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市場調査レポート
商品コード
1630443

保険アナリティクス-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Insurance Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 102 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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保険アナリティクス-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 102 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

保険アナリティクスの市場規模は2025年に132億9,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは15.9%で、2030年には278億米ドルに達すると予測されます。

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企業は、さらなる調査のために提出された予測分析を使って、疑わしいクレーム、不正行為、行動パターンを特定することができます。これにより、クレーム、保険契約、販売プロセスの効率が改善され、健全な経営判断に役立ちます。例えば、顧客生涯価値(CLV/CLTV)ツールは、顧客の行動や態度、保険契約の維持や解約の可能性を予測できる有益な洞察を顧客に記載しています。

主要ハイライト

  • これらのソリューションは、AIと機械学習の統合により、より価値が高まっています。Accentureのレポートによると、金融セグメントでAIを活用することで、2035年までに収益率が31%向上する可能性があります。さらに、AIは顧客に合わせた金融サービスを提供することを可能にし、顧客体験を向上させると考えられます。その結果、AIベースの保険アナリティクスソリューションは、金融機関の数十億米ドルのコスト削減、数十億米ドルの収益増加、不正行為の減少に貢献することができます。Advanced Analytics(AA)は、欧州、中東、アフリカにおいて上位4社の営業利益を10~25%増加させました。この影響は今後2年間で拡大すると予測しています。
  • COVID-19危機の発生に伴い、動揺、不確実性、経済活動の低迷がもたらした構造変化は、保険セクターに本質的な影響を及ぼしました。こうした変化により、保険会社はビジネスの進め方や顧客との接し方を見直す必要に迫られました。また、デジタルでのやり取りや、個人と健康に関するリスク管理の強化の必要性が、デジタルと分析のソリューションへの投資を後押ししました。その結果、調査期間を通じて市場の成長が予測されました。
  • データの信頼性とセキュリティは、接続と遠隔アクセスの増加により重要な意味を持っています。悪意のある第三者が個人データにアクセスすることへの懸念は非常に高いです。歴史的に、保険会社がインフラに多額の支出を行うことはまだ知られていないため、高価なセキュリティソフトウェアを購入し、維持することは、保険アナリティクス市場の成長を妨げると考えられます。
  • 保険産業における競合の増加に伴い、世界市場全体で厳しい競争を維持するためのアナリティクスソリューションのニーズが高まる傾向にあります。企業は、増大するリスクの管理、大災害への対処、規制当局のモニタリングの要求に応えるために、拡大性のある効率的なソリューションを採用しており、これらは保険アナリティクスの採用を推進する重要な要因の一部となっています。
  • さらに、消費者が各社から24時間365日オンラインで見積もりやカスタマイズ型保険ソリューションを得ようとする傾向にあるため、産業企業間の競争が生じています。そのため、市場競争の激化が、市場の主要企業の間で保険アナリティクスの採用を加速させています。

保険アナリティクス市場の動向

リスクと不正行為の増加が保険アナリティクスの採用を後押ししています。

  • 保険セグメントでは、人災や自然災害によるリスクが定期的に特定され、管理されています。このような不確実なリスクのために、知識、管理、日常的な企業運営の最適化を組み合わせた統合的なリスク管理の必要性が高まっています。保険アナリティクスソリューションは、あらゆるレベルでのリスク管理を強化するための重要な理解を記載しています。
  • 保険会社の86%は、ビッグデータレポートから最も正確な予測を提供するため、保険データ分析システムを構築しています。データアナリティクスは、すべての商品カテゴリーと企業機能にわたって、これまでにない創造性を可能にします。例えば、自動車保険は損害記録のような社内のデータソースに頼るのではなく、行動ベースの分析に取り組み、信用情報機関の信用格付けを調査に取り入れるようになりました。
  • 虚偽の保険金請求により、保険会社は毎年莫大な損失を被っています。保険会社は、保険金請求の10%から20%が不正であり、不正請求の20%以下しか発見されていないと考えています。効率的な不正検知のために統計モデルを組み込んだ予測分析を用いて、不正行為、疑わしいクレーム、行動パターンを検知することは可能です。
  • クレーム不正検出のためのAIは、パターンに即座に気づくことができるため、異常や疑わしいリクエストをリアルタイムで特定することができ、非常に有益です。企業はAIを活用することで、保険金請求プロセス全体をスピードアップし、人員を増やしたりコストをかけたりすることなく、より先進的不正検知を実現しています。
  • 保険金請求の決済スピードは、保険会社の経営効率を決定する上で極めて重要です。多くの保険金請求関連業務は迅速に処理され、膨大なデータセットを処理・分析するデータ分析の優れた能力を採用することで、保険金請求決済プロセス全体が合理化されます。

アジア太平洋が最も高い成長を遂げる

  • アジア太平洋の保険アナリティクス市場は、顧客分析、行動分析、機械学習、アルゴリズム開発のニーズの高まりによるデジタルインフラの導入拡大が主要要因となっています。例えば、インドではMax Life Insuranceが、誤った医療報告を特定し、顧客の相対的な健康スコアを提供するリアルタイムアナリティクスソリューションを開始しました。
  • さらに、アジア太平洋の人口は都市化が進んでおり、より座りっぱなしのライフスタイルに関連するあらゆる健康被害がもたらされています。このシナリオは、顧客に医療保険プランへの投資を促すと考えられます。従って、保険会社にとっては、新たに加わった都市部の人々を取り込む大きな機会があります。データアナリティクスは、このような顧客層を保険に加入させる前に調査するのに役立ちます。
  • この地域の保険会社は、バックエンドではストレート・スルー・プロセッシングによるプロセスの自動化に、フロントエンドでは流通チャネルのデジタル化に投資しています。例えば、PrudentialはデータアナリティクスソリューションでGoogle Cloudと提携しました。この提携により、保障、医療、貯蓄のソリューションがアジア全域でより分かりやすく、利用しやすくなります。
  • 近年、ほとんどのアジア太平洋市場では外国人所有者の制限が緩和されました。アジア太平洋の新興7市場のうち6市場では、外国人投資家が国内保険会社を支配し、過半数の株式を所有することを認めています。
  • アジア太平洋の保険会社に対する法規制は常に進化しています。地域によって開発の程度は異なるが、こうした規制の改善は保険契約者保護、資本保全、InsurTechの推進に重点を置いています。

保険アナリティクス産業概要

保険会社はデータ分析を利用して顧客の行動を詳しく知り、ユーザーのニーズに合わせてカスタマイズしたソリューションを提供することができます。これらのアナリティクスプロバイダーは、様々な企業と契約を結び、情報技術ソフトウェアやサービスを提供しています。ビジネスがデジタル技術に移行するにつれ、事業拡大の幅が広がっています。保険アナリティクス市場は、より結束力を高める必要があります。保険産業の需要の変化に対応するため、各社は提供する製品の革新に投資する傾向にあります。

  • 2023年8月-IBMとFGH Parent, L.P.(その子会社と併せて「Fortitude Re」)は、保険契約者と保険会社にクラス最高のカスタマー・エクスペリエンスを提供するために開発されたAI技術とその他の自動化ツールの導入により、Fortitude Reの生命保険契約サービシング業務を変更するため、4億5,000万米ドルの契約を締結したと発表。
  • 2023年2月-LexisNexis Risk Solutionsは、米国の住宅保険アンダーライターがリスクに基づいて追加評価が必要な物件を絞り込み、消費者の自己誘導型調査ツールでそれらの物件の完全な室内、外観、航空データを取得し、AIを活用した洞察にアクセスして意思決定を迅速に行えるようにする新しい包括的な物件情報ソリューション「LexisNexis Total Property Understanding」を発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の産業への影響評価
  • 市場促進要因
    • 先端技術の採用増加
    • 保険産業における競合の増加
  • 市場抑制要因
    • 厳しい政府規制
    • プライバシーとセキュリティへの懸念

第5章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ツール
    • サービス別
  • ビジネス用途別(定性分析)
    • クレーム管理
    • リスク管理
    • プロセス最適化
    • 顧客管理とパーソナライゼーション
  • 導入形態別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンドユーザー別
    • 保険会社
    • 政府機関
    • 第三者管理者、ブローカー、コンサルタント会社
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • その他

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • LexisNexis Risk Solutions
    • Hexaware Technologies Limited
    • Guidewire Software Inc.
    • Applied Systems Inc.
    • Microsoft Corporation
    • MicroStrategy Incorporated
    • OpenText Corporation
    • Oracle Corporation
    • Sapiens International Corporation

第7章 ベンダー市場シェア

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 71514

The Insurance Analytics Market size is estimated at USD 13.29 billion in 2025, and is expected to reach USD 27.80 billion by 2030, at a CAGR of 15.9% during the forecast period (2025-2030).

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Companies can identify dubious claims, fraudulent activities, and behavioral patterns using predictive analytics submitted for further research. This will improve the efficiency of claims, policy, and sales processes helping in sound business decisions. For instance customer lifetime value (CLV/CLTV) tool provides the client's informative insights that enable forecasting the possibility of customer behavior and attitude, policy maintenance, or a policy surrender.

Key Highlights

  • These solutions are becoming more valuable with AI and machine learning integration. Using AI in the financial sector might boost profitability rates by 31% by 2035, according to a report by Accenture. Additionally, AI will likely make it possible to give tailored financial services to clients, improving the customer experience. As a result, AI-based insurance analytics solutions can help financial organizations cut costs by billions, increase revenues by billions, and decrease fraud. Advanced Analytics (AA) increased the operating profit of the top four performers by 10 to 25 percent in EMEA. They anticipate this impact to grow over the following two years.
  • With the onset of the COVID-19 crisis, structural changes brought on by turbulence, uncertainty, and weak economic activity had essential ramifications for the insurance sector. These changes compelled insurance companies to rethink how they conducted business and interacted with customers. Also, the need for digital interactions and enhanced risk management for personal and health boosted investments in digital and analytics solutions. As a result, market growth was predicted throughout the study period.
  • Data reliability and security are significant due to increased connection and distant accessibility. Concerns about nefarious parties getting access to personal data are very high. Historically, insurance companies have yet to be known to make significant expenditures in infrastructure, so purchasing and maintaining pricey security software will hinder the growth of the Insurance Analytics Market.
  • With the rise in competition in the insurance sector, the need for analytics solutions tends to rise to sustain stiff competition across the global market. Companies are adopting scalable & efficient solutions for managing amplified risk, dealing with catastrophes, and meeting demands of regulatory scrutiny, which are some of the significant factors that propel the adoption of insurance analytics.
  • Furthermore, as consumers are inclined toward getting online quotes & customized insurance solutions 24/7 from different companies, it creates competition among industry firms. Therefore, an increase in competition is accelerating the adoption of insurance analytics among key players in the market.

Insurance Analytics Market Trends

Increasing Risks And Fraudulent Activities Are Boosting the Adoption Of Insurance Analytics.

  • Risks from man-made and natural disasters are regularly identified and managed in the insurance sector. The need for integrated risk management, which combines knowledge, control, and optimization of routine company operations, is high due to this uncertain risk. Insurance analytics solutions provide the crucial understanding to enhance risk management at all levels.
  • 86% of insurance companies are creating insurance data analytics systems to provide the most accurate predictions of big data reports. Data analytics enable unprecedented creativity across all product categories and corporate functions. For instance, instead of depending on internal data sources like loss records, auto insurance started working on behavior-based analytics and incorporating credit ratings from credit bureaus into their study.
  • Due to false claims, insurance firms suffer enormous losses every year. Insurers believe that between 10% to 20% of claims are fraudulent and that less than 20% of fraudulent claims are discovered. It is possible to detect fraudulent activities, suspicious claims, and behavioral patterns using predictive analytics incorporating statistical models for efficient fraud detection.
  • AI for claims fraud detection is quite beneficial since it can immediately notice patterns, allowing them to identify anomalies and suspicious requests in real-time. Businesses are using AI to speed up the entire insurance claims process and gain access to more advanced fraud detection without adding more staff or spending more money.
  • The speed at which claims are settled is crucial to determining how effectively an insurance company runs. Many claim-related tasks are processed quickly, and the entire claim-settlement process is streamlined post-adoption of data analytics' excellent abilities to process and analyze huge datasets.

Asia-Pacific to Witness Highest Growth

  • APAC region's insurance analytics markets are primarily driven by the increased adoption of digital infrastructure due to the growing need for customer and behavioral analytics, machine learning, and algorithm development. For instance, In India, Max Life Insurance launched a real-time analytics solution to identify false medical reports and provide relative health scores for a customer.
  • Furthermore, populations in the Asia-Pacific region are becoming more urbanized, which brings all the health hazards related to a more sedentary lifestyle. This scenario will urge customers to invest in health insurance plans. Thus there is a vast opportunity for insurers to capture this newly added urban crowd, and data analytics can help study this customer base before issuing them any insurance.
  • Insurance companies in the region are investing in automating processes with straight-through processing at the back end and digitally enabling distribution channels on the front end. For instance, Prudential collaborated with Google Cloud for its data analytics solution. Through this partnership, protection, health, and savings solutions will be more straightforward and accessible across Asia.
  • In recent years, most Asia-Pacific markets relaxed their limitations on foreign ownership. Six of seven emerging Asia Pacific markets have permitted foreign investors to control and own a majority interest in domestic insurers.
  • The laws and regulations for insurers in Asia-Pacific are constantly evolving. These regulatory improvements have focused on policyholder protection, capital preservation, and InsurTech promotion despite the varying degrees of development across various regional nations.

Insurance Analytics Industry Overview

Insurance Companies can use data analytics to learn more about client behavior and deliver customized solutions per user needs. These Analytics providers sign contracts with various companies to help them with Information Technology Software and services. As businesses shift to digital technologies, they have a wider scope of expansion. The insurance analytics market needs to be more cohesive. Players tend to invest in innovating their product offerings to cater to the insurance industry's changing demands.

  • August 2023 - IBM and FGH Parent, L.P. (with its subsidiaries, "Fortitude Re") announced business has entered into a USD 450 million deal to change Fortitude Re's life insurance policy servicing operations with the implementation of AI technology and other automation tools developed to deliver a best-in-class customer experience for policyholders and insurers.
  • February 2023 - LexisNexis Risk Solutions has launched LexisNexis Total Property Understanding, a new comprehensive property intelligence solution to help enable U.S. home insurance underwriters to narrow in on properties needing additional evaluation based on risk, capture complete interior, exterior, and aerial data from those properties through a consumer self-guided survey tool, and access AI-enabled insights to fast-track decision making.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Increased Adoption of Advanced Technologies
    • 4.4.2 Rise in Competition among the Insurance Sector
  • 4.5 Market Restraints
    • 4.5.1 Stringent Government Regulations
    • 4.5.2 Privacy and Security Concern

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Component
    • 5.1.1 Tool
    • 5.1.2 Services
  • 5.2 By Business Application (Qualitative Analysis)
    • 5.2.1 Claims Management
    • 5.2.2 Risk Management
    • 5.2.3 Process Optimization
    • 5.2.4 Customer Management and Personalization
  • 5.3 By Deployment Mode
    • 5.3.1 On-premise
    • 5.3.2 Cloud
  • 5.4 By End-User
    • 5.4.1 Insurance Companies
    • 5.4.2 Government Agencies
    • 5.4.3 Third-party Administrators, Brokers, and Consultancies
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
    • 5.5.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 IBM Corporation
    • 6.1.2 LexisNexis Risk Solutions
    • 6.1.3 Hexaware Technologies Limited
    • 6.1.4 Guidewire Software Inc.
    • 6.1.5 Applied Systems Inc.
    • 6.1.6 Microsoft Corporation
    • 6.1.7 MicroStrategy Incorporated
    • 6.1.8 OpenText Corporation
    • 6.1.9 Oracle Corporation
    • 6.1.10 Sapiens International Corporation

7 VENDOR MARKET SHARE

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS