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市場調査レポート
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1644275

アカウントベースマーケティング市場-市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Account-Based Marketing Market - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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アカウントベースマーケティング市場-市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アカウントベースマーケティング市場規模は2025年に10億3,000万米ドルと推定され、2030年には18億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは12.1%です。

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アカウントベースマーケティングは、リード獲得という従来の短期的なマーケティング目標を、長期的な売上成長のためのより包括的な戦略に変える必要性が高まっていることが背景にあります。

主要ハイライト

  • インバウンドマーケティングがB2Bリードジェネレーションに不可欠であることに変わりはないが、多くのマーケティング担当者は、プロセスをコントロールし、獲得サイクルを加速させ、対象アカウントを転換させるより適切な方法を発見するために、ABMを利用するようになっています。市場におけるABMソリューションの需要は、B2B企業のリアクティブなマーケティングアプローチからプロアクティブなマーケティングアプローチへのシフトによってもたらされています。
  • 膨大なデータと先進的分析ツールが利用可能になったことで、マーケティングの状況は一変しました。ABMは、理想的な顧客プロファイルを特定し、購買行動を理解し、パーソナライズされたキャンペーンを作成するために、データ洞察を活用します。データを活用して意思決定とキャンペーン実施を促進することで、マーケターはターゲティング、メッセージング、エンゲージメント戦略を最適化し、エンゲージメント戦略によってコンバージョン率とROIを高めることができます。
  • さらに、従来の広告戦略は通常、可能な限り幅広いオーディエンスにリーチすることを目指し、時には質の高いリードを計上します。対照的に、ABMは量よりも質を重視します。企業は、価値の高いアカウント・グループに焦点を当てることで、リソースを効率的に配分し、コンバージョンの可能性が高いアカウントを対象にすることができます。ABMの採用は、広範な散布と祈りによるアプローチから、より的を絞った効率的な戦略へのこの変化が原動力となっています。
  • ABMソリューションの導入には、時間、予算、労働力の面で大きなリソースが必要となるため、個々の対象アカウントにパーソナライズされたキャンペーンを開発するのは厄介であり、アカウントベースマーケティング市場の成長に課題があります。
  • 世界のパンデミック対策としてロックダウンがイントロダクションとして導入されたため、オフィス拠点でのインプレースミーティングは選択肢から外れ、営業・マーケティングチームは、顧客や見込み客との距離を縮める新たな方法を見つけるのに苦労しました。その結果、顧客との距離を縮め、あらゆるタッチポイントでより多くの関心と交流を生み出すために、アカウントベースマーケティング(ABM)戦略にシフトしました。このように、B2Bのバイヤーが企業との関わり方を変えたことで、マーケターやベンダーはABMソリューションを利用するようになってきています。
  • パンデミックの結果、さまざまなセグメントでさまざまな問題が発生しました。そのような場合、特定のアカウントを対象にする上で、カスタマイズが重要な意味を持つようになりました。そのため、アカウントベースのマーケティング戦略を利用する企業が増えています。

アカウントベースマーケティング市場動向

BFSIセクターが最大の普及を示す

  • BFSI産業におけるデジタルトランスフォーメーションとマーケティング手法は、マーケティング担当者がマーケティングプロセスを自動化し、顧客リーチを拡大するのに役立つ金融サービスにますます使用されるようになっています。金融サービスのマーケティング担当者は主に、保険、資産管理、投資、商業銀行などのセグメントでアカウントベースマーケティングを使用し、最も重要視するアカウントを特定し、対象を絞ります。
  • アカウントベースマーケティングは、BFSI企業が個々の対象口座のニーズや嗜好に応じて、マーケティングメッセージ、コンテンツ、オファーを調整することを可能にしました。各口座固有の課題や要件を理解することで、マーケティング担当者は意思決定者にパーソナライズされた体験を提供できます。より強固な関係を構築し、エンゲージメントを高め、コンバージョンの可能性を向上させるこのレベルのパーソナライゼーションが、BFSI産業におけるABMソリューションの採用を後押ししています。
  • AIとクラウドコンピューティングはすでにBFSI産業で利用されており、企業が顧客についてより深く知り、彼らにどのようにマーケティングを行うべきかを学ぶのに役立っています。また、Tata Capitalのようなマーケティング担当者は、アカウントベースマーケティングソリューションを使って、よりスマートな広告を試しています。また、カスタマイズ型キーワード検索や、人間レベルの成果を得るためのその他のオンラインデータを支援するAIソリューションの追加も計画しています。
  • 銀行はマーケティングとコミュニケーション活動への支出を大幅に増やし、さまざまな技術ベースのソリューションを採用しています。2022年度、Toronto-Dominion Bank(TD Bank)はコミュニケーションとマーケティング活動に13億6,000万カナダドル(10億米ドル)を投資し、2021年には12億カナダドル(8億8,000万米ドル)を投資します。

北米が最大の市場シェアを占める見込み

  • 北米は、Terminus Software、Marketo by Adobe、Uberflip、Engagio、6sense Insightsなど、同地域を拠点とする多くのABMソリューションプロバイダーが存在するため、アカウントベースマーケティング市場で最大の市場シェアを占めると予想されます。同市場の有力企業は、ローカル市場と世界市場での地位を向上させるため、自社製品に変更を加えています。
  • 北米の競合情勢は、マーケティングに的を絞ったアプローチを必要としています。ABMによって、企業は収益を生み出す可能性のある価値の高いアカウントにリソースを集中させることができます。特定のアカウントに集中することで、多くの企業がマーケティング活動を効率化し、その結果ABMソリューションへの需要が高まっている
  • データドリブンパフォーマンスマーケティングソリューションを提供するStiristaが2022年12月に発表した調査によると、B2Bデジタルマーケティングのリーダーの70%が、2023年にアカウントベースマーケティング技術への投資を計画しています。同調査によると、ABM技術は成長が見込まれています。さらに、200社を超える米国のB2B企業のマーケティング幹部の間では、ID確認に関するデータと正しい消費者プロファイルの構築の重要性が高まっており、広告プロセスを簡素化するマルチチャネル広告プラットフォームへのニーズが高まっている
  • この地域で事業を展開する参入企業は、顧客が改善された製品やサービスの技術や専門知識を活用して市場での存在感を高めることができるよう、新しいABMソリューションを導入しています。例えば、2022年8月、NextRollの一部門であるアカウントベースマーケティングプラットフォームRollWorksは、多くの新機能と改善を発表しました。これには、アカウントリストビルダー、ピクセルアシスタント、サイトトラフィックリベレイラーが含まれます。これらのソリューションにより、アカウントベースマーケティング(ABM)プラットフォーム企業は、対象を絞った方法で大規模に顧客にリーチすることが可能になり、企業収益が加速します。

アカウントベースマーケティング産業概要

アカウントベースマーケティング市場の競合情勢は、世界的に様々なソリューションプロバイダーが存在し、新しいソリューションが出現しているため、セグメント化しています。この地域の市場参入企業は、市場での存在感を高め、世界の足跡を強化するために、戦略的パートナーシップや買収を確認しています。また、市場参入企業は、マーケティング担当者が顧客により良いサービスを提供し、市場の牽引力を最大限に高めるために、いくつかの技術革新や製品開発を行っています。

2023年11月-アカウントベースマーケティング(ABM)のプロバイダーであるアルバクロスは、B2B営業マーケティング向けのインテントデータ提供で世界的に知られるボンボラ社との提携を発表しました。この戦略的パートナーシップにより、Bomboraの包括的なサードパーティインテントデータがアルバクロスのプラットフォームに統合され、欧州で初めてのパートナーシップとなります。BomboraのSurgeインテントデータを統合することで、アルバクロス社の顧客は買い手の意向に関する洞察を強化し、効果的なGo-to-Market戦略が可能になります。

2023年9月-米国と欧州に拠点を持つB2BアカウントベースマーケティングプラットフォームのJabmoが、英国のマーケティング・広告技術企業Expandi Groupに買収されます。この買収により、英国企業は北米とアジア太平洋の主要市場にアクセスできるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • マーケティング支出とリードジェネレーションの最適化
    • マーケティングにおけるAI、ビッグデータ、クラウドコンピューティングなどの技術導入の増加
  • 市場抑制要因
    • 従来のマーケティングプラクティスからの移行に対する懐疑論
    • 顧客データの機密性維持におけるプライバシーとセキュリティの問題

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ツール
    • サービス別
  • 導入モデル別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンドユーザー産業別
    • 小売・eコマース
    • BFSI
    • IT・通信
    • 政府機関
    • 旅行・観光
    • 医療&ライフサイエンス
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Terminus Software, Inc.
    • Marketo(Adobe, Inc.)
    • Uberflip
    • Triblio Inc.
    • 6sense Insights, Inc.
    • Engagio Inc.
    • HubSpot, Inc.
    • Madison Logic
    • Demandbase Inc.
    • Salespanel
    • Drift.com, Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 70494

The Account-Based Marketing Market size is estimated at USD 1.03 billion in 2025, and is expected to reach USD 1.83 billion by 2030, at a CAGR of 12.1% during the forecast period (2025-2030).

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The Account-Based marketing is driven by the growing need to change the traditional, short-term goal of marketing, which is to get leads, into a more comprehensive strategy for long-term growth in sales.

Key Highlights

  • Even though inbound marketing is still essential for generating B2B lead generation, many marketers increasingly use ABM to regain control over the process, accelerate their acquisition cycles and discover more suitable ways to convert target accounts. The demand for ABM solutions on the market is driven by this shift from a reactive to a proactive marketing approach of B2B companies.
  • The availability of vast data and advanced analytics tools has transformed the marketing landscape. ABM leverages data insights to identify ideal customer profiles, understand buying behavior, and create personalized campaigns. By harnessing data to drive decision-making and campaign execution, ABM allows marketers to optimize targeting, messaging, and engagement strategies, and engagement strategies resulting in higher conversion rates and ROI.
  • Moreover, traditional advertising strategies usually aim to reach the broader possible audience and account for quality leads sometimes. By contrast, ABM focuses on quality rather than quantity. Companies are better capable of allocating resources efficiently and targeting accounts with a higher potential for conversion when they focus on groups of high-value accounts. The adoption of ABM is driven by this change from a broad spraying and prayer approach towards a more targeted and efficient strategy.
  • As the implementation of ABM solutions requires significant resources in terms of time, budget, and workforce, developing personalized campaigns for individual target accounts becomes tricky and challenges the growth of the account-based marketing market.
  • Due to the introduction of lockdown as a pandemic measure globally, in-place meetings at office locations were no longer an option, and sales and marketing teams struggled to find new ways to stay close to customers and prospects. As a result, to get closer to customers and generate more interest and interaction across all touchpoints has been shifted to Account-Based Marketing (ABM) strategies. Thus, as B2B buyers changed their way of engaging with companies, marketers, and vendors are increasingly started using ABM solutions.
  • Different sectors had various problems as a result of the pandemic. In such cases, customization gained key importance in targeting a particular account. Therefore, a growing number of companies are now using account-based marketing strategies.

Account Based Marketing Market Trends

BFSI Sector to Exhibit Maximum Adoption

  • Digital transformation and marketing techniques in the BFSI industry are increasingly used for financial services, which helps marketers automate their marketing processes and expand their customer reach. Financial services marketers primarily use account-based marketing within sectors such as insurance, asset management, investments, and commercial banking to identify and target the accounts they value the most.
  • Account Based Marketing has enabled BFSI companies to tailor their marketing messages, content, and offers according to the needs and preferences of individual target accounts. By understanding each account's unique challenges and requirements, marketers create personalized experiences with decision-makers. This level of personalization to build stronger relationships, increase engagements, and improve conversion chances have propelled the adoption of ABM solutions in the BFSI industry.
  • AI and cloud computing are already being used in the BFSI industry, which helps companies learn more about their customers and how to market to them. Also, marketers like Tata Capital are experimenting with smarter ads with account-based marketing solutions. They also plan to add AI solutions, which help them with customized keyword searches and other online data for human-level outcomes.
  • The banks are considerably increasing their spending on marketing and communication activities, adopting different technology-based solutions. In FY2022, Toronto-Dominion Bank (TD Bank) invested CAD 1.36 billion ( USD 1 Billion) in communication and marketing activities and CAD 1.20 billion (USD 0.88 Billion) in 2021.

North America Expected to Hold Largest Market Share

  • North America is expected to hold the largest market share in the account-based marketing market due to the presence of many ABM solution providers based in the region, such as Terminus Software, Marketo by Adobe, Uberflip, Engagio, 6sense Insights, Inc., and many others. The prominent players in the market are incorporating changes to their products to improve their position in the local and global markets.
  • The competitive landscape in North America necessitates a targeted approach to marketing. ABM is allowing companies to focus their resources on high-value accounts with the potential for revenue generation. By focusing on specific accounts, many companies are making marketing efforts more efficiently, resulting in increased demand for ABM solutions.
  • According to research released in December 2022 by Stirista, a data-driven performance marketing solutions provider, 70% of B2B digital marketing leaders planned to invest in Account Based Marketing technology in 2023. The survey also found that ABM technologies are expected to grow; further, the importance of data on identity and building a correct consumer profile is becoming increasingly important among marketing executives from more than 200 U.S. B2B businesses, and there's a need for a multichannel advertising platform to simplify an advertising process.
  • The players operating in the region are introducing new ABM solutions that help customers use the technology and expertise of the improved products and services to grow their market presence. For instance, in August 2022, account-based marketing platform RollWorks, a NextRoll division, announced many new features and improvements. These included Account List Builder, Pixel Assistant, and Site Traffic Revealer. The solutions make it possible for account-based marketing (ABM) platform companies to reach their customers in a targeted way at scale, which speeds up revenue.

Account Based Marketing Industry Overview

The competitive landscape of the account-based marketing market is fragmented due to the presence of various solution providers globally and the emergence of new solutions. The market players in the region are witnessing strategic partnerships and acquisitions to boost their market presence and strengthen their global footprint. Also, the market players are making several innovations and product developments to help marketers better serve their clients and gain maximum market traction.

November 2023 - Albacross, a provider of account-based marketing (ABM), announced a partnership with Bombora, the globally recognized firm in offering intent data for B2B sales and marketing. This strategic partnership will see Bombora's comprehensive third-party intent data integrated within the Albacross platform, marking a first-of-its-kind partnership in Europe. Integrating Bombora's Surge intent data will enhance Albacross customers with insights into buyer intent, enabling effective go-to-market strategies.

September 2023 - Jabmo, a B2B account-based marketing platform with offices in the US and Europe, acquired out of administration by UK marketing and advertising tech company Expandi Group. The deal will give the UK company access to key markets in North America and Asia Pacific (APAC).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID -19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Optimization of Marketing Spending and Lead Generation
    • 5.1.2 Increased Adoption of Technologies like AI, Big Data, and Cloud Computing in Marketing
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Skepticism About Shifting from Traditional Marketing Practices
    • 5.2.2 Privacy and Security Issues in Maintaining the Confidentiality of Customer Data

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Tools
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Deployment Model
    • 6.2.1 On premise
    • 6.2.2 Cloud
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 Retail & E-commerce
    • 6.3.2 BFSI
    • 6.3.3 IT & Telecommunications
    • 6.3.4 Government
    • 6.3.5 Travel & Tourism
    • 6.3.6 Healthcare & Life Sciences
    • 6.3.7 Other End-user Industries
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Terminus Software, Inc.
    • 7.1.2 Marketo (Adobe, Inc.)
    • 7.1.3 Uberflip
    • 7.1.4 Triblio Inc.
    • 7.1.5 6sense Insights, Inc.
    • 7.1.6 Engagio Inc.
    • 7.1.7 HubSpot, Inc.
    • 7.1.8 Madison Logic
    • 7.1.9 Demandbase Inc.
    • 7.1.10 Salespanel
    • 7.1.11 Drift.com, Inc.

8 INVESTMENTS ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS