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市場調査レポート
商品コード
1641997

プロフェッショナルサービスオートメーション:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Professional Services Automation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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プロフェッショナルサービスオートメーション:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

プロフェッショナルサービスオートメーションの市場規模は、2025年に154億2,000万米ドルと推計され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは31.1%で、2030年には597億1,000万米ドルに達すると予測されます。

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手作業で物理的な紙ベースの請求書は、迅速かつ効果的な処理を求める受領者にいくつかの課題をもたらします。

主なハイライト

  • 同市場では、いくつかのソリューション革新が見られ、市場の成長を後押ししています。例えば、VOGSYはGoogleのG Suite上に構築された唯一のPSAソリューションであり、プロフェッショナル・サービス組織のコア・プロセス全般にわたるビジネス・プロセスのサポートと統合を提供します。単一のアクセス可能なプラットフォーム上に構築され、すべての部門の従業員をサポートします。VOGSYの最も重要な差別化要因は、シンプルでありながら洗練されたPSAソリューションを構築したことであり、これによりユーザーはより多くのことを行えるようになります。
  • クラウドベースの展開タイプは、これまでにない展開の柔軟性、拡張性、コラボレーションの強化、コスト効率の利点、世界な利用可能性により、予測期間中に売掛金自動化市場で大きな成長が見込まれています。同市場では、複数のベンダーがパブリッククラウドやプライベートクラウドを通じて代金回収ソリューションを提供しており、ソリューションはさまざまなサブスクリプションや従量課金モデルで提供されています。
  • COVID-19は世界の影響を及ぼし、その結果、開始段階では企業や政府に深刻な悪影響を及ぼしました。監査、会計、その他の財務プロセスに深刻な影響を与えました。その後、当時の市場のニーズであった技術革新と進歩により、業界とベンダーは大きな成長を遂げました。プロフェッショナルサービスオートメーション市場は、今後も優れた成長が期待されています。

プロフェッショナルサービスオートメーション(PSA)市場動向

BFSIがプロフェッショナルサービスオートメーション市場で優位な地位を占める

  • 銀行業界における自動化は、反復的で時間のかかるバックエンド業務を自動化することで、金融機関の業務を簡素化し、業務コストを最小限に抑え、債権回収プロセスを最適化するのに役立ちます。また、業界の発展、冗長なプロセスの排除、金融機関の信頼性向上にも役立っています。さらに、金融機関は貴重なリソースを、人間の関与が避けられない他の様々な重要な付加価値プロジェクトやタスクに投入することができます。
  • サービスオートメーションは、請求書の処理、データ入力、レポーティング、現金回収、債権回収、ベンダーへの支払いなど、取引業務を大規模に自動化するため、BFSIセクターで広く採用されています。最近、ICBCはブリティッシュコロンビア州の顧客向けに、個人向けICBC保険契約のオンライン更新を開始しました。
  • さらに、ニューヨーク連銀によると、2022年第2四半期の時点で、米国の消費者の負債は16兆米ドルを超えています。また、そのほとんどが住宅ローンで約10兆4,000億米ドル、2番目に多いのが学生ローンで約1兆5,900億米ドルだといいます。

北米がプロフェッショナルサービスオートメーション市場で圧倒的シェアを占める

  • 北米は市場で大きなシェアを占めています。北米の地域市場には、業界のテクノロジー・リーダーの大半が含まれています。これらのリーダーは、既存技術の進歩や革新的な市場提供の成長に向けて積極的に活動しています。同地域では、労働人口の高齢化が急速に進んでいるため、需要が高まっており、自動化によって利用可能なリソースの円滑な管理と効果的な配分が促進されます。
  • 北米の地域成長は、サービス産業のスプロール化が加速していることと、技術開発が進んでいることに起因しています。また、この地域の組織は、世界なプレゼンスを高めるために無機的な成長戦略を採用しています。
  • さらに、この地域の2つの先進経済諸国である米国とカナダは、新興技術に投資し、ITインフラ施設を開発しています。米国は、Autotask CorporationやFinancialForce.comなど、プロフェッショナルサービスオートメーション・ソフトウェアとサービスを提供する大手市場プレイヤーの存在により、この地域の重要な株主となっています。
  • さらに、北米はJP Morgan Chase、Visa、Mastercard、Bank of Americaなどの大手BFSI企業の拠点であり、これらはプロフェッショナルサービスオートメーション市場に大きく貢献し、市場を牽引しています。

プロフェッショナルサービスオートメーション(PSA)産業の概要

プロフェッショナルサービスオートメーション市場は半固定的です。プロフェッショナル・サービス企業は現在、知識・経験豊富な人材の不足、堅調な市場環境、M&Aによるスピンオフ、洗練・高度化する顧客といった課題に直面しています。その一方で、意思決定者や経営幹部は、PSAソリューションのメリットや、企業の競争力と収益性を高めるための役割について、より深く理解するようになっています。市場の主な発展をいくつか紹介する:

  • 2022年10月- インフォアは、ハイデラバードのハイテックシティに新たな開発センター(DC)を開設し、インド事業を拡大すると発表しました。また、同社は、35万平方フィートの敷地に3,500人の従業員を収容できる最新鋭の開発センターを複数階建てで新設すると発表しました。さらに、この投資により、インフォアはクラウド、モビリティ、データ分析、人工知能、IoTなどのデジタル技術を開拓し、業界に特化した新機能を提供できるようになります。
  • 2022年5月-MavenlinkとKimble Applicationsは、両社の合併と統合の成功により設立されたKantataの立ち上げを発表しました。両社は、Kantataは、プロフェッショナルサービス組織が繁栄するビジネスを構築するために業務パフォーマンスを最適化し、向上させることを支援することを目的とした、最も包括的な垂直SaaSソリューションの開発と提供を加速するために設立されたと述べています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要(COVID-19の市場への影響に続く)
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 自動化とコスト削減の動向の高まり
    • 中小企業からの高い需要
  • 市場の課題
    • 市場における製品情報の不足

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開タイプ別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • タイプ別
    • ソリューション
      • 請求書
      • プロジェクト管理
      • 経費管理
      • その他ソリューション
    • サービス
  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • 建築、エンジニアリング、建設
    • 法律サービス
    • ヘルスケア
    • その他エンドユーザー業界
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Autotask Corporation(Datto Inc.)
    • Mavenlink, Inc.
    • Clarizen Inc.
    • Deltek Inc.
    • Financialforce Inc.
    • Infor Inc.
    • NetSuite Inc.(Oracle Corporation)
    • Upland Software Ltd.
    • Projector PSA Inc.
    • Replicon Inc.
    • Unanet Technologies
    • Workfront, Inc

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64800

The Professional Services Automation Market size is estimated at USD 15.42 billion in 2025, and is expected to reach USD 59.71 billion by 2030, at a CAGR of 31.1% during the forecast period (2025-2030).

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Paper-based invoices that are manual & physical pose several challenges for recipients looking to quickly and effectively process them.

Key Highlights

  • The market has witnessed several solution innovations, aiding in the market growth. For instance, VOGSY, the only PSA solution built on Google's G Suite, offers business process support and integration across the core processes of professional services organizations. It is built on a single, accessible platform and supports employees across all departments. VOGSY's most significant differentiator is that it created a simple yet sophisticated PSA solution that engages users to do more.
  • Cloud-based deployment types are expected to have significant growth in the accounts receivable automation market during the forecast period due to their unprecedented deployment flexibility, scalability, enhanced collaboration, cost-efficiency benefits, and global availability. Several vendors in the market are providing payment collection solutions through the public and private cloud, and solutions are available in various subscriptions and pay-per-use models.
  • COVID-19 had a global impact and, in turn, severely influenced businesses and governments in a deeply negative way at the starting phase. The implications for auditing, accounting, and other financial processes were severely affected. Later the industry and its vendors saw a significant boost due to their innovations and advancement, which were the market's needs at the time. And excellent growth is expected in the future of the market of Professional Services Automation.

Professional Services Automation (PSA) Market Trends

BFSI Holds a Dominant Position in Professional Services Automation Market

  • Automation in the banking industry helps financial institutions simplify their operations, minimizing the operation costs and optimizing their credit collection process by automating the repetitive and time-taking backend tasks. It also helps the industry evolve, eliminate redundant processes, and improve the credibility of financial institutions. It further allows the institutions to deploy their valuable resources to various other critical value-added projects and tasks where the involvement of humans is inevitable.
  • Services automation is widely adopted in the BFSI sector as it automates transactional tasks at scale, such as processing invoices, data entry, reporting, cash collection, credit collection, payment to vendors, and many more. Recently, ICBC launched the convenience of renewing personal ICBC insurance policies online for its customer in British Columbia, which will enable them to have the option to renew their policy using their computer, tablet, or mobile device.
  • Moreover, according to New York Fed, Consumers in the United States had over USD 16 trillion in debt as of the second quarter of 2022. In addition, they stated that most of that debt was home mortgages, at approximately USD 10.4 trillion and Student loan debt was the second largest component, totaling approximately USD 1.59 trillion.

North American Holds a Dominant Share of Professional Services Automation Market

  • North America occupies a significant share of the market. North America's regional market includes the majority of industry technology leaders. These leaders are actively operating towards the progress of existing technologies and the growth of innovative market offerings. Greater demand is experienced owing to the quickly aging workforce in the region, and automation facilitates smooth management and effective allocation of available resources.
  • North America's regional growth can further be attributed to the accelerated sprawl in the service industry and advancing technological developments. The regional organizations have also embraced inorganic growth strategies to encourage global presence.
  • Furthermore, the region's two advanced economies, the US and Canada, are investing in emerging technologies and have developed IT infrastructure facilities. The US is a significant shareholder in this region, owing to the presence of leading market players giving professional service automation software and services, such as Autotask Corporation, and FinancialForce.com, among others.
  • Moreover, North America is a hub for major BFSI companies like JP Morgan Chase, Visa, Mastercard, and Bank of America, which contribute a lot towards the market of Professional Services Automation and drive the market.

Professional Services Automation (PSA) Industry Overview

The professional services automation market is semi-consolidated. Professional services firms are currently confronted with challenges such as a shortage of knowledgeable and experienced resources, robust market environments, spin-offs from mergers and acquisitions, and increasingly refined and sophisticated clients. At the same time, decision-makers and best executives are becoming more informed of PSA solutions' benefits and their role in making firms more competitive and profitable. Some of the key developments in the market are:

  • October 2022 - Infor announced the expansion of its India operations by opening a new development center (DC) in Hitech City, Hyderabad. In addition, the company stated that the new multi-story state-of-the-art development center is spread over 350,000 square feet with a capacity for 3,500 employees. Moreover, this investment will allow Infor to pioneer digital technologies such as cloud, mobility, data analytics, artificial intelligence, and IoT to deliver new industry-specific features and functions specialized for industries.
  • May 2022 - Mavenlink and Kimble Applications announced the launch of Kantata, formed through the successful merger and integration of the two companies. The companies stated that Kantata was created to accelerate the development and delivery of the most comprehensive range of vertical SaaS solutions purpose-built that helps professional services organizations to optimize and elevate operational performance for building thriving businesses.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview (followed by impact of COVID-19 on the market)
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Trend of Automation and Reduction in the Overall Cost
    • 5.1.2 High Demand from Small and Medium Enterprise
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Product Information in the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment Type
    • 6.1.1 On-Premise
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 By Type
    • 6.2.1 Solutions
      • 6.2.1.1 Billing & Invoice
      • 6.2.1.2 Project Management
      • 6.2.1.3 Expense Management
      • 6.2.1.4 Others Solutions
    • 6.2.2 Services
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Architecture, Engineering, and Construction
    • 6.3.3 Legal Services
    • 6.3.4 Healthcare
    • 6.3.5 Other End-user Industries
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Autotask Corporation (Datto Inc.)
    • 7.1.2 Mavenlink, Inc.
    • 7.1.3 Clarizen Inc.
    • 7.1.4 Deltek Inc.
    • 7.1.5 Financialforce Inc.
    • 7.1.6 Infor Inc.
    • 7.1.7 NetSuite Inc. (Oracle Corporation)
    • 7.1.8 Upland Software Ltd.
    • 7.1.9 Projector PSA Inc.
    • 7.1.10 Replicon Inc.
    • 7.1.11 Unanet Technologies
    • 7.1.12 Workfront, Inc

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS