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市場調査レポート
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1644438

サブスクリプションビリング管理:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Subscription Billing Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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サブスクリプションビリング管理:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

サブスクリプションビリング管理市場規模は2025年に79億7,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは16.38%で、2030年には170億2,000万米ドルに達すると予測されます。

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デジタル化の導入が進み、柔軟性に対する需要が高まったことで、各分野でサブスクリプション型ビジネスが台頭しています。多くの企業がサブスクリプション型モデルを採用するようになり、顧客維持率が向上しています。

主なハイライト

  • 大規模な顧客基盤の拡大により、サブスクリプション請求手続きの自動化と均一化が必要とされています。さらに、企業は顧客体験の向上を通じて顧客維持率の最大化に力を注いでいます。したがって、予測期間中、より多くの業界がサブスクリプション請求管理システムを採用すると予想されます。
  • ソフトウェアベースのサブスクリプションビリングソリューションは、営業経費を最小限に抑え、収益化方法を簡素化し、ビリングミスを減らすため、企業の間で人気が高まっています。このソリューションは、人工知能、機械学習、クラウド・コンピューティングなど数多くの技術を取り入れることで、ビリング・インボイス発行プロセスを自動化します。また、顧客体験の向上や顧客維持の強化に必要な、重要な顧客インサイトの獲得を支援します。
  • 製造業から金融機関まで、さまざまな分野でサブスクリプション主導のビジネスモデルの利用が拡大していることから、市場の受け入れが促進されると予想されます。
  • COVID-19の大流行は、業界によってサブスクリプションサービスの採用率が異なるため、市場拡大への影響は最小限と予測されていたが、結果的にはこれらの市場にとって有益かつ破壊的なものとなった。

サブスクリプションビリング管理市場の動向

メディア・エンターテインメント業界は大幅な導入が見込まれる

  • サブスクリプションベースのデジタル教材を制作・配信するために、常に新しいテクノロジーや創造的な手法を開発しているメディア・エンターテインメント業界は、デジタル化が急速に進んでいる業界の代表例です。広告主、出版社、放送局などは、急速に拡大する需要に対応するため、サブスクリプションベースの収入モデルを導入しています。
  • メディアとエンターテインメント市場の大半は、サブスクリプションベースのオファーに移行しており、企業は、アドオンやサブスクリプションのアップグレードを追加する顧客の関心を維持するために、必要に応じてプロモーションや割引を変更できる必要があります。
  • そのため、収益プロセスを1つの簡素化された顧客重視のエクスペリエンスに統合し、見積もりから現金化までのプロセス全体について前例のない洞察を得るために、放送プラットフォーム、メディア事業者、広告会社は、サブスクリプションビリング管理ソリューションを迅速に導入しています。
  • OTTビデオ・ストリーミング、eラーニング、デジタル・ニュース&メディア、コミュニケーション・ソフトウェアなどのサブスクリプション・サービスにより、人口の在宅化が進み、業界の拡大が加速しています。
  • メディア産業には、電子雑誌、電子ペーパー、ジャーナル、テレビ、ラジオ、ポッドキャスト、ゲーム、ウェブサイト、動画コンテンツ視聴用アプリなどが含まれます。さらに、これらの企業は1つの固定ビリングプランしか採用していないです。さまざまなビリング体系を選択するだけでなく、価格や構造の変更も随時行っています。サブスクリプションビリング管理は、ビリングモデルのテストを可能にし、多数の通貨をサポートします。

北米が市場を独占する見込み

  • SAP、Salesforce、Oracle、Amazon Web Services、Apttus、Recurlyなど、多数の重要な業界参入企業が存在するため、北米がサブスクリプションビリング管理市場をリードすると予測されています。
  • 政府の規制、顧客維持率の向上と加入者解約の減少を望む声などが、サブスクリプションビリング管理市場の成長促進要因となっています。
  • BYODやクラウドベースのサービスによって、サブスクリプションプロセスの自動化が急速に普及しており、米国では大企業や中小企業によるモバイルデバイスやクラウドベースのソリューションの利用が拡大していることが、この地域の市場成長を後押ししています。
  • さらに、組織は柔軟な業務手順を開発し、資本コストを節約するために、効果的なビリング戦略の利用を検討しています。ペーパーレスの請求方法により、企業は紙、印刷、発送にかかる費用を節約しています。地域全体の財務管理を改善することで、顧客は支払いスケジュールと予算をよりよく整理し、無意味な遅延ペナルティを回避することができます。

サブスクリプションビリング管理業界の概要

サブスクリプションビリング市場の競合情勢は、サブスクリプション型ビジネス向けの革新的なビリング・インボイスソリューションを提供する市場プレーヤーが世界的に複数存在するため、断片化しています。さらに、新規参入企業や既存企業は、市場牽引力を最大化するために、提供サービスを強化・改善するための資金調達を活発化させています。

  • 2023年1月- セールスフォースは、業界を問わず組織の業務合理化、収益最大化、ロイヤルティ向上を支援するコマース・イノベーションを発表しました。セールスフォース・プラットフォームの新しいコマース・イノベーションにより、製造、ヘルスケア、ハイテク、消費財などさまざまな業界の企業は、自動化と統合された顧客データの力を活用し、パーソナライズされたコマースを実現できます。
  • 2022年12月、Amazon Web Services Inc.とSlalom LLC(スラローム)は戦略的パートナーシップ契約(SCA)を発表しました。両社は、エネルギー、金融サービス、ライフサイエンス、公共セクター、メディア・エンターテインメント分野の顧客向けに、AWSベースの垂直ソリューションとアクセラレーターを創出する予定だった。両社はまた、顧客のクラウド移行を促進するために、エンド・ツー・エンドに特化したクラウド移行・近代化サービスを提供することも期待されています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • サブスクリプション型ビジネスの成長
    • 加入者解約率の低下による顧客維持率の向上に対する企業の注目の高まり
    • 顧客規模の拡大による複雑な収益化モデルの削減と請求ミスの削減の必要性
  • 市場抑制要因
    • データとプライバシーに関する懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開モード別
    • オンプレミス
    • オンクラウド
  • 組織規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー業界別
    • 小売・eコマース
    • BFSI
    • IT・通信
    • メディア・エンターテイメント
    • 公共部門および公益事業
    • その他のエンドユーザー業界(運輸・物流、教育機関)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Salesforce.com Inc.
    • SAP SE
    • Oracle Corporation(Netsuite)
    • Apttus Corporation
    • Amazon Web Services Inc.
    • Recurly Inc.
    • Zoho Corporation Pvt. Ltd
    • Zuora Inc.
    • Chargebee Inc.
    • 2Checkout.com Inc.
    • Chargify LLC
    • Invoicera
    • Stripe Inc.
    • Muvi LLC
    • Billingplatform.com

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 71770

The Subscription Billing Management Market size is estimated at USD 7.97 billion in 2025, and is expected to reach USD 17.02 billion by 2030, at a CAGR of 16.38% during the forecast period (2025-2030).

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The increasing adoption of digitization and demand for flexibility have given rise to subscription-based businesses across sectors. Numerous businesses' rising adoption of subscription-based models leads to improved customer retention rates.

Key Highlights

  • The expansion of the large customer base necessitates the automation and uniformity of the subscription billing procedure. In addition, businesses are putting more effort into maximizing client retention through an improved customer experience. Thus, more industries are anticipated to embrace subscription billing management systems during the projection period.
  • Software-based subscription billing solutions are becoming increasingly popular among businesses since they minimize operating expenses, simplify monetization methods, and lessen billing errors. The solutions automate the invoicing and billing process by incorporating numerous technologies, including artificial intelligence, machine learning, and cloud computing. They assist businesses in gaining crucial client insights that are necessary for enhancing the customer experience and boosting customer retention.
  • Market acceptance is anticipated to be boosted by the growing use of subscription-driven business models across various sectors, from manufacturing to financial institutions.
  • Although the COVID-19 pandemic was predicted to have a minimal impact on market expansion due to the varying rates at which different industries adopted subscription services, it ended up being both beneficial and disruptive to those markets.

Subscription Billing Management Market Trends

Media and Entertainment Industry Expected to Exhibit Significant Adoption

  • The media and entertainment sector, which constantly develops new technology and creative methods to produce and deliver subscription-based digital material, is a prime example of an industry undergoing a rapid digital transition. Advertisers, publishers, broadcasters, and others are implementing the subscription-based income model to keep up with the rapidly expanding demand.
  • The majority of the media and entertainment market is transitioning to subscription-based offers, and businesses need to be able to change their promotions and discounts as needed to keep customers interested in adding add-ons or subscription upgrades.
  • So, in order to integrate revenue processes into one simplified customer-focused experience and gain unprecedented insight into the entire quote-to-cash process, broadcast platforms, media businesses, and advertising firms are introducing subscription billing management solutions quickly.
  • The expansion of the industry is being accelerated by subscription services, including OTT video streaming, e-learning, digital news and media, and communications software, as the population is being compelled to stay at home.
  • The media industry encompasses e-magazines, e-papers, journals, TV, radio, podcasts, gaming, websites, and apps for watching video content. Furthermore, these companies employ only one fixed billing plan. In addition to choosing different billing structures, they also improvise prices and structural changes throughout time. Subscription Billing management enables the testing of billing models and supports numerous currencies.

North America Expected to Dominate the Market

  • Due to the presence of numerous significant industry participants, including SAP, Salesforce, Oracle, Amazon Web Services, Apttus, Recurly, and many more, North America is predicted to lead the subscription billing management market.
  • Government regulations, the desire to increase customer retention and decrease subscriber churn, and other factors are the main drivers of the growth of the subscription and billing management market.
  • The rapid adoption of automation of the subscription process has been made possible by BYOD and cloud-based services, and the US's growing use of mobile devices and cloud-based solutions by large organizations and SMEs is what is driving the growth of the regional market.
  • Furthermore, organizations are considering using effective billing strategies to develop flexible business procedures and save capital costs. Due to paperless billing methods, businesses are saving money on paper, printing, and shipping. Improving financial management across the region assists clients in better organizing their payment schedules and budgets and avoiding pointless late penalties.

Subscription Billing Management Industry Overview

The competitive landscape of the subscription billing market is fragmented due to the presence of several market players globally offering innovative billing and invoicing solutions for subscription-based businesses. Furthermore, new and emerging, and existing companies are increasingly raising funds to enhance and improve their offerings to gain maximum market traction.

  • January 2023 - Salesforce unveiled Commerce Innovations to Help Organizations Across Industries Streamline Operations, Maximize Revenue, and Drive Loyalty. With these new commerce innovations on the Salesforce platform, companies across industries as diverse as manufacturing, healthcare, tech, and consumer goods can harness the power of automation and unified customer data to embed personalized commerce.
  • In December 2022, Amazon Web Services Inc. and Slalom LLC (Slalom) announced a Strategic Partnership Agreement (SCA). The two businesses were expected to create AWS-based vertical solutions and accelerators for clients in the energy, financial services, life sciences, public sector, and media and entertainment sectors. They were also expected to provide clients with specialized end-to-end cloud migration and modernization services to hasten their cloud migrations.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growth of Subscription Based Businesses
    • 5.1.2 Increasing Focus of Businesses on Increasing Customer Retention by Reducing the Subscriber Churn Rate
    • 5.1.3 The Need for Reduction in Complex Monetization Models and Reducing Billing Errors Due to the Increase in Size of Customers
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Data and Privacy Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Deployment Mode
    • 6.1.1 On-Premise
    • 6.1.2 On-Cloud
  • 6.2 Size of the Organization
    • 6.2.1 Small and Medium Enterprises
    • 6.2.2 Large Enterprises
  • 6.3 End-user Industry
    • 6.3.1 Retail and E-commerce
    • 6.3.2 BFSI
    • 6.3.3 IT and Telecom
    • 6.3.4 Media and Entertainment
    • 6.3.5 Public Sector and Utilities
    • 6.3.6 Other End-user Industries (Transportation and Logistics, Educational Institutions)
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Salesforce.com Inc.
    • 7.1.2 SAP SE
    • 7.1.3 Oracle Corporation (Netsuite)
    • 7.1.4 Apttus Corporation
    • 7.1.5 Amazon Web Services Inc.
    • 7.1.6 Recurly Inc.
    • 7.1.7 Zoho Corporation Pvt. Ltd
    • 7.1.8 Zuora Inc.
    • 7.1.9 Chargebee Inc.
    • 7.1.10 2Checkout.com Inc.
    • 7.1.11 Chargify LLC
    • 7.1.12 Invoicera
    • 7.1.13 Stripe Inc.
    • 7.1.14 Muvi LLC
    • 7.1.15 Billingplatform.com

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS