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市場調査レポート
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1639522

フランスの紙パッケージング:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

France Paper Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 100 Pages
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2~3営業日
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フランスの紙パッケージング:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フランスの紙パッケージング市場は予測期間中にCAGR 4%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 消費者は包装に関連する環境への危険性を意識するようになり、購買習慣をより環境に優しい選択肢へと移行させています。消費者、政府、メディアは、製品、包装、プロセスをより環境にやさしいものにするようメーカーに圧力をかけています。こうした動向は、国内の紙パッケージング市場の需要を促進すると予想されます。
  • また、同国におけるeコマース販売の増加による紙パッケージングの需要拡大も、世界の紙パッケージング市場を牽引する要因となっています。しかし、パルプ用木材の需要増に起因する森林破壊に対する懸念の高まりは、市場の成長を妨げる可能性が高いです。
  • さらに、2021年10月、フランス政府は法律を可決し、2022年1月1日からプラスチックで包装することができなくなる食品取引の果物や野菜の品種のリストを公表しました。同国におけるこのような取り組みは、紙パッケージングの需要を増やす重要な成長要因として作用すると予想されます。
  • 使い捨てプラスチックや持続不可能な商慣行が環境に与える影響に対する意識の高まりは、消費者が生態系に良い影響を与えるより高い水準の製品を求めるようにしました。例えば、EUは2021年10月に、古紙はグリーンリスト廃棄物の一部であるとしてインドへの輸出を禁止する新たな規制を発表しました。このような措置により、EUは紙の循環経済を促進することで、紙廃棄物の95%以上をリサイクル・回収する意向です。
  • eコマースが進化し、規制を満たすために環境に優しいソリューションを提供することに注力する中、環境に優しいアプローチもまた、消費者の廃棄物に対する意識の高まりとともに、新しいデザインの重要な要因として浮上してきました。エンドユーザーの業界関係者は、過剰包装やスペースの無駄遣いから脱却しつつあり、同様の動向はeコマース分野でも観察されています。Ascential社のEdgeによると、フランスの小売eコマース売上は2021年に725億ユーロ(773億米ドル)に達します。
  • COVID-19が発生した際、同国では閉鎖措置が取られ、サプライチェーンプロセスが混乱し、生産工場が閉鎖されたため、調査対象市場は低成長に直面しました。COVID後の紙パッケージングの将来は、需要面で有望視されています。

フランスの紙パッケージング市場の動向

eコマース売上の増加

  • フランスでは、パンデミックとパンデミック後のeコマースの増加により、特に飲食品業界において紙パッケージングの需要が増加しました。さらに、オムニチャネル小売はウェブベースの小売業者だけでなく、B2CやD2C、オンラインマーケットプレース付きソーシャルメディアサイト、クイックコマースなどを含むようになりつつあります。
  • Z世代を含む消費者は、ブランドに対して、より環境に優しく、より倫理的であることを求めています。それは、製品が環境に与える影響を考慮し、地元企業を支援することを意味します。彼らの最大の課題は、実用性と再利用性を重視して賢く購入することです。Fevadによると、消費者の53%がオンラインショッピングの際に環境、責任、倫理的要素を考慮しています。
  • 2021年11月、フランスのアマゾンは、年末までに使い捨てプラスチックによる商品の包装を止めると発表しました。顧客はフレキシブルな紙製のスリーブや段ボール製の封筒で商品を受け取ることになり、廃棄物回収・処理サービスによってより簡単にリサイクルされるようになります。この変更は、アマゾンが直接販売するか、アマゾンの物流ネットワークを利用する第三者販売者が販売するかにかかわらず、フランスのアマゾン・フルフィルメント・センターから出荷されるすべての小物を対象とします。
  • より多くの段ボール箱が店舗ではなく玄関先に届くようになったため、この部門は、リサイクルを続けてくれる人が増えることを期待しています。このように、フランスでは紙パッケージングが紙パッケージング市場の実質的かつ高成長の機会になりつつあります。
  • 2021年7月、急成長ブランドと既存ブランド向けのオープンSaaS eコマース・プラットフォームであるBigCommerceは、欧州でのプレゼンスを英国からフランス、オランダ、イタリアに拡大したと発表しました。BigCommerceを利用することで、フランスの販売業者は、ローカルおよび世界規模で販売するために構築された、柔軟でエンタープライズグレードのeコマース・プラットフォームを利用できるようになった。この事業拡大により、フランスでは地域の販売業者と直接取引する新たな役割が生まれ、最終的に紙製パッケージの需要が高まることになります。

主要シェアを占める食品産業

  • 市場の成長を牽引するのは、人口動態の変化や都市化、雇用率といった要因であり、消費者の消費力、オンライン購買、オンライン食品配達を通じて食品小売販売に影響を与えます。こうした変化の結果、コンビニエンス・パッケージ、お得なパッケージ、マルチパック、よりミニサイズのシングル・サーブ・パックといった新しいパッケージ・タイプが普及しつつあります。こうした理由から、フランスでは紙製パッケージの需要が非常に高まっています。
  • さらに、2025年までにプラスチックの100%リサイクルを達成するため、同国政府はインフラを近代化し、廃棄物管理を改善するための補助金を業界企業に提供しています。例えば、2021年8月、紙ベースのパッケージング・ソリューションを提供するサイカ社は、フランスの段ボール原紙工場2カ所への投資資金を確保しました。
  • オーガニック・トレード協会によると、フランスのオーガニック包装食品は2021年に8.3%増加し、市場価値は47億米ドルに達します。有機乳製品は市場の26%を占め、2021年には8.6%の成長を記録しました。同国の有機包装食品の成長を牽引しているのは乳製品です。
  • 同国で事業を展開する企業は、事業拡大の一環としてイノベーションに注力しており、それが評価されています。例えば、2022年1月、環境サービスプロバイダーであるCITEOは、様々なKoehler Paperの軟包装紙を認証しました。具体的には、CITEOはKoehler社のNexPlus Seal Pure、NexPlus Seal Pure MOB、NexPlus Advancedを認定しており、この認定により、これらすべてがリサイクル可能であることが保証されました。従って、フランスでブランド品を販売する企業は、CITEOの認証を受けたケーラー社の紙を使用することで、ライセンス料を大幅に引き下げることができ、更なる利益を得ることができます。
  • 同国における紙市場の成長に理想的な環境を提供するため、同地域で事業を展開する複数の企業が、新たな施設の設置や革新的なソリューションの開発に投資し、市場での地位をさらに強化しています。例えば、2021年6月、紙ベースのパッケージング企業であるSmurfit Kappa社は、フランス北東部のRethelにある段ボール工場を拡張するため、2,400万ユーロ(2,474万米ドル)の投資を発表しました。同社は今回の投資により、フランス工場の2つの既存設備を統合し、新しいコルゲーターとコンバージョン設備を設置する計画です。

フランス紙パッケージング業界の概要

フランスの紙パッケージング市場は断片化されており、International Paper社、Smurfit Kappa Group Plc社、MM Packaging GmbH社、Graphic Packaging社、DS Smith Plc社など、国内外のプレーヤーが市場に進出しています。同市場のプレーヤーは、M&A、パートナーシップ、生産能力拡大、製品革新などの戦略的イニシアティブにより、参入地域の拡大に注力しています。

  • 2022年6月- 同社はEssentra Packaging社を買収し、医薬品・ヘルスケア市場向けの折りたたみ箱、パッケージインサート、ラベルといった同社のパッケージング製品群を拡大し、さらなる成長のための魅力的なプラットフォームを構築しました。エッセントラ・パッケージングの買収は、医薬品二次包装のような収益性が高く、回復力のある分野で成長するというMM Packagingの戦略を実行するものです。この買収により、欧州の医薬品用折り畳みボックスおよびリーフレット市場でのポジションが強化されます。
  • 2022年5月-インターナショナル・ペーパー社は、eコマース分野の成長に対応した生産能力を備え、顧客により持続可能なパッケージング・ソリューションを提供するため、フランスの段ボール工場に2,300万ユーロ(2,371万米ドル)を投資すると発表しました。この投資は、新しいコンバーティングラインを含む新しい設備の導入に充てられ、生産能力をそれぞれ60%以上、50%以上向上させる。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19がフランスの紙パッケージング材産業に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 環境に優しい包装ソリューションへの需要の高まり
    • eコマース産業の成長
  • 市場抑制要因
    • 森林破壊に関する厳しい環境規制

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • 段ボール箱
    • 折りたたみカートン
    • クラフト紙
  • エンドユーザー産業
    • 食品
    • 飲料
    • ホーム&パーソナルケア
    • ヘルスケア
    • その他のエンドユーザー産業

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • International Paper
    • MM PACKAGING GmbH
    • Smurfit Kappa Group plc
    • DS Smith Packaging France
    • Graphic Packaging International
    • LGR Packaging
    • LACAUX Freres
    • Autajon Group
    • Tecnografica S.p.a
    • Gascogne Papier
    • gKRAFT Paper

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 50966

The France Paper Packaging Market is expected to register a CAGR of 4% during the forecast period.

France Paper Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • Consumers are becoming more conscious of the environmental hazards linked with packaging and are moving their purchasing habits to more environmentally friendly options. Consumers, the government, and the media are putting pressure on manufacturers to make their products, packaging, and processes more environmentally friendly. These trends are expected to propel the demand for the paper packaging market in the country.
  • The growing demand for paper packaging due to the rise in e-commerce sales in the country is another factor driving the global paper packaging market. However, the growing concern about deforestation owing to increased demand for wood for pulp is likely to hinder the market's growth.
  • Moreover, in October 2021, the government of France passed a law and published a list of fruits and vegetable varieties in the food trade that may no longer be packaged with plastic from 1 January 2022. Such initiatives in the country are expected to act as a critical growth factor adding demand for paper packaging.
  • The increasing awareness about the environmental effect of single-use plastic and unsustainable business practices empowered consumers to demand a higher standard of product with a positive ecological impact. For instance, in October 2021, the European Union announced a new regulation to ban the export of recovered paper to India as they are a part of the green-listed waste. Owing to such measures, the EU intends to recycle and recover more than 95% of its paper waste by encouraging the circular economy of paper.
  • With the e-commerce evolution and focus on offering an eco-friendly solution to meet the regulatory bindings, the eco-friendly approach also emerged as a significant factor for new design with the consumer becoming waste-conscious. End-user industry players are steering away from over-packaging and wasting space, and similar trends have been observed in the e-commerce sector. According to Edge by Ascential, retail e-commerce sales in France reached EUR 72.5 billion (USD 77.3 billion) in 2021.
  • During the COVID-19 outbreak, the market studied faced slow growth due to lockdowns imposed in the country that disrupted the supply chain process and the production plant closures. The post-COVID future for paper packaging looks promising in terms of demand.

France Paper Packaging Market Trends

Increasing Growth of E-commerce Sales

  • The demand for paper packaging was propelled in the country due to increased e-commerce growth during the pandemic and post-pandemic, especially in the food and beverage industries. Furthermore, omnichannel retail is moving beyond web-based retailers to include B2C and D2C, social media sites with online marketplaces, quick commerce, and more.
  • Consumers, including Gen Z, want brands to help them become greener and more ethical. It means considering the products' environmental impact and supporting local businesses. Their biggest challenge is buying wisely with a focus on practicality and reusability. According to Fevad, 53% of consumers consider environmental, responsibility, or ethical factors when shopping online.
  • In November 2021, Amazon in France announced it would stop packaging items in single-use plastic by the end of the year. Customers would now receive their items in flexible paper sleeves or cardboard envelopes, recycled more easily by waste collection and treatment services. The change involves all small items shipped from Amazon fulfillment centers in France, whether sold directly by Amazon or by third-party sellers who use its logistics network.
  • As more corrugated boxes are arriving on doorsteps rather than in stores, the sector is counting on more people to keep up with recycling. Thus, paper packaging is becoming a substantial and high-growth opportunity for the paper packaging market in France.
  • In July 2021, BigCommerce, an Open SaaS e-commerce platform for fast-growing and established brands, announced that it had extended its European presence from the UK into France, Netherlands, and Italy. With BigCommerce, merchants in France now have access to a flexible, enterprise-grade e-commerce platform built to sell on a local and global scale. This expansion will create new roles in France to work directly with regional merchants, ultimately increasing the demand for paper packaging.

Food Industry to Hold Major Share

  • The market's growth is driven by changing demographics and factors such as urbanization and employment rates, influencing retail food sales through consumer spending power, online purchasing, and online food deliveries. As a result of these changes, new package types such as convenience packaging, value-for-money packaging, multi-packs, and more miniature single-serve packs are becoming more popular. As a result of these reasons, there will be a tremendous demand for paper packaging in France.
  • Furthermore, to achieve 100% recycling of plastics by 2025, the government in the country is offering subsidies to companies in the industry to modernize their infrastructure and improve waste management. For instance, in August 2021, Saica, a provider of paper-based packaging solutions, secured funds for investments at two French containerboard mills.
  • According to the Organic Trade Association, organic packaged food in France increased by 8.3% in 2021, with a market value of USD 4.7 billion. Organic dairy accounts for 26% of the market and recorded 8.6% growth in 2021. It is driving growth in organic packaged food in the country.
  • Companies operating in the country are focused on innovations as part of their business expansion and are being recognized for them. For instance, in January 2022, environmental service provider CITEO certified various Koehler Paper flexible packaging paper offerings. More specifically, CITEO identified Koehler's NexPlus Seal Pure, NexPlus Seal Pure MOB, and NexPlus Advanced, with the certification ensuring they all are highly recyclable. Accordingly, companies selling branded goods in France can further benefit from significantly lowering the license fees by using Koehler paper certified by CITEO.
  • For the ideal environment for the paper market growth in the country, several companies operating in the region are investing in setting up new facilities and developing innovative solutions to strengthen their market position further. For instance, in June 2021, paper-based packaging firm Smurfit Kappa announced an investment of EUR 24 million (USD 24.74 million) to expand its corrugated plant in Rethel, North-East France. The company plans to use the latest investment to consolidate two existing facilities at the French plant and install a new corrugator and conversion equipment.

France Paper Packaging Industry Overview

The France Paper Packaging market is fragmented, with international and domestic players present in the market, including International Paper, Smurfit Kappa Group Plc, MM Packaging GmbH, Graphic Packaging, DS Smith Plc, etc. The players in the market are concentrating on expanding their reach with strategic initiatives such as mergers and acquisitions, partnerships, capacity expansion, and product innovation.

  • June 2022 - The company acquired Essentra Packaging, which extends the company's packaging range of folding boxes, package inserts, and labels for the pharmaceutical and healthcare market and creates an engaging platform for further growth. The acquisition of Essentra Packaging implements MM Packaging's strategy to grow in profitable and resilient segments such as secondary pharma packaging. It strengthens its position in the European pharma folding boxes and leaflets market.
  • May 2022 - International Paper announced invest of EUR 23 million (USD 23.71 million ) in a corrugated board mill in France to adapt its production capacity to the growth of the e-commerce sector and offer even more sustainable packaging solutions to customers. This investment will fund the installation of new equipment, including new converting lines, to increase production capacity by more than 60% and 50%, respectively.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Paper Packaging Industry in France

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Eco-friendly Packaging Solutions
    • 5.1.2 Growing E-commerce Industry
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Strict Environmental Regulation Regarding Deforestation

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product
    • 6.1.1 Corrugated Box
    • 6.1.2 Folding Carton
    • 6.1.3 Kraft Paper
  • 6.2 End-user Industry
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Home and Personal Care
    • 6.2.4 Healthcare
    • 6.2.5 Other End-user Industries

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 International Paper
    • 7.1.2 MM PACKAGING GmbH
    • 7.1.3 Smurfit Kappa Group plc
    • 7.1.4 DS Smith Packaging France
    • 7.1.5 Graphic Packaging International
    • 7.1.6 LGR Packaging
    • 7.1.7 LACAUX Freres
    • 7.1.8 Autajon Group
    • 7.1.9 Tecnografica S.p.a
    • 7.1.10 Gascogne Papier
    • 7.1.11 gKRAFT Paper

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET