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市場調査レポート
商品コード
1643124

米国のオフィス家具:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025~2030年)

United States Office Furniture - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
米国のオフィス家具:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のオフィス家具の市場規模は2025年に163億3,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは5.88%で、2030年には217億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 米国のオフィス家具市場は、堅調な経済成長、国内の商業建設活動の改善などの要因により、予測期間中に力強い成長が見込まれます。米国経済の拡大と都市化の進展は、米国の商業用オフィス家具市場にプラスの影響を与えています。
  • さらに、同地域では、オープンフロアプランや共同作業エリアなど、モダンなデザインの特徴を取り入れたワークスペースへの改装を検討する企業が増えており、オフィスの改善活動が活発化しています。
  • eコマースもまた、同国で家具をオンラインで購入するチャネルとしてますます普及しています。しかし、米国の大半の顧客が家具製品を購入する際に選択するのは、依然として実店舗です。米国では、環境に優しいオフィス家具への関心が高まっています。環境への影響を軽減するため、家具メーカーはリサイクル素材や、アカシア、竹、再生木材など、より持続可能な木材を使用した製品を開発しています。
  • 米国のオフィス家具市場のポストCOVIDシナリオは、リモートワークやハイブリッドワークモデルに対応するため、より柔軟で適応性の高いワークスペースへのシフトを目の当たりにしています。また、オフィス家具に抗菌素材やタッチレス技術を取り入れるなど、健康と安全対策も重視されるようになっています。

米国のオフィス家具市場動向

オフィス建設活動の増加

  • 米国のオフィス建設は、非住宅建設全体の15%、総建設の6%を占めると推定されています。オフィス建設活動は、特にシアトル、テキサス、シリコンバレーなどの地域で急速に増加しています。
  • 非公開会社、機関、新興企業の成長は、新しいワークスペースに家具を設置する必要があるため、米国の商業用オフィス家具の需要にプラスの影響を与えています。
  • また米国では、資本拡大や起業家指導のための米国政府からの資金援助が増加しているため、新興企業の数も増加しています。このため、オフィススペースの需要が高まり、オフィス家具製品のニーズがさらに高まっています。

シーティング・セグメントが主要カテゴリーに浮上

  • 従業員がオフィスチェアで過ごす時間は長いため、シーティング部門はオフィス家具の中で最も重要なカテゴリーの一つです。
  • シーティング分野では、いくつかの製品革新が見られ、企業は人間工学に基づいた椅子や回転椅子、スタッキングチェアなど様々な製品を提供しています。
  • 国内におけるオフィススペースの拡大と雇用活動の増加は、オフィス用シーティング家具の需要をさらに促進すると予想されます。

米国のオフィス家具産業の概要

米国のオフィス家具市場は細分化されており、競争が激しいです。同市場の主要プレイヤーには、HNI Corp.、Kimball International Inc.、Knoll Inc.、Steelcase Inc.、Teknion Corp.などがいます。各プレイヤーは、この競争の激しい市場で生き残るために、家具の設置、保証期間の延長、革新的でコラボレーティブな多機能製品のイントロダクションなど、製品やサービスの拡張を打ち出しています。外資系企業の方が価格競争力は高いかもしれないが、地元企業は市場での地位を維持するために、リードタイムの短縮や製品のカスタマイズなどの利点を提供しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 人間工学に基づいた家具への需要増加が市場を牽引
  • 市場抑制要因
    • 経済の不確実性と原材料コストの上昇が市場を抑制
  • 市場機会
    • 持続可能で環境に優しい家具オプションへの注目の高まりが機会を生み出している
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 業界の技術革新に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • 木材
    • 金属
    • プラスチック
    • その他の材料
  • 製品別
    • シーティング(オフィスチェア、ゲストチェア、スツール、ソファ、その他)
    • 収納ユニット(ボックス&シェルフ、キャビネット、その他)
    • テーブル(会議用テーブル、オケージョナルテーブル、その他)
    • その他アクセサリー
  • 流通チャネル別
    • 直接
    • 間接販売

第6章 競合情勢

  • 市場競争の概要
  • 企業プロファイル
    • Herman Miller
    • HNI Corporation
    • Knoll
    • SteelCase
    • Haworth
    • Ashley Furniture Industries
    • Global Furniture Group
    • Kimball International
    • Teknion
    • La-Z-Boy Inc.
    • KI
    • FlexSteel
    • Virco
    • AIS
    • Bush Business Furniture*

第7章 市場動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 69883

The United States Office Furniture Market size is estimated at USD 16.33 billion in 2025, and is expected to reach USD 21.73 billion by 2030, at a CAGR of 5.88% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The United States office furniture market is expected to witness strong growth in the forecast period owing to factors such as strong economic growth, and improving commercial construction activities in the country. The expanding US economy and the rising urbanization have positively influenced the commercial office furniture market in the US.
  • Furthermore, an increase in office improvement activity in the region is increasing as companies are looking towards remodeling workspaces to include modern design features, such as open floor plans and collaborative work areas.
  • E-commerce is also becoming an increasingly popular channel for purchasing furniture online in the country. However, brick-and-mortar stores remain the format choice of the majority of US customers for the purchase of furniture products. There is an increased interest in eco-friendly office furniture in the country. To reduce the environmental impact, furniture manufacturers are coming up with products made with recycled materials or more sustainable woods such as acacia, bamboo, or reclaimed wood.
  • The post-COVID scenario of the United States office furniture market is witnessing a shift towards more flexible and adaptable workspaces to accommodate remote and hybrid work models. There is also an increased emphasis on health and safety measures, including the integration of antimicrobial materials and touchless technologies in office furniture.

United States Office Furniture Market Trends

Increase in Office Construction Activity

  • Office construction in the United States accounts for an estimated 15% of all non-residential construction and 6% of the total construction. Office construction activity is rapidly increasing, especially in areas like Seattle, Texas, and Silicon Valley.
  • The growth of private companies, institutions, and startups is positively influencing the demand for commercial office furniture in the United States, as new workspaces need to be outfitted with furniture.
  • The country is also witnessing a rise in the number of startups due to increased government funding from the US government for capital expansions and mentoring of entrepreneurs. This, in turn, is driving the demand for office spaces, further fueling the need for office furniture products.

Seating Segment Emerges to be the Dominant Category

  • The seating segment is one of the most important categories of office furniture, as employees spend a major portion of their time on office chairs.
  • The seating segment is observing several product innovations, and companies are coming up with various product offerings, such as ergonomic chairs and swivel and stacking chairs.
  • The expansion of office spaces and the increase in employment activity in the country is expected to further fuel the demand for office seating furniture.

United States Office Furniture Industry Overview

The office furniture market in the US is fragmented and highly competitive. Some of the major players in the market include HNI Corp., Kimball International Inc., Knoll Inc., Steelcase Inc., and Teknion Corp. The players are coming up with product and service extensions such as furniture installations, extended warranty and guarantee, and introduction of innovative, collaborative, and multifunctional products to sustain in this highly competitive market. Although foreign players may be more competitive on price, the local players offer advantages such as shorter lead times and product customizations to retain their position in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS & DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Demand for Ergonomic Furniture is Driving the Market
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Economic Uncertainty and Rising Raw Material Costs is Restraining the Market
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Increasing Focus on Sustainable and Eco-friendly Furniture Options is Creating an Opportunity
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights on Technological Innovations in the Industry
  • 4.7 Impact of COVID 19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Wood
    • 5.1.2 Metal
    • 5.1.3 Plastics
    • 5.1.4 Other Materials
  • 5.2 By Products
    • 5.2.1 Seating (Office Chairs, Guest Chairs, Stools, Sofa, Others)
    • 5.2.2 Storage Units (Bins & Shelves, Cabinets, Others)
    • 5.2.3 Tables (Conference Tables, Occasional Tables, Others)
    • 5.2.4 Other Accessories
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Direct
    • 5.3.2 Indirect

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Competion Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Herman Miller
    • 6.2.2 HNI Corporation
    • 6.2.3 Knoll
    • 6.2.4 SteelCase
    • 6.2.5 Haworth
    • 6.2.6 Ashley Furniture Industries
    • 6.2.7 Global Furniture Group
    • 6.2.8 Kimball International
    • 6.2.9 Teknion
    • 6.2.10 La-Z-Boy Inc.
    • 6.2.11 KI
    • 6.2.12 FlexSteel
    • 6.2.13 Virco
    • 6.2.14 AIS
    • 6.2.15 Bush Business Furniture*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER