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市場調査レポート
商品コード
1644519

フランスのディスポーザブルテーブルウェア:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

France Disposal Tableware - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 160 Pages
納期
2~3営業日
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フランスのディスポーザブルテーブルウェア:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フランスのディスポーザブルテーブルウェア市場規模は2025年に2億3,887万米ドルと予測され、2030年には2億8,301万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは3.45%です。

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同市場は、全国的なクイックサービスレストラン、カフェ、バーの増加に起因する大きな成長を経験しています。利便性を求める顧客の増加がディスポーザブルテーブルウェア市場の需要を牽引しています。さらに、欧州のフードサービス廃棄市場は高収益を上げると予想され、使い捨てアイテムの需要をさらに押し上げています。予測期間中、フランスは他の市場に比べ消費量において最も高い成長率を示すと予想されます。

実用的で衛生的な製品に対するニーズの高まりが、フランスにおけるディスポーザブルテーブルウェア市場を後押ししている理由の一つです。ディスポーザブルテーブルウェアを使えば簡単で、従来の食器を洗って保管する必要がないため、時間がかかる可能性があり、必ずしも衛生的とは言えないです。キャンプやピクニック、バーベキューなどのアウトドア人気が高まっていることも、市場拡大を後押ししています。ディスポーザブルテーブルウェアは軽量で持ち運びしやすく、使用後は使い捨てにできるため、アウトドア活動に重宝されています。

しかし、ディスポーザブルテーブルウェア市場に困難がないわけではないです。ディスポーザブルテーブルウェアが環境に与える影響は、ひとつの問題です。多くの人々が、より持続可能な代替品を求めており、使い捨てプラスチックやその他の使い捨て商品の環境への使用を減らしています。そのため、環境にやさしく、生分解性のあるディスポーザブルテーブルウェアへのニーズが高まっています。全体として、使い捨てアイテムの利便性と衛生的な利点、そしてアウトドア活動の人気の高まりが、フランスのディスポーザブルテーブルウェア市場の成長を促進しています。しかし、この分野は環境問題への懸念も抱えており、今後の拡大が制限される可能性もあります。

フランスのディスポーザブルテーブルウェア市場動向

都市化と持ち帰りレストランの増加が市場を牽引

フランスのディスポーザブルテーブルウェア市場は、フランス全土におけるクイックサービスレストラン、カフェ、バーの増加により、現在大幅な成長を遂げています。利便性を求める顧客が大幅に増加しており、ディスポーザブルテーブルウェア市場の需要をさらに押し上げると思われます。欧州のフードサービス廃棄市場は、2022年には2021年よりも高い金額になると推定され、使い捨てアイテムの需要増加にさらに拍車をかけると思われます。フランスは予測期間中、消費量ベースで最も急成長する市場と予測されています。都市化の進展もディスポーザブルテーブルウェア市場の成長を後押ししています。都市人口のライフスタイルの変化や家庭行事の増加も、ディスポーザブルテーブルウェア製品の必要性を高めています。

生分解性ディスポーザブルテーブルウェアの使用増加

このような行政のコミットメントに従いつつ、環境責任意識によって低下したブランドイメージから解放されるために、ディスポーザブルテーブルウェア市場のプレーヤーは、現在急成長している木材のような生分解性の高付加価値製品に注目しています。

フランスのディスポーザブルテーブルウェア市場におけるもうひとつの課題は、廃棄物の価値化と環境への影響の低減という観点から、リサイクルに変わりはないです。フランス環境保護協会(Asef)によると、フランスで年間47億3,000万個捨てられているプラスチックカップのうち、リサイクルされているのはわずか1%に過ぎないからです。このような新たな課題に対応するため、フランスのディスポーザブルテーブルウェア市場のプレーヤーは、産業革新と商業革新の競争だけでなく、今後数年間は、より大きな包装に関連するコストの分担によるバリューチェーンの問い直しにも取り組んでいます。

フランスのディスポーザブルテーブルウェア産業の概要

フランスのディスポーザブルテーブルウェア市場は、市場シェアにおいて半固定的です。現在、いくつかの大手メーカーが市場を独占しています。これら大手企業の業績を牽引する競合要因は、価格、入手可能性、環境の持続可能性です。しかし、ユーザー・エクスペリエンスを向上させるため、これらのウェブサイトにはさらなる技術的進歩が求められています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術革新が市場に与える影響に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • 使い捨てカップ
    • 使い捨てプレート
    • 使い捨てボウル
    • 使い捨て銀食器
    • その他の製品
  • 用途別
    • 住宅
    • 業務
  • 流通チャネル別
    • スーパー・ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売
    • その他の流通チャネル

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Fetez-Moi
    • Guillin
    • Marcojea Production
    • Melitta France
    • FLO Europe SAS
    • Espirit Planete
    • Prosaveurs

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 90417

The France Disposal Tableware Market size is estimated at USD 238.87 million in 2025, and is expected to reach USD 283.01 million by 2030, at a CAGR of 3.45% during the forecast period (2025-2030).

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The market is experiencing significant growth attributed to the rise in quick-service restaurants, cafes, and bars across the country. The increase in convenience-seeking customers is driving demand in the disposable tableware market. Moreover, the European food service disposal market is expected to yield high revenue, further boosting demand for disposable items. Over the forecast period, France is expected to show the highest growth rate in terms of volume consumption compared to other markets.

The rising need for practical and hygienic products is one reason for boosting the disposable tableware market in France. It is simple to use disposable dinnerware, which doesn't requires the need to wash and store traditional tableware, which might take time and isn't necessarily hygienic. The rising popularity of outdoor activities like camping, picnics, and barbecues is another element fuelling market expansion. Since disposable tableware is lightweight, portable, and disposable after use, it is useful for outdoor activities.

The market for throwaway tableware is not without its difficulties, though. The effect of disposable goods on the environment is one problem. Many people are looking for more sustainable alternatives reduce the use of single-use plastics and other disposable items on the environment. This has increased the need for throwaway tableware that is both environmentally friendly and biodegradable. Overall, the convenience and hygienic advantages of disposable items, as well as the rising popularity of outdoor activities, are driving growth in the disposable tableware market in France. However, the sector is also dealing with issues relating to environmental worries, which could limit its future expansion.

France Disposal Tableware Market Trends

Increasing Urbanisation and Number of Takeaway Restaurants is driving the Market

The French disposable tableware market is currently experiencing substantial growth due to the increase in quick-service restaurants, cafes, and bars across France. There is a substantial increase in convenience-seeking customers, which would further drive demand in the disposable tableware market. The European food service disposal market was estimated to have a higher value in 2022 than in 2021, which would further add to the increasing demand for disposable items. France is projected to be the fastest-growing market over the forecast period in terms of volume consumption. Increased urbanization is also driving the growth of the disposable tableware market. The changing lifestyle of the urban population and the increase in household events are also driving the need for disposable tableware products.

Increasing Usage of Biodegradable Disposal Tableware

To follow this administrative commitment while liberating themselves from a brand image degraded by eco-responsible awareness, the players in the disposable tableware market are now focusing on biodegradable, higher-value-added products such as wood, which is now a fast-growing market.

The other issue in the French disposable tableware market remains recycling in the context of valorizing waste products and reducing their environmental impact. This is particularly the case with plastic cups because, according to the Association sante Environnement France (Asef), only 1% of the 4.73 billion plastic cups thrown away each year in France are recycled. To meet these new challenges, the players in the disposable tableware market in France are committed to a race for industrial innovation and commercial innovation as well as a questioning of their value chain with a share of the cost associated with greater packaging in the coming years.

France Disposal Tableware Industry Overview

The French disposable tableware market is semi-consolidated in terms of market share. Some of the major manufacturers operating currently dominate the market. The competitive factors that drive the performance of these major companies are pricing, availability, and environmental sustainability. However, there is a need for more technological advancement on these websites so that the user experience can be improved.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights on impact of technology and innovation in Market
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Disposable Cups
    • 5.1.2 Disposable Plate
    • 5.1.3 Disposable Bowls
    • 5.1.4 Disposable Silverware
    • 5.1.5 Other Products
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Residential
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Super Markets And Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience Stores
    • 5.3.3 Online Retail
    • 5.3.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Fetez-Moi
    • 6.2.2 Guillin
    • 6.2.3 Marcojea Production
    • 6.2.4 Melitta France
    • 6.2.5 FLO Europe SAS
    • 6.2.6 Espirit Planete
    • 6.2.7 Prosaveurs*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US