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市場調査レポート
商品コード
1631572

インターモーダル輸送:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Intermodal Freight Transportation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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インターモーダル輸送:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インターモーダル輸送市場は予測期間中にCAGR 8.27%を記録する見込み

Intermodal Freight Transportation-Market-IMG1

主なハイライト

  • Council of Supply Chain Management ProfessionalsのState of Logistics Reportによると、輸送費は物流費全体の66%を占める。ドライバー不足や生産性を阻害するトラック運送規則などのトラック運送問題が今後数年で輸送能力を制限するため、輸送ネットワークを積極的に管理することが、こうしたコストの上昇を防ぐ可能性があります。企業がサプライチェーンの中断を減らし、供給リスクを管理し、輸送費を削減したいのであれば、インターモーダル輸送は有力な選択肢となるかもしれないです。インターモーダル輸送を輸送ミックスに含めることで、大幅なコスト削減につながります。複数の輸送手段を輸送会社の基盤に組み込むことで、単一の輸送力供給源への依存を減らすことができます。インターモーダル輸送を利用するサプライチェーンのリーダーは、各輸送手段の能力を活用することで、短期的にも長期的にも利益を得ることができます。
  • さらに、米国環境保護庁(EPA)は、1,000マイル以上の輸送にインターモーダル輸送を利用することで、燃料使用量と温室効果ガス排出量をトラック単独輸送に比べて65%も削減できると報告しています。ロサンゼルスからボストンまで4万ポンドを輸送するトラックは、約4.35トンの二酸化炭素を排出します。同じ4万ポンドをインターモーダル鉄道で輸送すると、炭素排出量は1.75トンと大幅に少なくなります。インターモーダル輸送は、企業の二酸化炭素排出量を効果的に削減することができます。EPAは、高速道路の代わりに鉄道で輸送される貨物の1トンマイルあたり、温室効果ガスの排出量を3分の2削減できると見積もっています。これは、企業が環境規制を遵守し、企業の持続可能性目標を達成するために、二酸化炭素排出量の削減に継続的に取り組む上で不可欠です。
  • 広大なインターモーダル輸送鉄道施設は、トラック輸送量の多さが課題であり、多くの場合、トラックがクレーンに到着した順にサービスを提供するが、これは最適ではないです。先着順でトラックにサービスを提供するために箱をシャッフルするのではなく、コンテナの積み重ね順序に合わせてトラックをクレーンに呼び出すことによって、効率性を得ることができます。これにより、取引を行うトラック運転手はターミナルに連絡する必要性を大幅に減らすことができ、ターミナルは請求可能なプロセスやイベントを把握することができます。トラック運転手がゲートに到着するかなり前に運送状が所定の位置にあるかどうかをチェックするような項目は、モバイル・ソフトウェア・アプリケーションの助けを借りて管理することができます。この機能は、ドライバーが携帯電話から高度なチェックインとチェックアウトを実行し、サービス要求を完了し、ユニットの位置を確認し、駐車位置の更新を受け取るのを助けることができます。
  • COVID-19パンデミックの間、政府は世界的に、非市民や非居住者の入国を制限したり、入国者に長期の自粛期間を課したりして、戸締まり、厳格な社会的距離、接触者追跡対策を実施しながら、ウイルスの蔓延を制限しました。国境を越えた貨物輸送や通過貨物輸送に対するこうした過度な制限は、パンデミック・ショックが世界経済に与えた経済的・社会的影響をさらに悪化させました。
  • 同市場では、存在感を高めるために複数の企業による大規模な合併・買収が行われています。昨年6月、サプライチェーン、産業、小売エコシステム向けのコラボレーティブSaaSソフトウェア・ソリューションの世界・プロバイダであるジェネリックス・グループは、ジェネリックスTMSとGCR(ジェネリックス・コラボレーティブ・リプレニッシュ)ソリューションのSaaS導入を通じて、食品業界の大手企業であるリマグレイン・グループのジャケ・ブロサール社の輸送・供給業務の変革を支援しました。

インターモーダル輸送市場の動向

鉄道輸送と道路輸送が大きなシェアを占める見込み

  • インターモーダル輸送は合理的なコストで信頼できる貨物輸送を提供し、現在の貨物輸送インフラに組み込まれる可能性があります。米国の鉄道業界は、一人当たり40トン以上の貨物を輸送しており、インターモーダル輸送は長さ53フィートのコンテナで行われることが多いです。CSXによると、インターモーダル列車1本で、トラック280台分の貨物を輸送できるといいます。荷主は、インターモーダル輸送を利用するかどうかを決める際に、鉄道の精密計画鉄道化(PSR)に伴う非効率性、輸送機器の入手可能性、積荷価格、進行中のトラック運転手不足など、さまざまな問題を検討します。
  • より効率的で迅速な貨物輸送の需要が高まる中、鉄道業界は精密計画鉄道による運行強化に努めてきました。PSRとは、鉄道ネットワーク上の計画された直通路線に沿って、より少ない車両と機関車で同じ量の貨物を輸送することを指します。従来の列車は満員になると貨物を運ぶが、PSRでは貨物の有無にかかわらず、指定された時刻に列車が動き出します。PSRの狙いは、高速化、長編成化、ターミナル滞留時間の短縮を可能にすることです。しかし、鉄道業界がPSRに移行するにつれ、既存の輸送レーンに影響を与え、設備やスタッフが減少しています。
  • 米国や近隣諸国の鉄道事業者は、多数の配送拠点に対応するため、設備、出荷スケジュール、積み下ろし時間、レーン数の強化に努めてきました。メキシコには、国土の大部分をカバーする優れた鉄道インフラがあり、米国との国境付近には確立された鉄道接続があります。カナダには、カナディアン・ナショナル鉄道(CN)とカナディアン・パシフィック鉄道(CPR)の2つの主要鉄道があります。
  • テクノロジーとインターモーダル鉄道は、輸送環境の困難に対応する荷主をサポートしています。CSXトランスポーテーションは40以上のターミナル・ネットワークを持っています。インターモーダル輸送事業は、ミシシッピ州以東の主要市場にサービスを提供し、多数のコンテナで製品を輸送することで、500マイル以上移動する貨物にトラック輸送と同様のサービスを企業に提供しています。CSX CSXトランスポーテーションは、インターモーダル鉄道輸送に関する知見を得るため、輸送管理システム・サプライヤーを調査しました。インターモーダル輸送の鉄道会社は、輸送能力とコスト削減を重視しています。輸送管理システムを追加するか、インターモーダル輸送への転換を開始するか、あるいは両方を最大限に活用することで、荷主は目標を達成することができます。

北米が大きなシェアを占める見込み

  • 北米地域の複合一貫貨物輸送市場は、消費者経済の需要にますます依存しています。地域鉄道業界は、陸路輸送に匹敵する新しいインターモーダル輸送サービスの創造に力を注いでいます。昨年2月、Mullen Group Ltd.は、その完全子会社であるAPPS Cartage Inc.とAPPS Cargo Terminals Inc.が、APPS Transportへのインターモーダル輸送サービスの供給を一定期間継続する契約をCNと締結したと発表しました。
  • IANAによると、2022年のインターモーダル輸送全体の取扱量は1,771万6,445台となり、2021年比で3.9%減少します。トレーラーは23.8%減の92万4,259台となったが、国内コンテナ取扱量は1.6%増の814万7,044台となった。国内設備全体では1.8%減の907万1,303台となった。

同地域では、新規参入企業も目立っています。例えば、昨年11月、自動車の荷主と運送業者をつなぐデジタル・プラットフォームであるRunBuggy OMI Inc.は、Hitch Transportation Management Solution(TMS)の提供を発表しました。このクラウドベースのソリューションにより、自動車荷送人は、パートナー経由であれ自社経由であれ、現在の輸送資産をシームレスに統合・接続し、17,000人の検証済みドライバーからなる全国ネットワークであるRunBuggyのマーケットプレースにアクセスして輸送能力を拡大することができます。

インターモーダル輸送業界の概要

インターモーダル貨物輸送市場は適度に断片化されており、インターモーダル輸送方法のサポートに関連する様々なソフトウェアやサービスを提供する企業が市場に参入しています。さらに、買収は長年にわたる市場の主要動向です。主なプレーヤーとしては、Oracle Corporation、Cognizant Technology Solutions Corp.、HighJump(Korber AG)、Blue Yonder Group, Inc.

2022年4月、さらなる多様化のため、Lietuvos Gelezinkeliai(LTG)社の貨物部門であるLTG Cargoは、ドイツのデュイスブルクへのインターモーダル輸送サービスを導入しました。顧客は欧州で最も重要な産業クラスターのひとつである内陸水路港に鉄道でアクセスできるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19による影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 世界・サプライチェーンにおける効果的でコスト効率の高い輸送手段へのニーズの高まり
    • カーボンフットプリント削減に対する意識の高まり
  • 市場の課題
    • 効果的な計画とコミュニケーションの欠如による輸送コストの増大

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 輸送モード別
    • 鉄道・道路輸送
    • 航空・道路輸送
    • 海上・道路輸送
    • その他の輸送手段
  • エンドユーザー産業
    • 工業・製造業
    • 石油・ガス
    • 消費者・小売
    • 飲食品
    • 建設業
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oracle Corporation
    • Cognizant Technology Solutions Corp
    • HighJump(Korber AG)
    • Blue Yonder Group, Inc.(JDA Software)
    • Transplace, Inc.
    • GE Transportation(Wabtec Corporation)
    • The Descartes Systems Group Inc.(Descartes Aljex)
    • Motorola Solutions, Inc.
    • Elemica, Inc.(Eyefreight BV)
    • Envase Technologies

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 71642

The Intermodal Freight Transportation Market is expected to register a CAGR of 8.27% during the forecast period.

Intermodal Freight Transportation - Market - IMG1

Key Highlights

  • Transportation accounts for 66% of overall logistics expenses, according to the Council of Supply Chain Management Professionals' State of Logistics Report. Management of the transportation network proactively may prevent these costs from rising as trucking issues such as driver shortages and productivity-stifling trucking rules limit capacity in the coming years. Intermodal may be a strong option if the company wants to reduce supply chain interruption, manage supply risk, and lower transportation expenses. Including multimodal transportation in the transportation mix results in significant cost reductions. By incorporating several means of transportation into the carrier base, the reliance on a single source of capacity is reduced. Supply chain leaders that use multimodal freight moves may gain in the short and long term by utilizing the capabilities of each mode of transportation.
  • Moreover, the U.S. Environmental Protection Agency (EPA) reports that using intermodal transport for shipments over 1,000 miles can cut fuel use and greenhouse gas emissions by as much as 65% relative to truck transport alone. A truck that can transport 40,000 lbs from Los Angeles to Boston produces approximately 4.35 tons of carbon emissions. The same 40,000 pounds, which could be shipped via intermodal rail, produces 1.75 tons of carbon emissions, significantly less. Intermodal transportation can effectively help reduce a company's carbon footprint. The EPA estimates that every ton-mile of freight moved by rail instead of highway can reduce greenhouse emissions by two-thirds. This is essential as companies continually work to reduce their carbon footprint to comply with environmental regulations and meet their corporate sustainability goals.
  • Extensive intermodal rail facilities are challenged by high truck volume and often serve the trucks in the order they arrive at a crane, which is not optimal. Efficiencies can be gained by calling the trucks to the crane to match the containers' stacking order rather than shuffling boxes to serve the trucks on a first-come, first-served basis. This makes the trucker with transactions significantly reduce the need to contact the terminal, helping terminals capture billable processes and events. Items such as checking whether a waybill is in place well before a trucker's arrival at the gate could be managed with the help of a mobile software application. This capability could help drivers perform advanced check-in and check-out, complete service requests, confirm unit locations, and receive parking location updates from a mobile phone.
  • During the COVID-19 pandemic, the government globally restricted its borders to non-citizens and non-residents or imposed on those entering extended periods of self-isolation to limit the spread of the virus while implementing lockdowns, strict social distancing, and contact tracing measures. These often-excessive restrictions to cross-border and transit freight transport further aggravated the economic and social impacts of the pandemic shock on the global economy.
  • The market is witnessing significant mergers and acquisitions by multiple companies to increase its presence. In June last year, Generix Group, a global provider of collaborative SaaS Software solutions for the Supply Chain, industrial, and retail ecosystems, assisted Jacquet Brossard, a Limagrain Group company and a major player in the food industry, in the transformation of its transport and supply operations through the SaaS implementation of Generix TMS and GCR (Generix Collaborative Replenishment) solutions.

Intermodal Freight Transportation Market Trends

Rail and Road Transport is Expected to Hold Significant Share

  • Intermodal transportation offers dependable freight shipment at a reasonable cost and might be incorporated into the current freight transportation infrastructure. The rail industry in the United States transports over 40 tons of freight per capita, and intermodal shipments are often made in 53-foot-long containers. According to CSX, one intermodal train can transport the same amount of freight as 280 trucks. Shippers examine various issues when deciding whether to use intermodal transportation, including the inefficiencies associated with railroad conversions to precision planned railroading (PSR), the availability of shipping equipment, load price, and the ongoing truck driver shortage.
  • While the demand for more efficient and rapid goods shipping has risen, the rail industry has strived to enhance operations using precision-planned railroading. PSR refers to transporting the same amount of freight with fewer railcars and locomotives along a planned direct line over a rail network. Conventional trains move freight when full, but under PSR, trains start moving at a specified time regardless of whether or not the freight is there. PSR aims to enable faster speeds, longer trains, and shorter terminal dwell times. However, as the rail industry has moved to PSR, it has impacted existing shipping lanes and decreased equipment and staff.
  • Railway operators in the United States and neighboring countries have strived to enhance equipment, shipping schedules, loading and unloading times, and the number of lanes to handle numerous delivery locations. The intermodal rail system in the United States stretches across the country, connecting every major port and providing some coast-to-coast service faster than the truck.Mexico has an outstanding rail infrastructure covering most of the country, with well-established rail connections near the US border. Canada has two main coast-to-coast railroads: the Canadian National Railway (CN) and the Canadian Pacific Railway (CPR).
  • Technology and intermodal rail support shippers in meeting the transportation environment's difficulties. CSX Transportation has a network of more than 40 terminals. The intermodal business serves major markets east of the Mississippi and the transportation of products in numerous containers, providing corporations with service similar to trucking for shipments traveling more than 500 miles. CSX CSX Transportation surveyed transportation management system suppliers to get insight into intermodal rail transportation. Intermodal railways are more concerned with capacity and cost reductions. Adding a transportation management system, starting a multimodal conversion path, or ensuring the best use of both can help shippers achieve their goals.

North America is Expected to Hold Significant Share

  • The intermodal freight transportation market in the North American region is increasingly dependent on the consumer economy's demand. The regional rail industry is concentrating on creating new intermodal services that can successfully rival over-the-road options. In February last year, Mullen Group Ltd. announced that its wholly owned subsidiaries, APPS Cartage Inc. and APPS Cargo Terminals Inc., had signed an agreement with CN to continue supplying intermodal services to APPS Transport for a period of time.
  • According to IANA, overall intermodal volume will be 17.716,445 in 2022, a 3.9% decrease from 2021.Trailers dropped by 23.8% to 924,259, while domestic container volume increased by 1.6% to 8,147,044 units. Domestic equipment as a whole declined by 1.8% to 9,071,303.

The region is also witnessing significant new players entering the market. For instance, in November last year, RunBuggy OMI Inc., a digital platform that connects car shippers and transporters, announced the availability of its Hitch Transportation Management Solution (TMS). The cloud-based solution enables car shippers to seamlessly integrate and connect with their current transportation assets, whether through partners or in-house, and expand their transportation capacity with access to RunBuggy's Marketplace, a nationwide network of 17,000 verified drivers.

Intermodal Freight Transportation Industry Overview

The intermodal freight transportation market is moderately fragmented, as a few players are entering the market to provide various software and services related to supporting intermodal transportation methods. Moreover, acquisitions have been a key trend in the market over the years. Some of the key players include Oracle Corporation, Cognizant Technology Solutions Corp., HighJump (Korber AG), Blue Yonder Group, Inc. (JDA Software), etc.

In April 2022, to further diversify, LTG Cargo, the freight division of the Lietuvos Gelezinkeliai (LTG) company, introduced intermodal freight services to Duisburg, Germany. Customers will have rail access to one of Europe's most vital industrial clusters and the inland waterway port.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment on the impact due to COVID-19

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing need for effective and cost-efficient means of transportation by global supply chains
    • 5.1.2 Rising awareness regarding the reduction of carbon footprint
  • 5.2 Market Challanges
    • 5.2.1 Lack of effective effective planning and communication can increase transportation costs

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Software
    • 6.1.2 Service
  • 6.2 By Transportation Mode
    • 6.2.1 Rail and Road Transport
    • 6.2.2 Air and Road Transport
    • 6.2.3 Maritime and Road Transport
    • 6.2.4 Other Transportation Modes
  • 6.3 End-User Industry
    • 6.3.1 Industrial and Manufacturing
    • 6.3.2 Oil and Gas
    • 6.3.3 Consumer and Retail
    • 6.3.4 Food & Beverage
    • 6.3.5 Construction
    • 6.3.6 Other End-User Industries
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Oracle Corporation
    • 7.1.2 Cognizant Technology Solutions Corp
    • 7.1.3 HighJump (Korber AG)
    • 7.1.4 Blue Yonder Group, Inc. (JDA Software)
    • 7.1.5 Transplace, Inc.
    • 7.1.6 GE Transportation (Wabtec Corporation)
    • 7.1.7 The Descartes Systems Group Inc. (Descartes Aljex)
    • 7.1.8 Motorola Solutions, Inc.
    • 7.1.9 Elemica, Inc. (Eyefreight BV)
    • 7.1.10 Envase Technologies

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET