市場調査レポート
商品コード
1644460

東南アジアの広告市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

South East Asia Advertising - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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東南アジアの広告市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

東南アジアの広告市場規模は2025年に283億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは15.3%で、2030年には577億7,000万米ドルに達すると予測されています。

South East Asia Advertising-Market-IMG1

オンライン広告の複雑化と広告ブロッカーに課される割高な価格設定により、マーケティング会社や広告会社は、広告やメッセージを表示できる可能性のある代替ソリューションを探しています。これはDOOH市場に有利な機会をもたらし、予測期間中の普及を後押しする可能性があります。

主要ハイライト

  • 東南アジアは広告の最も重要な成長地域の一つです。アウト・オブ・ホーム広告(OOH)は、他のレガシーメディアフォーマットよりもデジタル革命をうまく乗り切ってきました。そのため、広告収入を一貫して増加させている数少ない伝統的メディアセグメントの一つです。
  • 東南アジア地域は、デジタルアウト・オブ・ホーム(DOOH)広告の面でも健闘しています。例えば、フィリピンは今後5年間で最も高いデジタル成長を遂げると予想されており、Rubicon ProjectやDataxuといった世界のアドテク企業の注目を浴びています。
  • 東南アジアでは、プログラマティックデジタルOOHは黎明期にあります。ベンダーは、在庫をプログラマティックに利用できるようにすることの複雑さをまだ理解しようとしています。国内市場の規制は、東南アジアにおけるDOOH普及の大きな要因です。
  • 例えば、シンガポールはOOH市場に対して、コンテンツや場所に関する規制が非常に厳しいです。ビルボードを利用できる場所が非常に限られているため、広告主は、コンテンツがシンガポール社会で共有されている価値観に準拠しており、競合他社を誹謗中傷していないことを確認する必要があります。マレーシアでは、すべてのOOHクリエイティブ・コンテンツを当局に提出し、ガイドラインに準拠していることを事前に承認してもらう必要があります。

東南アジアの広告市場動向

トランジット用途が最も高い市場シェアを占める見込み

  • 旅行者に関連するデジタルコンテンツや情報に対する需要の高まりから、同地域の交通メディア収益の成長において大きなシェアを占めるプラットフォームでは、キオスク、ビルボード、看板など、さまざまな広告モードを通じてインタラクティブ広告が展開されています。
  • このため、あらゆる輸送手段における顧客エンゲージメントという点で、消費者行動に変化が起きており、顧客心理の中で戦略的にブランドを構築しています。このことは、今後数年間、従来のメディアに対する潜在的な顧客の追い風になると予想されます。
  • 様々な交通環境の中でも、空港は、特に一流ブランドや高級ブランドにとって、広告にとって理想的な環境であることが証明されています。空港は、より多くの収益を生み出す方法を見つけ出す必要に迫られています。ポスターのような静的ディスプレイをデジタルディスプレイに変えることで、空港は同じスペースを利用して、1社だけでなく複数の広告主に販売することができます。そのため、収益額は指数関数的に増加します。さらに、空港は広告パートナーを迎えることで、新しい広告技術へのアップグレードのコスト負担を分担することができます。
  • デジタルスクリーンの初期セットアップコストは印刷サイネージよりもはるかに高いため、将来的に同市場のこのセグメントにとって課題となりそうです。

マレーシアが最大の市場シェアを占める展望

  • マレーシアがパンデミック規制を緩和し始めたことで、マーケティング担当者はOOHやDOOHの支出から最大限のパフォーマンスを引き出すため、機敏で柔軟な対応をますます求められるようになっています。マレーシアはCOVID-19の蔓延を抑制するため、2020年に条件付き移動規制令(CMCO)を導入しました。この命令では、州をまたがる旅行や大規模な集会など、さまざまな活動が禁止されました。この動きはマレーシアの広告産業に深刻な影響を与えました。その結果、大半のブランドのマーケティングの中心が、人々がより多くの時間を過ごす個人用機器や家庭用機器に移行することになりました。
  • しかし、マレーシアの一部の企業は、この状況からさらに利益を得ようと計画しました。例えば、マレーシアのオンデマンド配信プラットフォームであるLalamoveは、CMCO期間はOOHとDOOHメディアに投資する良い機会だと評価しました。同社は、OOHとDOOHの両サイトの料金値下げを利用しました。
  • デジタル屋外広告は全国的に大きな変革期を迎えており、予測期間中に支出が拡大すると予想されています。成長の主要原動力は、デジタルスクリーンの密な分布、発達したインフラ、ブランドにとって新たな機会を促進するコネクテッド技術です。
  • マレーシアの広告主協会は、OOHとDOOHが広告主にとってますます人気の媒体になっていることを認識しています。しかし、測定通貨が異なるさまざまな信頼できる技術を持つ技術プロバイダーが多数存在し、測定上の課題となっていました。
  • そこで、マレーシアの広告主協会はメディア専門家協会(MSA)と合意し、この問題を解決するためにマレーシア屋外広告協会(OAAM)と合同産業委員会を設立しました。合同産業委員会(JIC)の設立と単一通貨の標準化は、メディアオーナーが一般的に利用するシンプルな測定方法を導入することで、プランニングプロセスを簡素化することが期待されています。JICは、複数の技術・プロバイダーが提供できる単一の測定指標を選択するための枠組み作りに取り組んでいます。

東南アジアの広告産業概要

東南アジアの広告市場は競争/細分化されており、多くの世界/地域参入企業が存在します。これらの参入企業はかなりの市場シェアを占め、世界の顧客基盤の拡大に注力しています。これらの参入企業は、予測期間中、市場環境に留まるために、研究開発活動、戦略的提携、その他の有機的・無機的成長戦略に注力しています。

  • 2022年10月:ブロックチェーンソリューションプロバイダーであるAqillizは、Moving Wallsと提携し、世界のモバイルフードデリバリー大手Foodpandaのブロックチェーンを活用したDOOH広告パイロットを促進すると発表しました。2025年までに321億米ドルの市場規模になると予想されるDOOH市場に、より高い透明性を提供するために設計されたこのパイロットは、キャンペーンパフォーマンスの独立系リアルタイムビューを提供し、ブランドが購入したインプレッションや広告スポットが再生されたかどうかを追跡できるようにします。
  • 2022年8月:Asiaray Media Group LimitedはHivestackとの提携を発表し、広告主向けに革新的なブランドキャンペーンを開催するための柔軟でデータ主導型の広告技術ソリューションを立ち上げ、視聴者に優れた体験を提供することで、事業を展開する都市をより快適なものにすることを目指します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • エコシステム分析
  • SEA広告市場への参入が期待される世界の主要手がかり
  • COVID-19が広告とDOOH市場に与える影響
    • 広告費への影響
    • 主要チャネルでのエンゲージメント向上による従来型媒体からデジタル媒体への切り替え
    • 成長軌道に影響を与えると予想される地域・国別要因

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 公共交通インフラの増加
    • デジタルスクリーンの採用増加
  • 市場課題
    • 高い設置費用とメンテナンス費用

第6章 海上広告市場展望

  • マレーシア
    • マレーシアの広告費(2018~2028年)
    • 広告費-媒体別内訳
      • テレビ
      • 新聞
      • 雑誌
      • ラジオ
      • その他の広告費(映画など)
    • マレーシアのOOH市場予測(2019~2029年、10億米ドル)
    • マレーシアのDOOH市場の推定(10億米ドル、2019~2029年)
    • マレーシアのDOOHの用途別セグメント
      • ビルボード
      • トランジット
      • ストリートファニチャー
      • モール
      • その他
  • インドネシア
    • インドネシアの広告費(2019~2029年)
    • 広告費-媒体別内訳
      • テレビ
      • 新聞
      • 雑誌
      • ラジオ
      • その他の広告費(映画など)
    • インドネシアのOOH市場予測(2019~2029年、10億米ドル)
    • インドネシアのDOOH市場の推定(10億米ドル、2019~2029年)
    • インドネシアのDOOHの用途別セグメント
      • ビルボード
      • トランジット
      • ストリートファニチャー
      • モール
      • その他
  • タイ
    • タイの広告費(2019~2029年)
    • 広告費-媒体別内訳
      • テレビ
      • 新聞
      • 雑誌
      • ラジオ
      • その他の広告費(映画など)
    • タイのOOH市場予測(2019~2029年、10億米ドル)
    • タイのDOOH市場の推定(10億米ドル、2019~2029年)
    • タイのDOOHの用途別セグメント
      • ビルボード
      • トランジット
      • ストリートファニチャー
      • モール
      • その他
  • ベトナム
    • ベトナムの広告費(2019~2029年)
    • 広告費-媒体別内訳
      • テレビ
      • 新聞
      • 雑誌
      • ラジオ
      • その他の広告費(映画など)
    • ベトナムのOOH市場予測(2019~2029年、10億米ドル)
    • ベトナムのDOOH市場の推定(10億米ドル、2019~2029年)
    • ベトナムのDOOHの用途別セグメント
      • ビルボード
      • トランジット
      • ストリートファニチャー
      • モール
      • その他
  • フィリピン
    • フィリピンの広告費(2019~2029年)
    • 広告費-媒体別内訳
      • テレビ
      • 新聞
      • 雑誌
      • ラジオ
      • その他の広告費(映画など)
    • フィリピンのOOH市場予測(2019~2029年、10億米ドル)
    • フィリピンのDOOH市場の推定(10億米ドル、2019~2029年)
    • フィリピンのDOOHの用途別セグメント
      • ビルボード
      • トランジット
      • ストリートファニチャー
      • モール
      • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • JCDecaux Singapore Pte Ltd
    • Clear Channel Singapore Pte Ltd
    • OOH Media(Mediacorp. Pte Ltd)
    • XCO Media(SMRT Experience Pte Ltd)
    • Moove Media Pte Ltd
    • SPHMBO(Singapore Press Holding Ltd)
    • Cornerstone Financial Holding Ltd
    • Golden Village
    • Mediatech Services Pte Ltd
    • ActMedia Singapore Pte Ltd
    • Spectrum Outdoor Sdn Bhd
    • TAC Media Sdn Bhd
    • Moving Walls

第8章 投資分析

第9章 今後の動向

目次
Product Code: 72126

The South East Asia Advertising Market size is estimated at USD 28.35 billion in 2025, and is expected to reach USD 57.77 billion by 2030, at a CAGR of 15.3% during the forecast period (2025-2030).

South East Asia Advertising - Market - IMG1

With the increasing complexity of online advertising and the premium pricing charged for ad blockers, marketing and advertising companies are looking for alternative solutions that may enable them to display their advertisements or messages. This presents the DOOH market with a lucrative opportunity, which may boost its adoption over the forecast period.

Key Highlights

  • Southeast Asia represents some of the most significant growth regions for advertising. Out-of-home advertising (OOH) has weathered the digital revolution better than other legacy media formats. Therefore, it is one of the few traditional media segments to increase advertising revenue consistently.
  • The Southeast Asian region is also faring well in terms of Digital Out of Home (DOOH) advertising. For instance, the Philippines is expected to see some of the highest digital growth over the next five years, stimulated by the attention of global ad-tech firms, such as Rubicon Project and Dataxu, both of which have made deals with DOOH provider, Aircast, to provide programmatic trading of inventory.
  • Programmatic digital OOH is in the infancy stage in Southeast Asia. Vendors are still trying to figure out the complexity of making their inventory available programmatically. Domestic market regulations are a major factor in the penetration of DOOH in Southeast Asia.
  • For instance, Singapore has very strict regulations for the OOH market in content and location. There is very limited availability of billboards, so advertisers must ensure their content complies with the shared values of Singapore's society and are not denigrating competitors. In Malaysia, all OOH creative content must be submitted for pre-approval to authorities to ensure they comply with guidelines.

Southeast Asia Advertising Market Trends

Transit Application is Expected to Hold the Highest Market Share

  • The increasing demand for digital content and information relevant to travelers has led to interactive ads through different modes of advertisements, such as kiosks, billboards, and signboards, at the platform that accounts for a significant share of growth in transportation media revenues in the region.
  • Due to this, there has been a shift in consumer behavior in terms of customer engagement across all modes of transportation, strategically building their brands in the customer mindset. This is expected to drive potential customers against traditional media over the coming years.
  • Among various transit environments, airports have proven themselves to be an ideal environment for advertising, particularly for top-tier and luxury brands. Airports are under pressure to figure out ways to generate more revenue. Converting static displays, like posters, to digital displays allow airports to utilize the same space to sell to multiple advertisers instead of just one. That multiplies the amount of revenue exponentially. Additionally, airports can share the cost burden of upgrading to new advertising technologies by bringing in advertising partners.
  • The initial setup cost of the digital screen is much higher than that of print signage, which is likely to pose a challenge for this segment in the market in the future.

Malaysia is Expected to Account for the Largest Market Share

  • As Malaysia started to loosen pandemic restrictions, marketers are increasingly required to be agile and flexible to maximize their performance from OOH and DOOH spending. Malaysia introduced the Conditional Movement Control Order (CMCO) in 2020 to control the spread of COVID-19. The order prohibited various activities, including inter-state travel and mass gatherings. This move severely affected Malaysia's advertising industry. It resulted in shifting the focus of most brands' marketing to personal and at-home devices, where people spend more time.
  • However, some companies in the country planned to get more out of this situation. For instance, Lalamove, a Malaysian on-demand delivery platform, assessed that the CMCO period was a good opportunity to invest in OOH and DOOH media. The company took advantage of cut-price rates on both OOH and DOOH sites.
  • Digital outdoor advertising is undergoing significant transformation across the country, with spending expected to grow over the forecast period. The growth is majorly driven by a dense distribution of digital screens, a developed infrastructure, and connected technologies, which facilitate new opportunities for brands.
  • The Malaysia Advertisers Association recognizes that OOH and DOOH are increasingly popular mediums for advertisers. However, there were a large number of technology providers with various reliable technologies with different measuring currencies, which became a challenge in measurement.
  • Therefore, the Malaysia Advertisers Association agreed with the Media Specialists Association (MSA) to form a joint industry committee with the Outdoor Advertising Association of Malaysia (OAAM) to solve this problem. The formation of the Joint Industry Committee (JIC) and standardizing a single currency are expected to simplify the planning process by introducing simple measurements that media owners commonly utilize. The JIC is working on the framework to select a single measurement metric that multiple technology providers can offer.

Southeast Asia Advertising Industry Overview

The Southeast Asian advertising market is competitive/fragmented and has many global and regional players. These players account for a considerable market share and focus on expanding their client base worldwide. These players focus on R&D activities, strategic alliances, and other organic and inorganic growth strategies to stay in the market landscape over the forecast period.

  • October 2022: Aqilliz, a blockchain solutions provider, announced partnering with Moving Walls to facilitate a blockchain-powered Dooh advertising pilot for global mobile food delivery giant Foodpanda. Designed to provide greater transparency to the DOOH market, which is expected to be valued at USD 32.1 billion by 2025, the pilot will offer an independent, real-time view of campaign performance, enabling brands to track whether their purchased impressions and advertising spots were played.
  • August 2022: Asiaray Media Group Limited announced a partnership with Hivestack to launch flexible, data-driven advertising technology solutions to host innovative brand campaigns for advertisers and seek to make the cities in which it operates more pleasant by delivering exceptional experiences for audiences.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Ecosystem Analysis
  • 4.4 Key Global Cues Expected to Find a Way into the SEA Advertising Market
  • 4.5 Impact of COVID-19 on the Advertising and DOOH Market
    • 4.5.1 Impact on the Advertising Spend
    • 4.5.2 Switching from Traditional Medium to Digital Medium Due to Higher Engagement on Major Channels
    • 4.5.3 Regional and Country-specific Factors Expected to Influence the Growth Trajectory

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increase in Public Transit Infrastructure
    • 5.1.2 Increasing Adoption of Digital Screens
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Installation and Maintenance Costs

6 SEA ADVERTISING MARKET LANDSCAPE

  • 6.1 Malaysia
    • 6.1.1 Malaysia Advertising Spend (2018-2028)
    • 6.1.2 Advertising Spend - Breakdown by Medium
      • 6.1.2.1 Television
      • 6.1.2.2 Newspaper
      • 6.1.2.3 Magazine
      • 6.1.2.4 Radio
      • 6.1.2.5 Other Advertising Spends (Cinema, etc.)
    • 6.1.3 Malaysia OOH Market Estimates in USD billion, 2019-2029
    • 6.1.4 Malaysia DOOH Market Estimates in USD billion, 2019-2029
    • 6.1.5 Malaysia DOOH Segmentation by Application
      • 6.1.5.1 Billboard
      • 6.1.5.2 Transit
      • 6.1.5.3 Street Furniture
      • 6.1.5.4 Malls
      • 6.1.5.5 Other Applications
  • 6.2 Indonesia
    • 6.2.1 Indonesia Advertising Spend (2019-2029)
    • 6.2.2 Advertising Spend - Breakdown by Medium
      • 6.2.2.1 Television
      • 6.2.2.2 Newspaper
      • 6.2.2.3 Magazine
      • 6.2.2.4 Radio
      • 6.2.2.5 Other Advertising Spends (Cinema, etc.)
    • 6.2.3 Indonesia OOH Market Estimates in USD billion, 2019-2029
    • 6.2.4 Indonesia DOOH Market Estimates in USD billion, 2019-2029
    • 6.2.5 Indonesia DOOH Segmentation by Application
      • 6.2.5.1 Billboard
      • 6.2.5.2 Transit
      • 6.2.5.3 Street Furniture
      • 6.2.5.4 Malls
      • 6.2.5.5 Other Applications
  • 6.3 Thailand
    • 6.3.1 Thailand Advertising Spend (2019-2029)
    • 6.3.2 Advertising Spend - Breakdown by Medium
      • 6.3.2.1 Television
      • 6.3.2.2 Newspaper
      • 6.3.2.3 Magazine
      • 6.3.2.4 Radio
      • 6.3.2.5 Other Advertising Spends (Cinema, etc.)
    • 6.3.3 Thailand OOH Market Estimates in USD billion, 2019-2029
    • 6.3.4 Thailand DOOH Market Estimates in USD billion, 2019-2029
    • 6.3.5 Thailand DOOH Segmentation by Application
      • 6.3.5.1 Billboard
      • 6.3.5.2 Transit
      • 6.3.5.3 Street Furniture
      • 6.3.5.4 Malls
      • 6.3.5.5 Other Applications
  • 6.4 Vietnam
    • 6.4.1 Vietnam Advertising Spend (2019-2029)
    • 6.4.2 Advertising Spend - Breakdown by Medium
      • 6.4.2.1 Television
      • 6.4.2.2 Newspaper
      • 6.4.2.3 Magazine
      • 6.4.2.4 Radio
      • 6.4.2.5 Other Advertising Spends (Cinema, etc.)
    • 6.4.3 Vietnam OOH Market Estimates in USD billion, 2019-2029
    • 6.4.4 Vietnam DOOH Market Estimates in USD billion, 2019-2029
    • 6.4.5 Vietnam DOOH Segmentation by Application
      • 6.4.5.1 Billboard
      • 6.4.5.2 Transit
      • 6.4.5.3 Street Furniture
      • 6.4.5.4 Malls
      • 6.4.5.5 Other Applications
  • 6.5 Philippines
    • 6.5.1 Philippines Advertising Spend (2019-2029)
    • 6.5.2 Advertising Spend - Breakdown by Medium
      • 6.5.2.1 Television
      • 6.5.2.2 Newspaper
      • 6.5.2.3 Magazine
      • 6.5.2.4 Radio
      • 6.5.2.5 Other Advertising Spends (Cinema, etc.)
    • 6.5.3 Philippines OOH Market Estimates in USD billion, 2019-2029
    • 6.5.4 Philippines DOOH Market Estimates in USD billion, 2019-2029
    • 6.5.5 Philippines DOOH Segmentation by Application
      • 6.5.5.1 Billboard
      • 6.5.5.2 Transit
      • 6.5.5.3 Street Furniture
      • 6.5.5.4 Malls
      • 6.5.5.5 Other Applications

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 JCDecaux Singapore Pte Ltd
    • 7.1.2 Clear Channel Singapore Pte Ltd
    • 7.1.3 OOH Media (Mediacorp. Pte Ltd)
    • 7.1.4 XCO Media (SMRT Experience Pte Ltd)
    • 7.1.5 Moove Media Pte Ltd
    • 7.1.6 SPHMBO (Singapore Press Holding Ltd)
    • 7.1.7 Cornerstone Financial Holding Ltd
    • 7.1.8 Golden Village
    • 7.1.9 Mediatech Services Pte Ltd
    • 7.1.10 ActMedia Singapore Pte Ltd
    • 7.1.11 Spectrum Outdoor Sdn Bhd
    • 7.1.12 TAC Media Sdn Bhd
    • 7.1.13 Moving Walls

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE TRENDS