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市場調査レポート
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1641856

コンテキストアウェアコンピューティング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Context Aware Computing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
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コンテキストアウェアコンピューティング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

コンテキストアウェアコンピューティングの市場規模は、2025年に709億4,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは11.49%で、2030年には1,222億米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • インターネット・コマース・プラットフォームの世界の利用拡大により、コンテキストアウェアコンピューティング(CAC)が増加しています。CACは、サイバー攻撃に対抗するソフトウェアとハードウェアのシステム全体の能力を向上させる有望な技術として浮上しています。CACと人工知能(AI)は、企業ネットワークに高度なセキュリティを提供する無限の可能性を秘めています。例えば、コンテキストを認識する人工知能(CAAI)は、偽陽性や偽陰性の可能性を減らし、ネットワーク・アナリストに正確な結果を提供することができます。
  • さらにCAAIは、企業部門で生成される膨大な量のデータを実用的なインテリジェンスに凝縮する際にアナリストを支援することができます。このCAAIの能力は、世界中の企業で採用されているビッグデータシステムを操るネットワーク専門家にとって不可欠です。さらに、コンテキストを認識するAIコンピューティングには予測機能が備わっており、データ侵害を予測し、有害な事象を事前に防ぐのに非常に役立ちます。
  • スマートフォン、タブレット、PCなどのモバイルデバイスの普及率の増加や、スマートウェアラブルデバイスのイントロダクションは、CAC市場の需要を促進すると予想されます。文脈認識は、位置認識を補完するものとして定義されるモバイル機器の特性だからです。モバイルアプリへのAIの統合も市場を後押ししています。例えば、AIは急速にビジネスと科学の両面で最も重要な側面の1つになりつつあり、AI投資に関心を示す主要企業が増えています。
  • グーグルが4億米ドルを投じてディープマインドを買収したことは、AI技術の獲得に関心を寄せる企業が増えていることを示す代表的な例です。さらに、コネクテッドカー、自動運転車、自律走行車の市場開拓により、自動車産業が大きな市場刺激となることが期待されています。しかし、計算の複雑さが市場の拡大を妨げています。
  • さらに、モバイル・コンピューティングの将来は、CAC市場が今後数年で成長するためのさらなる機会を提供すると思われます。しかし、特定のコンテキストや情報へのアクセスと配信は、近い将来、コンテキスト対応コンピューティング市場の成長にさまざまな課題をもたらす可能性があります。
  • COVID-19の大流行は、在宅勤務モデルによって企業のデータやネットワークへの安全なアクセスに対する需要が高まったため、コンテキスト対応コンピューティング市場の成長を後押ししました。さらに、5Gは強力で高速なインターネット接続を保証するため、主要経済圏での5G展開は高度なコンピューティング技術に対する需要を促進すると予想されます。

コンテキストアウェアコンピューティング市場動向

コンシューマーエレクトロニクスセグメントが大きな成長を遂げる見込み

  • スマートフォンとタブレットは、テキストメッセージの送信や電話の発信という機能をはるかに超えて進化し、現在では個人用ナビゲーター、ストレージデバイス、アーケード、ソーシャルハブとしての役割を果たしています。
  • スマートフォンには、加速度計、GPS(全地球測位システム)、マイク、地磁気計、カメラなど、さまざまな高度なセンサーが搭載されているため、こうしたデバイスに搭載された検出器にコンテキスト認識アプリケーションを追加することで、ユーザー・エクスペリエンスが向上します。
  • さらに、スマートフォンの進化と計算能力の向上により、開発者は、どのような状況や場所でもユーザーに関連する社会的・認知的行動を認識する革新的なコンテキスト認識アプリケーションを作成できるようになった。
  • 読みやすさを最適化するために画面の明るさを調整することで、スマートフォンが周囲の明るさに対応する方法は、コンテキスト認識技術の顕著な例です。この機能は市場に出回っているどのスマートフォンにも搭載されているため、スマートフォンの販売台数の増加が家電製品におけるコンテキスト認識技術の需要を促進すると予想されます。

北米が市場を独占する見込み

  • 人工知能(AI)と機械学習(ML)技術で優位に立つ北米は、コンテキスト対応コンピューティングにとって最も重要な市場のひとつです。市場の主要ベンダーのほとんどが米国に拠点を置いているため、この地域は技術革新において優位に立っています。さらに、同地域の政府はAI、ML、コンテキストアウェア技術の採用をますます奨励しており、市場ベンダーが同地域でプレゼンスを拡大する機会を生み出しています。
  • この地域には、コンテキスト対応コンピューティング技術の最も先進的なユーザーやインテグレーターが存在します。これらの企業には、グーグル、eコマースの巨人アマゾン、Visaのような金融機関、ベライゾンやAT&Tのような通信大手のようなテクノロジー・リーダーが含まれ、顧客サービスや製品提供を改善するためにこのテクノロジーを常に取り入れています。
  • 時計やスピーカーなど、アマゾン、アップル、グーグルのスマート・デバイスは北米市場に進出しています。同地域のスマートホームの普及に後押しされ、スマートウェアラブルのIoTデバイスへの統合が進んでいることが、市場を押し上げると予想されます。

コンテキストアウェアコンピューティング産業の概要

コンテキストアウェアコンピューティング市場は非常に細分化されています。革新的な商用アプリケーションを開発するために、各プレイヤーがコンテキスト認識アプリケーション・プログラミング・インターフェース(API)を作成しているため、市場競争は非常に激しくなっています。さらに、多くのプレーヤーが技術革新と開発で市場に参入しています。業界の主要プレイヤーには、Google LLC、IBM Corporation、Microsoft Corporation、Cisco Systems Inc.、Oracle Corporationなどがいます。

IBMは2022年4月、レイテンシを最適化した推論を可能にするオンチップの人工知能(AI)アクセラレータを統合した同社の次世代システム、IBM z16を発表しました。この技術革新は、クレジットカード、ヘルスケア、金融取引などのリアルタイム・トランザクションを大規模に分析できるようにすることを目的としています。IBMのセキュリティ・リーダーシップに基づき、IBM z16はまた、今日の暗号化技術を解読するために使用される可能性のある近未来の脅威から保護するのに役立つように明確に設計されています。

さらに2022年3月、オラクル・クラウド・インフラストラクチャー(OCI)は新しいサービスと機能を開始し、顧客に柔軟性を提供しました。OCIは、11の新しいコンピューティング、ネットワーキング、およびストレージのサービスと機能で拡張され、顧客はワークロードをより低コストでより高速かつ安全に実行できるようになります。新しいサービスは、アプリケーションの要件に合わせてリソースを自動的に最適化し、コストを大幅に削減する柔軟なコア・インフラストラクチャ・サービスを顧客に提供します。ボーダフォン、サムスン証券、GoTo、コックス・オートモーティブなどの世界企業は、マイクロサービスからAIまで、さまざまなワークロードの実行にOCIを利用しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • モバイルアプリへの人工知能の統合
    • 統合IoTサービスの増加
  • 市場抑制要因
    • 計算の複雑さ
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス
  • ベンダー別(定性分析)
    • デバイスメーカー
    • モバイル・ネットワーク・オペレーター
    • オンライン、ウェブ、ソーシャル・ネットワーキング・ベンダー
  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • コンシューマーエレクトロニクス
    • メディア・エンターテインメント
    • 自動車
    • ヘルスケア
    • 通信
    • 物流・運輸
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Cisco Systems Inc.
    • Google LLC
    • Oracle Corporation
    • Amazon Web Services Inc.
    • Verizon Communications Inc.
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Intel Corp.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 60352

The Context Aware Computing Market size is estimated at USD 70.94 billion in 2025, and is expected to reach USD 122.20 billion by 2030, at a CAGR of 11.49% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Context-aware computing (CAC) has increased due to the growing use of Internet commerce platforms worldwide. CAC has emerged as a promising technology that can improve the system-wide capabilities of software and hardware to combat cyber-attacks. CAC and artificial intelligence (AI) has limitless potential for providing sophisticated security to company networks. For example, context-aware artificial intelligence (CAAI) can reduce the possibility of false positives and false negatives, delivering accurate results to network analysts.
  • Furthermore, CAAI can assist analysts in condensing the vast volumes of data generated by the corporate sector into actionable intelligence. This CAAI capability is critical for network experts navigating big data systems adopted by businesses worldwide. Moreover, context-aware AI computing is equipped with predictive capabilities that can be extremely useful in anticipating data breaches and preventing adverse events well in advance.
  • The increasing penetration of mobile devices such as smartphones, tablets, and PCs and the introduction of smart wearable devices are expected to drive demand in the CAC market. This is because contextual awareness is a property of mobile devices defined as complementing location awareness. AI integration into mobile apps is also propelling the market. AI, for example, is quickly becoming one of the most important aspects of both business and science, and more leading technology companies are showing interest in AI investment.
  • Google's USD 400 million acquisition of DeepMind is a prime example of players' growing interest in acquiring AI technology. Furthermore, the automotive industry is expected to provide significant market stimulus due to the development of connected cars, self-driving, and autonomous vehicles. However, computational complexities are impeding market expansion.
  • Furthermore, the future of mobile computing will provide additional opportunities for the CAC market to grow in the coming years. However, the specific contexts and information access and delivery may pose different challenges to the growth of the context-aware computing market in the near future.
  • The COVID-19 pandemic outbreak aided the growth of the context-aware computing market, as work-from-home models increased demand for secure access to corporate data and networks. Furthermore, as 5G ensures strong and fast Internet connectivity, 5G rollouts in leading economies are expected to drive demand for advanced computing technologies.

Context Aware Computing Market Trends

Consumer Electronics Segment is Expected to Witness Significant Growth

  • Smartphones and tablets have evolved far beyond the ability to send text messages or make phone calls, and they now serve as personal navigators, storage devices, arcades, and social hubs.
  • Due to the reason that smartphones are equipped with a variety of sophisticated sensors, such as accelerometers, a global positioning system (GPS), microphones, magnetometers, and cameras, among others, adding context-aware applications to detectors equipped in such devices improves user experience.
  • Furthermore, the evolution of smartphones and increasing computational power have enabled developers to create innovative context-aware applications that recognize user-related social and cognitive actions in any situation and location.
  • The way smartphones respond to ambient light by adjusting screen brightness for optimal readability is a prominent example of context-aware technologies. Since this feature is available in every smartphone on the market, the rise in smartphone sales is expected to drive demand for context-aware technology in consumer electronics.

North America is Expected to Dominate the Market

  • Because of its dominance in artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) technologies, North America is one of the most important markets for context-aware computing. Most of the major market vendors are based in the United States, giving the region an advantage in innovation. Furthermore, regional governments are increasingly encouraging the adoption of AI, ML, and context-aware technologies, creating opportunities for market vendors to expand their presence in the region.
  • The region is home to some of the most advanced users and integrators of context-aware computing technology. These companies include technology leaders like Google, e-commerce behemoth Amazon, financial institutions like Visa, and telecom behemoths like Verizon and AT&T, which have constantly incorporated this technology to improve customer service and product offerings.
  • Amazon, Apple, and Google smart devices, such as watches and speakers, have made inroads into the North American market. The increased integration of smart wearables into IoT devices, fueled by the region's adoption of smart homes, is expected to boost the market.

Context Aware Computing Industry Overview

The context aware computing market is highly fragmented. Due to players creating context-aware application programming interface (API) for the development of innovative commercial applications, the market is becoming very competitive. Moreover, many players are entering the market with innovation and development. Some of the key players in the industry are Google LLC, IBM Corporation, Microsoft Corporation, Cisco Systems Inc., and Oracle Corporation.

In April 2022, IBM introduced the IBM z16, the company's next-generation system with an integrated on-chip artificial intelligence (AI) accelerator that enables latency-optimized inference. This innovation is intended to allow clients to analyze real-time transactions at scale, such as credit card, healthcare, and financial transactions. Building on IBM's security leadership, the IBM z16 is also explicitly designed to help protect against near-future threats that could be used to crack today's encryption technologies.

Furthermore, in March 2022, Oracle Cloud Infrastructure (OCI) launched new services and capabilities to give customers greater flexibility. OCI expanded with 11 new computing, networking, and storage services and capabilities, allowing customers to run workloads faster and more securely at a lower cost. New offerings provide customers with flexible core infrastructure services, automatically optimizing resources to match application requirements and significantly lowering costs. Global organizations such as Vodafone, Samsung Securities, GoTo, and Cox Automotive rely on OCI to run various workloads, from microservices to AI.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Integration of Artificial Intelligence into Mobile Apps
    • 4.2.2 Rise in Integrated IoT Offerings
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Computational Complexities
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assessment of Impact of Covid-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Hardware
    • 5.1.2 Software
    • 5.1.3 Services
  • 5.2 Vendor (Qualitative Analysis)
    • 5.2.1 Device Manufacturers
    • 5.2.2 Mobile Network Operators
    • 5.2.3 Online, Web, and Social Networking Vendors
  • 5.3 End-user Industry
    • 5.3.1 BFSI
    • 5.3.2 Consumer Electronics
    • 5.3.3 Media and Entertainment
    • 5.3.4 Automotive
    • 5.3.5 Healthcare
    • 5.3.6 Telecommunication
    • 5.3.7 Logistics and Transportation
    • 5.3.8 Other End-user Industries
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 IBM Corporation
    • 6.1.2 Microsoft Corporation
    • 6.1.3 Cisco Systems Inc.
    • 6.1.4 Google LLC
    • 6.1.5 Oracle Corporation
    • 6.1.6 Amazon Web Services Inc.
    • 6.1.7 Verizon Communications Inc.
    • 6.1.8 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 6.1.9 Intel Corp.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS