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市場調査レポート
商品コード
1642073

セルフサービスBI:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Self-service BI - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 123 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
セルフサービスBI:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 123 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

セルフサービスBI市場は予測期間中にCAGR 15.5%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • セルフサービスBIは、非分析的なバックグラウンドを持つ事業者洞察やデータ分析を支援します。セルフサービスBI市場は、事業所を効率的なデータ駆動型の組織やビジネスに転換する能力に起因するビジネスセグメントでの需要の高まりに直面しています。セルフサービスBI市場は、ビジネス分析プロセスを分散化できることから、予測期間中に成長すると予測されています。
  • セルフサービスBI市場は、非技術的なビジネス顧客にとって、ビジネスデータをガイドダウンすることで、データ洞察を研究・分析するための利点として機能します。セルフサービスBI市場は、構造化データと非構造化データの市場の拡大とともに、ビジネスデータ分析のための従来のBIツールから最新のBIツールへのシフトにより、急速に拡大しています。
  • 世界のセルフサービスBI市場の主要促進要因は、綿密な競争データ分析の生成とビジネスデータ量の拡大に対する需要の高まりです。世界のセルフサービスBI市場の成長を増幅し、後押しするその他の要因には、変化し続けるビジネス、分析主導型組織の改善ニーズ、規定時間内にビジネス要求に対応できないことなどがあります。
  • さらに、セルフサービスBIシステムの導入には多額の初期資本支出が必要であり、これが市場の抑制要因となっています。
  • COVID-19の流行期には、世界中の企業が生き残りをかけた目標や計画を実行するためにBIと分析を利用したため、セルフサービスBI市場が拡大しました。IT・通信、メディアエンターテインメント、医療、eコマース、小売、BFSIなどのセグメントで在宅勤務の採用が拡大し、セルフサービスBI市場の需要が高まった。

セルフサービスBI市場の動向

セルフサービスBIはマーケティングとセールスで支配的な役割を果たす

  • 大量のデータが利用可能になった現在、銀行はすべての顧客について、以前は想像もできなかったような情報を収集することができます。
  • また、マーケティングや営業など、銀行内のさまざまな部門が一体となって、より緊密に連携することも可能になります。銀行は、すべての顧客に商品を押し付けるのではなく、BIと営業支援ツールを統合することで、住宅の新築、小さな会社の開業、家族の形成など、消費者の現在の状況に合わせた商品を販売できるようになりました。
  • 近年、デジタル化といくつかの技術的進歩の急速な導入の結果、銀行部門は急速に拡大しています。ビジネスインテリジェンスやデータ分析などの技術やツールの出現は、銀行があらゆる必須基準を採用し、今日の現代的な顧客のデジタル要件に対応しながら競合を維持するのに役立っています。これらのソリューションは、金融機関がより多くの情報に基づいた財務と業務上の意思決定を行う上で役立っています。これが市場の成長をさらに後押ししています。
  • 実際、BIを利用している金融サービス企業では、クロスセルとアップセルの収益が7%向上したと報告されています。BIはまた、最も収益性の高い顧客と彼らが行う銀行業務選択に関する最新情報を銀行に記載しています。銀行はその情報を利用して、価値の高い顧客を確保し、適切な商品を販売し、最大のリターンを得るために投資すべき商品を選択することができます。

北米がセルフサービスBI市場を独占

  • 北米地域はセルフサービスBI市場で大きなシェアを占めています。IBM Corporation、Oracle Corporation、Microsoft Corporationなどの主要主要企業が、同地域の市場開拓を後押しすると期待されています。また、競争の激化、技術における激しいR&D活動、データ拡散の進化傾向などの要因が、北米での市場拡大を加速させています。
  • 米国とカナダにおける生産、販売、進歩のためのビジネス管理分析の技術的進歩と革新が、主にこの地域の成長と開発の原因となっています。新興経済諸国である米国は、技術的にも科学的にも高度に発達したサービスセグメントを誇り、その生産高の80%近くを占めています。
  • 米国の大企業も世界規模で重要な役割を果たしており、フォーチュン・世界500の約5分の1を占めています。カナダは、ビジネスインテリジェンス市場に有利な主要な側面である、そのセグメントでの生産量と効力の増加を経験しています。
  • 重要な市場は、BIツールのアップグレードされた効率性、BI市場におけるクラウドコンピューティングの受け入れの増加、ビッグデータ導入の増加による様々な展望によっても示されています。
  • Cisco Systems Inc.によると、ERPプロジェクトの約50%は、データ統合の欠如のために失敗しました。ERPソフトウェアの制限により、この地域全体でBIツールの開発が促進されています。さらに、BIが産業を超えて新たな垂直セグメントに参入するにつれてこの拡大は続き、セルフサービスBI市場の今後の成長をさらに後押ししています。
  • 例えば、2022年12月、モダン分析企業のThoughSpotと分析エンジニアリングプロバイダーのdbt Labsは、モダンデータスタックにセルフサービス分析を提供するための正式なパートナーシップを確立しました。dbt LabsとThoughtSpotの新たな協業により、検索を通じてすべてのビジネスパーソンが簡単に利用できるようになり、分析エンジニアリング業務の価値が飛躍的に高まります。

セルフサービスBI産業概要

セルフサービスBI市場は競争が激しく、複数の大手企業で構成されています。市場シェアの面では、現在、少数の主要企業が市場を独占しています。圧倒的なシェアを持つこれらの大手企業は、海外における顧客基盤の拡大に注力しています。これらの企業は、市場シェアを拡大し、収益性を高めるために、戦略的協業イニシアティブを活用しています。

2022年6月、クラウドベースのワークフロー自動化とマーケティング・広告向けビジネスインテリジェンスソフトウェアを提供するBasis Technologiesは、カスタマイズ型ライブダッシュボードを通じてキャンペーンレポートを効率化するデータ可視化ソリューションの採用を発表しました。この機能により、時間のかかるレポーティング業務を効率化し、デジタル広告レポートの作成・配信に必要な繰り返しの手作業を最小限に抑えます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響
  • 市場促進要因
    • ビジネスデータの増大
    • 競合考察に対するニーズの高まり
  • 市場抑制要因
    • 多額の投資コスト
    • データガバナンスの欠如

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ソフトウェア
    • サービス別
  • 用途別
    • 予知保全
    • 不正セキュリティ管理
    • 販売・マーケティング管理
    • リスク・コンプライアンス管理
    • サプライチェーン管理と調達
    • オペレーション管理
    • 顧客エンゲージメントと分析
  • 導入モデル別
    • オンデマンド
    • オンプレミス
  • エンドユーザー産業別
    • 医療
    • 製造業
    • BFSI
    • 小売・eコマース
    • 通信産業
    • メディアエンターテイメント
    • 運輸・物流
    • エネルギー公益事業
    • 政府・防衛
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 南米
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM
    • Oracle Corporation
    • Microsoft Corporation
    • SAP SE
    • SAS Institute
    • Tableau Software
    • Qlik Technologies, Inc.
    • Microstrategy, Inc.
    • Tibco Software
    • ZOHO Corporation
    • Dataphine
    • Looker

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 66487

The Self-service BI Market is expected to register a CAGR of 15.5% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Self-Service BI aids business operators from non-analytical backgrounds to make insights and data analyses. The Self-service BI market is facing a growing demand for the business fields attributed to its capability to convert business establishments into efficient data-driven organizations or businesses. The Self-service BI market is projected to grow over the forecast period owing to its capacity to decentralize the business analytical process.
  • The Self-Service BI market serves as an advantage to non-technical business customers for studying and analyzing data insights by guiding down the business data. The self-service BI market is rapidly rising because of the shift from conventional BI tools for business data analysis to contemporary BI tools, along with the growing market of structured and unstructured data.
  • The principal drivers for the global self-service BI market are the rising demand for generating in-depth competitive data analysis and expanding the business data volume. Other factors that amplify and boost the growth of the global self-service BI market include persistent changing businesses, the need for an improved analytic-driven organization, and the inability to meet business requests within the stipulated time.
  • Furthermore, substantial initial capital expenditure is necessary to install self-service BI systems which act as a hindrance to the market.
  • During the Covid-19 pandemic, the self-service BI market rose as companies throughout the globe used BI and analytics to implement their goals and plans for survival. The expanding adoption of the work-from-home idea in areas such as IT and telecom, media and entertainment, healthcare, e-commerce, retail, and BFSI had increased demand for the self-service BI market.

Self-service BI Market Trends

Self-Service BI has a Dominant Role in Marketing and Sales

  • With the bulks of data available today, banks can collect formerly unimaginable information about every customer, giving them a better understanding of customers' wants and helping them to address these needs and wants proactively.
  • It also permits diverse departments within a bank, such as marketing, and sales, to work more closely as a single unit. Rather than pushing out products to all clients, banks can now merge BI and sales force automation tools to market products tailored to consumers' present situations, whether they're constructing new homes, opening small companies, or starting families.
  • As a result of digitalization and the fast adoption of several technological advancements in recent years, the banking sector is quickly expanding. The emergence of technology and tools such as business intelligence and data analytics has aided banks in adopting all essential standards and keeping competitive while serving today's modern customer's digital requirements. These solutions aid financial organizations in making more informed financial and operational decisions. This is further driving the market growth.
  • In fact, financial services companies using BI reported a 7 percent enhancement in cross-sell and up-sell incomes. BI also provides banks with up-to-date information on their most profitable clientele and the banking choices they make. Banks can use that info to hold high-value customers, market the correct products to them and select which products to invest in for the maximum return.

North America Dominates the Self-service BI Market

  • The North American region has a significant share of the Self-Service BI market. Major key players like IBM Corporation, Oracle Corporation, and Microsoft Corporation are expected to boost market development in the region. In addition, factors such as increasing competition, intense R & D activities in technology, and an evolving trend of data proliferation are surging the market expansion in North America.
  • Technical advancement and innovation for business management analytics for their production, sales, and advances in the US and Canada are mainly responsible for this region's growth and development. The United States economy boasts of a highly-developed and technologically or scientifically advanced services area, which accounts for nearly 80% of its output.
  • Large US companies also play a vital role on a global scale, accounting for about one-fifth of the Fortune Global 500. Canada is experiencing increased output and efficacy in its sectors, which is a major aspect favoring its business intelligence market.
  • The vital markets are also being presented by prospects like the upgraded efficiency of BI tools, increasing acceptance of cloud computing in the BI market, and varying landscape due to augmented Big Data adoption.
  • As per Cisco Systems, near around 50% of ERP projects failed because of the lack of data integration. ERP software restrictions have encouraged the development of BI tools across the region. Further, this expansion will continue as BI enters new verticals across industries, which is further bolstering the self-service BI market's growth in the coming years.
  • For instance, in December 2022, ThoughSpot, the Modern Analytics company, and dbt Labs, an analytics engineering provider, established a formal partnership to deliver self-service analytics to the modern data stack. The new collaboration between dbt Labs and ThoughtSpot allows for an exponential rise in the value of analytics engineering work by making it easily available to every business person through search.

Self-service BI Industry Overview

The Self-Service BI Market is highly competitive and consists of several major players. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. These major players with a prominent share of the market are focusing on expanding their customer base across foreign countries. These companies are leveraging strategic collaborative initiatives to increase their market share and increase their profitability.

In June 2022, Basis Technologies, a cloud-based workflow automation and business intelligence software provider for marketing and advertising, announced the introduction of a data visualization solution that streamlines campaign reporting through live customized dashboards. The feature streamlines time-consuming reporting operations and minimizes the number of repeated manual operations necessary to produce and deliver digital advertising reports.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 The Growing Volume of Business Data
    • 4.5.2 Augmented Need for In-Depth Competitive Insights
  • 4.6 Market Restraints
    • 4.6.1 Large Investment Costs
    • 4.6.2 Lack of Data Governance

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Software
    • 5.1.2 Services
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Predictive Asset Maintenance
    • 5.2.2 Fraud and Security Management
    • 5.2.3 Sales and Marketing Management
    • 5.2.4 Risk and Compliance Management
    • 5.2.5 Supply Chain Management and Procurement
    • 5.2.6 Operations Management
    • 5.2.7 Customer Engagement and Analysis
  • 5.3 By Deployment Model
    • 5.3.1 On-Demand
    • 5.3.2 On-Premises
  • 5.4 By End-User Industry
    • 5.4.1 Healthcare
    • 5.4.2 Manufacturing
    • 5.4.3 BFSI
    • 5.4.4 Retail and E-commerce
    • 5.4.5 Telecommunications
    • 5.4.6 Media and Entertainment
    • 5.4.7 Transportation and Logistics
    • 5.4.8 Energy and Utilities
    • 5.4.9 Government and Defense
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia Pacific
    • 5.5.4 South America
    • 5.5.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 IBM
    • 6.1.2 Oracle Corporation
    • 6.1.3 Microsoft Corporation
    • 6.1.4 SAP SE
    • 6.1.5 SAS Institute
    • 6.1.6 Tableau Software
    • 6.1.7 Qlik Technologies, Inc.
    • 6.1.8 Microstrategy, Inc.
    • 6.1.9 Tibco Software
    • 6.1.10 ZOHO Corporation
    • 6.1.11 Dataphine
    • 6.1.12 Looker

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET