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市場調査レポート
商品コード
1642178

銀行キオスク:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Bank Kiosk - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
銀行キオスク:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

銀行キオスクの市場規模は2025年に12億6,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは14.27%で、2030年には24億5,000万米ドルに達すると予測されます。

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銀行キオスク市場の成長は、金融分野におけるいくつかのセキュリティ関連アプリケーションにおけるセルフサービス需要の高まり、対話型キオスクが提供する顧客サービスの強化、全体的な運用コストの削減、インド、中国、日本などのさまざまな新興諸国における採用の増加など、いくつかの要因に起因しています。

主なハイライト

  • 各国がスマートシティやデジタル化プロジェクトによって実施される新たなイノベーションと拡張に注力していることから、銀行キオスク市場の需要は予測期間中に増加します。銀行キオスクの需要を促進する主な要因の1つは、セルフサービス・セキュリティ・アプリケーションに対する需要の高まりです。さらに、銀行キオスク市場は、銀行キオスクを展開するための政府のイニシアチブの増加を含む要因によって駆動されます。
  • さらに、銀行キオスクは、顧客にさらなる利便性を提供し、銀行にサービスコストを節約するリモートバンキングチャネルの1つです。銀行キオスクを利用することで、顧客は現金自動預け払い機の列に並んだり、現金の移動や資金の預け入れの際に費やす時間を節約できます。
  • 銀行キオスク・ソフトウェア・アプリケーションの市場は拡大しています。OEMと独立系企業の両方がATMソフトウェアを提供しています。銀行は通常、トランザクション・アプリケーションと、それを様々なベンダーの端末で機能させるミドルウェア・プラットフォームを含む完全なソリューションを購入します。一部の金融機関や外部のソフトウェア・プロバイダは、アプリケーションの基盤としてプラットフォームのみを使用しています。NCRは米国に本社を置き、中国でも大きな存在感を示している企業で、アプリケーション・ソフトウェア全体とマルチベンダー・ソリューションの最大のサプライヤーです。
  • 銀行キオスクの請求書支払いソフトウェアにより、顧客はどこからでも簡単に送金できます。世界中で、いくつかの銀行機関が銀行キオスクや手形決済サービスに多機能サービスを統合し始めました。このサービスに対する消費者の需要が高まり、銀行の収入増につながっています。現金取扱手数料よりも低コストのため、あらゆる規模の企業や金融機関が手形決済システムを通じて支払いを受けたいと考えています。
  • 銀行キオスクは、多数の利用者のアクセスを制限することで、多数の場所での感染症のトランスミッションのリスクを下げることに貢献しています。銀行を含む多くの企業は、日常的なやりとりのほとんどを人間対機械のインターフェイスに置き換えることで、対面でのやりとりを減らすためにセルフサービスを利用しています。

銀行キオスクの市場動向

多機能セグメントは大幅な成長が見込まれる

  • 銀行の多機能キオスクは、CTSインターフェイスを使った小切手の入金、デビットカードを使った請求書のオンライン支払い、ブラウザベースのインターネットバンキング、残高照会やミニ明細書などの非現金/照会サービスなどのサービスを提供します。
  • マルチファンクション・キオスクは、多くの機能を1つのプラットフォームに統合しているため、様々な企業が個々のユニットを購入するコストを削減することができます。アプリケーション開発、機器購入、設置、メンテナンスにかかる資本支出が少ないため、銀行は単機能キオスクよりも多機能キオスクを選択するケースが増えています。
  • さらに、顧客がセルフサービス・ソリューションを好むのは、銀行取引を行う際の労力と時間が軽減されるからです。ソース・テクノロジーズの調査によると、セルフサービスのリテール・バンキング用キオスクは、物理的な支店を大幅に改善できます。さらに、多機能キオスク端末の開発への投資も増加しています。例えば、マヘ島にあるボー・ヴァロン・レガッタ(Beau Vallon Regatta)の敷地では、セーシェル投資局(SIB)が、多層階の駐車場とキオスクを建設するため、国内外の投資家に関心表明書(EOI)を公表しています。
  • 例えば、銀行の窓口で小切手を受け取るには通常9分かかります。しかし、セルフサービスのキオスクを利用すれば、顧客は40秒で正式な小切手を受け取ることができます。したがって、顧客はセルフサービス・キオスクで13.5倍速く小切手を手に入れることができます。
  • また、銀行内のキオスクは、従業員が複雑な業務や顧客サービスに集中できるため、日々の日常的な取引にかかる時間と労力が削減され、新興国全体の銀行キオスク市場の需要を牽引すると期待されています。

アジア太平洋地域が銀行キオスク市場で最速の成長率

  • アジア太平洋地域は、予測期間中に最も急成長する市場になると予想されます。アジア太平洋地域の政府は、フィンテック産業の開発を強化し、革新的な銀行ソリューションを提供しようとしています。Fintechソリューションの採用が増加している背景には、国際的なイノベーターを市場に誘致し、バンキングを次のレベルに引き上げるという主な狙いがあります。
  • 観光客の多い地域では、小売業者やその他のサービスプロバイダーによるキオスク利用が増加しており、市場は拡大しています。キオスク・システムは、観光客のコミュニケーションや情報に対する障壁を取り除き、リアルタイムの最新情報を提供しながらサービスへのアクセスを簡単にします。
  • さらに、セルフサービス・キオスク端末の導入も増加しており、特に従来のバンキングよりもインタラクティブなキオスク端末によるバンキングを好む人口が増えています。アジア太平洋地域のセルフサービス・キオスク市場は成長しています。さらに、インドのような新興国では、SBI、PNB、Bank of Barodaなどの大手銀行が、顧客の利便性のためにキオスク・バンキングを提供しています。
  • 例えば、2022年10月、Manipal Technologies Ltd.の一部門であり、バンキング・カードやスマートカードの製造会社であるインドのMCT Cards &Technology Private Ltd.は、75の地区に75のデジタル・バンキング・ユニットを設置するという政府の最近のイニシアチブの一環として、インドの銀行にセルフサービスのバンキング・キオスクを提供しました。
  • さらに、2022年のアジア太平洋地域の総資産で最大の銀行の大半は中国に本社を置いています。ランキングのトップは中国工商銀行(ICBC)と中国建設銀行で、資産規模は5兆米ドルを超えます。さらに、日本の三菱UFJフィナンシャル・グループは、この地域で最も資産残高の多い上位5行に入った。
  • 中国は、高い脅威を提供する裕福な国々からの多数の外国人ハッカーグループの焦点となっており、世界中のキオスク・システムに対する最近の攻撃は、ユーザーに他の代替品を求めるよう促しているため、サイバーセキュリティへの懸念の高まりは、ビジネスに課題しています。この点が市場拡大の妨げになると予想されます。

銀行キオスク産業の概要

バンク・キオスク市場は、ハードウェア・ベンダー、ソフトウェア・ソリューション・ベンダーなど、バンク・キオスク市場のバリューチェーン全体にわたってプレーヤーが存在するため、断片化されています。市場はまた、市場プレイヤーのビジネスと顧客基盤を拡大するための道を開いた買収、パートナーシップ&コラボレーションなどの活動を示しました。市場の主要企業には、NCR Corporation、Diebold Inc.、Glory Limited、KIOSK Information Systems、Nautilus Hyosung Corporation、GRG Banking、Korala Associates Limited(Kal Atm Software)、Hitachi-Omron Terminal Solutions Corp.などが含まれます。

  • 2023年12月著名な外国為替ブランドであるトラベレックスは、世界の旅行需要の回復に対応するため、各国において75カ所以上の新しいビューロー、キオスク、ATMに大規模な投資を行っています。欧州では、ベルリン、フランクフルト、チューリッヒなどの主要空港に新しいATMを導入し、オランダの国鉄ネットワークに十数台のATMを設置するなど、ATMネットワークを大幅に強化しています。さらに、トラベレックスは、ハンブルグ空港の両支店とオランダの税還付事業の契約延長を発表しました。
  • 2023年10月ユニオン・バンク・オブ・ザ・フィリピン(ユニオンバンク)は、バンク・オン・ホイールズ(BOW)モバイルキオスクを新たに3台導入しました。AFIとの契約により、ユニオンバンクは電気自動車1台をモバイル・バンキング・キオスクとして利用する許可を得た。これらの新しいBOWは利便性を確保するように設計されており、ユニオンバンクの完全デジタル・ペーパーレス銀行の先駆けであるThe ARKのような快適な環境でモバイルATMサービスを提供します。BOWは、お客様のニーズに合わせた様々な機能を備え、バンキング・サービスをより身近なものにすることで、お客様の利便性を高めることを目的としています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場の定義と範囲
  • 調査の前提

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の利害関係者分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 世界のセルフサービス型多機能キオスク端末の需要増加が市場を牽引
    • インタラクティブ・キオスクが提供する顧客サービスの拡大
    • 全体的な運用コストの最小化
  • 市場抑制要因
    • 高い設置初期費用
    • モバイル機器の利用増加によるセルフサービス・バンキング・キオスクの利用減少
  • COVID-19が銀行キオスク市場に与える影響

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 単機能キオスク
    • 多機能キオスク
    • バーチャル/ビデオテラー機
  • 製品別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 流通別
    • 地方
    • 準都市部
    • 都市部
    • 大都市
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
    • アジア
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アルゼンチン
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • NCR Corporation
    • Diebold Inc.
    • Glory Limited
    • KIOSK Information Systems
    • Nautilus Hyosung Corporation
    • GRG Banking
    • Korala Associates Limited(Kal Atm Software)
    • Hitachi-Omron Terminal Solutions Corp.
    • OKI Electric Industry Co. Ltd.
    • Cisco Systems Inc.
    • Shenzhen Yi of Computer Co. Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67180

The Bank Kiosk Market size is estimated at USD 1.26 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.45 billion by 2030, at a CAGR of 14.27% during the forecast period (2025-2030).

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The bank kiosk market growth can be attributed to several factors, such as the rising demand for self-service in several security-related applications in financial sectors, enhanced customer services offered by interactive kiosks, reduction in the overall operational costs, and increased adoption in various developing countries such as India, China, and Japan, among others.

Key Highlights

  • With countries focusing on new innovations and expansions that are being carried out by smart cities and digitization projects, the demand for the bank kiosk market will increase in the forecasted period. One of the primary factors driving the demand for bank kiosks is the growing demand for self-service security applications. Moreover, the bank kiosk market is driven by factors including increasing government initiatives to deploy bank kiosks.
  • Moreover, the bank kiosk is one of the remote banking channels providing additional convenience to customers and saving service costs to the bank. Using bank kiosks saves the time spent by customers in the queues for the teller machines or during transferring cash and depositing funds.
  • The market for bank kiosk software applications is expanding. Both OEMs and independent businesses offer ATM software. Banks typically purchase complete solutions that include the transaction application and a middleware platform that enables it to function on terminals from various vendors. Some financial institutions and outside software providers solely use the platform as the foundation for their applications. NCR, a U.S.-based company with a significant presence in China, is the biggest supplier of application software overall and for multivendor solutions.
  • The bank kiosk's bill payment software makes it simple for customers to transfer money from anywhere. Around the world, several banking institutions began integrating multi-function services into their bank kiosks and bill payment services. The consumer demand for this service is rising, leading to an increase in bank income. Due to its lower cost than cash handling fees, businesses and financial institutions of all sizes want to be paid through bill payment systems.
  • By limiting accessibility to a large number of users, bank kiosks assisted in lowering the risk of the transmission of infections in numerous locations. Many businesses, including banks, are using self-serving to reduce face-to-face interactions by substituting a human-to-machine interface for most daily interactions.

Bank Kiosk Market Trends

Multi Function Segment is Expected to Grow at a Significant Rate

  • The bank's multi-function kiosk provides services, including the ability to deposit checks using the CTS interface, pay bills online with a debit card, browser-based Internet Banking, and non-cash/inquiry services like balance inquiries and mini statements, among others.
  • Multi-Function Kiosks integrate many functionalities onto a single platform, allowing various businesses to spend less money purchasing individual units. Banks increasingly choose multi-function kiosks over single-function kiosks due to low capital expenditures in application development, equipment purchases, installation, and maintenance.
  • Further, the customer prefers self-service solutions because it reduces their effort and time in performing banking transactions. According to a study by Source Technologies, self-service retail banking kiosks can offer significant improvements to physical branch locations. Moreover, investment in the development of multi-function kiosks is rising. For instance, The Beau Vallon Regatta site on Mahe is where the Seychelles Investment Bureau (SIB) has released an expression of interest (EOI) to local and foreign investors to construct a multi-story parking lot and kiosks.
  • For instance, usually, it takes customers 9 minutes to get an official check from a bank teller. But with self-service kiosks, the customer can get an official check-in in 40 seconds. Hence, customers can get their checks 13.5 times faster with a self-service kiosk.
  • Kiosk in the bank also offers employees to focus more on complex tasks and customer services, reducing their time and effort on daily routine transactions, which are expected to drive the demand of the bank kiosk market across emerging economies.

Asia-Pacific to Have Fastest Growth Rate in Bank Kiosk Market

  • Asia-Pacific is expected to be the fastest-growing market during the forecasted period. The governments in the Asia-Pacific region are trying to enhance the development of the Fintech industry and provide innovative banking solutions. The main aim behind the increased adoption of Fintech solutions is to attract international innovators in the market and take banking to the next level.
  • The market is expanding due to rising kiosk usage by retailers and other service providers in tourist-heavy areas. Kiosk systems remove barriers to communication and information for visitors and make it simple for them to access services while providing real-time updates.
  • Further, the deployment of self-service kiosks is also increasing, especially for the population that prefers banking through interactive kiosks to traditional banking. The market for self-service kiosks in the Asia-Pacific region is growing. Moreover, in emerging countries like India, major banks such as SBI, PNB, and Bank of Baroda, among others, are offering kiosk banking for the convenience of the customers.
  • For instance in, October 2022, MCT Cards & Technology Private Ltd., India, a division of Manipal Technologies Ltd. and a producer of banking and smart cards, provided self-serve banking kiosks to banks in India as part of the government's recent initiative to establish 75 Digital Banking Units across 75 Districts.
  • Furthermore, The majority of the largest banks in the Asia-Pacific region, in terms of assets in 2022, were headquartered in China. At the top of the ranking were the Industrial and Commercial Bank of China (ICBC) and China Construction Bank Corporation, with over USD 5.0 trillion in assets. Additionally, Japan's Mitsubishi UFJ Financial Group was among the top five banks in the region with the highest volume of assets.
  • Since China has been the focus of numerous foreign hacker groups from wealthy countries who offer a high threat, and recent attacks on kiosk systems worldwide are prompting users to seek other substitutes, rising cybersecurity concerns are challenging the business. It is anticipated that this aspect will impede market expansion.

Bank Kiosk Industry Overview

The bank kiosk market is fragmented due to the players included across the value chain of the bank kiosk market, including hardware vendors and software and solution vendors. The market also witnessed activities such as acquisitions, partnerships & collaborations that paved the way for expanding market players' business and customer base. Some of the key players in the market include NCR Corporation, Diebold Inc., Glory Limited, KIOSK Information Systems, Nautilus Hyosung Corporation, GRG Banking, Korala Associates Limited (Kal Atm Software), Hitachi-Omron Terminal Solutions Corp., among others.

  • December 2023: Travelex, the esteemed foreign exchange brand, is investing substantially in over 75 new bureaux, kiosks, and ATMs across different countries in response to the ongoing recovery of global travel. In Europe, Travelex has significantly enhanced its ATM network, introducing new ATMs at key airports such as Berlin, Frankfurt, and Zurich and installing more than a dozen ATMs throughout the national railway network in the Netherlands. Additionally, Travelex is pleased to announce contract extensions for both its bureaux at Hamburg Airport and its tax refund business in the Netherlands.
  • October 2023: Union Bank of the Philippines (UnionBank) has introduced three new Bank-on-Wheels (BOW) mobile kiosks. Through a contract with AFI, UnionBank has been granted permission to utilize one electric vehicle as a mobile banking kiosk. These new BOWs have been designed to ensure convenience, offering mobile ATM services in a comfortable environment akin to The ARK, UnionBank's pioneering fully digital and paperless bank branch in the nation. The BOWs aim to enhance customer experience by bringing banking services closer to clients, with a variety of features tailored to cater to their specific needs.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Market Definition and Scope
  • 1.2 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Demand for Self-Service Multi Function Kiosk through out the Globe to drive the Market
    • 5.1.2 Magnified Customer Services Offered by Interactive Kiosks
    • 5.1.3 Minimizing Overall Operation Cost
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Initial Cost of Installation
    • 5.2.2 Increasing Use of Mobile Devices Decreasing the Usage of Self-Service Banking Kiosks
  • 5.3 Impact of COVID-19 on Bank Kiosk Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Single-Function Kiosk
    • 6.1.2 Multi-Function Kiosk
    • 6.1.3 Virtual/Video Teller Machine
  • 6.2 By Offering
    • 6.2.1 Hardware
    • 6.2.2 Software
    • 6.2.3 Services
  • 6.3 By Distribution
    • 6.3.1 Rural
    • 6.3.2 Semi-Urban
    • 6.3.3 Urban
    • 6.3.4 Metropolitan
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 Germany
      • 6.4.2.2 United Kingdom
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Spain
    • 6.4.3 Asia
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
      • 6.4.3.4 Australia
    • 6.4.4 Latin America
      • 6.4.4.1 Brazil
      • 6.4.4.2 Mexico
      • 6.4.4.3 Argentina
    • 6.4.5 Middle East and Africa
      • 6.4.5.1 UAE
      • 6.4.5.2 Saudi Arabia
      • 6.4.5.3 South Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 NCR Corporation
    • 7.1.2 Diebold Inc.
    • 7.1.3 Glory Limited
    • 7.1.4 KIOSK Information Systems
    • 7.1.5 Nautilus Hyosung Corporation
    • 7.1.6 GRG Banking
    • 7.1.7 Korala Associates Limited (Kal Atm Software)
    • 7.1.8 Hitachi-Omron Terminal Solutions Corp.
    • 7.1.9 OKI Electric Industry Co. Ltd.
    • 7.1.10 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.11 Shenzhen Yi of Computer Co. Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS