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市場調査レポート
商品コード
1630167

支出分析ソフトウェア:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Spend Analytics Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
支出分析ソフトウェア:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

支出分析ソフトウェア市場は予測期間中にCAGR 18.2%を記録する見込み

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主なハイライト

  • 支出分析は、データ分析プロセスを拡大し、データへのアクセシビリティを高めることで、人間と機械が支出データとどのように対話し、利用するかを進化させてきました。サプライチェーンとロジスティクス、市場力学、製造業、小売業における様々な用途が、市場のダイナミクスを変化させています。企業が競争優位に立ち、支出データをより有効に活用・消費できるようになります。
  • 支出分析の利点には、データの可視化を通じてより深い洞察を提供すること、コスト削減プロセスの展開を支援すること、大容量ファイルへのアクセスを容易にすること、データをリアルタイムで更新・配置し、システムの拡張性を高めることなどがあります。利用率と消費率を向上させることで、組織の投資を削減することができます。
  • 例えば、昨年3月、AIを活用した支出管理・調達ソフトウェア企業で、世界的に数百の拠点や組織にサービスを提供しているXeevaは、インテリジェントな機会を備えた支出分析の導入と新しい外観を発表しました。ユーザーインターフェイスが強化されたこの新版によって、Xeevaの顧客はアプリケーションによって生成された節約や調達の機会を調査し、行動することができます。
  • さらに、市場拡大は、レガシーシステムからの移行の複雑さによって妨げられる可能性があります。定義されたプロセスの欠如、データソースの多さ、レガシーシステムからの移行の難しさは、すべて支出分析ビジネスの将来の成長を妨げる可能性があります。また、厳格化する規制規則も、データセキュリティや侵害に関する分析への支出市場の妨げとなる可能性があります。
  • COVID-19の発生に伴い、データサイエンスチームは、利用可能な膨大なデータを解析し、意思決定者が緊急時対応策を迅速に準備できるよう、信頼できるデータに基づいて最適なビジネス支出モデルを構築するために行動を開始しました。そこで企業は、AI、ML、自然言語処理を使って膨大なデータをマイニングし、予測モデルや処方モデルを構築しました。

COVID-19の大流行中、多くの組織が予期せぬ、計画外のさまざまなサプライチェーンの混乱を経験していました。支出分析によって、企業はより多くの現金を保持できる分野を特定することができるようになった。デジタルソリューションに基づき、インテリジェントで構造化された支出分析、ソーシング、eProcurement戦略は、様々な困難な状況に直面するための緊急計画を活性化し、展開するための洞察を積極的に提供することができました。

支出分析ソフトウェア市場動向

小売とeコマースが大きな成長を遂げる見込み

  • 小売業とeコマースは、データ分析とともに調達とサプライチェーン管理システムに依存する部門です。この分野の企業は、製品への投資に対して可能な限り高いリターンを獲得し、ビジネスのために、データを迅速かつ正確に分析し、調達チームや購買チームがタイムリーで適切な意思決定を行えるようなソリューションを採用しています。小売業やeコマース部門は、サプライチェーンが可能な限り利益を上げられるようにするため、意思決定が一刻を争うスピードの速い環境です。
  • 小売業が支出分析を導入しているトップ企業の1つである理由の1つはここにあります。これらのツールやプラットフォームは、調達・購買チームがサプライチェーン内の潜在的な課題を特定するのに役立ちます。小売企業の利益率は通常薄いため、過剰で不必要な支出を削減することが不可欠です。適切な支出決定を行うために最も重要なのは、支出データがすべてのデータソースから正確に分類され、最新であることを確認することです。可視化された調達チームは、このデータによって、十分な情報に基づいた、繰り返し可能なコスト削減の意思決定を行うことができます。
  • あらゆる家電製品や機器にBluetoothやWi-Fiが統合されたことで、データ生成のスピードと量が飛躍的に向上しただけでなく、生成されるデータの質も向上しました。ここ数年、企業間(B2B)のオンライン取引は大幅に増加しており、大企業による購買のためのeコマース調達が拡大しています。これらの企業は、新時代のe調達システムと統合するサプライチェーン管理ソリューションの再構築に関心を示しています。
  • クラウドベースの支出管理ソフトウェア会社であるCoupaは、Amazon Alexaを使用した音声起動による在庫管理、商品の検索、在庫の再注文など、ビジネス支出管理(BSM)ソリューションの機能強化を展開しました。IoT技術の進歩や新興経済諸国における潜在力の増大も、企業が支出分析ツールの導入を新興経済諸国に拡大することを後押ししています。

アジア太平洋地域が著しい成長を遂げる見込み

アジア太平洋地域は、企業だけでなく消費者の間でも分析ツールの利用が増加していることから、支出分析ソフトウェアの最も急成長する市場になると予想されます。ビッグデータと分析の分野で支出と収益が伸びており、同地域の支出分析市場を牽引しています。アジア太平洋地域のビッグデータおよび分析ソリューションに最も大規模な投資を行う可能性のある主要産業は、銀行、通信、ディスクリート製造、中央政府、専門サービスの5つです。

  • 同地域の分析市場は、主に中国、日本、インドにおいて、業界を横断した全面的なデジタル展開によって牽引されています。中国における分析の主な促進要因は、インターネット料金の上昇、モバイルとスマートフォンの普及、都市化の進展、機械学習開発、アルゴリズム開発、顧客分析と行動分析の必要性によるデータの爆発的増加です。
  • インド零細・中小企業省の最近のデータによると、インドには5,000万社のMSMEがあり、世界最大規模となっています。政府や中小企業がスケーラブルなITシステムやソリューションに依存していることを考えれば、機密情報を扱うプロセスをクラウドに移行することは理解できます。アジア太平洋地域では、中小企業における支出分析に対する意識の高まりが経済成長に大きく寄与しており、そのGDPはほとんどのAPECエコノミーで20%から50%に達しています。この地域では、データ分析ソリューションのニーズが高まっています。
  • 各国政府は、クラウドに対する企業の信頼を高めるためのさまざまなイニシアチブを実施することで、アジア太平洋地域の支出分析市場の今後の成長に重要な役割を果たしています。クラウドへの対応で先頭を走っているのは、香港やシンガポールなどのアジア諸国であり、これらの国ではデータプライバシー規制が定められているほか、クラウドに対する政府の支援もしっかりしています。多くの外資系企業が、アジア太平洋地域の新たなビジネスチャンスを生かそうと、地元企業と提携しています。日立製作所の完全子会社であるHitachi Vantaraは、テクノロジー製品、サービス、ソリューションのエンド・ツー・エンド・ディストリビューターとして世界をリードするTech Dataとの提携を拡大しました。

支出分析ソフトウェア業界の概要

支出分析ソフトウェア市場の競争は中程度で、現在はデータ分析の技術的専門知識を持つ少数の企業が支配しています。世界市場は統合された性質になると予想されます。大きな市場シェアを持つ大手企業は、市場シェアと収益性を高めるため、製品イノベーションと戦略的協業イニシアティブを活用し、さまざまな国での顧客基盤拡大に注力しています。Genpact Ltd.、Capgemini SE、WNS Global Services Pvt.Ltd.、IBM Corporation、SAP SE、Jaggaer Inc.、Zycus Inc.、Coupa Software Inc.、Ivalua Inc.、Proactis Inc.、GEP Solutions Pvt.Ltd.、Empronc Solutions Pvt.Ltd.は、現在の市場に存在する重要な企業の一部です。

2022年8月には、調達がより良い調達決定をより迅速に行えるよう支援するソフトウェア会社、Archletが発売されました。Sievoは、2つの主要なプラットフォームを組み合わせることで、調達が支出分析からソーシングの実行、節約のモニタリングまで、ビジネス支出を戦略的に管理できるようになる新たな協業を発表しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • COVID-19の市場への影響に関する評価
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因

第6章 技術スナップショット

  • 分析別
    • 記述式
    • 規則的
    • 予測的
  • 用途別
    • 財務管理
    • 需要と供給の予測
    • リスク管理
    • サプライヤーソーシングとパフォーマンス管理
    • その他の用途

第7章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • オンプレミス
    • オンクラウド
  • エンドユーザー別
    • ヘルスケア&ライフサイエンス
    • エネルギー・公益事業
    • 小売・eコマース
    • 銀行、金融サービス、保険
    • 製造業
    • IT・通信
    • その他エンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Genpact Ltd.
    • Capgemini SE
    • WNS Global Services Pvt. Ltd.
    • IBM Corporation
    • SAP SE
    • Jaggaer Inc.
    • Zycus Inc.
    • Coupa Software Inc.
    • Ivalua Inc.
    • Proactis Inc
    • GEP Solutions Pvt. Ltd.
    • Empronc Solutions Pvt. Ltd.

第9章 投資分析

第10章 投資分析市場の将来

目次
Product Code: 58812

The Spend Analytics Software Market is expected to register a CAGR of 18.2% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Spend analytics has evolved how humans and machines interact with and use spend data by broadening the data analysis processes and increasing the accessibility of the data. Its various applications in supply chain and logistics, BFSI, manufacturing, and retail are changing market dynamics. It helps companies to have a competitive advantage and give them better utilization and consumption of spending data.
  • The benefits of spend analytics include providing more in-depth insight through data visualization, helping deploy cost-saving processes, making large files easy to access, and having data updated and located in real-time, increasing the system's scalability. It reduces the organization's investment by improving utilization and consumption.
  • For instance, in March last year, Xeeva, the AI-powered spend management and procurement software company that serves hundreds of locations and organizations globally, announced the introduction of Spend Analytics with Intelligent Opportunities and a new look. With an enhanced user interface, this new edition enables Xeeva clients to examine and act on application-generated savings and sourcing opportunities.
  • Furthermore, market expansion may be hindered by the complexity of migrating from legacy systems. The lack of a defined process, the number of data sources, and the difficulties in transferring from legacy systems can all hamper the future growth of the spend analytics business. Increasingly stringent regulatory rules can also hinder the market for spending on analytics pertaining to data security and breaches.
  • With the outbreak of COVID-19, the data science teams were called into action to crunch the massive data available and build the best business spending models on trusted data for decision-makers to prepare contingency plans quickly. This is where enterprises used AI, ML, and natural language processing to mine massive data and build predictive or prescriptive models.

Many organizations were experiencing various unexpected and unplanned supply chain disruptions during the COVID-19 pandemic. With spend analytics, companies were better able to identify areas where they could retain more cash. Based on digital solutions, intelligent and structured spend analysis, sourcing, and eProcurement strategies could proactively provide insight to activate and deploy emergency plans to face a range of difficult circumstances.

Spend Analytics Software Market Trends

Retail and E-commerce is Expected to Witness Significant Growth

  • Retail and e-commerce are sectors dependent on procurement and supply chain management systems, along with data analytics. The companies in this sector attain the highest possible return on investment in their products and, for the business, adopt solutions such that the data is analyzed quickly and accurately so that procurement and buying teams make the right timely decisions. The retail and e-commerce sectors are fast-paced environments to ensure the supply chain is as profitable as possible; decisions are time-critical.
  • That's one of the reasons why the retail sector is one of the top implementers of spending analytics; these tools and platforms help procurement and buying teams identify potential challenges within their supply chain. The profit margins by which retail-based companies work are usually thin, so it's essential that they reduce, if not eliminate, excess and unnecessary spending. The most critical part of making the right spending decisions is ensuring that spending data is accurately classified and up-to-date from all data sources. Visualized procurement teams can make well-informed and repeatable cost-saving decisions with this data.
  • The integration of Bluetooth and Wi-Fi in every consumer electronic product and piece of equipment has not only increased the data generation speed and quantity exponentially, Still, it has also improved the quality of the data generated, which is also anticipated to propel the demand for spend analytics, especially in the retail sector. Over the years, business-to-business (B2B) online transactions have seen a significant increase, with growing e-commerce procurement by large organizations for purchasing; these companies are showing interest in reengineering supply chain management solutions to integrate with new-age e-procurement systems.
  • Coupa, a cloud-based spend management software company, has rolled out enhancements to its business spend management (BSM) solution through voice activation using Amazon Alexa to manage inventory, locate items, and reorder stock. The advancement in IoT technologies and increasing potential among growing economies are also encouraging organizations to expand the adoption of spend analytics tools to developing countries.

Asia-Pacific is Expected to Witness Significant Growth

Asia-Pacific is expected to be the fastest-growing market for spend analytics software, owing to increased take-up of analytics tools among consumers as well as businesses. Spending and revenues are growing in the big data and analytics sectors, driving the spending analytics market in the region. The five potential and leading industries that will make the most significant investments in Asia Pacific's big data and analytics solutions are banking, telecommunications, discrete manufacturing, central government, and professional services.

  • The analytics markets in the region are primarily driven by full digital deployment across industries, mainly in China, Japan, and India. The primary drivers of analytics in China are the explosion of data due to increasing internet rates, mobile and smartphone penetration, growing urbanization, machine learning development, algorithm development, and the need for customer and behavioral analytics.
  • According to recent data from the Indian Ministry of Micro, Small, and Medium Enterprises, India has 50 million MSMEs, making it among the world's largest. Given that the government and MSMEs rely on scalable IT systems and solutions, it is understandable that they shift their processes to the cloud with sensitive information. In Asia-Pacific, the increasing awareness of spend analytics among small and medium enterprises contributes significantly to economic growth, with their GDP ranging from 20% to 50% in most APEC economies. The need for data analytics solutions is thriving in the region.
  • National governments are playing a critical role in the future growth of the Asia-Pacific spend analytics market by implementing various initiatives to increase business confidence in the cloud. Leading the way in cloud readiness are Asian countries such as Hong Kong and Singapore, which have defined data privacy regulations and solid governmental support for the cloud. Many foreign players are teaming up with local players to capitalize on emerging opportunities in Asia-Pacific. Hitachi Vantara, a wholly-owned subsidiary of Hitachi Ltd., expanded its partnership with Tech Data, the leading global end-to-end distributor of technology products, services, and solutions.

Spend Analytics Software Industry Overview

The spending analytics software market is moderately competitive and is currently dominated by a few players with technological expertise in data analytics. The global market is expected to be consolidated in nature. The major players with a significant market share are focusing on expanding their customer base across various countries by leveraging product innovation and strategic collaborative initiatives to increase their market share and profitability. Genpact Ltd., Capgemini SE, WNS Global Services Pvt. Ltd., IBM Corporation, SAP SE, Jaggaer Inc., Zycus Inc., Coupa Software Inc., Ivalua Inc., Proactis Inc., GEP Solutions Pvt. Ltd., and Empronc Solutions Pvt. Ltd. are some of the significant players present in the current market.

In August 2022, Archlet, a software company that helps procurement make better sourcing decisions faster, launched. Sievo announced a new collaboration that would enable procurement to strategically manage business spending from spend analysis through sourcing execution and savings monitoring by combining the two major platforms.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Assessment on the Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
  • 5.2 Market Restraints

6 TECHNOLOGY SNAPSHOT

  • 6.1 By Analytics
    • 6.1.1 Descriptive
    • 6.1.2 Prescriptive
    • 6.1.3 Predictive
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Financial Management
    • 6.2.2 Demand & Supply Forecasting
    • 6.2.3 Risk Management
    • 6.2.4 Supplier Sourcing & Performance Management
    • 6.2.5 Other Applications

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Deployment
    • 7.1.1 On-premise
    • 7.1.2 On-cloud
  • 7.2 By End-User
    • 7.2.1 Healthcare & Life Sciences
    • 7.2.2 Energy & Utilities
    • 7.2.3 Retail & E-commerce
    • 7.2.4 Banking, Financial Services & Insurance
    • 7.2.5 Manufacturing
    • 7.2.6 IT & Telecommunications
    • 7.2.7 Other End-Users
  • 7.3 Geography
    • 7.3.1 North America
    • 7.3.2 Europe
    • 7.3.3 Asia-Pacific
    • 7.3.4 Latin America
    • 7.3.5 Middle East & Africa

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Genpact Ltd.
    • 8.1.2 Capgemini SE
    • 8.1.3 WNS Global Services Pvt. Ltd.
    • 8.1.4 IBM Corporation
    • 8.1.5 SAP SE
    • 8.1.6 Jaggaer Inc.
    • 8.1.7 Zycus Inc.
    • 8.1.8 Coupa Software Inc.
    • 8.1.9 Ivalua Inc.
    • 8.1.10 Proactis Inc
    • 8.1.11 GEP Solutions Pvt. Ltd.
    • 8.1.12 Empronc Solutions Pvt. Ltd.

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET