses Is Driving The Market

  • A growing number of self-driving machines are shuttling clothing and sports equipment down warehouse aisles, pulling bins of groceries, cosmetics, and industrial parts from high stacks, and handing off goods to workers to help deliver orders faster. Some logistics operators are testing forklifts that can be operated remotely, allowing employers in tight labor markets to draw from a geographically broader pool of workers.
  • According to a Ware2Go survey, 67% of Americans work from home. This means they have easy access to online shopping. E-commerce is more dependent than ever as the COVID-19 pandemic has changed how Americans shop. As a result, over half of U.S. companies are increasingly willing to invest in automation to respond to changing market conditions. The 2020 Honeywell Intelligrated Automation Investment study found that the e-commerce grocery(66%), food and beverage (59%), and logistics (55%) industries are most likely to invest more in automation.
  • Some players are investing in developing disinfection robots due to the sudden increase In demand during the coronavirus pandemic. For instance, in April 2020, Ocado announced the launch of its first robotic automated warehouse in North America, which the Empire company would use to begin testing orders in Ontario, Canada. It is the second Ocado customer fulfillment center to be opened internationally in 2020.
  • The market is also witnessing various partnerships to deploy automated solutions in the logistics sector. For instance, in May 2021, ABB robotics collaborated with Cam Industrial and Remtech Systems to introduce automation solutions for logistics and supply chains in Alberta and British Columbia to address the growing need for flexibility, speed, and accuracy in fulfillment centers based on consumer demand.
  • Today's intelligent robots are well suited for the complex demands of omnichannel supply chains. For example, autonomous mobile robots (AMRs) have more agile navigation capabilities that allow them to navigate anywhere in the warehouse using built-in sensors and laser scanners to retrieve goods and deliver them to workers. As the U.S. workforce continues to work inside and outside this new workforce, automation will help businesses maximize these e-commerce opportunities and ensure that society has what it needs to thrive and prosper.

Growth In The E-commerce Industry and SKUs Proliferation.

  • With the advent of always-on e-commerce and faster response times, the need to manage large numbers of error-free stock-keeping units (SKUs) are expanding warehouses, fulfillment centers, and intelligent and efficient standards. The urgent need to reduce costs, streamline operations and increase efficiency drives robot innovation. In addition, the economy is growing, and the demand for automation due to intensified competition in the retail e-commerce market in the region is driving the market's growth.
  • Technological advances and market changes, such as the rise of omnichannel logistics, have required companies to add new items to their catalogs. Companies may increase the number of SKUs (Stock Keeping Units) sold to expand their customer portfolio. SKU spikes are a strategy aimed at increasing sales by stocking more products, and companies can serve more customers and, as a result, earn more sales.
  • In April 2021, 3PL Central, one of the leaders in cloud-based Warehouse Management Systems (WMS), acquired Skubana, a leading inventory management system and e-commerce operations platform. With this acquisition, 3PL Central expanded its supply chain technology offering to include intelligent order routing and inventory management to provide an integrated fulfillment solution from the shopping cart to the warehouse.
  • Similarly, in September 2020, Chewy company plans to drive automation of its entire fulfillment network over the next two years through new warehouse locations and remodeling existing facilities. Chewy opened a second automated fulfillment center in the second quarter and a "limited catalog facility" in the third quarter. Also, Chewy opened its first Limited SKU warehouse in the metropolitan area of Kansas City, Missouri, to respond to spikes in volume and avoid rapid transportation costs and split transportation.
  • Also, as per the Materials Management & Distribution Report, just-in-time ordering, direct-to-consumer distribution, and shifting retailer-wholesaler relationships reduce the number of large-pallet orders. The growth of small, multiple SKU orders is forcing warehouses to automate. The availability of technology, in such cases, has led to an ease of deployment by decreasing the time and cost of re-designing the whole facility.

North America Warehouse Automation Industry Overview

The North American warehouse automation market's competitive environment shows the market's fragmentation with major global players, including Dematic Group, Daifuku Co. Limited, Swisslog Holding AG, and Honeywell Intelligrated. Product launches, acquisitions, and partnerships are key strategies market players adopt in the warehousing automation industry.

  • June 2021 - Invia Robotics, Inc. announced agreements with more than ten companies currently providing warehouse technology solutions. The contracts are part of a comprehensive channel partner program designed to supplement inVia's direct selling initiatives through new channels. It expands the company's capacity to provide its AI-driven optimization software and autonomous mobile robots to e-commerce fulfillment centers when warehouses are pressured to automate to keep up with the growing demand.
  • October 2021 - The ABB Limited's White Paper focuses on robotics and automation in addressing the challenges and opportunities accelerated by COVID-19, such as labor shortages, omnichannel distribution, and e-commerce growth. ABB offered four critical automation solutions that increase the resiliency of logistics operations through flexible automation. Item picking, palletizing, robotic storage and retrieval systems, and sorting.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of Macro-economic Factors on the Warehouse Automation Market
  • 4.5 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growth in the e-commerce industry and SKUs proliferation.
    • 5.1.2 Increase in technology innovations and availbility
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High capital investments for manufacturing products

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Hardware
      • 6.1.1.1 Mobile Robots (AGV, AMR)
      • 6.1.1.2 Automated Storage and Retrieval Systems (AS/RS)
      • 6.1.1.3 Automated Conveyor & Sorting Systems
      • 6.1.1.4 De-palletizing/Palletizing Systems
      • 6.1.1.5 Automatic Identification and Data Collection
      • 6.1.1.6 Piece Picking Robots
    • 6.1.2 Software (Warehouse Management System, Warehouse Execution System)
    • 6.1.3 Services (Value Added Services, Maintenance, etc.)
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Food and Beverage
    • 6.2.2 Post and Parcel
    • 6.2.3 Groceries
    • 6.2.4 General Merchandise
    • 6.2.5 Apparel
    • 6.2.6 Manufacturing
    • 6.2.7 Other End-User Industries

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Dematic Group
    • 7.1.2 Daifuku Co., Ltd
    • 7.1.3 Honeywell Intelligrated (Honeywell International Inc.)
    • 7.1.4 Omron Adept Technologies
    • 7.1.5 Invia Robotics Inc
    • 7.1.6 KUKA AG
    • 7.1.7 Oracle Corporation
    • 7.1.8 One Network Enterprises Inc.
    • 7.1.9 Locus Robotics
    • 7.1.10 Fetch Robotics Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK