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市場調査レポート
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1641962

顧客分析:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Customer Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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顧客分析:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

顧客分析の市場規模は2025年に148億2,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは19.01%で、2030年には353億7,000万米ドルに達すると予測されます。

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すでに市場にはさまざまなクラウドベースのソリューションがあるため、クラウドに移行する企業はさらに増えると予想されます。企業はまた、顧客データソース、データモデル、処理アプリ、コンピューティング能力、分析モデル、データストレージなど、コンポーネントの大部分がホストされているクラウド・アナリティクスの可能性を引き出す方法を学ぶかもしれないです。これにより、既存の手順にインテリジェンスを組み込み、業務上の意思決定を改善することができるかもしれないです。

主なハイライト

  • 顧客分析市場の成長を促進するその他の要因には、よりパーソナライズされた顧客体験を提供するために顧客の購買行動を理解する必要性に加え、マーケティングプロセスを合理化するための人工知能(AI)、機械学習(ML)、ビジネスプロセスの自動化などの技術の進歩があります。
  • この業界は、顧客の喜びをより大きくしたいというニーズの高まりにより、急速に開発が進んでいます。小売業では、顧客分析がテーラーメイドのコミュニケーションやマーケティング戦略を生み出すために活用されています。どの消費者が何を買うかを把握し、ショッパーデータに基づいて消費者に合わせたマーケティングを行うことで、顧客体験とロイヤルティを高めることができます。ACSI Retail and Consumer Studyによると、消費者の満足度は、リピート購入、顧客ロイヤルティ、顧客紹介、収益、参加などを通じた素晴らしいショッピング体験により、前年も比較的安定しており、小売業者は安堵のため息をついているかもしれないです。
  • 業界を後押しするもう一つの要素は、ソーシャルメディアに対する意識の高まりです。ソーシャル・メディア・アナリティクスは、ブランドの露出を増やし、ブランド価値を高め、商品リストとeコマース・サイトをリンクさせることによって、ソーシャル・メディア・プラットフォームを通じて消費者のリーチを広げ、人々のモニタリングやコネクション開発を支援することで、ソーシャル・ネットワーキングの利点を高めています。アマゾンやウォルマートは、フェイスブック、インスタグラム、ユーチューブ、ツイッターなどのソーシャルメディアサイトを活用し、商品の販売促進を行っています。ソーシャル・プラットフォームは、顧客と事業体とのパイプ役となる現代の店舗です。
  • 近年、セキュリティやプライバシーの侵害が増加しています。その結果、顧客はプライバシーやセキュリティについてより心配するようになった。これは、顧客分析分野の拡大にとって決定的な障害となっています。コンシューマー・アナリティクスにおける重要なデータ・アーキテクチャは、データ損失の恐れがあるため、その保護がますます重要になる可能性があります。

顧客分析市場の動向

成長する小売部門が市場成長を牽引

  • 小売部門では、消費者はパーソナライズされたオムニチャネル体験を重視し、それを求めています。その結果、多くの小売業者は、消費者が何を望み、何を必要としているかをよりよく理解するために、顧客分析のようなテクノロジーに注目しています。
  • 小売業の売上が伸びるにつれ、パーソナライズされたコミュニケーションやマーケティングキャンペーンを展開するために、顧客分析がますます活用されるようになっています。消費者の購買パターンを把握し、マーケティング戦略を適応させることで、顧客体験とロイヤルティが向上します。
  • インターネット利用の増加に伴い、オンライン購買はますます発展しています。eコマースは、小売・流通業界において重要なプラットフォームとして台頭しています。2021年の注文件数は前年比で15%増加し、越境ECの開発に拍車をかけています。異なる国からのオンライン購入者は、大きな買い物をする可能性が高いです。アマゾンだけで米国売上の約40%、オンライン売上増加の80%を占めています。
  • 予測分析はビジネス・インテリジェンス・ソリューションの人気動向であり、企業は将来の顧客の購買傾向を正確に予測することができます。多くの予測分析モデルは、主に既存顧客により良いサービスを提供し、解約を減らし、より強いつながりを構築するために開発されています。
  • 加盟店が消費者の行動(フロー、タイミング、ストップなど)を分析できれば、重要な洞察が得られる可能性があります。T-SystemsのツールであるMotionlogicは、モーションをキャプチャして分析し、実店舗の小売業者が顧客の移動と動機を理解するのに役立ちます。これらの動線パターンを特定のトリガーにリンクさせることで、魅力的なエリアや目的地を示すことができ、小売業者がリアルタイムの顧客データを把握するのに役立つ可能性があります。

北米が主要シェアを占める

  • 北米はその強固な存在感から、最大の市場シェアを占めると予想されています。この地域では、顧客体験を向上させるためのビッグデータ・プロジェクトの需要が高まるにつれ、データの消費、収集、分析に対する組織の考え方も変化しています。
  • 米国の企業はマーケティング支出を維持または増加させる可能性が高く、その結果、同地域の成長率は他の地域と比べて低くなります。
  • 単一の顧客ビューを提供するため、United States Bankは米国のオンラインと実店舗のチャネルからのデータを組み込んだ分析システムを構築しました。同行はリード転換率を100%以上引き上げ、コンタクトセンターに関連性の高いリードや提案を提供することで、よりパーソナライズされた体験を実現しました。

顧客分析業界の概要

コンシューマー分析の市場は非常に細分化されており、既存企業や新興国市場の激しい競争が繰り広げられています。これらの企業は、研究開発や企業買収に資金を投じることで、新製品開発を通じて競合他社に対する優位性を獲得しようとしています。Adobe Systems Inc.、IBM Corporation、Oracle Corporationは、検討中の業界における重要な参加企業です。

  • 2022年3月- アドビは、アドビのエクスペリエンス・クラウド向けに新しいカスタマージャーニー・アナリティクスを発表。アドビは、エクスペリエンス・アナリティクスの新しい実験ツールを発表しました。これにより、企業は実際のシナリオをテストし、その結果を評価して、わずかな変更がさまざまな製品全体のカスタマー・エクスペリエンスにどのような影響を与えるかを理解することができます。Adobe Customer Data Platform(CDP)とCustomer Journey Analyticsも統合され、顧客セグメントを明らかにするアドビの能力が向上しました。
  • 2022年6月- セールスフォースは、マーケティング、コマース、サービスのデータを単一のプラットフォームに統合する新しいCustomer 360テクノロジーを発表。
  • 2022年12月- オープンデジタルエクスペリエンスプロバイダーのAcquiaが、ビジネスマーケティングチームのサポートを拡大する顧客データプラットフォーム(CDP)の変更を発表。この追加機能により、マーケターやデータサイエンティストがAcquia CDPが管理する情報に関わる方法が広がり、コンポーザブルなカスタマーデータ・イニシアチブにおける同製品の重要な位置付けが強化されます。Acquia CDPは、Acquia Digital Experience Platform(DXP)のコンポーネントであり、コンテンツとデータを組み合わせて世界クラスのデジタル消費者体験を創造する業界初のオープンプラットフォームです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 顧客満足度向上に対する需要の高まり
    • 顧客行動に対応するためのソーシャルメディアへの関心の高まり
  • 市場抑制要因
    • データセキュリティとプライバシーに関する懸念
  • バリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 技術ロードマップ

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開タイプ別
    • オンプレミス
    • クラウドベース
  • ソリューション別
    • ソーシャルメディア分析ツール
    • ウェブ分析ツール
    • ダッシュボードとレポートツール
    • 顧客の声(VOC)
    • ETL(抽出、変換、ロード)
    • 分析モジュール/ツール
  • 組織規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • サービス別
    • マネージドサービス
    • プロフェッショナルサービス
  • エンドユーザー業界別
    • IT・通信
    • 旅行・ホスピタリティ
    • 小売
    • BFSI
    • メディア・エンターテイメント
    • ヘルスケア
    • 運輸・物流
    • 製造業
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Adobe
    • Alteryx
    • Angoss Software Corporation
    • Axtria
    • Bridgei2i Analytics Solution(Accenture)
    • IBM
    • Manthan Software Services Pvt. Ltd
    • Microsoft
    • NGDATA NV
    • Oracle
    • Pitney Bowes Inc.
    • Salesforce Inc.
    • SAS Institute Inc.
    • Teoco Corporation
    • Aruba Networks Inc.(Hewlett Packard Enterprise Development LP)

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 63668

The Customer Analytics Market size is estimated at USD 14.82 billion in 2025, and is expected to reach USD 35.37 billion by 2030, at a CAGR of 19.01% during the forecast period (2025-2030).

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Due to the variety of cloud-based solutions already on the market, more businesses are expected to migrate to the cloud. Companies might also learn how to exploit the potential of cloud analytics, where the bulk of the components, such as customer data sources, data models, processing apps, computing capacity, analytic models, and data storage, are hosted. This might assist in incorporating intelligence into existing procedures and improve operational decision-making.

Key Highlights

  • Other factors driving the growth of the customer analytics market include the need to understand customer purchasing behavior to provide a more personalized customer experience, in addition to the advancement of technology such as artificial intelligence (AI), machine learning (ML), and business process automation to streamline marketing processes.
  • The industry under consideration is rapidly developing due to the rising need for greater customer pleasure. Customer analytics are used in retail to produce tailored communications and marketing strategies. They know which consumers buy what, and tailoring marketing to them based on shopper data may increase customer experience and loyalty. According to the ACSI Retail and Consumer Study, retailers may sigh relief as consumer satisfaction remains relatively stable in the previous year due to a great shopping experience via repeat purchases, customer loyalty, customer referrals, revenues, and participation.
  • Another element propelling the industry is the rise in social media awareness. Social media analytics enhances the benefits of social networking by increasing brand exposure, increasing brand value, and expanding consumer reach through social media platforms by linking their product list with e-commerce sites, which assists in monitoring people and connection development. Amazon and Walmart have utilized social media sites such as Facebook, Instagram, YouTube, and Twitter to promote their items. Social platforms are modern-day shops that act as a conduit between customers and entities.
  • In recent years, there has been a rise in security and privacy breaches. As a result, customers began to worry more about their privacy and security. This has been a critical impediment to the expansion of the customer analytics sector. Significant data architecture in consumer analytics may become increasingly crucial to safeguard, threatening data loss.

Customer Analytics Market Trends

Growing Retail Sector to Drive Market Growth

  • In the retail sector, consumers value and demand a personalized omnichannel experience. As a result, many retailers are turning to technology like customer analytics to understand better what their consumers want and need.
  • As retail sales grow, customer analytics is increasingly used to create personalized communications and marketing campaigns. Knowing consumers' purchase patterns and adaptable marketing strategies improve customer experience and loyalty.
  • Online purchasing has increasingly developed as Internet usage has increased. E-commerce has emerged as a critical platform in the retail and distribution industries. The number of orders climbed by 15% in 2021 compared to the previous year, fueling development in cross-border commerce. Online buyers from different nations are more likely to make significant purchases. Amazon alone accounts for around 40% of US sales and 80% of the increase in online sales.
  • Predictive analytics is a popular trend in business intelligence solutions, allowing organizations to accurately forecast future customer purchasing preferences. Many predictive analytic models are developed primarily to give better service to existing customers, reduce churn, and build stronger connections.
  • When merchants can analyze consumer activity, including flows, timing, and stops, they may draw significant insights. Motionlogic, a T-Systems tool, captures and analyzes motions to help brick-and-mortar retailers understand customers' journeys and motives. These traffic patterns may be linked to specific triggers to indicate attractive areas and destinations, which may aid retailers in comprehending real-time customer data.

North America Accounts for Major Share

  • North America is expected to have the largest market share due to its robust presence. As the demand for big data projects to improve customer experience grows in this area, organizations' perspectives on data consumption, collecting, and analysis are changing.
  • Corporations in the United States are likely to maintain or increase their marketing expenditures, resulting in a low growth rate for the region compared to other locations.
  • To provide a single customer view, United States Bank established an analytics system incorporating data from online and physical channels in the United States. The bank raised its lead conversion rate by more than 100% and created more personalized experiences by providing relevant leads and suggestions to the contact center.

Customer Analytics Industry Overview

The market for consumer analytics is highly fragmented, with fierce competition from established and developing businesses. By spending on R&D and player acquisitions, these players hope to acquire an advantage over their competitors through new product development. Adobe Systems Inc., IBM Corporation, and Oracle Corporation are critical participants in the industry under consideration.

  • March 2022 - Adobe introduced a new Customer Journey Analytics for Adobe's Experience Cloud. Adobe launched a new experimentation tool in experience analytics that allows organizations to test real-world scenarios and evaluate the results to understand how little changes can affect the overall customer experience across their various products. Adobe Customer Data Platform (CDP) and Customer Journey Analytics have also been combined to improve Adobe's capacity to uncover customer segments.
  • June 2022 - Salesforce introduced new Customer 360 technologies that combine marketing, commerce, and service data on a single platform, allowing businesses to connect, automate, and customize every encounter and develop trusted relationships at scale.
  • December 2022 - Acquia, the open digital experience provider, announced changes to its customer data platform (CDP) that expand support for business marketing teams. The additional features broaden how marketers and data scientists can engage with information managed by Acquia CDP and reinforce the product's important position in composable customer data initiatives. Acquia CDP is a component of Acquia Digital Experience Platform (DXP), the industry's first open platform for combining content and data to create world-class digital consumer experiences.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Rising Demand for Improved Customer Satisfaction
    • 4.3.2 Increase in Social Media Concern to Address Customer Behavior
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Data Security and Privacy Concerns
  • 4.5 Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 TECHNOLOGY ROADMAP

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment Type
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud-based
  • 6.2 By Solution
    • 6.2.1 Social Media Analytical Tools
    • 6.2.2 Web Analytical Tools
    • 6.2.3 Dashboard and Reporting Tools
    • 6.2.4 Voice of Customer (VOC)
    • 6.2.5 ETL (Extract, Transform, and Load)
    • 6.2.6 Analytical Modules/Tools
  • 6.3 By Organization Size
    • 6.3.1 Small and Medium Enterprises
    • 6.3.2 Large Enterprises
  • 6.4 By Service
    • 6.4.1 Managed Service
    • 6.4.2 Professional Service
  • 6.5 By End-user Industry
    • 6.5.1 Telecommunications and IT
    • 6.5.2 Travel and Hospitality
    • 6.5.3 Retail
    • 6.5.4 BFSI
    • 6.5.5 Media and Entertainment
    • 6.5.6 Healthcare
    • 6.5.7 Transportation and Logistics
    • 6.5.8 Manufacturing
    • 6.5.9 Other End-user Industries
  • 6.6 By Geography
    • 6.6.1 North America
    • 6.6.2 Europe
    • 6.6.3 Asia
    • 6.6.4 Australia and New Zealand
    • 6.6.5 Latin America
    • 6.6.6 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Adobe
    • 7.1.2 Alteryx
    • 7.1.3 Angoss Software Corporation
    • 7.1.4 Axtria
    • 7.1.5 Bridgei2i Analytics Solution (Accenture)
    • 7.1.6 IBM
    • 7.1.7 Manthan Software Services Pvt. Ltd
    • 7.1.8 Microsoft
    • 7.1.9 NGDATA NV
    • 7.1.10 Oracle
    • 7.1.11 Pitney Bowes Inc.
    • 7.1.12 Salesforce Inc.
    • 7.1.13 SAS Institute Inc.
    • 7.1.14 Teoco Corporation
    • 7.1.15 Aruba Networks Inc. (Hewlett Packard Enterprise Development LP)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS