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市場調査レポート
商品コード
1641925

エンベデッドアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Embedded Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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エンベデッドアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

エンベデッドアナリティクスの市場規模は、2025年に784億5,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは13.9%で、2030年には1,504億米ドルに達すると予測されます。

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エンベデッドアナリティクスは、企業のソフトウェアプログラムに統合されるエンドユーザー向けのBIおよびアナリティクスソリューションです。エンベデッドアナリティクスは、プラットフォームに依存しないサービスではなく、内在するアプリケーションのコンポーネントです。この研究により、ユーザーはより質の高いデータを扱い、迅速にレポートを作成できるようになります。

主なハイライト

  • エンベデッドアナリティクス市場を牽引する主な要因は、企業におけるビッグデータとモノのインターネット(IoT)の拡大、モバイルデバイスとクラウド技術の信頼性、ビジネスアプリケーションとのデータアナリティクス統合に対する需要の高まりです。
  • さらに、データ量と種類の増加、銀行やその他の金融機関における金融取引用ITシステムの需要拡大も、エンベデッドアナリティクスのニーズを後押ししています。
  • ビッグデータアプリケーションの増加は、エンベデッドアナリティクスの普及に大きく貢献するでしょう。そのため、ビッグデータおよびアナリティクス・ソリューションの収益は近年一貫して伸びています。
  • しかし、リプレースコストが高く、レガシーシステムは新しいAPIと互換性がないため、データ不足のリスクが高まり、予測期間中の市場収益成長の妨げになると予想されます。
  • 同市場レポートでは、COVID-19の大流行により、オンラインショッピング、食品注文、デジタル化された支払い方法などが企業にデータプールを提供し、市場に成長機会が生まれたとしています。エンベデッドアナリティクスツールは、生成されたデジタル化されたデータを通じて、COVID-19の間のデータ動向と洞察を企業に提供し、市場の成長を後押ししました。

エンベデッドアナリティクス市場の動向

モバイル・デバイスとクラウド・コンピューティング技術の利用が増加し、大きな成長を遂げる

  • 高度なビジネス・アプリケーションを効果的に利用するには、クラウド技術とモバイル・デバイスが不可欠です。エンベデッドアナリティクスソフトウェアと統合されたモバイル機器は、リアルタイムのデータ可視化をサポートします。
  • クラウドコンピューティング技術の利用が増加することで、ビジネスオペレーションが改善され、顧客行動に対する洞察が深まり、市場収益の成長が見込まれます。
  • さらに、エンベデッドアナリティクスソフトウェアへの要求が高まることで、生産性が向上し、営業経費が節約され、データを確認する時間が短縮されます。こうした理由から、予測期間中、エンベデッドアナリティクス・ソフトウェアの需要は増加すると予測されます。
  • 企業はクラウド・コンピューティングを活用することで、データを統合し、データの理解度を向上させることができます。クラウドベースのデータウェアハウスを利用すれば、情報に即座に安全にアクセスすることができます。さらに、統合によってデータ分析によるリアルタイムの予測モデルが可能になります。
  • 多くの企業がクラウド・ビジネス・アナリティクスを採用しているのは、スケーラブルで弾力性があり、内部インフラの継続的なメンテナンスが不要なインフラを手頃な価格で提供できるからです。クラウドコンピューティングの人気が高まるにつれ、企業はホスティングデータとオンプレミスデータの両方にメリットをもたらす強固なプラットフォームを開発する必要に迫られています。

北米が主要シェアを占める見込み

  • 北米地域の様々なエンドユーザー産業におけるデータ近代化技術の採用率は、他の地域と比較して最も高く、これが同地域におけるエンベデッドアナリティクスのような様々な分析ソリューションの採用を促進する主な要因となっています。この地域は、アップル、フェイスブック、IBM、グーグルなど多くの大企業の本拠地であるため、ICT産業における地位を維持しています。
  • さらに、先進技術の導入、適切な技術インフラに対する需要の増加、それに伴う組み込み分析ツールに対する需要の伸び、地域全体に多数の企業が存在することが、組み込み分析ソフトウェア市場の成長を後押ししています。
  • ヘルスケア、BFSI、製造業など、エンベデッドアナリティクスなどのアナリティクスソリューションを大幅に採用しているエンドユーザー産業が、この地域で支配的な地位を占めています。このため、同地域におけるエンベデッドアナリティクスソリューションの採用は、予測期間中に大きく伸びると予想されます。
  • また、同地域はクラウドサービスアプリケーションでも優位を占めています。そのため、同国のアナリティクスプロバイダーは、クラウド分野で提携や協力関係を結ぶことで革新を進めています。

エンベデッドアナリティクス産業の概要

エンベデッドアナリティクス市場は、IBM Corporation、SAP SE、Microsoft Corporationのような世界企業が存在するため、競争が激しいです。新興国の多くの中小企業は、従来のビジネスモデルからデジタルおよびデータ主導型に切り替えているため、企業は競争優位性を獲得するために新興市場を追求しています。

  • 2022年7月-TIBCOソフトウェアは、TIBCOクラウドによる業界認知度の高いiPaaSであるTIBCOクラウドインテグレーションを大幅に強化することを発表しました。これは、ハイブリッド環境におけるアプリケーション、データ、デバイスの統合の可能性を拡大し、ビジネス成果を加速するために不安定な状況にある顧客を支援します。TIBCO Cloud Integrationは、ビジネスプロセスの自動化と、企業全体のデジタル資産の統合を飛躍的に高速化します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ビジネスデータの高度分析技術に対する需要の高まり
    • データ駆動型組織の増加
    • モバイルBIとビッグデータ分析の採用の増加
    • モバイルデバイスとクラウドコンピューティング技術の利用の増加
  • 市場抑制要因
    • ライセンシングの課題と関連コストの増大

第6章 市場セグメンテーション

  • ソリューション別
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 組織規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • 展開別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 業界別
    • BFSI
    • IT・通信
    • ヘルスケア
    • 小売
    • エネルギー・公益事業
    • 製造業
    • その他業界別
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • SAP SE
    • SAS Institute Inc.
    • MicroStrategy Incorporated
    • Oracle Corporation
    • Tableau Software(Sales Force, Inc.)
    • TIBCO Software, Inc.
    • Birst, Inc.(Infor Inc.)
    • Logi Analytics, Inc
    • QlikTech International AB
    • Sisense Inc.
    • Information Builders, Inc.
    • OpenText Corp.
    • Yellowfin International Pty Ltd
    • GoodData Corporation
    • Izenda, Inc.
    • Vertica Systems, Inc.(HPE)
    • WNS Global Services SA(Pty)Ltd
    • Exago, Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 62347

The Embedded Analytics Market size is estimated at USD 78.45 billion in 2025, and is expected to reach USD 150.40 billion by 2030, at a CAGR of 13.9% during the forecast period (2025-2030).

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Embedded analytics is a BI and analytics solution aimed at end users that are integrated into company software programs. Embedded analytics is a component of the intrinsic application rather than a platform-independent service. This study enables users to work with higher-quality data and generate reports quickly.

Key Highlights

  • The primary factors driving the embedded analytics market are big data and the Internet of Things (IoT) expansion in businesses, the dependability of mobile devices and cloud technologies, and the rising demand for data analytics integration with business applications.
  • In addition, the increase in volume and variety of data and the growing demand for IT systems for financial transactions in banks and other financial institutes are also driving the need for embedded analytics.
  • An increase in big data applications would significantly contribute to the acceptance of embedded analytics. Thus, there has been consistent growth in big data and analytics solutions' revenue in recent years.
  • However, high replacement costs and legacy systems are incompatible with new APIs, which increases the risk of data insufficiency, which is expected to hamper the market revenue growth during the forecast period.
  • The market report finds that the COVID-19 pandemic created growth opportunities for the market as Online shopping, food ordering, and digitized payment methods provided a data pool to businesses. Embedded analytic tools provided companies with data trends and insights during COVID-19 through the generated digitized data, which boosted market growth.

Embedded Analytics Market Trends

Increasing Use of Mobile Devices and Cloud Computing Technologies to Witness Significant Growth

  • To effectively use advanced business applications, cloud technologies and mobile devices are crucial. Mobile devices integrated with embedded analytics software support real-time data visualization.
  • Increased use of cloud computing technology improves business operations and provides better insight into customer behavior, which is anticipated to drive market revenue growth.
  • Additionally, the growing requirement for embedded analytics software will boost productivity, save operating expenses, and save time when reviewing data. The demand for embedded analytics software is anticipated to increase due to these reasons over the forecast period.
  • Businesses can combine data and improve the comprehension of their data with the help of cloud computing. Through a cloud-based data warehouse, information may be instantly and securely accessible. Additionally, consolidation makes real-time prediction models possible through data analysis.
  • Numerous businesses employ cloud business analytics because it provides scalable, elastic, and affordable infrastructure that doesn't require ongoing maintenance of internal infrastructure. The rising popularity of cloud computing pushes enterprises to develop a solid platform that can benefit both hosted and on-premise data.

North America is Expected to Hold Major Share

  • The adoption of data modernization technologies across various end-user industries in the North America region is the highest, compared to other regions; it is the major factor driving the adoption of various analytical solutions, like embedded analytics in the region. The region maintains its position in the ICT industry, as it is home to many large corporations, such as Apple, Facebook, IBM, and Google.
  • Moreover, The implementation of advanced technology, Increasing demand for Adequate technology infrastructure, the subsequent growth in the demand for embedded analytics tools, and the presence of a large number of enterprises across the region drive the Embedded Analytics software market to grow.
  • Several end-user industries, like healthcare, BFSI, and manufacturing, among others, with significant adoption of analytics solutions, such as embedded analytics, hold a dominant position in the region. Hence, the adoption of embedded analytics solutions, in the region, is expected to grow significantly during the forecast period.
  • Also, the region is a dominant player in the cloud services applications. Therefore, the analytics providers in the country are innovating by entering partnerships and collaborations in the caloud space.

Embedded Analytics Industry Overview

The embedded analytics market is highly competitive because of the the presence of global corporations like IBM Corporation, SAP SE,Microsoft Corporation, Companies pursue emerging markets to obtain competitive advantages since many small and medium-sized businesses in developing countries switch from traditional business models to digital and data-driven ones.

  • July 2022 - TIBCO software has announced significant enhancements to TIBCO cloud integration, its industry-recognized iPaaS offering by TIBCO cloud, which expands the potential for integration of applications, data, and devices across hybrid environments, assisting customers grappling in a volatile to accelerate business outcomes. TIBCO Cloud Integration delivers remarkably faster automation of business processes and integration of digital assets across the enterprise.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Technology Snapshot
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Advanced Analytical Techniques for Business Data
    • 5.1.2 Increasing number of Data Driven Organizations
    • 5.1.3 Increasing Adoption of Mobile BI and Big Data Analytics
    • 5.1.4 Increasing Use of Mobile Devices and Cloud Computing Technologies
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Licensing Challenges and Higher Associated Costs

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Solution
    • 6.1.1 Software
    • 6.1.2 Service
  • 6.2 By Size of Organisation
    • 6.2.1 Small and Medium Enterprises
    • 6.2.2 Large Enterprises
  • 6.3 By Deployment
    • 6.3.1 Cloud
    • 6.3.2 On-premise
  • 6.4 By End-user Vertical
    • 6.4.1 BFSI
    • 6.4.2 IT and Telecommunication
    • 6.4.3 Healthcare
    • 6.4.4 Retail
    • 6.4.5 Energy and Utilities
    • 6.4.6 Manufacturing
    • 6.4.7 Other End-user Verticals
  • 6.5 By Geography
    • 6.5.1 North America
    • 6.5.2 Europe
    • 6.5.3 Asia Pacific
    • 6.5.4 Latin America
    • 6.5.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Microsoft Corporation
    • 7.1.3 SAP SE
    • 7.1.4 SAS Institute Inc.
    • 7.1.5 MicroStrategy Incorporated
    • 7.1.6 Oracle Corporation
    • 7.1.7 Tableau Software (Sales Force, Inc.)
    • 7.1.8 TIBCO Software, Inc.
    • 7.1.9 Birst, Inc. (Infor Inc.)
    • 7.1.10 Logi Analytics, Inc
    • 7.1.11 QlikTech International AB
    • 7.1.12 Sisense Inc.
    • 7.1.13 Information Builders, Inc.
    • 7.1.14 OpenText Corp.
    • 7.1.15 Yellowfin International Pty Ltd
    • 7.1.16 GoodData Corporation
    • 7.1.17 Izenda, Inc.
    • 7.1.18 Vertica Systems, Inc. (HPE)
    • 7.1.19 WNS Global Services SA (Pty) Ltd
    • 7.1.20 Exago, Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET