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市場調査レポート
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1641930

支出分析:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Spend Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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支出分析:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

支出分析市場は予測期間中にCAGR 17.9%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 支出分析とは、専門ソフトウェアまたは1回限りの支出キューブを使用して支出データを収集、クリーニング、分類、分析するプロセスです。支出分析は、支出データを評価して経費削減、効率改善、サプライヤーとの関係強化を図る。
  • モバイル・アプリケーションの普及とクラウド・コンピューティング技術の需要増加により、この市場は今後数年でさらに拡大する見込みです。ビッグデータの重要性の拡大とクラウドコンピューティング技術は、企業のビジネスインテリジェンス要件に影響を与える2つの重要な要因です。デジタル化によってデータ生成量は飛躍的に増加し、データの利用法も変化しました。デジタルトランスフォーメーションの重要な促進剤はクラウドです。従来のデータ処理を凌駕する柔軟性を提供し、クラウドまたはオンプレミス間でリアルタイム同期を実現することで可能性にアクセスします。調査対象の市場は全体的に拡大しているようです。
  • 高度なアナリティクス、迅速な洞察、クラウド戦略は、パーソナライズされた顧客体験、オムニチャネル・ネットワーク、アジャイル・サプライチェーンを中心としたデジタル情勢を一変させました。IBMとOxford Economicsの調査では、小売業における動向が示され、クラウド・ホスティング環境へのシフトが小売業を牽引すると予想されました。同調査によると、2018年には平均でアプリケーションの22%しかクラウド化されておらず、2020年には40%に上昇し、2022年には57%に達すると推定されています。回答者の約61%は、2021年にはクラウドへの投資が最も重要なものになると述べており、大きなメリットを見出すための移行が急速に進んでいることを意味しています。小売業者によるこのようなクラウド導入の増加は、クラウドベースの支出分析の展開に対する需要を増加させると予想されます。
  • しかし、支出分析の研究市場は、ビジネスの意味論や解釈の統一性の維持、データのプライバシーやセキュリティに対する懸念、投資収益率(ROI)の問題など、いくつかの困難に直面しています。さらに、レガシーシステムからの移行の難しさによって市場の成長が制約される可能性もあります。支出分析ビジネスの将来的な拡大も、定義されたプロセスの欠如、データソースの多さ、レガシーシステムからの移行の難しさによって阻害される可能性があります。支出分析の市場調査も、データ・セキュリティや侵害に関する規制がますます厳しくなっていることが大きな妨げになる可能性があります。
  • 例えば、2022年3月、世界中で数百の拠点と企業にサービスを提供するAI主導の支出管理と調達ソフトウェア会社であるXeevaは、インテリジェントな機会と新しい外観を備えた支出分析のリリースを発表して興奮しました。この新しいリリースにより、Xeevaのクライアントは、ユーザーインターフェイスを刷新して、アプリケーションが生成した節約と調達の機会を分析し、行動することができます。
  • COVID-19の大流行により、各社は既存の製品に新機能を組み込むことで、COVID-19大流行時の幅広い顧客のニーズに対応できるようになった。例えば、SpendHQは、COVID-19危機がサプライチェーンや調達要件に与える影響を分析・理解する上で顧客を支援しています。同社は、SaaS型の支出分析技術を使ってあらかじめインタラクティブなダッシュボードを作成し、顧客が危機を乗り切る際に重要な業務上の意思決定を行えるようにしています。このような使用事例の例としては、ヘルスケア組織が、郡別の毎日の感染率のデータを使って、医療機関のネットワーク全体で必要不可欠な個人防護具(PPE)の在庫を管理することなどがあります。
  • パンデミック以降、企業は効率化に注力し、顧客習慣の変化により企業はニーズに対応する必要があり、あらゆる規模の企業が将来に目を向けているため、市場の成長は徐々に高まっています。

支出分析市場の動向

小売セグメントが大きなシェアを占める見込み

  • 小売業界全体のデジタル化の進展、マルチチャネル業務の開拓、小売アナリティクスソリューションの進化により、小売市場はダイナミックになっています。小売企業は、顧客の購買行動など膨大な量の顧客データを管理する必要があるため、あらゆるインタラクションやデータポイントが、小売業界をより効率的かつ成功に導く好機となります。そのため小売企業は、パーソナライゼーションを通じて顧客を効果的にターゲティングするために、支出データ分析を活用することができます。
  • また、支出データ分析により、小売企業は顧客の行動に基づいて、賢く効率的な意思決定を行うことができます。このデータはリアルタイムで見ることができるため、企業は迅速に価格を調整したり、商品内容を変更したりすることができます。貴重な顧客データへのアクセスが拡大したことで、業界各社はあらゆるチャネルで一貫性のあるエクスペリエンスを実現できるようになった。
  • 市場の主要企業は、競争力を維持し可視性を高めるため、支出管理ソリューションの改善や戦略的買収に注力しています。
  • 例えば、2022年2月、ビジネス支出管理(BSM)ソリューションのプロバイダーであるCoupa Software社は、次世代支出管理ソリューションのスイートであるCommunity.aiの発売を発表しました。Coupaは、データ駆動型の人工知能の力と個人対個人の関係を組み合わせることで、B2Bコミュニティと買い手と売り手の関わり方を変革します。
  • SAP SEは2012年10月にAriba Inc.を買収し、支出分析の事業領域を拡大しました。同様に、同社はより良いプラットフォーム展開のための提携や買収にも前向きです。2021年9月、SAP SEはAmazon Businessとの提携を発表し、従業員がSAP Aribaのソリューション内から直接Amazon Businessの数百万の商品を利用できるようにし、企業の購買方針の遵守を支援します。
  • 全米小売業協会(National Retail Federation)は、2022年の米国における小売業の売上高は4兆8,600億米ドル以上に達すると推定しています。また、小売業界の売上高は6%から8%増加し、eコマースの小売売上高は2022年までに1兆1,700億米ドルに達し、成長率は11~13%になると予想されています。小売市場には、個人の直接販売業者やダイレクトマーケッター、大規模な「大型」店舗運営業者、中小規模のフランチャイズ店主など、あらゆる規模の小売業者にとって数多くの成長機会が存在します。このような成長機会により、小売セクターから大量のデータが生成され、支出管理ソリューションに対する大きな需要が生まれると考えられます。

北米が最も急成長する地域となる見込み

  • OICAによると、2021年には北米で1,343万台以上の自動車が製造されます。北米経済は自動車の生産に大きく依存しています。生産コストの上昇、供給網の変化、その他の要因により、近年、同地域やその他多くの製造部門で自動車生産が減少しています。こうした自動車生産により、自動車メーカーは調達支出や運用コストを追跡するためのアナリティクスを導入し、支出することが可能になると予想されます。
  • 北米地域、特に米国には多くの店舗が存在します。例えば、CVSヘルスは2021年に全国で9,939店舗を展開しているが、ダラー・ゼネラルは46州で17,000店舗以上を展開しています。また、セブン-イレブンは全国に9,000店舗近くあります。膨大な店舗数により、小売業者は分析ソリューションやサービスを導入し、支出することが可能になると予想されます。
  • Stormforgeが2021年4月に発表したレポートによると、北米の回答者の18%は、所属する組織のクラウド支出が毎月10万米ドルから25万米ドルの間であると回答しており、回答者の44%は、今後12カ月間にクラウド支出が緩やかに増加すると予想しています。また、別の32%は、今後12ヶ月間に組織のクラウド支出が大幅に増加すると予想しています。
  • 2021年1月、法務チームがデータに裏打ちされた洞察で法務ビジネスを管理できるよう、法務サービス分野の世界企業であるEpiqは、高度な支出分析製品のデビューを発表しました。経済が予測不可能なこの時期、予算が不透明な支出ソリューションが提供され、コスト管理が不可欠です。その結果、顧客は支出に関する賢明な業務上の意思決定を行うために、より焦点を絞ったデータを必要としています。
  • カナダでは、COVID-19関連の店舗やショッピングモールの閉鎖により、2020年に店舗商品部門の小売売上高が大きな打撃を受けました。その後、2021年第2四半期に大幅な伸びを示し、それまでの損失を回復しました。この反動は収束に向かっています。2021年第3四半期の店舗商品小売売上高は前年同期比7.5%増と、年初より減少しました。しかし、カナダ統計局の発表によれば、これはまだ過去の水準に十分に収まっています。全体として、分析ソリューションの利用はCOVID-19の流行期に増加しました。

支出分析業界の概要

支出分析市場は、単一のベンダーが市場を独占しているわけではなく、また新興のプレーヤーが激しい競争の中で繁栄しているため、本質的に断片化されています。これらのプレーヤーは、研究開発への投資やプレーヤーの買収による革新的な製品開発を通じて、他のプレーヤーよりも優位に立つことを目指しています。主なプレーヤーは、IBM Corporation、SAS Institute Inc.、JAGGAER Incorporationなどです。最近の市場開拓の動向は以下の通り。

  • 2022年4月-SASとマイクロソフトは、高度なヘルスアナリティクスをヘルスケアおよびライフサイエンス企業がより利用しやすくするために、深い技術統合を実現するために協業する可能性があります。Fast Healthcare Interoperability Resources(FHIR)標準の採用を促進し、Azure Health Data ServicesとSAS Health on Azureを統合することで、ヘルスケアの相互運用性を向上させる。
  • 2022年1月-SAP SEとIcertisは、契約管理の改善を目的としたパートナーシップの拡大を発表。このパートナーシップには、SAPによるIcertisへの出資も含まれる可能性があります。この提携は、コンプライアンスの強化、交渉の迅速化、AIを活用したビジネス洞察と自動化など、企業全体の価値提供を支援するための共同製品ロードマップと技術統合の深化につながると期待されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 産業界における調達プロセスへの導入の増加
    • クラウドサービスの導入拡大とIoTアプリケーションの普及拡大
  • 市場抑制要因
    • データ漏洩事例の増加
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ソフトウェア
    • サービス
      • プロフェッショナル・サービス
      • マネージドサービス
  • 分析別
    • 記述的
    • 処方的
    • 予測的
  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンドユーザー産業別
    • 製造業
    • サプライチェーン・物流
    • 小売
    • BFSI
    • IT・通信
    • 教育
    • ヘルスケア
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • SAS Institute Inc.
    • JAGGAER Incorporation
    • SAP SE
    • Coupa Software
    • Proactis Inc.
    • Oracle Corporation
    • Empronc Solutions Pvt. Ltd
    • Zycus Inc.
    • Genpact
    • Sievo Oy

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62356

The Spend Analytics Market is expected to register a CAGR of 17.9% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Spend analytics is the process of gathering, cleaning, classifying, and analyzing spend data using either specialist software or one-time spend cubes. Spend analysis evaluates spending data to reduce expenses, improve efficiency, or strengthen supplier relationships.
  • The market studied is expected to have more opportunities to expand in the next years due to the increasing popularity of mobile applications and the increased demand for cloud computing technologies. Big data's expanding importance and cloud computing technologies are two key factors that impact a company's requirement for business intelligence. Data generation increased tremendously due to digitization, which also altered the use of data. A key accelerator for digital transformation is clouded. It offers flexibility by eclipsing conventional data processing and accessing possibilities by delivering real-time synchronization across the cloud or on-premise. The market studied appears to be expanding overall.
  • Advanced analytics, quick insights, and cloud strategies transformed the digital landscape around personalized customer experiences, omnichannel networks, and agile supply chains. IBM and Oxford Economics study indicated trends in retail, with a shift to cloud hosting environments expected to gain traction for the retail sector. The study showed that, on average, only 22% of applications were in the cloud in 2018, going up to 40% in 2020, and estimated to reach 57% by 2022. About 61% of respondents stated investing in the cloud became the most crucial thing in 2021, signifying a quick transition to seeing huge benefits. Such a rise in the adoption of the cloud by retailers is expected to increase the demand for the deployment of cloud-based spend analytics.
  • However, the market studied for spend analytics faces several difficulties, including maintaining uniformity in business semantics and interpretations, fears about data privacy and security, and issues with a positive return on investment (ROI). Additionally, the market growth may be constrained by the difficulty of migrating from legacy systems. The future expansion of the spend analytics business may also be hampered by the lack of a defined process, the abundance of data sources, and the difficulty in transitioning from legacy systems. The market studied for expenditure analytics may also be severely hampered by the increasingly strict regulatory regulations on data security and breaches.
  • For instance, in March 2022, Xeeva, the AI-driven Spend Management and Procurement software firm serving hundreds of locations and enterprises globally, were thrilled to announce the release of Spend Analytics with Intelligent Opportunities and a new appearance. This new release allows Xeeva clients to analyze and act on application-generated savings and sourcing opportunities with an updated user interface.
  • The COVID-19 outbreak enabled companies to incorporate new features in their existing products to cater to a wide range of customers' needs during the COVID-19 pandemic. For example, SpendHQ is assisting clients in analyzing and comprehending the impact of the COVID-19 crisis on their supply chain and procurement requirements. The company created pre-built interactive dashboards using its SaaS spend analysis technology to enable clients to make crucial operational decisions as they navigate the crisis. Examples of such use cases include healthcare organizations managing their inventory of essential personal protective equipment (PPE) throughout their network of providers by using data on daily infection rates by county.
  • Since the pandemic, the market's growth has been rising gradually as companies focus on becoming more efficient, changing customer habits need companies to adjust to their needs, and companies of all sizes look to the future.

Spend Analytics Market Trends

Retail Segment is Expected to Hold Significant Share

  • With the increase in digitalization across the retail industry, the development of multi-channel operations, and the evolution of retail analytics solutions, the retail market has become dynamic. Since retail businesses have to manage an enormous amount of customer data, such as customer buying behavior, every interaction and data point offers an opportunity to make the retail industry more efficient and successful. Retailers can thus leverage the spend data analytics for effectively targeting customers through personalization.
  • Spend data analytics also allow retailers to make smart, efficient decisions based on customer behavior. This data can be viewed in real-time, allowing businesses to adjust prices quickly or alter merchandise offerings. Expanded access to valuable customer data helps companies in the industry to create a consistent experience across all channels.
  • The key players in the market are focusing on improving their spend management solutions and involving in strategic acquisitions to remain competitive and increase their visibility.
  • For instance, in February 2022, Coupa Software, the provider of Business Spend Management (BSM) solutions, announced the launch of Community.ai, a suite of next-generation spend management solutions. Coupa transforms B2B communities and how buyers and sellers engage by combining the power of data-driven artificial intelligence with person-to-person relationships.
  • SAP SE expanded its spend analytics footprint by acquiring Ariba Inc. in October 2012. Similarly, the company is open to partnerships and acquisitions for better platform reach. In September 2021, SAP SE announced partnering with Amazon Business to enable employees to tap into millions of items on Amazon Business directly from within SAP Ariba solutions and assist with compliance with corporate purchasing policies.
  • The National Retail Federation estimated that sales from over retail establishments in the United States would reach more than USD 4.86 trillion in 2022. In addition, retail industry sales are expected to increase between 6% and 8%, with e-commerce retail sales expected to reach USD 1.17 trillion by 2022 with a growth rate of 11-13%. Numerous growth opportunities exist in the retail market for retail providers of all sizes, including individual direct sellers or direct marketers, large 'big-box' store operators, and small to medium-sized franchise unit owners. Such growth opportunities are poised to create significant data generation from the retail sector and a considerable requirement for spend management solutions.

North America is Expected to be the Fastest Growing Region

  • According to OICA, in 2021, over 13.43 million automobiles were made in North America. The North American economy is heavily dependent on the production of vehicles. Due to increasing production costs, altered supply networks, and other factors, car production decreased in the region and many other manufacturing sectors in recent years. Such automobile production is expected to enable automotive manufacturers to deploy and spend analytics to track procurement spending and operational cost.
  • There are many businesses in the North American region, particularly in the United States, where numerous stores exist. For instance, although CVS Health had 9,939 locations across the country in 2021, Dollar General has more than 17,000 locations across 46 states. Additionally, there are nearly 9,000 7-Eleven locations nationwide. The vast number of stores is expected to enable retailers to adopt and spend on analytics solutions or services.
  • According to a report published by Stormforge in April 2021, 18% of respondents from North America stated that their organization had a monthly cloud expenditure between USD 100,000 and USD 250,000, and 44% of respondents expected cloud spending to increase moderately over the next 12 months. Another 32% expected their organization's cloud spending to increase significantly over the next 12 months.
  • In January 2021, to enable legal teams to manage their legal business with data-backed insights, Epiq, a global participant in the legal services sector, announced the debut of their advanced spend analytics product. During this period of economic unpredictability, spending solutions are offered when budgets are unclear, and cost management is essential. As a result, clients require more focused data to make wise operational decisions regarding spending.
  • In Canada, retail sales in the store merchandise sector took a big hit in 2020 due to COVID-19-related store and shopping mall closures. A significant growth spike followed this in Q2 2021, which reversed the previous losses. This rebound is in the process of abating. Store merchandise retail sales were up to 7.5% year-over-year in Q3 2021, a lower gain than earlier in the year. However, it was still well within historical levels, as per Statistics Canada. Overall, the usage of analytics solutions increased during the COVID-19 pandemic.

Spend Analytics Industry Overview

The spend analytics market is fragmented in nature, as no single vendor dominates the market, as well as new emerging players, are thriving in intense rivalry. These players aim to gain an edge over the other players through innovative product development by investing in research and development and player acquisitions. Key players are IBM Corporation, SAS Institute Inc., JAGGAER Incorporation, etc. Recent developments in the market are -

  • April 2022 - SAS and Microsoft could collaborate to create deep technological integrations to make advanced health analytics more accessible to healthcare and life science enterprises. The collaboration could improve healthcare interoperability by facilitating the adoption of Fast Healthcare Interoperability Resources (FHIR) standards and integrating Azure Health Data Services with SAS Health on Azure.
  • January 2022 - SAP SE and Icertis announced expanding their partnership for improved contract management, helping companies increase efficiency, minimize risk, and realize the whole purpose of their agreements. The partnership could include a financial investment from SAP in Icertis. It is expected to lead to a joint product roadmap and deeper technological integration to help deliver enterprise-wide value, including greater compliance, faster negotiations, and AI-powered business insights and automation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Rising Adoption in Procurement Process in Industries
    • 4.3.2 Rising Adoption of Cloud Services and Increasing Penetration of IoT Applications
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Growing Data Breaches Cases
  • 4.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Software
    • 5.1.2 Service
      • 5.1.2.1 Professional Service
      • 5.1.2.2 Managed Service
  • 5.2 By Analysis
    • 5.2.1 Descriptive
    • 5.2.2 Prescriptive
    • 5.2.3 Predictive
  • 5.3 By Deployment
    • 5.3.1 On-Premise
    • 5.3.2 Cloud
  • 5.4 By End-user Industry
    • 5.4.1 Manufacturing
    • 5.4.2 Supply Chain & Logistic
    • 5.4.3 Retail
    • 5.4.4 BFSI
    • 5.4.5 IT & Telecommunication
    • 5.4.6 Education
    • 5.4.7 Healthcare
    • 5.4.8 Other End-user Industries
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
    • 5.5.4 Latin America
    • 5.5.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 IBM Corporation
    • 6.1.2 SAS Institute Inc.
    • 6.1.3 JAGGAER Incorporation
    • 6.1.4 SAP SE
    • 6.1.5 Coupa Software
    • 6.1.6 Proactis Inc.
    • 6.1.7 Oracle Corporation
    • 6.1.8 Empronc Solutions Pvt. Ltd
    • 6.1.9 Zycus Inc.
    • 6.1.10 Genpact
    • 6.1.11 Sievo Oy

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS