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市場調査レポート
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1641917

クラウドAI:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Cloud AI - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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クラウドAI:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

クラウドAIの市場規模は2025年に894億3,000万米ドルと推計され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは32.37%で、2030年には3,634億4,000万米ドルに達すると予測されます。

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COVID-19の大流行により、クラウドサービスの弾力性が予期せぬサービス需要の急増に対応できることから、複数の組織がパブリッククラウドソリューションへの移行を加速させました。クラウドへの移行は、COVID-19の間、企業のビジネス遂行方法の改革にかなり役立った。AIサービスに対するニーズが高まり、多くのクラウドプロバイダーがAIサービスを提供しています。その結果、昨年のクラウド市場はヘルスケア分野で大幅な成長を記録しました。クラウドAI技術はCOVID-19と戦うためにかなり利用されています。

主なハイライト

  • 企業数の増加と企業間競争の激化に伴い、企業は人工知能(AI)技術を自社のアプリケーション、分析、ビジネス、サービスに統合しようと懸命に取り組んでいます。さらに、企業は利益率を高めるために運用コストの削減に取り組んでおり、そのためにクラウド上の人工知能が普及しています。
  • マルチクラウドの動向やクラウドベースのインテリジェンス・サービスのニーズの高まりも、AIクラウド・ソリューションの需要を高めています。IBMによると、昨年までに組織の計画の98%がマルチクラウドアーキテクチャを採用します。マルチクラウドの管理戦略を持っているのはわずか41%で、マルチクラウド環境を運用するための手順やツールを持っているのはわずか38%です。これは、クラウドAIサービスにとって大きなビジネスチャンスとなります。
  • 調査対象市場の促進要因としては、ビッグデータ量の増加、バーチャルアシスタント需要の増加、クラウドベースのサービスやアプリケーションの採用拡大などが挙げられます。
  • シスコシステムズ社によると、ビッグデータ量は2016年の51エクサバイトから昨年には403エクサバイトに増加する見通しで、これは約7倍の成長率に相当します。予測期間中、企業はこうしたデータから洞察を得るためにクラウドAIソリューションを採用する傾向にあるため、この量は徐々に増加し、予測期間における促進要因の影響力を高めると予想されます。
  • クラウド・コンピューティング・プラットフォーム市場は、パンデミックの恩恵を受けています。クラウド技術を利用することで、経済が徐々に復活するにつれてインターネットビジネスが容易になった。クラウドは本格的なAIの展開を早めており、クラウドAIの採用と出費を早めています。

クラウド人工知能(AI)市場の動向

クラウドベースのサービスとアプリケーションの採用拡大

  • 政府機関におけるクラウドAIの採用は、政府機関がデータマイニングを含む大規模なジョブを拡張でき、公共の課題に直接影響を与えることができるプラットフォームの巨大な機能によって推進されています。さらに、クラウド・コンピューティングを採用するためのデータ・プライバシー上の理由による当初の阻害要因は克服されつつあり、さらなる牽引力が期待されています。
  • クラウド、人工知能(AI)、モノのインターネット(IoT)、ブロックチェーン、その他の新技術の出現と着実な受け入れにより、クラウドAIの展開は近年成熟してきました。いくつかの政府機関は、マイクロソフト・アジュール、アマゾン・ウェブ・サービス、グーグル・クラウド・プラットフォームの3つのクラウド・サービス・プロバイダー間の競争を活用し、大規模なサーバー・クラスターをプロビジョニングし、Hadoopやデータレイクを実装し、何百人ものデータ・サイエンティストを雇用しています。
  • 企業の徹底的な参加により、クラウドはデータを保存する場所から、コストを削減し、イノベーションと柔軟性を提供することができる、組織のすべての環境における一連の機能へと発展していることに関して、世界中の政府の間で認識が高まっています。
  • IBMのような企業は、クラウド、AI、ブロックチェーン、その他の新技術の適用を進めるために、政府の様々なレベルの機関と緊密に協力してきました。IBMはまた、ガバメント・クラウド・バーチャル・サミットを紹介し、さまざまな政府首脳がクラウドAIサービスが自然災害への対応やサイバーセキュリティ侵害後の治安改善にどのように役立つかを訴えました。
  • 機械学習モデルは、Google CloudやAWSのようなクラウドAIプラットフォーム上で予測や洞察の提供を行うために、トレーニング、ホスティング、使用されます。クラウド・コンピューティングは、AIが実装されていれば、それ自体で賢明な決定を下すことができます。インフラ、データ、アナリティクス、その他のサービスを包括するグーグル・クラウド・プラットフォーム(GCP)は、アルファベットのクラウド事業の主な収益源です。昨年のグーグル・クラウドの収益は190億米ドルで、グーグル全体の収益の7.5%を占めています。

北米が主要シェアを占める

  • 北米はクラウドAI技術の早期導入国のひとつであることから、世界のクラウドAI市場を独占すると予想されています。もう1つの要因は、市場の主要プレイヤーのほとんどが米国に拠点を置いていることです。この地域のエンドユーザーにおけるクラウドの採用率もかなり高いです。したがって、調査対象市場への投資額も高すぎる。また、同地域は世界のハイブリッドクラウドおよびIaaS市場を独占する主要地域でもあります。
  • この地域で事業を展開する市場プレーヤーは、主に競争上の優位性を獲得し、顧客ターゲットを拡大するために、自社の製品に追加的かつ独自の機能を革新することに投資しています。このことは、地域市場や世界市場に進歩をもたらすとも予想されます。この要因は、市場範囲をさらに拡大します。
  • 例えば、米国のSoundHound Inc.はHoundifyを提供しています。Houndifyは独立したAIプラットフォームで、開発者や事業主がどこでも会話型インターフェースを展開できるようにし、差別化と革新を図りながらブランドとユーザーをコントロールできるようにしています。同社は最近、Houndify音声AIプラットフォームにSoundHound音楽認識技術を追加しました。また、本田技研工業と戦略的に提携し、開発を加速させています。
  • 地域組織のプロセスやアプリケーションのクラウドへの移行が進む中、市場で事業を展開するベンダーは、競争優位性を獲得するために、次レベルの顧客体験(CX)、パフォーマンス、生産性を提供する必要があるかもしれないです。企業は、AI、機械学習(ML)、拡張現実(AR)、ビッグデータなどの技術を組み込んだ広範な分析ツールを使用することで、利用可能なデータに拡張知能を追加します。
  • また、カナダ政府は「クラウドファースト」戦略を掲げており、情報技術への投資、イニシアティブ、戦略、プロジェクトを開始する際には、クラウドサービスを主要な提供オプションとして特定・評価します。クラウドはまた、カナダ政府が民間プロバイダーのイノベーションを活用し、情報技術をより機敏にすることを可能にすると期待されています。
  • クラウドベンダーは、多額の先行投資をせずにAIシステムの開発、テスト、拡張、運用を容易にするサービスやツールを数多く提供することで、AIへの需要をさらに高めています。これには、機械学習に最適化されたハードウェア、音声認識やテキスト分析を自動化するAPI、生産性を高める自動機械学習モデリング・システム、AI開発ワークフロー・プラットフォームなどが含まれます。

クラウド人工知能(AI)業界の概要

市場統合が進んだことで、以下のような著名プレイヤー間の競合が激化しています。 Microsoft, IBM, Google, Amazon, etc. The other players are actively expanding their product portfolio and geographical presence to capture a significant market share. The players operating in this market are investing hugely in artificial intelligence-related technologies and innovating their products, leading them to gain a sustainable competitive advantage. Due to this, there is always high competition between players to innovate and introduce new products.

2022年10月、Oracle CloudWorldにおいて、Nvidiaとオラクルは、顧客の人工知能(AI)導入加速をサポートするための拡大した複数年契約を発表しました。この提携により、GPU、システム、ソフトウェアなど、Nvidiaのアクセラレーテッド・コンピューティング・スタック全体がOracle Cloud Infrastructure(OCI)で利用できるようになります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3カ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-「ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 産業バリューチェーン分析
  • 技術スナップショット
    • 機械学習
    • 自然言語処理(NLP)

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ビッグデータ量の増加
    • バーチャルアシスタント需要の増加
    • クラウドベースのサービスとアプリケーションの採用拡大
  • 市場の課題
    • 熟練労働力の不足とデータセキュリティへの懸念
  • COVID-19の評価

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ソリューション
    • サービス
  • 業界別
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • 自動車
    • 小売
    • 政府機関
    • 教育
    • その他エンドユーザー業界
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amazon Web Services Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Google LLC
    • IBM Corporation
    • Infosys Limited
    • Wipro Limited
    • Cloudminds Technology
    • AIBrain LLC
    • Salesforce.com Inc.
    • SoundHound Inc.
    • Twilio, Inc.
    • Visenze Pte Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 62332

The Cloud AI Market size is estimated at USD 89.43 billion in 2025, and is expected to reach USD 363.44 billion by 2030, at a CAGR of 32.37% during the forecast period (2025-2030).

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The COVID-19 pandemic caused several organizations to accelerate their migrations to public cloud solutions since cloud service elasticity could meet unexpected spikes in service demand. Migrations to the cloud considerably helped companies reinvent how they conduct their businesses during COVID-19. The requirement for AI services has grown, and many cloud providers offer AI services. As a result, the cloud market recorded more growth significantly in the healthcare segment last year. Cloud AI technology was being used considerably to fight COVID-19.

Key Highlights

  • With the growing number of enterprises and competition among them, companies are rigorously trying to integrate artificial intelligence (AI) technology with their application, analytics, business, and services. Moreover, companies are engaged in reducing their operational costs to ascend profit margins, owing to which artificial over the cloud is becoming popular, which is, in turn, expected to fuel the market growth over the forecast period.
  • The rising trend of multi-cloud functioning and the growing need for cloud-based intelligence services also increase the demand for AI cloud solutions. According to IBM, 98% of the organization's plan will adopt multi-cloud architectures by last year. Only 41% have a multi-cloud management strategy, and just 38% have procedures and tools to operate a multi-cloud environment. This is poised to create a massive opportunity for cloud AI services.
  • The driving factors in the studied market include rising big data volume, increasing demand for virtual assistants, and growing adoption of cloud-based services and applications.
  • According to Cisco Systems Inc, the volume of big data is poised to increase from 51 exabytes in 2016 to 403 exabytes in the last year, representing a growth rate of almost seven times. The volume is expected to increase gradually in the forecast period, increasing the impact of the driver in the forecast period as companies tend to adopt cloud AI solutions to arrive at insights from such data.
  • The market for cloud computing platforms has benefited from the pandemic. Using cloud technologies has made it easier to do internet business as the economy slowly revives. The cloud is hastening the deployment of full-scale AI, which hastens the adoption of and spending on Cloud-AI.

Cloud Artificial Intelligence (AI) Market Trends

Growing Adoption of Cloud-based Service and Application

  • The adoption of cloud AI in government agencies is driven by the enormous capabilities of the platform, which allows government bodies to scale massive jobs, including data mining, and can directly impact public challenges. Furthermore, the initial inhibitions for data privacy reasons to adopt cloud computing are being overcome and are expected to gain further traction.
  • The deployment of cloud AI has matured in recent years with the emergence and steady acceptance of the cloud, artificial intelligence (AI), the Internet of Things (IoT), blockchain, and other new technologies. Several government agencies have leveraged the competition between three cloud service providers, Microsoft Azure, Amazon Web Services, and Google Cloud Platform, to provision large clusters of servers, implement Hadoop and data lakes and employ hundreds of data scientists.
  • The exhaustive participation of companies has increased the awareness amongst governments across the world regarding the development of the cloud from being a location to store data to a set of capabilities in all of an organization's environments that can reduce costs and deliver innovation and flexibility.
  • Companies like IBM have worked closely with agencies at various levels of government to advance the application of cloud, AI, blockchain, and other new technologies. IBM also introduced the Government Cloud Virtual Summit, where various government leaders addressed how cloud AI services can help respond to natural disasters and improve public safety after a cybersecurity breach.
  • Machine learning models are trained, hosted, and used to make predictions and provide insights on cloud AI platforms like Google Cloud and AWS. Cloud computing can make wise decisions on its own if AI is implemented in it. The Google Cloud Platform (GCP), which encompasses infrastructure, data and analytics, and other services, is the main revenue source for Alphabet's Cloud business. Last year, Google Cloud had USD 19 billion as income which represents 7.5% of Google's overall earnings.

North America Holds Major Share

  • North America is expected to dominate the global cloud AI market, owing to its status as one of the early adopters of the technology. The other factor is that most of the major players in the market are US-based. Cloud adoption among the regional end-user is also quite high. Hence, the investment in the studied market is too high. The region is also a key region dominating the global hybrid cloud and IaaS market.
  • Market players operating in the region are investing in innovating additional and unique features to their offerings, mainly to gain a competitive advantage and expand their customer target base. This is also expected to bring advancement in the regional and global markets. This factor expands the market scope further.
  • For instance, US-based SoundHound Inc. offers Houndify, an independent AI platform that enables developers and business owners to deploy a conversational interface anywhere to retain control of their brand and users while differentiating and innovating. The company recently added SoundHound music recognition technology to its Houndify voice AI platform. It also strategically partnered with Honda Motor Co. Ltd to accelerate development.
  • As regional organizations increasingly migrate their processes and applications to the cloud, vendors operating in the market may have to offer next-level customer experience (CX), performance, and productivity to gain a competitive edge. Companies add intelligence to the available data by using a broadened set of analytics tools that incorporate technologies such as AI, machine learning (ML), augmented reality (AR), and big data.
  • Also, the Government of Canada has a "cloud-first" strategy, whereby cloud services are identified and evaluated as the principal delivery option when initiating information technology investments, initiatives, strategies, and projects. The cloud is also expected to allow the Government of Canada to harness private-sector providers' innovation to make its information technology more agile.
  • Cloud vendors are further strengthening the demand for AI by offering a number of services and tools that make it easier to develop, test, enhance, and operate AI systems without big upfront investments. These include hardware optimized for machine learning, APIs that automate speech recognition and text analysis, productivity-boosting automated machine learning modeling systems, and AI development workflow platforms.

Cloud Artificial Intelligence (AI) Industry Overview

The high market consolidation has increased the competition among prominent players such as Microsoft, IBM, Google, Amazon, etc. The other players are actively expanding their product portfolio and geographical presence to capture a significant market share. The players operating in this market are investing hugely in artificial intelligence-related technologies and innovating their products, leading them to gain a sustainable competitive advantage. Due to this, there is always high competition between players to innovate and introduce new products.

In October 2022, at Oracle CloudWorld, Nvidia and Oracle announced an expanded, multiyear agreement to support clients' accelerated adoption of artificial intelligence (AI). Through the partnership, Nvidia's entire accelerated computing stack will be made available to Oracle Cloud Infrastructure (OCI), including GPUs, systems, and software.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - 'Porter's Five Forces Analysis'
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Technology Snapshot
    • 4.4.1 Machine Learning
    • 4.4.2 Natural Language Processing (NLP)

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Big Data Volume
    • 5.1.2 Increasing Demand for Virtual Assistants
    • 5.1.3 Growing Adoption of Cloud-based Service and Application
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Skilled Workforce and Data Security Concerns
  • 5.3 Assessment of COVID-19

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Solution
    • 6.1.2 Service
  • 6.2 By End-user Vertical
    • 6.2.1 BFSI
    • 6.2.2 Healthcare
    • 6.2.3 Automotive
    • 6.2.4 Retail
    • 6.2.5 Government
    • 6.2.6 Education
    • 6.2.7 Other End-user Vertical
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amazon Web Services Inc.
    • 7.1.2 Microsoft Corporation
    • 7.1.3 Google LLC
    • 7.1.4 IBM Corporation
    • 7.1.5 Infosys Limited
    • 7.1.6 Wipro Limited
    • 7.1.7 Cloudminds Technology
    • 7.1.8 AIBrain LLC
    • 7.1.9 Salesforce.com Inc.
    • 7.1.10 SoundHound Inc.
    • 7.1.11 Twilio, Inc.
    • 7.1.12 Visenze Pte Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET