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市場調査レポート
商品コード
1639495

アジア太平洋地域のオペレーショナルインテリジェンス:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

APAC Operational Intelligence - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 122 Pages
納期
2~3営業日
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アジア太平洋地域のオペレーショナルインテリジェンス:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 122 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋地域のオペレーショナルインテリジェンスの市場規模は、2025年に89億6,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは10.38%で、2030年には146億9,000万米ドルに達すると予測されます。

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オペレーショナルインテリジェンス(OI)は、IT部門が潜在的なビジネス・イベントの可視性を高め、多数の組織横断的な洞察を明らかにするために使用する技術です。この技術は、リアルタイムのデータを使用して機能します。

主なハイライト

  • アジア太平洋地域のオペレーショナルインテリジェンス市場は、同技術の有効性から急成長すると推定されます。オペレーショナルインテリジェンスは、業務効率の向上に役立ちます。オペレーショナルインテリジェンスは、サプライチェーンにおける主要なドライバーに関するインテリジェンスを組織に提供し、サプライチェーンから最大限の利益を引き出すのに役立ちます。リアルタイム分析、アラート、アクションのメリットを、企業内外の幅広い使用事例に適用します。リアルタイムでデータとイベントを過去のデータと相関させ、企業は情報をリアルタイムで可視化することができます。企業がより賢明な意思決定を行い、利益を最大化できるよう、指先で情報を得ることができます。
  • 2023年10月、ベトナムに本社を置く世界のテクノロジー企業であるFPTと、コンピュータビジョンプラットフォームと人工知能(AI)ソフトウェア企業を提供するLanding AIは、AIの応用と教育を推進する戦略的関係を発表しました。
  • オペレーショナルインテリジェンスは、業務効率を向上させる重要な手段の一つです。オペレーショナルインテリジェンスは、バリューチェーン全体にわたる主要なドライバーに関する実用的な洞察を組織に提供します。オペレーショナルインテリジェンスは、指先一つで完全な情報を得ることができ、影響を最大化するために、より賢明な意思決定を時間内に行うことを可能にします。OIは、ストリーミングフィードや過去のデータサイロの両方から様々なイベントやデータを関連付けることで、組織が高度なダッシュボード、ビジネスパフォーマンス、健全性、ステータスに関するリアルタイムの洞察、ビジネスポリシーやプロセスに基づいた即時のアクションを取ることができるように、コンテキスト内の情報をリアルタイムで可視化するのに役立ちます。
  • オペレーショナルインテリジェンスは、リアルタイム分析、アラート、アクションの利点を、企業内外の幅広い使用事例に適用します。ウェブベースのテクノロジーによるオペレーショナルインテリジェンスの収集、共有、分析、適用により、営利組織のあらゆるレベルの意思決定者は、リソースを最大限に活用するための優れた手段を得ることができます。OIは、業務に関係する正確な領域や地理的場所で何が起こっているかを正確に伝えます。
  • オペレーショナルインテリジェンスは、ビジネス・インテリジェンスや経営情報システムを進化させ、技術的に飛躍させたものです。経営陣が業務上のばらつきや市場の変動にタイムリーに対応できるようにすれば、不確実な業務手順や市場の混乱によって引き起こされる悪影響を最小限に抑えることができるためです。
  • COVID-19の普及は、オペレーショナルインテリジェンス技術の導入を早めました。遠隔地での業務効率を向上させるために、デジタル技術を駆使したソリューションを活用することは、企業にとって極めて重要です。
  • アジア太平洋のエネルギー業界は、COVID-19の蔓延による経済需要の荒廃の結果、第4次産業革命のデジタル・ツールボックスの採用を加速し、より優れた業務効率を定着させつつあります。さらに、国際エネルギー機関(IEA)によると、パンデミックがエネルギー部門に打撃を与えるにつれ、同部門への世界の投資は例年に比べて20%、4,000億米ドル以上減少する見込みです。また、ロシアとウクライナの戦争がパッケージングのエコシステム全体に影響を与えています。

アジア太平洋地域のオペレーショナルインテリジェンス市場動向

リアルタイムデータ分析のニーズの高まりが市場を牽引する見込み

  • リアルタイムのビッグデータ分析はビッグデータの革新です。ビッグデータ分析が生ファイルの作成後にデータベースを変換するのに対し、リアルタイム・ビッグデータ分析は生ファイルの作成と同時に変換します。言い換えれば、もやもやとした生データは、作成から数ミリ秒後に有用なデータに変換されます。回答はタイムリーにもたらされます。
  • 企業は意思決定や業務の遅れによって損失を被る。リアルタイム・アナリティクスは、企業のリーダーが迅速かつ実用的なデータの洞察に基づいて意思決定できるようにすることで、この問題を克服します。つまり、企業はコストのかかる遅れを回避し、機会を捉え、問題を予測することができるのです。
  • リアルタイム・データ・アナリティクスは、ほとんどすべてのビジネスで(個人ベースでも)さまざまな目的に利用できます。企業を経営し、財務チームをフル稼働させるには、リアルタイムデータ分析が必須条件です。財務チームは、日常業務がどのように機能しているかの判断(ボトルネックの特定)、プロセス改善の実施(KPIの分析)、企業の財務状況のモニタリング(レポーティング)など、さまざまな目的でリアルタイムデータ分析を利用することができます。
  • SAP HANAは、強力なデータ処理、アプリケーションサービス、柔軟なデータ統合機能を1つのデータベースに統合したものです。HANAはインメモリー・データベース・ソフトウェアを採用しており、ユーザーは物理的なドライブではなく、システムのメモリー(RAM)に保存されたデータを照会できます。顧客は、さまざまな方法でデータをより速く処理し、一連のwhat-ifシナリオを作成して、チャンスを生かしたり落とし穴を防いだりすることができます。IBMやオラクルといった定評あるテクノロジー・サプライヤーも、自社のプラットフォームでリアルタイムのオペレーションを可能にするために新しいテクノロジーを利用しています。
  • 膨大な量のデータを扱う上での注意深さにもかかわらず、リアルタイムデータ分析にはいくつかの欠点があります。リアルタイムデータ分析では、膨大な量のデータを管理し、要求に迅速に対応するために、アクセスできなければならないです。つまり、リアルタイム・ビッグデータ・アナリティクスは、効果的かつ効率的なリアルタイム判断を下すために、市場やビジネスの要素に対応できるものでなければならないです。

ビッグデータ分析とIoT(Internet-of-Things)の採用拡大が市場を牽引する見通し

  • ビッグデータ分析とモノのインターネット(IoT)のエンドユーザー採用が市場を牽引します。オペレーショナルインテリジェンス(OI)とアナリティクス・ソリューションは、ビッグデータの台頭と重要なビジネス上の意思決定を迅速に行う必要性の高まりにより、過去10年間で大きな市場シェアを獲得してきました。IBMによると、加盟店の62%がデータ(ビッグデータとアナリティクス)の活用が自社のビジネスに競争上の優位性をもたらすと考えています。この数字は、全業界の回答の63%に匹敵します。
  • さらに、モノのインターネット(IoT)は、家庭、職場、自動車、実質的にあらゆる場所にあるガジェットやセンサーへのデジタル接続の拡張です。この画期的な進歩の結果、ほぼすべてのデバイスがその活動に関するデータを収集・通信できるようになり、それを分析してモニタリングやさまざまな自動機能を支援できるようになった。IoTには、こうした任務を遂行するためのオペレーショナルインテリジェンス(OI)が必要です。例えば、PTC Inc.は、IIoTによって提供される運用効率に関する洞察を利用して、リアルタイムの生産パフォーマンスを評価し、問題が発生する前に予見しています。
  • パンデミックの間、ヘルスケア、製造業、小売業、その他の業界ではデジタルトランスフォーメーションによりデータ作成が増加しました。製造業における自動化は、産業用IoTと人工知能(AI)によって推進されています。在庫管理、資産管理、予知保全、リアルタイム・アラート、ネットワーク製造などの技術が導入され、製造業が不確実な経営状況でも繁栄できるよう支援されています。
  • GSMAによると、世界のモノのインターネット(IoT)接続数は2020年から2030年にかけて増加し、2030年には企業向けIoT接続数が合計240億に達すると予測されています。アジア太平洋地域は、2030年までに182億接続になると予測され、このリストをリードしています。

アジア太平洋地域のオペレーショナルインテリジェンス産業の概要

アジア太平洋地域のオペレーショナルインテリジェンス市場は細分化され競合が激しく、大小のベンダーが業務の可視化と洞察を提供し、企業がデータ主導の意思決定を行えるようにしています。主なプレーヤーは、ビトリア・テクノロジー社、スプランク社など。

  • 2023年8月- オープンテキストはGoogle Cloudとの提携を発表し、AIを活用した統合機能を提供することで、企業がGoogle Cloud上のデータのパワーを引き出し、競争優位に立てるよう支援します。オープンテキストの情報管理ソリューションとGoogle CloudのAI機能の共同イノベーションにより、あらゆる規模の組織において、洞察の迅速な顕在化、生産性の向上、顧客体験の変革が加速します。
  • 2022年12月- アクセンチュアは、アドバイザリーおよびカスタマーインサイト企業のFiftyfive5を買収しました。この買収により、アクセンチュア・ソング(旧アクセンチュア・インタラクティブ)は、オーストラリアとニュージーランドのクライアントに対し、成長とイノベーションを促進するためのデータインサイトとパフォーマンス・マーケティングの活用をより効果的に支援できるようになります。フィフティファイブ5の買収は、オーストラリアとニュージーランドにおけるアクセンチュアのカスタマー・インテリジェンス能力を向上させることを目的としています。フィフティファイブ5は2010年に設立され、ビジネス機会の特定、ブランド戦略とポジショニング、イノベーション、カテゴリー戦略(チャネル、ショッパー、リテール、ロイヤルティ)、プライシング、CXとエクスペリエンスの測定、ブランド・コミュニケーションのトラッキングを専門としています。
  • 2022年5月-ワイオミング州を拠点に南フロリダにオフィスを構えるPreIPO Corporationは、TABS Suite Pte.Ltd.の資産と知的財産を買収する契約を締結。このシンガポールの企業はカブラ・ファミリー・オフィスによって設立され、その独自の「Diligence-as-a-ServiceTM」テクノロジーはPreIPOオペレーティング・プラットフォームの重要なコンポーネントとして組み込まれます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • リアルタイムデータ分析のニーズの高まり
    • ビッグデータ分析とIoT(モノのインターネット)の採用増加
  • 市場抑制要因
    • 複数のデータソースからのデータの結合

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開タイプ別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • エンドユーザー業界別
    • 小売
    • 製造業
    • BFSI
    • 政府機関
    • IT・通信
    • 軍事・防衛
    • 運輸・物流
    • ヘルスケア
    • エネルギー・電力

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Vitria Technology Inc.
    • Splunk Inc.
    • SAP SE
    • Inside Analysis(The Bloor Group)
    • Software AG
    • Schneider Electric SE
    • Rolta India Limited
    • SolutionsPT Ltd
    • IBENOX Pty Ltd
    • Turnberry Corporation
    • HP Inc.
    • OpenText Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50579

The APAC Operational Intelligence Market size is estimated at USD 8.96 billion in 2025, and is expected to reach USD 14.69 billion by 2030, at a CAGR of 10.38% during the forecast period (2025-2030).

APAC Operational Intelligence - Market - IMG1

Operational intelligence (OI) is a technology that the IT department uses to increase the visibility of potential business events and uncover insights across numerous organizational verticals. The technology uses real-time data to function.

Key Highlights

  • Asia Pacific's market for Operational Intelligence is estimated to grow at a rapid pace because of the effectiveness of the technology. Operational Intelligence helps to increase operational efficiency. It helps organizations with intelligence about the key drivers in their supply chain and to get the maximum out of it. It applies the benefits of real-time analytics, alerts, and actions to a broad spectrum of use cases across and beyond the enterprise. It correlates the data and events in real time with the historical data, and the companies gain real-time visibility of information. It gives the information at their fingertips so that the companies can make smarter decisions and maximize profits.
  • In October 2023, FPT, a global technology firm headquartered in Vietnam, and Landing AI, offering a computer vision platform and artificial intelligence (AI) software company, announced a strategic relationship that would drive the application and education of AI.
  • Operational Intelligence is one of the key levers for uplifting operational efficiency. It equips organizations with actionable insights into their key drivers across the entire value chain. Operational Intelligence places complete information at one's fingertips, enabling one to make smarter decisions in time to maximize impact. By correlating a wide variety of events and data from both streaming feeds and historical data silos, OI helps organizations gain real-time visibility of information, in context, through advanced dashboards, real-time insight into business performance, health, and status so that immediate action based on business policies and processes can be taken.
  • Operational Intelligence applies the benefits of real-time analytics, alerts, and actions to a broad spectrum of use cases across and beyond the enterprise. The collection, sharing, analysis, and application of Operational Intelligence via web-based technology gives decision-makers at all levels in a commercial organization an exceptional means to maximize the use of their resources. OI tells them precisely what is going on in the precise domain or geographical location of their operation that concerns them.
  • Operational Intelligence is an evolutionary and technological leap beyond Business Intelligence and Management Information systems that presents a retrospective, static, and at best generic Intelligence about an organization's performance. These unique advantages of OI over conventional tools will drive the market ahead in the coming years as companies that enable their management to respond in a timely manner to operational variances and market volatility are better placed to minimize the adverse impacts caused by uncertain operational procedures and disturbances in the market.
  • COVID-19's spread hastened the implementation of operational intelligence techniques. It is critical for businesses to use digitally enabled solutions to improve the efficiency of operations when working remotely.
  • The Asia-Pacific energy industry is accelerating its adoption of the 4th Industrial Revolution digital toolbox and embedding better operational efficiencies as a result of the economic demand devastation caused by the COVID-19 epidemic. In addition, as the pandemic takes a toll on the energy sector, worldwide investment in the sector is likely to drop 20%, or over USD 400 billion, compared to previous years, according to International Energy Agency. There has also been an impact of the Russia-Ukraine war on the overall packaging ecosystem.

APAC Operational Intelligence Market Trends

Growing Need for Real Time Data Analytics is Expected to Drive the Market

  • Real-time big data analytics is a big data innovation. While big data analysis converts the database after the raw files are created, real-time big data analysis converts the raw files as they are created. In other words, the hazy raw data is turned into useful data milliseconds after creation. The responses come in a timely manner.
  • Businesses lose money due to delays in decision-making and operations. Real-time analytics overcomes this problem by allowing company leaders to make decisions based on rapid and actionable data insights. This means businesses can avoid costly delays, seize opportunities, and anticipate issues.
  • Real-time data analytics can be used for various purposes in almost any business (and even on an individual basis). Real-time data analytics is a prerequisite when it comes to running a firm and keeping a finance team going at full capacity. Finance teams can use real-time data analytics for a variety of purposes, including determining how everyday operations are working (identify bottlenecks), implementing process improvements (analyze KPIs), and monitoring a company's financial position (reporting), to mention a few.
  • SAP HANA is a single database that combines powerful data processing, application services, and flexible data integration capabilities into a single database. HANA uses in-memory database software, which allows users to query data kept in the system's memory (RAM) rather than on physical drives. Customers may now process data in various ways much faster and create a series of what-if scenarios to help them capitalize on opportunities or prevent pitfalls. Established technology suppliers, such as IBM and Oracle, have also used new technology to enable real-time operations in their platforms.
  • Despite being attentive in dealing with massive amounts of data, real-time data analytics has some drawbacks. Real-time data analytics must be accessible to manage enormous amounts of data and respond quickly to requests. This implies that real-time big data analytics should be capable of dealing with market and business elements to make effective and efficient real-time judgments.

Increasing Adoption of Big Data Analytics and the Internet-of-Things (IoT) is Expected to Drive the Market

  • The market is driven by end-user adoption of big data analytics and the Internet of Things (IoT). Operational intelligence (OI) and analytics solutions have earned a significant market share in the last decade thanks to the rise of Big Data and the growing need to make key business decisions quickly. According to IBM, 62% of merchants believe using data (Big Data and analytics) gives their businesses a competitive advantage. This number compares to 63% of responses from all industries.
  • Furthermore, the Internet of Things (IoT) is a digital connectivity extension to gadgets and sensors in homes, workplaces, automobiles, and practically any place. As a result of this breakthrough, nearly any device may now collect and communicate data on its activities, which can then be analyzed to aid monitoring and various automatic functions. IoT requires operational intelligence to complete these duties (OI). PTC Inc, for example, uses IIoT-delivered operational efficiency insights to evaluate real-time production performance and anticipate problems before they occur.
  • During the pandemic, digital transformation in healthcare, manufacturing, retail, and other industries increased data creation. Automation in the manufacturing business is driven by industrial IoT and artificial intelligence (AI). Inventory management, asset management and predictive maintenance, real-time alerts, network manufacturing, and other technologies are being introduced to help the manufacturing industry prosper in uncertain business situations.
  • According to GSMA, the global number of Internet of Things (IoT) connections is expected to increase through the period from 2020 to 2030, with an forecast total of 24 billion enterprise IoT connections in 2030. The Asia Pacific region leads the list is expected to 18.2 billion connections by 2030.

APAC Operational Intelligence Industry Overview

The Asia-Pacific market for operational intelligence is fragmented and competitive, with small and big vendors providing visibility and insight into the business operations, allowing companies to make data-driven decisions. Key players are Vitria Technology Inc., Splunk Inc., etc.

  • August 2023 - OpenText announced a partnership with Google Cloud to deliver AI-powered integrations that would assist organizations in unlocking the power of their data on Google Cloud to their competitive advantage. The co-innovation of OpenText's information management solutions and Google Cloud's AI capabilities will accelerate how organizations of all sizes surface insights quickly, boost productivity, and transform customer experiences.
  • December 2022 - Accenture acquired advisory and customer insights company Fiftyfive5. This acquisition will enable Accenture Song (formerly Accenture Interactive) to better assist clients in Australia and New Zealand in utilizing data insights and performance marketing to drive growth and innovation. The acquisition of Fiftyfive5 is aimed at improving Accenture's customer intelligence capabilities in Australia and New Zealand. Fiftyfive5, founded in 2010, specializes in opportunity identification, brand strategy and positioning, innovation, category strategy (channel, shopper, retail, and loyalty), pricing, CX and experience measurement, and brand communications tracking.
  • May 2022 - PreIPO Corporation, a Wyoming-based company with offices in South Florida, signed a contract to purchase the assets and intellectual property of TABS Suite Pte. Ltd. The Singaporean business was founded by the Kabra family office and its exclusive "Diligence-as-a-ServiceTM" technology will be incorporated as a crucial component of the PreIPO Operating Platform.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.1.1 Threat of New Entrants
    • 4.1.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.4 Threat of Substitute Products
    • 4.1.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Need for Real Time Data Analytics
    • 5.1.2 Increasing Adoption of Big Data Analytics and the Internet-of-Things (IoT)
  • 5.2 Market Restraint
    • 5.2.1 Combining Data from Multiple Data Sources

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment Type
    • 6.1.1 Cloud
    • 6.1.2 On-Premise
  • 6.2 By End-user Vertical
    • 6.2.1 Retail
    • 6.2.2 Manufacturing
    • 6.2.3 BFSI
    • 6.2.4 Government
    • 6.2.5 IT and Telecommunication
    • 6.2.6 Military and Defense
    • 6.2.7 Transportation and Logistics
    • 6.2.8 Healthcare
    • 6.2.9 Energy and Power

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Vitria Technology Inc.
    • 7.1.2 Splunk Inc.
    • 7.1.3 SAP SE
    • 7.1.4 Inside Analysis (The Bloor Group)
    • 7.1.5 Software AG
    • 7.1.6 Schneider Electric SE
    • 7.1.7 Rolta India Limited
    • 7.1.8 SolutionsPT Ltd
    • 7.1.9 IBENOX Pty Ltd
    • 7.1.10 Turnberry Corporation
    • 7.1.11 HP Inc.
    • 7.1.12 OpenText Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS