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市場調査レポート
商品コード
1641978
AaaS(Automation-as-a-Service)-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Automation-as-a-Service - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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AaaS(Automation-as-a-Service)-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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AaaS(Automation-as-a-Service)市場規模は、2025年に107億2,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは27.75%で、2030年には364億7,000万米ドルに達すると予測されます。
調査対象市場の成長を後押ししている主要理由としては、あらゆるエンドユーザーセグメントで自動化が受け入れられつつあること、クラウドコンピューティングの利用範囲が拡大していること、IoTデバイス数が増加していることなどが挙げられます。医療サービスのニーズは、今後数年間で増加すると予測されています。ほとんどの国の医療インフラが大量の患者データを管理するために発展しているため、入院や患者履歴を含む多くの業務を自動化する必要があります。
BFSIのような顧客サービス産業では、バーチャルアシスタントやボットの採用が拡大しており、調査された市場成長はさらに拡大しています。銀行産業は、多くの参入企業がいるため、産業競争が激しいです。熾烈な競争のため、企業はコスト効率の高いソリューションを導入し、優位に立とうとしています。
プロセスの透明性、顧客サービスの向上、オンボーディング時のプロセス最適化、データの完全性、さまざまな執行機関の規制をうまく遵守する能力、さらに銀行・金融部門全体のデータ駆動型性質は、ロボット自動化プロセスを利用したBFSI市場の成長に寄与する要因の一部です。
BFSIは、ビジネスプロセス用途全体で高い自動化採用率により、調査市場において重要な採用者と投資家の1つです。自動窓口、手形預金、現金自動預け払い機は、このセグメントにおける自動化ソリューションの初期用途の一部です。BFSI向けRPAのデジタル自動化の波は、将来の成功のために規制される必要があります。
2022年7月、カナダ有数の自動化サービスプロバイダーであるTangentiaは、銀行・金融産業におけるRPAとAIの活用で企業を支援します。TiA Core AIは、機械学習、自然言語処理、コンピュータービジョン、ディープラーニング、RPAなどの革新的な技術で構築されています。TiA Core AIは、タスク鉱業ツールのマーケットリーダーであるSorocoに、顧客データを支援するサービスを提供しています。同組織がデータベースのインストールにTiA Core AIを採用したのは、BFSI顧客の高いサービス要求を達成する上で、技術革新と自動化の重要性を認識しているからです。
2022年7月、インドの主要民間保険会社の1つであるBajaj Allianz General Insurance Companyは、スキャンした文書からテキスト、手書き文字、データを自動的に抽出する機械学習(ML)サービスであるAmazon Textractを使用して保険プロセスを自動化しました。これにより、Bajaj Allianzは納期を短縮し、顧客満足度を高めることができます。
北米は、主要IT企業の存在とトップ・サプライヤーの大半が米国に拠点を置いていることから、調査対象市場において最大の貢献国であり投資国のひとつです。さらに、同国では自国の新興企業への株式投資が急増しており、産業にイノベーションをもたらしています。例えば、米国鉄鋼とカーネギー鋳造は、高度製造、産業用ロボット、統合システム、自律移動、音声分析などにおいて、先進的ロボット工学と人工知能(AI)によって駆動される産業オートメーションを加速し、規模を拡大するための戦略的投資と提携を発表しました。
設置に関しては、米国が現在、AaaS(Automation-as-a-Service)ビジネスを支配しており、このセグメントへの需要を高めています。人工知能技術に対する世界の支出の大半は、米国だけで吸収されています。米国は世界で最もインターネットに接続されている国のひとつで、国民の約85%がインターネットにアクセスしており、これが同国におけるAaaS(Automation-as-a-Service)の拡大に寄与しています。
さらに米国では、IoTベースのデバイスが強固に統合されており、毎秒莫大な量のデジタルデータが生成されています。Accenture、IBM、Microsoft Corporationなどの大手ITとクラウドベースの企業も全米に集中しています。この産業はまた、いくつかの金融技術セグメントで自動化の必要性が高まっていることにも大きな影響を受けています。
製造業のような基幹産業とは別に、他のセグメントでの自動化の進展は、この地域の研究市場をさらに拡大しています。2022年6月、サイプレスは、自動テストを統合し、継続的テストに変換するオールインワンのテスト自動化プラットフォームを発表しました。Celtra Creative Automation(CA)for Marketingは、制作ワークフロー全体に沿ったクリエイティブプロセスとコラボレーションの簡素化を目指す企業向けの制作自動化ソリューションです。同社によると、SpotifyやAdidasは、コンテンツのスケーリングや制作に関するさまざまな課題を解決するためにCreative Automationを採用しています。
AaaS(Automation-as-a-Service)市場は細分化されています。IBMのような数多くの国際的な市場参入企業は、市場シェアと製品イノベーションを拡大するために、買収戦術にますます関与するようになっています。自社製品の能力を高め、顧客に最新技術を提供するため、UiPathやPegasystems Inc.は、コラボレーション戦略やパートナーシップ戦略を徐々に実施しています。製品革新は、市場ベンダー間の重要な差別化要因の一つです。
2022年8月、Re:inferは、ロンドンを拠点とする非構造化文書と通信向けの自然言語処理(NLP)新興企業で、UiPathに買収されました。UiPathのソフトウエアロボットは、電子メール、オンラインチャット、音声セッションの文脈と意味を理解できるようになり、自動化と人工知能を利用したより良いカスタマーサポート・インタラクションを実現します。
2022年2月、Healthnet Globalは、非接触センサ、通信ポッド、AIを搭載したトリアージシステムを持つクラウドベースの患者モニタリングツールを含む、インテリジェントな病室自動化システム「AutoMaid(オートメイド)」を導入しました。これらの機能は、リアルタイムで体のバイタルを取得し、これまで手動でモニタリングしていた患者を24時間体制でモニタリングします。
The Automation-as-a-Service Market size is estimated at USD 10.72 billion in 2025, and is expected to reach USD 36.47 billion by 2030, at a CAGR of 27.75% during the forecast period (2025-2030).
Some key reasons propelling the growth of the studied market are the increasing acceptance of automation across all end-user sectors, expanding the reach of cloud computing, and rising IoT device numbers. The need for healthcare services is anticipated to increase in the upcoming years. Many operations, including admissions and patient histories, need to be automated as most countries' healthcare infrastructure develops to manage massive amounts of patient data.
The growing adoption of virtual assistants and bots across customer service industries, like BFSI, further expands the studied market growth. The banking industry has intense industrial competition due to many players. Due to the fierce competition, companies are attempting to introduce cost-effective solutions to help them stay ahead.
Process transparency, improved customer service, process optimization during onboarding, data integrity, and the capacity to successfully comply with regulations of various enforcement agencies, as well as the data-driven nature of the overall banking and financial sector, are some of the factors contributing to the growth of the BFSI Market using robotic automation process.
BFSI is one of the significant adopters and investors in the studied market, owing to a high automation adoption rate across business process applications. Automated tellers, draft deposits, and cash deposit machines are some of the initial applications of automation solutions in the sector. The digital automation wave of RPA for BFSI needs to be regulated for future success.
In July 2022, Tangentia, one of Canada's top automation services providers, will assist businesses in utilizing RPA and AI in the banking and finance industries. TiA Core AI has been built with innovative technologies, including machine learning, natural language processing, computer vision, deep learning, and RPA. TiA Core AI provides services to Soroco, a market leader in task mining tools, to assist with client data. The organization used TiA Core AI for database installations because it recognizes the significance of technological innovation and automation in achieving the high service demands of BFSI clients.
In July 2022, Bajaj Allianz General Insurance Company, one of the leading private insurers in India, automated insurance processes using Amazon Textract, a machine learning (ML) service that automatically extracts text, handwriting, and data from scanned documents. This helps Bajaj Allianz to speed up turnaround times and enhance customer satisfaction.
North America is one of the biggest contributors and investors in the studied market owing to the existence of leading IT companies and the fact that the USA is the home to the bulk of the top suppliers. Additionally, the country is seeing a surge in equity investments in homegrown startups, bringing innovation to the industry. For instance, United States Steel and Carnegie Foundry announced a strategic investment and partnership to accelerate and scale industrial automation driven by advanced robotics and artificial intelligence (AI) in advanced manufacturing, industrial robotics, integrated systems, autonomous mobility, voice analytics, and more.
Regarding installation, the US now dominates the automation-as-a-service business, increasing demand for the sector. The majority of global expenditure on artificial intelligence technologies is absorbed by the US alone. The US is one of the best-connected countries in the world, with around 85% of its people accessing the internet, which contributes to the expansion of automation-as-a-service in the country.
Additionally, the US has a strong integration of linked IoT-based devices, which produce enormous amounts of digital data every second. Leading IT and cloud-based businesses, such as Accenture, IBM, Microsoft Corporation, and others, are also concentrated nationwide. The industry is also heavily impacted by the increased need for automation in several financial and technological sectors.
Apart from core industries, like manufacturing, the growing automation in other sectors further expands the region's studied market. In June 2022, Cypress launched an all-in-one test automation platform to integrate and transform automated testing into continuous testing. Celtra Creative Automation (CA) for Marketing is a production automation solution for enterprises looking to simplify the creative process and collaboration along the entire production workflow. According to the company, Spotify and Adidas have embraced Creative Automation to solve various content scaling and production challenges.
The automation-as-a-service market is fragmented. Numerous international market players, like IBM, are becoming increasingly involved in acquisition tactics to increase their market share and product innovation. To increase the capabilities of their products and give their clients the newest technology, UiPath, and Pegasystems Inc. are progressively implementing collaboration or partnership strategies. Product innovation is one of the significant differentiating factors among market vendors.
In August 2022, Re: infer, a London-based natural language processing (NLP) startup for unstructured documents and communications, was acquired by UiPath. UiPath software robots can now comprehend the context and semantics of emails, online chats, and audio sessions, resulting in better customer support interactions using automation and Artificial Intelligence.
In February 2022, Healthnet Global introduced an intelligent in-patient room automation system as a one-stop shop for all in-patient requirements called AutoMaid, which contains a contactless sensor, communication pod, and cloud-based patient monitoring tool having an AI-powered triaging system. These features capture real-time body vitals and offer round-the-clock monitoring for previously manually monitored patients.