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市場調査レポート
商品コード
1635418

ラテンアメリカのサブスクリプションと課金管理- 市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Latin America Subscription and Billing Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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ラテンアメリカのサブスクリプションと課金管理- 市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカのサブスクリプションと課金管理市場は予測期間中にCAGR 12.5%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • 顧客基盤の大幅な拡大により、サブスクリプション請求プロセスの自動化と標準化が必要となっています。これに加え、顧客体験の向上を通じて顧客維持を最大化することを重視する組織の動きが活発化しています。その結果、サブスクリプション請求管理ソリューションの産業利用率は、予測期間中に上昇すると考えられます。
  • サブスクリプション課金ソリューションには、通常、企業が顧客の行動をよりよく理解し、その結果、エンゲージメント、顧客満足度、顧客維持を高めることを可能にするトラッキング機能が含まれています。企業が大量の消費者データにアクセスできるようになると、顧客の嗜好に基づいて顧客をセグメント化し、各グループをエンゲージする最適な方法を決定できるようになります。この特性は、サブスクリプションと課金管理市場の成長を促進すると予想されます。
  • 2021年9月のDigital TV Researchによると、2026年までにラテンアメリカのSVOD加入件数は1億3,100万件になるとされています。これは、2021年末までにラテンアメリカで予想される7,600万件よりも大幅な増加です。
  • さらに、ネットフリックスはSVOD事業者の支配的地位を維持します。ディズニーは比較的遅いスタートであったにもかかわらず、今後数年で市場で大きく躍進すると考えられます。2026年までに、ラテンアメリカにおけるNetflixの会員数は4,840万人に達し、Disney+は3,250万人で2位となります。
  • COVID-19は市場の成長に好影響を与えています。あらゆる規模の企業が、2021年以降の事業戦略を再考しています。これらの企業は、クロスチャネルの可視性を備えたサブスクリプション管理ツールを導入して正常化を推進し、指標を合わせることで物事を容易にしています。

ラテンアメリカのサブスクリプションと課金管理市場動向

メディア・エンターテインメント産業で大幅な導入が期待される

  • メディア・エンターテインメント産業は、急速なデジタル変革の代表的な例であり、常に技術革新を行い、サブスクリプションベースのデジタル製品を生成・配信する新しい方法を開発しています。広告主、出版社、放送局などは、継続的に拡大する需要に対応するため、サブスクリプションベースのビジネスモデルを採用しています。
  • 定額制ビデオ・オン・デマンド(SVOD)ストリーミングシーンは、Netflix、Amazon Prime、Eros Now、Hulu、Hotstarなどのメディアプロバイダーの拡大により急速に拡大しています。加えて、Disney+やApple TV+、Claro VideoやHBO Maxなどの新規参入が市場拡大を後押ししています。
  • そのため、放送プラットフォーム、メディア企業、広告会社は、収益プロセスを1つの合理化された顧客重視のエクスペリエンスに統合する目的で、定額課金管理ソリューションを急速に導入しています。
  • スマートフォンの普及、データ通信料金の低廉化、オリジナルコンテンツや地域デジタルコンテンツへの投資が、定額課金管理産業を牽引する好材料となっています。
  • 2021年9月、Sherlock Communicationsがブラジルで実施した調査では、回答者に好きな定額制ビデオ・オン・デマンド(SVOD)プラットフォームを選んでもらいました。約3分の2(63%)の回答者がNetflixを選びました。2位はAmazon Primeで、回答者の16%が選びました。GloboplayとHBO Maxは約6%の回答者に選ばれました。

インターネットの普及が市場を大きく成長させる

  • 世界のスマートフォンの台数の増加と、世界のほとんどの国に存在する高速携帯電話ネットワークにより、eコマース産業は成長しています。eコマース産業の増加に伴い、モバイルトランザクションも急速に成長し、サブスクリプション市場を大きく後押しすると予想されます。
  • B2CとB2Bの両ビジネスで、サブスクリプションによる定期収入が増加しています。顧客はソフトウェアを購入するよりもレンタルすることを好みます。そのため、SaaS(Subscription-as-a-Service)は企業の間で人気が高まっている
  • ラテンアメリカは、人口6億5,700万人、経済規模10兆5,000億米ドルで、2021年には3.7%のプラス成長に転じると予測されており、成長の機会と可能性に満ちた大陸です。モバイル志向の中間層が急増し、知識欲旺盛な労働者が地域社会の発展のために技術ソリューションを積極的に取り入れています。
  • さらに、GSMAインテリジェンスによると、ラテンアメリカモバイルインターネット普及率は2018年の53%から2025年には64%に上昇します。
  • 組織は、柔軟な事業運営を構築し、設備投資を節約するために、より優れた課金戦略の導入を検討しています。ペーパーレス課金方式は、企業が紙、印刷、発送にかかる費用を節約するのに役立ちます。顧客は、請求と購読のためのソフトウェアとインターネット・ポータルを採用することで、決済スケジュールと予算をより適切に調整し、過度の遅延ペナルティを防ぐことができます。

ラテンアメリカのサブスクリプションと課金管理産業概要

サブスクリプション課金管理市場は、この地域の複数の市場参入企業がサブスクリプションベースのビジネス向けに革新的な課金・請求ソリューションを提供しているため、セグメント化しています。また、新規参入企業や既存企業は、市場牽引力を最大化するために、オファリングを強化・改善するための資金調達をますます進めています。

  • 2022年2月-Amdocsメディア部門の一部門であるVindiciaは、Vimeoとの長年にわたるパートナーシップの拡大を発表しました。Vimeoはこの提携の一環として、サブスクリプション管理とリテンションソリューションにVindiciaのサービスを引き続き利用します。
  • 2021年10月-インターネット経済インフラを構築する世界の技術企業であるStripeは、インターネットビジネス向け決済照合ソフトウェアの主要企業であるReckoの買収に合意したと発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • サブスクリプションビジネスモデルの採用急増
    • レガシーシステムの更新ニーズの高まり
  • 市場課題
    • データ同期に関する複雑さ
  • COVID-19がラテンアメリカのサブスクリプションと課金管理市場に与える影響の評価
  • 産業エコシステム分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 展開別(動向、2020~2027年の売上高、市場展望)
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 組織規模別(動向、2020~2027年の売上高、市場展望)
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー産業別(動向、2020~2027年の売上高、市場展望)
    • BFSI
    • 小売・eコマース
    • IT・通信
    • 公共部門と公益事業
    • メディア・エンターテインメント
    • その他
  • 地域別(動向、2020~2027年の売上高、市場展望)
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他のラテンアメリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • EBANX
    • Cloudmore
    • Oracle
    • SAP
    • Vindicia
    • Stripe
    • Kushki
    • Magnaquest Technologies
    • Chargebee
    • OneBill
    • Billcentrix

第7章 投資分析

第8章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91739

The Latin America Subscription and Billing Management Market is expected to register a CAGR of 12.5% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Automation and standardization of the subscription billing process are becoming necessary due to the substantial growth of the customer base. This is in addition to organizations' growing emphasis on maximizing client retention through improved customer experience. As a result, industry usage of subscription billing management solutions is likely to rise during the projection period.
  • Subscription billing solutions typically include tracking capabilities that allow businesses to understand the behavior of customers better and, as a result, boost engagement, customer happiness, and retention. When companies have access to a large amount of consumer data, they may segment clients based on their preferences and decide the best ways to engage each group. This characteristic is expected to drive the growth of the Subscription and Billing Management Market.
  • According to Digital TV Research, in September 2021, it is stated that, by 2026, the Latin America region will have 131 million SVOD subscriptions. This represents a huge increase over the 76 million expected for Latin America region by the end of 2021.
  • Furthermore, Netflix will remain the dominant SVOD operator; Disney, despite a relatively late start, will make great strides in the market in the following years. By 2026, Netflix will have 48.4 million members in Latin America, with Disney+ coming in second with 32.5 million.
  • COVID-19 has had a favorable impact on market growth. Companies of all sizes are rethinking their business strategies for 2021 and beyond. These businesses are implementing subscription management tools with cross-channel visibility to drive normality and make things easier by matching their metrics.

Latin America Subscription & Billing Management Market Trends

Significant Adoption Is Expected in the Media and Entertainment Industry

  • The media and entertainment sector is a prime example of rapid digital transformation, constantly innovating technology and developing new ways to generate and distribute subscription-based digital products. Advertisers, publishers, broadcasters, and others are adopting the subscription-based business model to keep up with the continually expanding demand.
  • The subscription video-on-demand (SVOD) streaming scene is fast expanding due to the expansion of media providers like Netflix, Amazon Prime, Eros Now, Hulu, Hotstar, and others. In addition, new entrants like Disney+ and Apple TV+, as well as Claro Video and HBO Max, fuel market expansion.
  • Hence, the broadcast platforms, media corporations, and advertising companies are rapidly deploying subscription billing management solutions with an aim to integrate revenue processes into one streamlined customer-focused experience, which is expected to provide unprecedented insight into the entire Quote-to-Cash process.
  • Smartphone adoption, low data tariffs, and investments in original and regional digital content are some favorable aspects driving the subscription and billing management industry.
  • In September 2021, Respondents were asked to select their favorite subscription video-on-demand (SVOD) platform in a survey conducted by Sherlock Communications in Brazil. Almost two-thirds (63%) of those polled chose Netflix. Amazon Prime came in second place, with 16% of respondents choosing it. Globoplay and HBO Max were selected by around 6% of the subjects.

Internet Penetration holds Significant growth in the Market

  • With the increasing number of smartphones worldwide and high-speed cellular networks present in most countries worldwide, the e-commerce industry is growing. With an increase in the E-commerce industry, mobile transactions are also expected to grow rapidly, providing a significant boost to the Subscription market.
  • Both B2C and B2B businesses are seeing an increase in recurring revenue from subscriptions. Customers prefer to rent software rather than buy it. Therefore subscription as a service (SAAS) is becoming increasingly popular among enterprises.
  • Latin America is a continent brimming with growth chances and potential, with a population of 657 million and a USD 10.5 trillion economy forecast to return to positive growth of 3.7 percent in 2021. It is home to a booming mobile-minded middle class and a knowledge-hungry workforce willing to embrace technological solutions to progress their communities.
  • Moreover, According to GSMA Intelligence, mobile internet penetration in Latin America will rise from 53% in 2018 to 64% by 2025.
  • For instance, prominent technology companies such as Uber, Spotify, Apple Inc., and Google LLC have transformed their business models to adapt to changing customer demand and are transitioning from a static & linear product offering to a subscription-based model to encourage predictable, recurring, and stable revenue.
  • Organizations are considering introducing better billing strategies to build flexible business operations and save capital investment. Paperless billing methods help organizations save money on paper, printing, and shipping. Customers can better arrange their payment schedules and budgets and prevent excessive late penalties by employing software and internet portals for billing and subscriptions.

Latin America Subscription & Billing Management Industry Overview

The Subscription Billing Management Market is fragmented due to several market players in this region offering innovative billing and invoicing solutions for subscription-based businesses. Also, the new and emerging and existing companies are increasingly raising funds to enhance and improvise their offerings to gain maximum market traction.

  • February 2022 - Vindicia, a division of Amdocs Media Division, announced an expansion of its long-standing partnership with Vimeo. Vimeo continues using Vindicia's services for subscription management and retention solutions as part of this arrangement.
  • October 2021 - Stripe, a worldwide technology company that builds internet economic infrastructure, said it has agreed to purchase Recko, a leading provider of payments reconciliation software for internet businesses.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions? and Market Definition

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Surge in Adoption of Subscription business models
    • 4.2.2 Increasing need for Updating Legacy Systems
  • 4.3 Market Challenges
    • 4.3.1 Complexities related to Data Synchronization
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Latin America subscription and Billing Management Market
  • 4.5 Industry Ecosystem Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.6.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Threat of New Entrants
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Deployment (Trends, Revenue for the period of 2020-2027 & Market Outlook)
    • 5.1.1 Cloud
    • 5.1.2 On-premise
  • 5.2 By Organization Size(Trends, Revenue for the period of 2020-2027 & Market Outlook)
    • 5.2.1 Small and Medium Enterprises
    • 5.2.2 Large Enterprises
  • 5.3 By End-user Industry (Trends, Revenue for the period of 2020-2027 & Market Outlook)
    • 5.3.1 BFSI
    • 5.3.2 Retail and E-Commerce
    • 5.3.3 IT and Telecommunication
    • 5.3.4 Public Sector and Utilities
    • 5.3.5 Media and Entertainment
    • 5.3.6 Other End-user Industries
  • 5.4 By Region (Trends, Revenue for the period of 2020-2027 & Market Outlook)
    • 5.4.1 Brazil
    • 5.4.2 Mexico
    • 5.4.3 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 EBANX
    • 6.1.2 Cloudmore
    • 6.1.3 Oracle
    • 6.1.4 SAP
    • 6.1.5 Vindicia
    • 6.1.6 Stripe
    • 6.1.7 Kushki
    • 6.1.8 Magnaquest Technologies
    • 6.1.9 Chargebee
    • 6.1.10 OneBill
    • 6.1.11 Billcentrix

7 Investment Analysis

8 Future Outlook of the Market