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市場調査レポート
商品コード
1635408

ドイツのPOS端末市場:シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Germany POS Terminal - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 101 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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ドイツのPOS端末市場:シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 101 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ドイツのPOSターミナル市場は予測期間中にCAGR 8.2%を記録する見込み

Germany POS Terminal-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 政府の規制と対策が同国の決済シナリオを形成しています。オールインワンPOS端末のさまざまな組み込みを促進するために、ルールに準拠したいくつかの法律が導入されています。例えば、epay.deによると、2021年11月、ドイツ銀行業委員会(GBIC)はPOSシステム向けの新しい技術付属書(TA)7.2、またはTA7.2 Errata updateを発行し、非接触決済の場合にPINを要求する「シングルタップ」機能の改正を定義しました。2022年1月1日以降に同機能に違反した場合、2022年9月30日以降、2.9ポイント(または29ユーロセント)が課されます。
  • このような措置は、新しい端末機器のコンプライアンスと、それに応じて既存の機器をアップグレードする必要性を導くものです。これはまた、すべてのPOS端末で普遍的な行為を保証するサイバーセキュリティ対策も定義しています。TAや付加価値税(VAT)制度の組み込みのようなセキュリティシステムも、デバイスのカーネルを定期的に更新しながら、デバイスと企業が提供するソフトウェアや決済インターフェースサービスとの関係を定義しています。
  • ドイツの人々の間で、カード関連や非接触型決済のための電子カードへの嗜好が高まっているため、市場が拡大しています。例えば、Euro Card System Institutionによると、2021年6月に1200人の消費者を対象に実施された最近の調査では、47%の消費者がレジでジロカード(旧ECカード)で支払うことを好むと回答し、次いで13%の消費者がクレジットカードを選択し、10%の消費者がその他の方法を選択したといいます。こうした消費者の嗜好の高まりは、POS端末に対する大きな需要を生み出しています。
  • 厳重な対策にもかかわらず、サイバーセキュリティとデータ漏洩はシステムに対する絶え間ない脅威であり、いまだにドイツ国民の保守的な割合に影響を及ぼしています。ソフトウエアの一貫性のなさは、問題を提起しています。例えば、hackaday.comによると、2022年5月、VerifoneのPOSターミナルH5,000は、証明書の1つが期限切れになったため決済処理を停止し、数日間取引に影響を与えました。証明書は無線アップデートではなく、同社のウェブサイトにアクセスする必要があった。このような問題はまた、法律遵守の重要性と、よりスムーズな技術的選択肢とサイバーセキュリティ対策の必要性を強調しています。
  • COVID-19の大流行によってオンラインショッピングや決済モードの利用が増えたことで、ユーザーは端末を使った物理的な取引以外の決済モードを好むようになりました。しかし、NFCとQCコードを組み込むことで、ユーザーはPOS端末が提供する非接触型資金移動手段を通じてオンライン決済やバーチャルカードを利用できるようになりました。また、意識が高く衛生意識の高いユーザーは、スマートウェアラブルやスマートフォンをPOS端末での非接触決済に利用しており、市場に一定の成長をもたらしています。

ドイツのPOS端末市場動向

小売産業が市場の成長に大きく貢献

  • 小売産業では、現金に代わる新たな常識として電子決済やオンライン決済への移行が進んでいます。全国に展開するハイパーストアや小売チェーンの採用は、集中型の決済記録やシステムを好み、インテリジェントなPOSソリューションを導入しています。このようなシステムは、安全で信頼性の高い決済を保証するため、政府の基準に準拠して導入されています。技術の進化は、より良いユーザー体験のためのスマートな統合も確認しています。
  • 例えば、Diebold NixdorfとMcDonald's Germanyは、拡大ITサービスパートナーシップ契約を締結しました。この契約によると、Diebold Nixdorfは、McDonald's Germanyの新規開店やアップグレードの際に、設置、試運転、保守サービスを提供し、専属のITサービスパートナーであるSOS Industrieservice GmbHを通じて調整、実施します。このパートナーシップには、Kassensicherungsverordnung(KassenSichV:POSシステムに関するドイツのセキュリティ規制)を実施するためのセルフサービス端末やTSE Connect Boxなどの決済トランザクション技術の導入も含まれています。
  • 消費者の嗜好が大きく変化していることも、現金から電子媒体への決済の変化を支える要因であり、POS端末に対する大きな需要を生み出しています。例えば、2022年5月にWorldpayが発表したGlobal Payment Report 2022によると、現金取引は2020年の55%に対し、2021年には40%を占め、2017年には取引の25%がデビットカード取引であったのに対し、2021年には38%となっています。同様に、クレジットカード取引も2021年の1%から2021年には7%へと微増を記録しました。
  • COVID-19以降、衛生面を考慮して現金決済を避けるようになったことが、市場に劇的な変化をもたらし、POS端末の需要を高めています。さらに、POS端末がカウンタートップ・オプションのオールインワンソリューションとして統合され、取引に関するデータ主導の結果が提供されるようになったことで、小売企業は税金やその他の必要事項とともに、より便利に決済を追跡できるようになりました。ハンドヘルド型端末とセルフサービスステーションは、ドイツの発達した小売インフラを活用し、市場の将来を牽引すると考えられます。

非接触型決済の普及が市場を牽引

  • 同市場では、NFCの採用より、「タップ・ツー・ペイ」のような非接触型決済の採用が進んでいます。ユーザーの導入はかなりの割合で増加しています。例えば、Postbankが発表した調査結果によると、新しいPOS端末のほとんどは、代替手段とともに、非接触型決済を促進するオプションとしてNFCを搭載しています。
  • COVID-19パンデミック後の採用は明らかで、ドイツ国民を非接触型決済にシフトさせています。例えば、Postbank Digital Study 2022によると、ドイツ人の59%はデジタル決済方法が現金よりも速く簡単だと考えており、2021年には50%でした。また、この調査では、参加者の32%がカードのみを使用し、7%が携帯電話で決済を行っていることが明らかになりました。さらに、参加者の49%は、スマートフォンを持ち歩くことでサポートされる非接触型決済の利用を認めています。
  • ドイツではネットワークインフラが確立されているため、インターネットが普及し、ドイツの遠隔地でもPOS端末の導入が促進されています。Postnordによる「E-Commerce Report in Europe 2021」の調査によると、ドイツのインターネット利用者の割合は96%です。この調査では、国民の94%がオンラインで買い物をしたことがあることも強調されています。これは、POS端末を通じた非接触型決済を、未導入の場所も含めて拡大・導入する準備が整っていることを反映しています。
  • ドイツでNFC対応端末が広く導入されたことが、その手軽さから非接触決済を普及させました。NFCを活用したPOSは、簡単で迅速な決済で人気を集めています。Verifoneによると、2,700万枚の決済カードと600万台のスマートフォンがNFCに対応しており、「タップ・アンド・ゴー」などのオプションが人気を集めています。したがって、POS端末市場は開発と消費者行動の進歩から大きな恩恵を受け、ドイツのPOS端末機器の成長をかなり促進すると考えられます。

ドイツのPOS端末産業概要

ドイツのPOS端末市場は中程度から高度にセグメント化されており、サービスプロバイダー間の競争が激しいです。さらに、サービスプロバイダーは買収や提携に戦略的に投資しています。

  • 2022年2月-SumUpとPrestaShopは、中小企業をサポートし、加盟店が欧州でビジネスを成長させることを容易にするためのパートナーシップを締結。ユーザーはPrestaShopプラットフォームをSumUpアカウントに直接接続することができ、SumUpをオンラインストアの決済手段として有効化し、すべてのデータをSumUpの取引履歴と自動的に同期させる。このパートナーシップの結果、PrestaShopの加盟店は、カード端末、請求書、SumUpカード付きSumUpビジネスアカウント、マイクロとナノセグメントの小売業者向けにカスタマイズ型POSソリューションなど、SumUpが加盟店に提供するその他の製品やサービスの恩恵を受けることができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査想定と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19が市場に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ドイツにおける非接触型決済の普及
    • NFC対応スマートフォンとスマートカードによる決済の増加
    • NFC POSソリューションの導入が進む小売産業
  • 市場課題
    • 機密情報に対するデータとセキュリティの懸念
    • 取引制限の問題設置コスト
  • 市場機会
    • 非接触型決済の採用増加
  • POS端末に関する主要規制と苦情基準
  • 非接触決済の普及と産業への影響に関する解説
  • 主要事例の分析

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別セグメンテーション
    • 固定POSシステム
    • モバイル/ポータブルPOSシステム
  • エンドユーザー別
    • 小売
    • ホスピタリティ
    • 医療
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ingenico Group(Worldline)
    • NCR Corporation
    • Zettle(PayPal)
    • VeriFone, Inc.
    • SumUp Limited
    • DATECS Ltd.
    • Pax Technology
    • Dspread Technology(Beijing)Inc.
    • Sharp Electronics
    • myPOS World Ltd.
    • Concardis GmbH(Nets Group)
    • Vectron Systems AG
    • AURES Group
    • Nayax Ltd.
    • CCV GmbH
    • Bluebird Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91673

The Germany POS Terminal Market is expected to register a CAGR of 8.2% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The government regulations and measures shape the payment scenario in the country. Several laws are introduced to promote different incorporations in the all-in-one POS terminals, complying with the rules. For instance, according to epay.de, in November 2021, the German Banking Industry Committee (GBIC) issued a new Technical Annex (TA) 7.2, or TA7.2 Errata update for POS systems, which defined amendments for the "single tap" functionality for requesting PIN in case of contactless payment. The incompliance of the same post 1st January 2022 would incur 2.9 points (or EUR 29 cents) after 30th September 2022.
  • Such measures guide the compliance of the new terminal devices and the need for upgrading the existing devices accordingly. This also defines the cyber security measures, ensuring universal conduct across all POS terminals. The security systems like TA and incorporation of Value Added Tax (VAT) regimes also define the relationship of the device and the software and payment interface services provided by the companies, updating the device kernels regularly.
  • The market is seeing a rise due to the increasing preference for electronic cards for card-related and contactless payments among the German crowd. For instance, according to Euro Card System Institution, a recent survey conducted among 1,200 consumers in June 2021 highlighted that 47% of the consumers indicated they preferred to pay at the register with a giro card (formerly known as an EC card), followed by 13% of the consumers selecting a credit card, and 10% to chose another method. The increasing preference among the crowd generates huge significant demand for POS terminals.
  • Despite the strict measures, cyber security and data breaches are constant threats to the system, still affecting the conservative share of the German population. The inconsistency of the software raises concerning questions. For instance, in May 2022, according to hackaday.com, Verifone's POS Terminal, H5000, stopped processing payments as one of its certificates expired, affecting the transactions for days. The certificate was not an over-the-air update and required visiting the company's website. Such issues also emphasize the importance of compliance with the law and the requirement for smoother technological options and cybersecurity measures.
  • The increased use of online shopping and payment modes through the COVID-19 pandemic has encouraged users to prefer payment modes other than physical transactions through terminals. However, incorporating NFC and QC codes has enabled users to use their online payment and virtual cards through contactless fund transfer methods provided by the POS terminals. The aware and hygiene-conscious users also use their smart wearables and smartphones for contactless payments at the POS terminals, providing constant growth to the market.

Germany POS Terminal Market Trends

Retail Industry to Significantly Help Grow the Market

  • The retail sector is shifting towards electronic and online payment modes for the new norm, replacing cash. Introduction of hyper stores and retail chains operating throughout the country prefer centralized payment records and systems, implementing intelligent POS solutions. Such systems are implemented by complying with the government norms, ensuring safe and reliable payments. The evolution of technology is also witnessing smart integrations for a better user experience.
  • For instance, Diebold Nixdorf and McDonald's Germany signed an expanded IT service partnership agreement. According to the agreement, Diebold Nixdorf will provide installation, commissioning, and maintenance services for all new McDonald's Germany restaurant openings or upgrades, coordinating and implementing through its exclusive IT-service partner, SOS Industrieservice GmbH. The partnership also included the deployment of self-service terminals and payment transaction technology like the TSE Connect Box to implement the Kassensicherungsverordnung (KassenSichV; a German security regulation for POS systems).
  • The significant shift in consumers' preferences is another factor supporting the change in payments from cash to electronic media, creating considerable demands for POS terminals. For instance, in May 2022, according to the Global Payment Report 2022 presented by Worldpay, cash transactions accounted for 40% in 2021, compared to 55% in 2020, along with 25% of the transactions to be debit card transactions in 2017, compared to 38% in 2021. Similarly, Credit Card transactions too registered a slight growth from 1% in 20217 to 7% in 2021.
  • The widescale shift after the Covid-19 to avoid cash payments for hygiene has resulted in drastic changes in the market, creating more demand for POS terminals. Moreover, integrations of POS terminals as all-in-one solutions for counter-top options, providing data-driven results for the transactions, has helped retail businesses track their payments better, along with tax and other requisites conveniently. The hand-held form factor and self-service stations will drive the market's future, leveraging Germany's developed retail infrastructure.

Increasing Adoption of Contactless Payments Driving the Market

  • The market is witnessing heavy adoption of contactless modes of payments like "tap-to-pay" with the introduction of NFC. The adoption of users is increasing at a considerable rate. For instance, according to the survey results presented by Postbank, most of the new POS terminals are equipped with NFC as an option to facilitate contactless payments, along with alternatives.
  • The adoption post the COVID-19 pandemic is evident, shifting the German population toward contactless payments. For instance, according to the Postbank Digital Study 2022, 59% of Germans believed digital payment methods to be faster and easier than cash, compared to 50% in 2021. The survey also highlights that 32% of the participants use cards only, and 7% use mobile phones for making payments. Further, 49% of the participants admitted using contactless payment supported by carrying their smartphone with them.
  • The well-established networking infrastructure in the country leads to internet penetration, facilitating the adoption of POS terminals even in remote areas of Germany. According to a survey from "E-Commerce Report in Europe 2021" by Postnord, the proportion of internet users in Germany is 96%. The survey also highlighted that 94% of the citizens had shopped online. This reflects the readiness to expand and adopt contactless payments through POS terminals, including the unreached locations.
  • The widescale introduction of NFC-enabled devices in Germany is what popularized contactless payments for its ease of action. The POS with NFC is gaining popularity for easy and fast payments, leveraging NFC. According to Verifone, 27 million payment cards and 6 million smartphones are enabled for NFC, with options like "tap and go" gaining popularity. Hence, the POS terminal market will benefit significantly from the developments and advancing consumer behavior, considerably driving the growth of POS Terminal devices in Germany.

Germany POS Terminal Industry Overview

The Germany POS terminal market is moderate to highly fragmented, with intense competition among the service providers. Further, the service providers invest strategically in acquisitions and partnerships.

  • February 2022 - SumUp and PrestaShop enter a partnership to support SMEs and easily enable merchants to grow their business in Europe. The users can connect the PrestaShop platform directly to their SumUp account, which activates SumUp as a payment method for online stores, synchronizing all data automatically with their SumUp transaction history. As a result of the partnership, PrestaShop merchants benefit from several additional products and services that SumUp offers its merchants, including card terminals, invoices, the SumUp business account with the SumUp Card, and point-of-sale solutions customized for retailers from the micro and nano segment.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption And Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power Of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power Of Buyers
    • 4.3.3 Threat Of New Entrants
    • 4.3.4 Threat Of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity Of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Contactless Payment Gaining Popularity in Germany
    • 5.1.2 Increased Payments from NFC-Compatible Smartphones and Smart Cards
    • 5.1.3 Retail Sector Adopting the NFC POS Solutions Considerably
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Data and Security Concerns for Sensitive Information
    • 5.2.2 Problems With Transaction Limit Installation Costs
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Rising Adoption of Contactless Payment
  • 5.4 Key Regulations and Complaince Standards of PoS Terminals
  • 5.5 Commentary on the Rising Use of Contactless Payment And its Impact on the Industry
  • 5.6 Analysis of Major Case Studies

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Segmentation - By Type
    • 6.1.1 Fixed Point-of-Sale Systems
    • 6.1.2 Mobile/Portable Point-of-Sale Systems
  • 6.2 Segmentation - By End-User
    • 6.2.1 Retail
    • 6.2.2 Hospitality
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Others

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Ingenico Group (Worldline)
    • 7.1.2 NCR Corporation
    • 7.1.3 Zettle (PayPal)
    • 7.1.4 VeriFone, Inc.
    • 7.1.5 SumUp Limited
    • 7.1.6 DATECS Ltd.
    • 7.1.7 Pax Technology
    • 7.1.8 Dspread Technology (Beijing) Inc.
    • 7.1.9 Sharp Electronics
    • 7.1.10 myPOS World Ltd.
    • 7.1.11 Concardis GmbH (Nets Group)
    • 7.1.12 Vectron Systems AG
    • 7.1.13 AURES Group
    • 7.1.14 Nayax Ltd.
    • 7.1.15 CCV GmbH
    • 7.1.16 Bluebird Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET FUTURE OUTLOOK