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市場調査レポート
商品コード
1643082

営業支援プラットフォーム-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Sales Enablement Platform - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
営業支援プラットフォーム-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

営業支援プラットフォーム市場規模は、2025年に42億1,000万米ドルと推定され、2030年には105億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは20.23%です。

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各産業の組織が営業支援プラットフォームを採用することで、営業チームとマーケティングチームが、営業コミュニケーション、コンテンツ管理、オンボーディング、トレーニングなど、さまざまなセグメントで効率性を高めることが可能になります。

主要ハイライト

  • 社内外の市場競合が、中堅企業における営業支援の必要性を高めています。営業支援は、マーケティングとセールスの業務、プロセス、コンテンツ、役割、責任を技術とシステムに整合させるからです。売り手の成熟度にもよりますが、これらのプラットフォームは、製品レベルの情報から先進的分析に至るまで、優れたリード転換率を可能にする有効化を想定しています。
  • 営業支援ツールは、インテリジェントなコンテンツ管理、トレーニング、コンテキストガイダンス、顧客エンゲージメント、実用的な分析を組み合わせることで、営業担当者が適切なコンテンツを見つけ、見込み客に送信し、コンテンツ内の見込み客のエンゲージメントを追跡できるようにします。例えば、MindTickleは、営業準備プラットフォームを提供し、営業担当者の開発、コーチング、パフォーマンス向上の能力を、場所に関係なく獲得し、営業の立ち遅れを60%削減します。
  • 近年、デジタルセールスルーム(DSR)が人気を集めています。さらに、DSRに関する認知度の向上により、大幅な導入が見込まれます。デジタルセールスルームは、営業支援プラットフォームベンダーが、社内外のコラボレーションのための永続的なマイクロサイト、ビデオ会議の組み込み、エンゲージメント、センチメント、感情分析を通じて提供することが期待されています。Showpadは、売り手と買い手のコラボレーションのための専用マイクロサイトであるShared Spacesや、より没入感のある製品デモのための3Dモデルや拡張現実を産業で初めてサポートするなど、このビジョンの実現に向けてすでに前進しています。
  • COVID-19の発生により、生産が一時的に停止するため、世界のさまざまな経済が減速しています。そのため、営業支援市場も含め、あらゆる産業がトリクルダウンの影響を受けています。COVID-19の危機が引き金となり、営業支援の課題と機会がこれまで以上に顕在化しています。このような危機的な時代に生き残るためには、営業支援をデジタルトランスフォーメーション戦略と統合する必要があります。長期的には、すべての社内販売プロセスを関連するカスタマージャーニーに合わせることが、効果的な営業支援の基盤を導入するために不可欠です。
  • パンデミック(世界的大流行)の中で業務を継続させるため、世界的に多くの雇用主が2020年にリモートワークへの移行を開始しました。在宅勤務は当初、健康と安全への懸念から始まったが、多くの従業員が気分転換を楽みました。例えば、3,500人の労働者を対象としたGoodHireの「State Of Remote Work In 2021:A Survey Of The American Workforce」によると、回答者の68%がオフィスでの仕事よりもリモートワークを好んでいます。

営業支援プラットフォーム市場動向

消費財・小売産業が大幅な成長を遂げる

  • モバイルデバイスの台頭と信頼性の高いWiFiへのアクセスは、買い手と売り手の関係を裏返しにしました。シスコは、2030年までに世界の接続デバイス数が5,000億台に達すると予測しています。このコネクテッドデバイスの急激な増加は、多様でより深い流通チャネルを生み出し、営業支援プラットフォーム市場に機会をもたらしています。
  • この世界の大転換の結果、バイヤーはバイヤージャーニーをコントロールできるようになり、営業担当者に接触する前に、製品やサービスのあらゆるニュアンスをオンラインで調査することにかなりの時間を費やすようになりました。そのため、バイヤーは売り手自身よりも情報に精通している可能性があり、営業担当者はバイヤーがGoogle検索で簡単に見つけられないようなものを提供しなければならないです。上記のような消費財や小売業における課題により、市場には販売支援プラットフォームの切実な必要性が生じています。
  • オンライン小売業者は、ネガティブなカスタマーエクスペリエンスのためにユーザーを失うリスクがあります。そのため、世界中の小売業者は、パーソナライズされたコンテンツで顧客対象を絞ることができるよう、営業支援戦略を策定しています。営業支援プラットフォームは、小売企業がさまざまなデジタルチャネルで顧客を引き付け、エンゲージし、オムニチャネル体験を顧客に提供するのに役立ちます。
  • 新興国市場では、営業支援を強化した製品を提供する新興企業の参入が増加しており、市場開拓が進んでいます。例えば、2021年12月、セグメントにとらわれないAR統合ビデオショッピングプラットフォームのShopConnectは、小売業者向けにオンラインとオフラインの統合ショッピングサービスを提供するために資金調達を行ったと発表しました。
  • しかし、さまざまなアクセスチャネルで一貫性のないユーザーエクスペリエンスが、予測期間中の営業支援プラットフォーム市場の成長にマイナスの影響を与える可能性があります。

北米が主要シェアを占める

  • 北米などの市場は成熟に近づきつつあり、このような競合の激しい環境での販売には、企業の販売力強化戦略の実装、拡大、実行を支援する販売力強化プラットフォームが必要です。案件成約率を向上させるための営業プロセスの自動化は、米国営業支援プラットフォーム市場の主要促進要因であると推定されます。一方、クラウドベースの営業支援プラットフォームを導入し、情報から実用的な洞察を得ることは、カナダ市場の成長を促進すると予測されます。
  • また、さまざまな組織が技術に関する認識を高めています。例えば、2022年3月、住宅請負業者向けの営業支援ソフトウェアを提供するLeapは、住宅請負業者向けのワークフローとCRM製品を提供するJobProgressの買収を発表しました。この買収により、北米の2,400以上の住宅請負業者にサービスを提供することになり、大規模請負業者と小規模請負業者の両方のニーズに応えることになります。
  • さらに、この地域には、積極的に新製品の開発に投資する著名な市場参入企業が存在します。例えば、2022年1月、営業支援プラットフォームを提供するハイスポットは、シリーズFで2億4,800万米ドルの資金を調達しました。B Capital GroupやD1 Capital Partnersのような新規投資家が、既存投資家の参加を得てこのラウンドを主導しました。ICONIQ Growth、Madrona Venture Group、Salesforce Ventures、Sapphire、Tiger Global Managementが参加しました。この投資により、国際的な事業拡大、製品開発、雇用が促進されると同社は主張しています。
  • 米国の営業支援プラットフォーム市場は、成約率向上のための営業プロセス自動化が主要促進要因となっています。カナダでは、情報から実用的な洞察を得るためのクラウドベースの営業支援プラットフォームの展開が市場成長の原動力となっています。

営業支援プラットフォーム産業概要

営業支援プラットフォーム市場は近年、競合を増しています。市場で圧倒的なシェアを誇る大手企業は、海外における顧客基盤の拡大に注力しています。これらの企業は、市場シェアと収益性を高めるために戦略的協業イニシアティブを活用しています。

  • 2022年6月-独立系の投資データ管理・配信会社であるAPX Stream, Inc.は、重要な支援プロバイダーであるSeismicとの提携を発表し、アセットマネージャーにデータ提出とマーケティング資料の自動生成のためのシームレスなパイプラインを記載しています。Seismic Enablement Cloudは、あらゆる規模の企業に対し、顧客の取り込み、チームの活性化、収益成長の促進を支援します。
  • 2021年1月-デジタルトランスフォーメーションのためのクラウドベースのツールを提供するUpland Software, Inc.は、収益、顧客データベース、消費者エンゲージメントを拡大するプロモーションやメールキャンペーンを構築するためのオーディエンスエンゲージメントクラウドソフトウェアプラットフォームを提供するSecond Street Media, Inc.の買収を発表。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の産業への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 社内ビジネスプロセスの改善ニーズの高まり
    • 先端技術を活用した営業努力の拡大
  • 市場抑制要因
    • 様々なアクセス・チャネルにおける一貫性のないユーザーエクスペリエンス

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント
    • プラットフォーム
    • サービス
  • 組織規模
    • 大企業
    • 中小企業
  • 導入形態
    • クラウドベース
    • オンプレミス
  • エンドユーザー産業
    • BFSI
    • 消費財・小売
    • IT・通信
    • メディアエンターテイメント
    • 医療ライフサイエンス
    • 製造業
    • その他
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • GetAccept Inc.
    • Bigtincan Holdings
    • Upland Software
    • Showpad
    • Seismic Software Inc.
    • Outreach
    • Accent Technologies
    • ClearSlide
    • Brainshark
    • Quark
    • Highspot, Inc
    • DocSend Inc.
    • Qorus Software Ltd
    • Pitcher
    • Mediafly
    • Rallyware Inc.
    • MindTickle
    • Qstream Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 69623

The Sales Enablement Platform Market size is estimated at USD 4.21 billion in 2025, and is expected to reach USD 10.57 billion by 2030, at a CAGR of 20.23% during the forecast period (2025-2030).

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Organizations across industries are adopting the sales enablement platform, enabling their sales and marketing teams to enhance their efficiencies in various areas, including sales communication, content management, onboarding, and training.

Key Highlights

  • Internal and external market/competitive forces are driving the need for Sales Enablement within Mid-sized Enterprises as it aligns marketing and sales operations, processes, content, roles, and responsibilities with technology and systems. Depending on the seller's maturity, these platforms envisage enablement right from product-level information to advanced analytics, enabling superior lead conversion ratios.
  • Sales enablement tools ensure that any sales representative can find the appropriate content, submit it to prospects, and track prospect engagement within that piece of content by combining intelligent content management, training, contextual guidance, customer engagement, and actionable analytics. For instance, MindTickle provides a sales readiness platform to gain the ability to develop, coach, and improve the performance of sales representatives independent of their location and reduces sales ramp by 60%.
  • In recent years, digital sales rooms (DSRs) are gaining traction. Further, it is expected that an increase in awareness regarding the DSRs would result in their significant adoption. They are expected to be offered by sales enablement platform vendors through persistent microsites for internal or external collaboration, embedded video conferencing, and engagement, sentiment, and emotional analysis. Showpad has already made headway in delivering on this vision with its Shared Spaces, dedicated microsites for buyer-seller collaboration, and as the first in the industry to support 3D models and augmented reality for more immersive product demonstrations.
  • Due to the outbreak of COVID-19, there is a slowdown across various world economies due to a temporary halt in production. Thus, every industry has a trickle-down effect, including the sales enablement market. Triggered by the COVID19 crisis, sales enablement challenges and opportunities have become more apparent than ever. To survive in such critical times, sales enablement has to be integrated with the digital transformation strategy. In the long run, aligning all internal selling processes to relevant customer journeys is essential to implement a foundation for effective sales enablement.
  • Many employers globally began transitioning to remote work in 2020 to keep operations running amid the pandemic. While working from home was initially a result of health and safety concerns, many employees enjoyed the change of pace. For instance, according to the State Of Remote Work In 2021: A Survey Of The American Workforce, by GoodHire, based on 3500 workers, 68% of respondents prefer to work remotely over in-office work.

Sales Enablement Platform Market Trends

Consumer Goods and Retail Industry to Exhibit Significant Growth

  • The rise of mobile devices and access to reliable WiFi has turned the buyer/seller relationship inside out. Cisco estimates that the number of connected devices worldwide will reach 500 billion by 2030. This exponential rise in connected devices has created varied and deeper sales channels, thus creating opportunities for the sales enablement platform market.
  • As a result of this massive global shift, buyers are now in control of the buyer's journey and spend a considerable amount of time researching every nuance of a product or service online before reaching out to a salesperson. Therefore, buyers may be more informed than the seller themselves, meaning salespeople must deliver something that buyers can't easily find through a quick Google search. Challenges in consumer goods and retail, such as those above, create a dire need for sales enablement platforms in the market.
  • Online retailers risk losing out on their users because of negative customer experience. Hence, retailers worldwide are formulating sales enablement strategies that will help them target customers with personalized content. The sales enablement platform helps retailers attract and engage customers on different digital channels to deliver an Omni-channel experience to their customers.
  • The studied market is witnessing developments as more and more start-ups are entering the market with enhanced offerings for sales enablement. For instance, In December 2021, ShopConnect, a sector-agnostic AR-integrated video shopping platform, announced that it had raised funds to offer Integrated Online And Offline Shopping Services For Retailers.
  • However, the inconsistent user experience across different access channels may negatively influence the sales enablement platform market's growth during the forecast period.

North America to Hold Major Share

  • Markets, such as North America, have been closer to maturing, and sales in such highly competitive environments need sales enablement platforms to help companies implement, scale, and execute their sales enablement strategies. Automating the sales process to improve the deal closure rate is estimated to be the primary driver for the US sales enablement platform market. In contrast, the deployment of a cloud-based sales enablement platform to get actionable insights from information is expected to fuel Canada's market growth.
  • Also, various organizations have gained awareness regarding technology. For instance, in March 2022, Leap, a home contractor sales enablement software provider, announced the acquisition of JobProgress, a workflow and CRM product for home contractors. The acquisition will serve over 2,400 home contractors in North America, meeting the need of both large and small contractors.
  • Further, the region consists of prominent market players who actively invest in developing their products with new launches. For instance, in January 2022, Highspot, a sales enablement platform provider, raised USD 248 million in Series F funding. New investors, like B Capital Group and D1 Capital Partners, led the round with participation from existing investors: ICONIQ Growth, Madrona Venture Group, Salesforce Ventures, Sapphire, and Tiger Global Management. The investment would fuel international expansion, product development, and hiring, as claimed by the company.
  • Automating the sales process to improve the deal closure rate is the main driver for the United States sales enablement platform market. The deployment of a cloud-based sales enablement platform to get actionable insights from information is to fuel market growth in Canada.

Sales Enablement Platform Industry Overview

The sales enablement platform market has gained a competitive edge in recent years. With a prominent share in the market, major players are focusing on expanding their customer base across foreign countries. These companies leverage strategic collaborative initiatives to increase their market share and profitability.

  • June 2022 - APX Stream, Inc., an independent investment data management and distribution company, has announced a partnership with Seismic, a significant enablement provider, to offer asset managers a seamless pipeline for data submission and automated marketing collateral generation. The Seismic Enablement Cloud helps companies of all sizes engage customers, allow teams, and ignite revenue growth.
  • January 2021 - Upland Software, Inc., a provider of cloud-based tools for digital transformation, announced the acquisition of Second Street Media, Inc., an audience engagement cloud software platform to build promotions and email campaigns that grow revenue, customer databases, and consumer engagement.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Need to Improve the Internal Business Process
    • 5.1.2 Scaling Sales Efforts With the Help of Advanced Technology
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Inconsistent User Experience Across Various Access Channels

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Component
    • 6.1.1 Platform
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 Organization Size
    • 6.2.1 Large Enterprises
    • 6.2.2 Small and Medium-Sized Enterprises
  • 6.3 Deployment Mode
    • 6.3.1 Cloud-based
    • 6.3.2 On-premises
  • 6.4 End-user Industry
    • 6.4.1 BFSI
    • 6.4.2 Consumer Goods and Retail
    • 6.4.3 IT and Telecom
    • 6.4.4 Media and Entertainment
    • 6.4.5 Healthcare and Life Sciences
    • 6.4.6 Manufacturing
    • 6.4.7 Other End-user Industries
  • 6.5 Geography
    • 6.5.1 North America
    • 6.5.2 Europe
    • 6.5.3 Asia-Pacific
    • 6.5.4 Latin America
    • 6.5.5 Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 GetAccept Inc.
    • 7.1.2 Bigtincan Holdings
    • 7.1.3 Upland Software
    • 7.1.4 Showpad
    • 7.1.5 Seismic Software Inc.
    • 7.1.6 Outreach
    • 7.1.7 Accent Technologies
    • 7.1.8 ClearSlide
    • 7.1.9 Brainshark
    • 7.1.10 Quark
    • 7.1.11 Highspot, Inc
    • 7.1.12 DocSend Inc.
    • 7.1.13 Qorus Software Ltd
    • 7.1.14 Pitcher
    • 7.1.15 Mediafly
    • 7.1.16 Rallyware Inc.
    • 7.1.17 MindTickle
    • 7.1.18 Qstream Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET