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市場調査レポート
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1635385

米国の空調機器:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)

United States Air Conditioning Equipment - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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米国の空調機器:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国の空調機器市場は予測期間中にCAGR 5.6%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 急速な経済拡大が人々の可処分所得を高め、住宅・商業用ともに住宅需要を押し上げています。工業用途もエアコン産業に拍車をかけています。国際通貨基金によると、2021年、米国の1人当たり国内総生産は約69,231.4米ドルに達しました。このような莫大な一人当たり国民総生産は、研究資本の原動力となります。
  • また、観光セクターの急拡大も市場に拍車をかけ、各地のホテルや商用車がポータブル・エアコンやその他の空調システムを検討するようになると思われます。ポータブル・エアコン市場は、外出先での冷却装置やエネルギー効率の高い冷却システムを求める消費者によって牽引されると思われます。さらに、地域全体の政府がエネルギー効率の高い空調に重点を置いているため、公共部門がこの市場の主要な促進要因になると思われます。
  • エアハンドリングユニットは、肺がん、虚血性心疾患、喘息、慢性閉塞性肺疾患など、さまざまな病気や呼吸器系疾患につながる危険な大気汚染物質を除去することができます。加えて、手頃な価格の3Dプリント・ユニットの開発や、AHUユニットにセンサーを組み込んで動作作動型空調を実現するなど、いくつかの技術開拓が市場の拡大に好影響を与えています。特に新興経済諸国における広大なインフラの開拓とスマートシティの構築は、市場成長を促進すると予想されるさらなる要因です。
  • COVID-19の発生に伴い、産業企業は購入するサービスや製品が環境に与える影響について懸念を表明しており、他よりも環境や健康に優しいオプションに対してより多くの費用を支払うことを望んでいます。スマート・エアコン・システムは大きな需要が見込まれます。自己制御からセンサー、遠隔温度調整、エネルギー制御の統合に至るまで、技術によってエンドユーザーはより多くの制御を行えるようになります。空調システムは、不規則な出勤によるビルの稼働率によって変化する負荷状況に対応します。従業員一人当たりの占有面積を合理化し、オフィススペースの使用パターンを進化させることが必要です。
  • 地球温暖化およびオゾン層破壊に関する環境問題への懸念から、世界的および地域的な規制の開発が進み、冷媒の用途に大きな影響を及ぼしています。空調機器を購入、設計、設置、サービスするメーカーやエンドユーザーは、それぞれの使用目的に合った冷媒を選択するために、各国の現行の規制、規範、基準を参考にする必要があります。

米国の空調機器市場の動向

商業セグメントが市場を牽引する要因のひとつ

  • 米国エネルギー情報局によると、米国のエネルギー消費量の20%近くと温室効果ガス排出量の12%が商業ビルによるものです。スマートビルは、無駄を省きエネルギーを節約することで、世界全体のコミュニティに貢献しています。
  • ビルのエネルギー使用量を削減することで、ビル所有者は運営コストをより節約することができます。ビルの機械システムや電気システムをクラウドに接続することで、自動的にオン・オフを切り替え、無駄を省くことができます。
  • 米国では、商業ビルへの投資が大規模に行われています。Construct ConnectとOxford Economicsによると、2022年の小売業による商業施設の建設額は196億4,000万米ドル、ホテルは149億6,000万米ドル、官公庁は120億5,000万米ドル、スポーツスタジアムは96億6,000万米ドルにのぼるといいます。商業プロジェクトに向けられた旺盛な投資は、AC機器の必要性を生み出しています。
  • 企業はこの地域に新しいオフィスを建設することで存在感を高めており、市場の成長を可能にしています。例えば、2022年5月、拡大戦略の一環として、クラーク・コンストラクション・グループは米国バージニア州マクリーンに128,000ft2の新オフィスを開設することを発表しました。クラーク・コンストラクション・グループのインフラストラクチャー、建設、アセット・ソリューション部門は、この新しいオフィスに近代的で協力的なハブを構えることになります。さらに、クラークはベセスダにある約29,000ft2のオフィススペースを維持し、ボルチモアのダウンタウンにあるスタジアム・スクエアのオフィススペースを2倍に拡張します。
  • 2021年2月、ダイキンアプライドはエリタエアと提携し、既存の部品販売代理店および販売代理店を世界に活用します。ダイキングループの一員となったエリタイヤは、ダイキンアプライドの正規サービス・技術プロバイダーとなり、業務用冷暖房機器のライフサイクルを通じて顧客をサポートすることになります。このようなパートナーシップは、各地域の業務用分野でダイキンのカスタムエアハンドラーの利用を拡大する態勢を整えています。

冷媒量の変動が市場を牽引する要因のひとつ

  • 小さな店舗やカフェから大きな複合オフィスビルや公共エリアまで、ほとんどの商業施設ではVRFシステムが使用されています。VRFゾーニングにより、エネルギーは稼働中のオフィスの冷房または暖房にのみ使用されます。静かな室内ユニットと正確な温度制御を維持する能力により、VRFシステムは最も快適で生産性の高い職場環境を保証します。
  • VRFシステムは、同時冷暖房サービス、正確な温度制御、高いエネルギー効率を提供します。これらのメリットは、従来方式に対する競合優位性をもたらし、業界拡大の主な原動力となっています。建設業界の拡大、不動産・建設分野の規制緩和、省エネの大きな可能性、VRFシステムの低くて簡単なメンテナンスの必要性などが、VRFシステム市場を推進する大きな要因となっています。
  • 顧客の需要を満たすため、この地域の企業は市場シェアを拡大するためにさまざまな製品を提供しています。例えば、ボッシュのVRF空調システムは、1つのセントラル・システムで最大270kWの大容量レンジを提供するだけでなく、省スペースの室外ユニット、ファッショナブルな室内ユニット、洗練された制御装置を備えたモジュラー設計アプローチを採用しています。この高効率製品ラインは、ホテル、企業、病院、レストラン、別荘、学校などの空調設備に適しています。VRFシステムの利点には、ビル管理システムとの接続、各部屋の制御と集中制御があります。
  • COVID-19の流行は、他の業界と同様、VRFシステム・ビジネスに大きな悪影響を与えました。一方では、VRFシステムの生産に必要な原材料や部品の調達、完成品の納入、隔離地域からの労働者の誘致など、VRFシステム・メーカーが対処しなければならなかったすべての問題があった。しかし、さまざまな製造組織で自動化が進み、スケジュールやアラームのためにビルディング・オートメーション・システム(BAS)が統合されたことで、市場成長にはプラスの影響が出ています。
  • VRFはエネルギー回収換気と組み合わせて使用されることが多いです。様々な換気量の増加とVRFは、最高の室内環境快適性(IEC)と室内空気品質(IAQ)を提供します。これを実現するために、標準的なエネルギー回収型換気装置や特殊な外気システムが使用されます(DOAS)。さまざまな場所に多数のVRF室内ユニットを設置することで、複数のろ過ポイントが可能になります。これらの小さなコンディショニング・ポイントのおかげで、空気はより頻繁に循環し、ろ過することができます。

米国の空調機器産業の概要

米国の空調機器市場は、数社の大手企業が存在し、適度に統合されています。各社はより多くの市場シェアを獲得するため、戦略的提携や製品開拓に継続的に投資しています。最近の市場動向は以下の通り:

  • 2022年5月-ジョンソンコントロールズ-日立製作所は、高効率シングルゾーン業務用ミニスプリットシステム「PRIMAIRY P300」の最新ラインアップとして、ウォールマウント室内用ミニスプリットユニットを発表しました。このダクトレス冷暖房システムは、小売店、飲食店、教育施設などの中小規模のスペースに特有の要件に対応するために開発されました。新型の壁掛けユニットは小型・軽量で、日立のPRIMAIRYミニスプリットシステムの全シリーズは、複数の取り付け方法を備えているため、コントラクターによる設置が容易になっています。長尺パイプはレイアウトの自由度を高め、大容量レンジはあらゆる用途に的確なサイズのシステムを保証します。顧客のニーズと用途を満たすために
  • 2021年12月- 小売業における環境負荷の低減は、ますます重要性を増しており、その主な目的のひとつは建築インフラの脱炭素化です。ダイキンの新しい壁掛形室内機は、先進のテクノロジーとエレガントなデザインの魅力的な融合を実現。設置、運転が簡単で、価格も手ごろなため、すべての店舗で従来のボイラーシステムに代わって省エネヒートポンプ技術を利用できるようになりました。最大85mの配管長、-20℃までの幅広い運転範囲を持つスカイエアαシリーズ室外機と組み合わせることで、設置業者や設計者は設計や設置場所の自由度を最大限に高めることができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19が業界に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 既存設備の性能向上への置き換え
    • 税額控除プログラムによる省エネ奨励を含む政府の支援規制
  • 市場抑制要因(サプライチェーンと原材料に関する継続中の戦争の影響)
    • マクロ経済状況への依存

第6章 市場セグメンテーション

  • 機器別
    • 空調/換気機器
      • タイプ
      • シングルスプリット/マルチスプリット
      • VRF
      • エアハンドリングユニット
      • チラー
      • ファンコイル
      • 屋内パッケージおよびルーフトップ
      • その他のタイプ
  • 販売チャネル別
    • 専売店
    • オンライン
    • マルチブランドストア
  • エンドユーザー別
    • 住宅
    • 商業
    • 産業

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Daikin Industries, Ltd.
    • Gree Electrical Appliances Inc.
    • Emerson Electric Company
    • Hitachi-Johnson Controls Air Conditioning Inc.
    • Carrier
    • LG Electronics Inc.
    • Panasonic Corporation
    • Toshiba Corporation
    • Haier Group Corporation
    • Electrolux

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 91614

The United States Air Conditioning Equipment Market is expected to register a CAGR of 5.6% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Rapid economic expansion assists in raising people's disposable incomes and driving up demand for housing for both residential and commercial uses. Industrial uses also fuel the air conditioner industry. According to International Monetory fund, In 2021, the gross domestic product per capita in the United States amounted to around USD 69,231.4 . Such huge per capital will drive the studied capital.
  • The market will also be fueled by the tourism sector's rapid expansion, as hotels and commercial vehicles around the region will soon consider a range of portable and other AC systems. The portable air conditioner market will be driven by consumers seeking on-the-go cooling devices and energy-efficient cooling systems. Additionally, the public sector will be a key driver in this market as governments throughout the region focus on energy-efficient air conditioning.
  • The Air Handling Units can remove hazardous air pollutants that can lead to various illnesses and respiratory conditions, such as lung cancer, ischemic heart disease, asthma, and chronic obstructive pulmonary disease. Additionally, several technological developments, like the creation of affordable 3D printed units and the integration of sensors in AHU units for movement-activated air conditioning, are favorably affecting the market's expansion. The development of vast infrastructure and the creation of smart cities, particularly in emerging economies, are further drivers that are anticipated to fuel market growth.
  • With the outbreak of COVID-19, industrial companies are expressing concerns about the environmental impact of the services and products they buy and are willing to pay more for more environmentally and health-friendly options than others. Smart Air Conditioner systems are expected to have significant demand. Technology gives end-users more control, from self-regulation to sensors to remote temperature adjustment to integrating energy controls. The Air Conditioner systems deal with varied load conditions depending on the occupancy rate in the buildings due to irregular attendance. Rationalizing square foot occupancy per employee and evolving office space usage patterns will be necessary.
  • Environmental concerns regarding global warming and ozone depletion have led to the development of evolving global and regional regulations, which have had significant implications for refrigerants across applications. Manufacturers and end-users who purchase, design, install, and service air conditioning equipment should consult their country's current regulations, codes, and standards to aid refrigerant selection for each intended use.

US Air Conditioning Equipment Market Trends

Commercial Segment is one of the Factor Driving the Market

  • According to the United States Energy Information Administration, Nearly 20% of the country's energy consumption and 12% of its greenhouse gas emissions are attributed to commercial buildings. Smart buildings serve the entire world community by lowering waste and preserving energy.
  • Reducing energy use in buildings can save building owners to save more on their operational costs. By connecting mechanical and electrical systems in buildings to the cloud, they can automatically switch on and off, reducing waste.
  • The investments in commercial buildings are massive in the United States. According to Construct Connect and Oxford Economics, in 2022, the value of commercial construction by retail will account for USD 19.64 billion, USD 14.96 billion for hotels, USD 12.05 billion for government, and USD 9.66 billion for sports stadiums. The robust investments directed toward commercial projects create a need AC equipment.
  • The companies are expanidng thier presence by constructing new offices in the region which will enable the market to grow. For instance, May 2022, As part of its expansion strategy, Clark Construction Group has announced the inauguration of a new 128,000ft2 office in McLean, Virginia, US. The organization's infrastructure, construction, and asset solutions departments will have a modern, collaborative hub in this new office space. Additionally, Clark is maintaining almost 29,000ft2 of its office space in Bethesda and increasing its office space at Stadium Square in downtown Baltimore by a factor of two.
  • In February 2021, Daikin Applied collaborated with ElitAire, to utilize its existing parts distributor and sales representative globally. ElitAire, which is now part of the Daikin Group, is likely to be Daikin Applied's authorized service and technology provider, supporting customers throughout the lifecycle of their commercial heating and cooling equipment. Such partnerships are poised to increase the usage of custom air handlers of Daikin in the commercial sector of that respective region.

Variable Refrigerant Volume is one of the Factor Driving the Market

  • Most commercial structures, from little stores and cafes to big office complexes and public areas, use VRF systems. VRF zoning ensures that energy is only used to cool or heat occupied offices. Due to their quiet indoor units and ability to maintain precise temperature control, VRF systems guarantee the most comfortable and productive work environment.
  • VRF systems offer simultaneous heating and cooling services, accurate temperature control, and high energy efficiency. These benefits give these systems a competitive edge over conventional methods and are the main drivers of industry expansion. The expanding construction industry, loosening regulations in the real estate and construction sectors, significant potential for energy savings, and low and simple maintenance needs of VRF systems are all major factors propelling the market for VRF systems.
  • To meet the demands of the customers the firms in the region are providing different products to enhance their market share. For example, In addition to providing a large capacity range of up to 270 kW in a single central system, Bosch VRF Air Conditioning Systems also employs a modular design approach with space-saving outside units, fashionable indoor units, and sophisticated controls. This high-efficiency product line is appropriate for air-conditioning facilities, including hotels, businesses, hospitals, restaurants, villas, and schools. The advantages of a VRF system include connecting to building management systems and providing individual room control and centralized control.
  • The COVID-19 epidemic significantly negatively impacted the VRF systems business, just like in any other industry. On the one hand, procuring the raw materials and components needed to produce VRF Systems, delivering finished goods, and luring workers out of quarantines were all issues that VRF system makers had to deal with. However, the market growth has been positively impacted by increasing automation in various manufacturing organizations and integrating the Building Automation System (BAS) for schedules and alarms.
  • VRF is frequently used in combination with energy recovery ventilation. A variety of increased ventilation and VRF provides the best indoor environmental comfort (IEC) and indoor air quality (IAQ). Standard energy recovery ventilators or specialized outdoor air systems are used to achieve this (DOAS). Multiple filtration points are possible with numerous indoor VRF units placed in various locations. The air can circulate and filter more often thanks to these tiny conditioning points.

US Air Conditioning Equipment Industry Overview

The United States Air Conditioning Equipment market is moderately consolidated, with the presence of a few major companies. The companies are continuously investing in making strategic partnerships and product developments to gain more market share. Some of the recent developments in the market are:

  • May 2022 - Johnson Controls-Hitachi has introduced a new Wall Mount indoor mini-split unit as the latest addition to its PRIMAIRY P300 line of high-efficiency, single-zone commercial mini-split systems. This ductless heating and cooling system are developed to address the particular requirements of small to medium-sized spaces, such as retail establishments, dining establishments, and educational facilities. The new Wall Mount unit is small and light, and the entire series of Hitachi PRIMAIRY mini-split systems have several mounting possibilities, making installation for contractors easier. Long pipe adds to the layout freedom, and a large capacity range ensures a system that is precisely the right size for any application. To satisfy client needs and application
  • December 2021 - Reducing the environmental impact of the retail industry is becoming increasingly crucial, with one of the main objectives being the decarbonization of building infrastructure. The new wall-mounted indoor unit from Daikin delivers an enticing combination of advanced technology and elegant design. All retail establishments can now use energy-saving heat pump technology to replace conventional boiler systems since it is simple to install, operate, and affordable. When coupled with the Sky Air Alpha-series outdoor unit, which has lengthy piping lengths up to 85 meters and a wide operation range down to -20°C, the new model offers installers and designers the most flexibility in design and location.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power Of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power Of Buyers
    • 4.2.3 Threat Of New Entrants
    • 4.2.4 Threat Of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity Of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment Of The Impact Of Covid-19 On The Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Replacement Of Existing Equipment With Better Performing Ones
    • 5.1.2 Supportive Government Regulations Including Incentives For Saving Energy Through Tax Credit Programs
  • 5.2 Market Restraint (impact Of Ongoing War On Supply Chain And Raw Material)
    • 5.2.1 Dependence On Macro-economic Conditions

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Equipment
    • 6.1.1 Air Conditioning/Ventilation Equipment
      • 6.1.1.1 Type
      • 6.1.1.1.1 Single Splits/Multi-Splits
      • 6.1.1.1.2 VRF
      • 6.1.1.1.3 Air Handling Units
      • 6.1.1.1.4 Chillers
      • 6.1.1.1.5 Fans Coils
      • 6.1.1.1.6 Indoor Packaged And Roof Tops
      • 6.1.1.1.7 Other Types
  • 6.2 Distribution Channel
    • 6.2.1 Exclusive Stores
    • 6.2.2 Online
    • 6.2.3 Multi Brand Stores
  • 6.3 End User
    • 6.3.1 Residential
    • 6.3.2 Commercial
    • 6.3.3 Industrial

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Daikin Industries, Ltd.
    • 7.1.2 Gree Electrical Appliances Inc.
    • 7.1.3 Emerson Electric Company
    • 7.1.4 Hitachi-Johnson Controls Air Conditioning Inc.
    • 7.1.5 Carrier
    • 7.1.6 LG Electronics Inc.
    • 7.1.7 Panasonic Corporation
    • 7.1.8 Toshiba Corporation
    • 7.1.9 Haier Group Corporation
    • 7.1.10 Electrolux

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET