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市場調査レポート
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1644296

銀行メンテナンス支援およびサービス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Banking Maintenance Support & Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 132 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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銀行メンテナンス支援およびサービス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 132 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

銀行メンテナンス支援およびサービス市場規模は、2025年に117億6,000万米ドルと予測され、2030年には159億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6.3%です。

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新興経済国の人口は急速に増加しており、顧客の店舗内体験の向上にますます注目が集まっています。

主なハイライト

  • 銀行メンテナンス支援およびサービスは、銀行のダウンタイムと営業コストを大幅に削減します。各企業は、現金管理プロセスを簡素化する製品やソリューションを全面的に提供しています。これらの商品やサービスによって現金の取り扱いと処理が自動化されるため、生産性が向上し、経費が削減され、銀行は顧客満足度の向上やその他の重要な業務に重点を置くことで、従業員をより有効に活用できるようになります。その結果、銀行業界ではヘルプデスク・サポート、ソフトウェア・サポート、ハードウェア・メンテナンス・サービスの需要が高まっています。
  • また、ATM、現金自動預け払い機、バンキング・キオスク端末、デジタル・サイネージ・システムなど、銀行におけるセルフサービス機器の利用により、メンテナンスやサポート・サービスのニーズが高まると予想されます。また、これらのことが予測期間中の収益に大きな違いをもたらすと予想されます。
  • サービスを国際的に拡大し、こうした金融機関の顧客体験の向上を支援するため、サービス・プロバイダーは世界規模で数多くの銀行機関と提携しています。このため、銀行向けハードウェア・メンテナンス、ソフトウェア・サポート、ヘルプデスク・サポート・サービスの市場は、今後数年間で急成長するとみられます。研究開発費の高さも、市場拡大の可能性を豊かにしています。
  • 市場の成長率は、既存プレーヤー間の競争や、新規参入したばかりの競合他社の脅威によって鈍化する可能性があります。新規参入企業と既存企業の熾烈な競争により、銀行のハードウェア・メンテナンス、ソフトウェア・サポート、ヘルプデスク・サポート・サービスの市場は、今後数年間で多くの問題に直面することが予想されます。
  • COVID-19パンデミックの際には、世界中でロックダウンや検疫規則が敷かれたため、多くの企業や組織がしばらくの間業務を停止せざるを得なかった。しかし、銀行業界はまだ動いていました。つまり、従業員の健康と安全を保ち、銀行へのウイルスの侵入を阻止するために、支店での保守サービスがまだ必要だったのです。
  • 例えば、BS/2というメンテナンス・サービスは、検疫規則が実施されていたときでも、銀行機器のメンテナンスをすべて引き受けていました。ロシアとウクライナの戦争も、パッケージング・エコシステム全体に変化をもたらしました。

銀行メンテナンス支援およびサービス市場の動向

ハードウェア・サポートが大きな市場シェアを占める見込み

  • BFSI部門の最大の課題は、銀行の支店での顧客体験を向上させ、行列に並ぶ時間を短縮することです。このため、いくつかの銀行は、ATM、現金自動預け払い機、バンキング・キオスク、デジタル・サイネージ・システムなどのセルフサービス機器を導入して、いくつかの作業を自動化する努力をしています。
  • このような機器は、残高照会、送金、小切手の入金、現金の引き出しなど、いくつかの銀行業務を簡単に実行できるようにします。これらの機器により、銀行員は支店での長い行列をなくし、待ち時間を減らすと同時に、顧客管理の効率を上げることができます。
  • 例えば、キャッシュリンク・世界・システムズのATMサービス事業では、ATMの設置・撤去、移設、輸送、ハンドリング、テスト、試運転、操作トレーニング、SLMなど、数多くのサービスを顧客に提供しています。

アジア太平洋地域が大きく成長する見込み

  • 予測期間中、アジア太平洋地域は高い成長が見込まれています。これは、銀行やその他の金融サービス機関が、市場での存在感を高めるためにセルフサービス技術の利用を増やしているためです。この地域のいくつかの銀行機関は、顧客体験を高める能力を強化するために、組織のメンテナンス、修理、サポートサービスの採用を増やしています。
  • EMEAや南北アメリカと比べ、APACではBaaSサービスの需要が高いです。EMEAと南北アメリカでは、BaaSソリューションを利用または利用する予定のある経営幹部は80%に過ぎないのに対し、APACでは88%の経営幹部が利用または利用を予定しています。これには、銀行、ヘルスケア、小売、テクノロジーが含まれます。
  • BaaSエコシステムの主要企業(ディストリビューター、イネイブラー、プロバイダー)は、BaaS産業が今後5年間で毎年50%以上のペースで成長すると予測しているため、BaaSへの投資と接続を増やしたいと考えています。市場が拡大しているのは、使い勝手がよく、銀行やその他のサービス・プロバイダーのコスト削減に役立つ最先端のデジタル・バンキング・ソリューションを利用するエンドユーザーが増加しているためです。この背景には、銀行・金融サービス業界の規制環境の変化があります。

銀行メンテナンス支援およびサービス業界の概要

銀行メンテナンス支援およびサービス市場の競合情勢は、世界的に少数の大手サービス・プロバイダーが存在するため、統合されています。サービス・プロバイダーは、世界各地の銀行と提携してサービスを拡大し、銀行による顧客体験の向上を支援しています。

2022年3月、東京を拠点とするモバイルファイナンスソフトウェア会社のKyashは、シリーズD資金調達で4,120万米ドル(49億円)を調達しました。日本郵政公社、Block(旧Square)、Greyhound Capital、SMBC日興証券、Altos Ventures、Goodwater Capital、StepStone Group、JAFCO Group、三井住友海上キャピタルなどがこのラウンドに参加しました。

2022年1月、金融機関向けテクノロジー・アズ・ア・サービス・プラットフォームの主要企業であるOneConnect Financial Technologyは、中国人民銀行が立ち上げた金融テクノロジー企業であるChengfang Financial Technologyと戦略的提携を結んだと発表しました。この提携により、ワンコネクトとChengfang Financial Technologyは、銀行監視システムにおけるデータプライバシー技術の新たな用途を模索し、新たなデータ標準のイントロダクションと共有を促進し、安全なクラウドコンピューティングの要件を満たすために企業が必要とする金融データのコラボレーションと流通モデルを見出すために協力します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提と市場調査
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • BFSI業界における店舗内での顧客体験の向上への注目の高まり
    • セルフサービス機の導入増加
  • 市場抑制要因
    • デジタルバンキングソリューションの採用増加
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ハードウェアメンテナンス支援およびサービス
    • ソフトウェアメンテナンス支援およびサービス
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • CeleritiFinTech
    • Diebold Nixdorf, Inc.
    • CashLink Global Systems Pvt. Ltd.
    • NCR Corporation
    • Cardtronics Inc.
    • Glory Global Solutions(International)Limited

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 70647

The Banking Maintenance Support & Services Market size is estimated at USD 11.76 billion in 2025, and is expected to reach USD 15.96 billion by 2030, at a CAGR of 6.3% during the forecast period (2025-2030).

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The number of people living in emerging economies is growing very quickly, and more and more attention is being paid to improving the in-branch experience for customers.

Key Highlights

  • Banking maintenance support and services significantly lower banks' downtime and operating costs. Businesses offer products and solutions that simplify cash management processes across the board. These goods and services automate the handling and processing of cash, which boosts output, reduces expenses, and allows the bank to make better use of its employees by putting more emphasis on enhancing customer satisfaction and other vital tasks. As a result, there is a high demand for helpdesk support, software support, and hardware maintenance services in the banking industry.
  • The fast growth of populations in developing countries and the focus on improving the in-branch experiences of customers have greatly increased the need for banking hardware maintenance, software support, and helpdesk support services.Also, it is expected that the use of self-service equipment in banks, like ATMs, cash deposit machines, banking kiosks, and digital signage systems, will increase the need for maintenance and support services. Also, it is expected that these things will make a big difference in revenue during the forecast period.
  • In order to expand their services internationally and help these institutions improve their customer experiences, the service providers have teamed up with a number of banking institutions on a global scale. This will make the market for hardware maintenance, software support, and helpdesk support services for banks grow faster over the next few years. High research and development expenditures also present a wealth of market expansion potential.
  • The growth rate of the market could be slowed down by competition between current players and threats from new competitors who are just starting out. Due to the fierce competition between new entrants and established firms, the market for banking hardware maintenance, software support, and helpdesk support services is expected to face a lot of problems over the next few years.
  • During the COVID-19 pandemic, many businesses and organizations had to stop working for a while because of lockdown and quarantine rules that were put in place all over the world. But the banking industry was still running, which meant that maintenance services were still needed in the branches to keep employees healthy and safe and stop viruses from getting into the banks.
  • For example, BS/2, which is a maintenance service, took care of all the maintenance for banking equipment even when quarantine rules were in place. The war between Russia and Ukraine has also changed the packaging ecosystem as a whole.

Banking Maintenance Support & Services Market Trends

Hardware Support Expected to Exhibit Significant Market Share

  • The BFSI sector's biggest challenge is to improve the customer experience at bank branches and reduce the amount of time spent waiting in lines.For this reason, several banks are making efforts to automate several tasks by deploying self-service devices such as ATMs, cash deposit machines, banking kiosks, digital signage systems, and many more.
  • Such devices foster ease in performing several banking activities, such as balance inquiries, money transfers, check deposits, cash withdrawals, and many more. These devices allow the bankers to eliminate long queues at the branches, reducing wait times while increasing their efficiency in managing their customers.
  • For example, CashLink Global Systems' ATM Service business offers a number of services to its customers, such as ATM installation and removal, relocation, transportation, handling, testing, commissioning, operational training, and SLM.

Asia-Pacific Expected to Grow Significantly

  • During the forecast period, the Asia-Pacific region is expected to grow at a high rate. This is because banks and other financial service organizations are using self-service technologies more and more to improve their market presence.Several banking institutions in the region are increasingly adopting maintenance, repair, and support services for their organizations to augment their ability to enhance the customer experience.
  • In comparison to EMEA and the Americas, the demand for BaaS services is higher in APAC. Compared to EMEA and the Americas, where only 80% of senior executives use or plan to use BaaS solutions, 88% of senior executives in APAC do so or plan to do so. This includes banking, healthcare, retail, and technology.
  • The main players in the BaaS ecosystem (distributors, enablers, and providers) want to increase their BaaS investments and connections because they predict that the BaaS industry will grow at a rate of more than 50% annually over the next five years. The market is growing because more and more end users are using cutting-edge digital banking solutions that are easy to use and help banks and other service providers save money. This is due to the banking and financial services industry's shifting regulatory environment.

Banking Maintenance Support & Services Industry Overview

The competitive landscape of the banking maintenance, support, and service market is consolidated due to the presence of a few major service providers worldwide. The service providers are partnering with several banking institutions globally to expand their services and help these institutions enhance their customer experiences.

In March 2022, Kyash, a Tokyo-based mobile finance software company, raised USD 41.2 million in Series D fundraising (4.9 billion yen). Japan Post Investment Corporation, Block (previously known as Square), Greyhound Capital, SMBC Nikko Securities, Altos Ventures, Goodwater Capital, StepStone Group, JAFCO Group, Mitsui Sumitomo Insurance Capital, and other investors participated in the round.

In January 2022, OneConnect Financial Technology Co., Ltd., a leading technology-as-a-service platform for financial institutions, announced that it had formed a strategic alliance with Chengfang Financial Technology Co., Ltd., a financial technology company started by the People's Bank of China. Under the terms of the agreement, OneConnect and Chengfang Financial Technology will work together to find new uses for data privacy technology in bank surveillance systems, promote the introduction and sharing of new data standards, and find the financial data collaboration and circulation models that businesses need to meet the requirements for secure cloud computing.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Study
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increased Focus on Providing Enhanced In-Branch Customer Experience in the BFSI Industry
    • 4.2.2 Increasing Adoption of Self-service Machines
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Increasing Adoption of Digital Banking Solutions
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Component
    • 5.1.1 Hardware Maintenance Support and Services
    • 5.1.2 Software Maintenance Support and Services
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
    • 5.2.4 Latin America
    • 5.2.5 Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 CeleritiFinTech
    • 6.1.2 Diebold Nixdorf, Inc.
    • 6.1.3 CashLink Global Systems Pvt. Ltd.
    • 6.1.4 NCR Corporation
    • 6.1.5 Cardtronics Inc.
    • 6.1.6 Glory Global Solutions (International) Limited

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS