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市場調査レポート
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1630283

プレーヤー追跡:世界の市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Global Player Tracking - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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プレーヤー追跡:世界の市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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概要

世界のプレーヤー追跡市場は予測期間中にCAGR 24.9%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 2021年6月、Zebra TechnologiesはNFLとの提携8シーズン目に入りました。最終的にリーグのNext Gen Statsを構成するデータは、フットボールのタグ、個々の選手のショルダーパッド、ファーストダウンマーカー、タワーから得られます。
  • さらに、国際クリケット評議会(ICC)は2021年のT20ワールドカップでバット追跡技術を導入しました。これは、ホークアイがボール追跡やエッジ検出サービスに加えて、一部の試合で提供する可能性があります。
  • しかし、プレーヤー追跡のための新しい技術も期待されており、市場力学に影響を与える可能性があります。例えば、2021年10月、NHLはライブ放送でパック/プレーヤー追跡のためにアナリティクスを活用したグラフィックを導入しました。
  • ESPNとTurner Sportsの両社は、シュート速度、シフト時間、氷上の選手のIDを表示するInstantグラフィックスを備えた、成熟しつつあるNHL EDGEパック・プレーヤー追跡システムの利用を改善し、追跡データを使用して、重要なストーリーテリング要素をディスプレイに統合することを容易に自動化したいと表明しています。
  • ゼブラテクノロジーズはRFIDテクノロジーを使用していますが、競合他社はGPS測位を使用しています。GPSに関連する課題の1つは、屋内で使用する場合の機能の制限です。このため、ゼブラテクノロジーズは徐々に屋内ゲーム向けのRFID技術を提供するパイオニアになりつつあります。
  • パンデミックは、世界中で接触者の追跡や封じ込め対策に対する懸念が高まり、政府の規制が変化したため、市場にプラスの影響を与えました。さらに、パンデミックが引き金となり、選手の健康を維持するための体温や心拍数のモニタリングなど、プレーヤー追跡技術に対する需要が高まっています。

プレーヤー追跡市場動向

ウェアラブルデバイスが成長の可能性を提供

  • 選手のデータを監視・追跡する需要の増加により、スポーツ市場におけるウェアラブルデバイスの数は増加しています。その結果、選手やチームに関連する大量のデータが生成され、主に選手のパフォーマンスや心拍、速度、加速度などのフィットネス変数に関する洞察を得るために使用されます。これらのウェアラブル技術を取り入れることで、試合、イベント、練習、トレーニングセッション中の選手のパフォーマンスを向上させ、チームの戦略やパフォーマンスの統計を収集することができます。
  • したがって、シューズやリストバンドなどのウェアラブルデバイスを通じて収集されたデータは、コーチがトレーニングを計画したり観察したりするのに役立ち、それによって潜在的な開発領域を突き止めることができます。例えば、2019年9月、OrsaSportはXampionと提携したが、これはOrsaSportのコーチがサッカーで選手のキックテクニックを向上させるのに役立つと思われます。
  • さらに、ウェアラブルは怪我の予防にも役立ちます。例えば、2019年1月、Impression Healthcare Ltd.は、Force Impact Technologies Inc.と提携し、Forceの臨床的に検証されたスマートマウスガード、FiTGuardを販売しました。
  • さらに、インド・プレミアリーグやホッケーリーグなどのスポーツリーグの増加により、世界の選手やファンがこの地域に集まってきています。さらに、日本は2020年にオリンピックを開催します。したがって、競合優位性を獲得するために、チーム内のウェアラブルプレーヤー追跡技術は、予測期間中に市場に大きな機会を提供する可能性があります。
  • したがって、上記の要因は市場にプラスの影響を与え、世界の市場成長に寄与しています。

北米が大きな市場シェアを占める見込み

  • 北米は、サッカー、ラグビー、ホッケー、バスケットボール、野球、各種スポーツリーグなど、数多くのスポーツの本拠地です。アメリカンフットボールは米国で最も人気のあるスポーツのひとつです。このスポーツは、高校フットボール、大学スポーツ、プロフットボールなど、アメリカ社会全体から何百万人もの人々を魅了しています。さらに、バスケットボールは米国でフットボール、野球に次いで人気のあるスポーツのひとつです。
  • 米国は、同国のスポーツ業界でプレーヤー追跡ソリューションとサービスの採用が拡大していることから、同地域の市場成長をリードすると予想されています。
  • 同国には、Zebra Technologies Corporation、ChyronHego Corporation、STATS Performなどの著名ベンダーが本社を構えており、市場の成長に貢献しています。ナショナル・フットボール・リーグ(NFL)、ナショナル・バスケットボール・リーグ(NBL)、ナショナル・ホッケー・リーグ(NHL)などの協会は、選手のパフォーマンスと健康状態を分析・追跡するために、堅牢なプレーヤー追跡システムに多額の投資を行っています。これらの協会は、選手モニタリング・ソリューションやサービスを提供するベンダーと提携しており、市場の成長を促進しています。さらに、協会やチーム管理者が試合中の不正行為を追跡するのにも役立っています。
  • AutoSTATSは、特許取得済みのAIとコンピュータビジョン技術により、包括的なプレーヤー追跡データをビデオから直接提供します。この新技術により、マジックは、会場内追跡システムの使用が限られているため、現在この規模では利用できない大学追跡データに独占的にアクセスできます。オーランド・マジックは、スケーラブルなアプリケーションのためにAutoSTATSとAIを搭載したプレーヤー追跡技術を活用する最初のNBAチームの1つです。

プレーヤー追跡業界の概要

世界のプレーヤー追跡市場は競合が激しく、多くのスポーツ団体がプレーヤー追跡市場の重要性に気づいているため、選手間の競争が激化しています。同市場の主要プレイヤーには、Zebra Technologies、Catapult Sports、Stats Perform、ChyronHegoなどがいます。製品の発売、研究開発費の高騰、提携、買収は、激しい競争を維持するためにこれらの企業が採用する主要な成長戦略です。

  • 2021年10月-Stats PerformはK-Sportと提携し、長期的なパートナーシップを発表しました。同社の提携により、200以上のプロサッカー・ラグビーチームにウェアラブル・プレイヤー・ソリューションを提供。K-AIウェアラブル技術とダイナミックソフトウェアの組み合わせにより、フィットネスコーチはトレーニングセッションや試合中の選手の負荷をモニターし、必要な時に介入を促進することができます。
  • 2021年5月-FifaがKinexonと協業し、ライブ・プレーヤー追跡における初の協業を発表。FIFAはKinexonの追跡・イノベーションの専門知識を活用し、クラブと選手が健康と開発に関する洞察を得る方法と、世界中のファンにスポーツを紹介する方法を進化させる。同社(Kinexon)は、選手やチームのパフォーマンスを向上させ、怪我を減らすために、世界で400以上のクラブ、イベント、リーグと協力してきました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19がプレーヤー追跡市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ウェアラブルスポーツデバイスの技術進歩
  • 市場の課題
    • 新興諸国におけるスポーツ予算の制限

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ソリューション
    • サービス別
  • エンドユーザー別
    • 個人スポーツ
    • チームスポーツ
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Johan Sports
    • Catapult Group International Ltd
    • Xampion
    • Polar Electro
    • Stats Perform
    • Zebra Technologies
    • ChyronHego Corporation
    • KINEXON GmbH
    • PlayGineering Systems Ltd
    • Advanced Sports Analytics
    • Sports Performance Tracking

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 66920

The Global Player Tracking Market is expected to register a CAGR of 24.9% during the forecast period.

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Key Highlights

  • In June 2021, Zebra Technologies entered its eighth season of partnership with the NFL. The data that ultimately makes the league's Next Gen Stats comes from the tags in the football, individual player shoulder pads, first-down markers, and the towers.
  • Further, the International Cricket Council (ICC) introduced bat-tracking technology during T20 World Cup 2021. It may enable the fans to witness tracking off the bat, which is likely to be provided by Hawk-Eye in select matches, in addition to their ball tracking and edge detection services.
  • However, new techniques for player tracking are also expected, which could affect the market dynamics. For instance, in October 2021, NHL deployed analytics-powered graphics for puck/player tracking in the live broadcast.
  • Both ESPN and Turner Sports have expressed a desire to improve the use of the maturing NHL EDGE puck- and player-tracking system that is equipped with Instant graphics showing shot speeds, shift times, and IDs of players on the ice to use tracking data to easily automate the integration of crucial storytelling elements into the display.
  • Zebra Technologies uses RFID Technology, whereas its competitors use GPS positioning. One of the challenges associated with GPS is its limited functionality when used indoors. Thus, Zebra Technologies is gradually becoming a pioneer in offering RFID technology for indoor games.
  • The pandemic has positively impacted the market due to increased concerns over contact tracing and containment measures over lockdown and changing government regulations across the globe. Moreover, the pandemic triggered the increasing demand for player tracking technologies such as body temperature and heart-rate monitoring to keep their health in check.

Player Tracking Market Trends

Wearable Devices Offers Potential Growth

  • Owing to the increasing demand for monitoring and tracking data of players, the number of wearable devices in the sports market is increasing. Consequently, a significant quantity of data related to the players and team is generated, primarily used to gain insights into player performance and fitness variables, such as heartbeats, speed, and acceleration. By incorporating these wearable technologies, player performance during matches, events, practice, and training sessions can be improved, and the team's strategies and performance statistics can be gathered.
  • Therefore, the data collected through wearables devices, such as shoes and wristbands, help coaches plan and observe training, thereby locating potential development areas. For instance, in September 2019, OrsaSport partnered with the Xampion, which was likely to help coaches at OrsaSport improve players' kick techniques in football.
  • Moreover, wearables help in injury prevention. For instance, in January 2019, Impression Healthcare Ltd partnered with Force Impact Technologies Inc. to distribute Force's clinically-validated smart mouthguard, FiTGuard, which helps detect athlete head impact in sports.
  • Additionally, the increasing number of sports leagues, such as the Indian Premier League or Hockey League, is attracting global players and fans to the region. Furthermore, Japan was hosting Olympics in 2020. Thus, to gain a competitive advantage, wearable player tracking technology among the team may provide a huge opportunity for the market during the forecast period.
  • Therefore, the factors mentioned above have a positive impact on the market, helping in market growth worldwide.

North America is Expected to Occupy Significant Market Share

  • North America is home to numerous sports, such as soccer, rugby, hockey, basketball, baseball, and various sports leagues. American football is one of the most popular sports in the United States. This sport attracts millions of people from across American society, whether it's high school football, college sports, or professional football. Additionally, basketball is one of the most popular sports in the United States, after football and baseball.
  • The United States is expected to lead market growth in the region, owing to the growing adoption of player-tracking solutions and services by the country's sports industry.
  • Prominent vendors, such as Zebra Technologies Corporation, ChyronHego Corporation, and STATS Perform, are headquartered in the country, contributing to the market's growth. The associations, such as National Football League (NFL), National Basketball League (NBL), and National Hockey League (NHL), are spending heavily on a robust player tracking systems to analyze and track player performance and health. These associations partner with vendors in the market studied for player monitoring solutions and services, thereby driving market growth. Additionally, it helps associations and team management track fraudulent activities during the game.
  • AutoSTATS provides comprehensive player-tracking data directly from video through patented AI and computer vision technology. This new technology gives Magic exclusive access to the college tracking data currently unavailable at this scale, owing to the limited use of in-venue tracking systems. Orlando Magic is one of the first NBA teams to leverage AutoSTATS and AI-powered player-tracking technology for scalable applications.

Player Tracking Industry Overview

The Global Player Tracking Market is competitive, and competition among the players is increasing as many sports organizations realize the importance of the player tracking market. Some of the significant players in the market are Zebra Technologies, Catapult Sports, Stats Perform, and ChyronHego. Product launches, high expenses on R&D, partnerships, and acquisitions are the prime growth strategies adopted by these companies to sustain the intense competition.

  • October 2021 - Stats Perform partnered with K-Sport and announced a long-term partnership with K-Sport. The company's partnership provides wearable player solutions to more than 200 professional football and rugby teams. The K-AI wearable tech and dynamic software combination allow fitness coaches to monitor player load during training sessions and matches, facilitating interventions when required.
  • May 2021 - Fifa collaborated with Kinexon and announced the first-of-the-kind collaboration in Live Player Tracking. Fifa utilized Kinexon's tracking innovation expertise to advance how clubs and players can receive insights on health and development and how the sport is presented to fans worldwide. The company(Kinexon) has worked with more than 400 clubs, events, and leagues globally to improve player and team performance and reduce injuries.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Player Tracking Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Technological Advancements in Wearable Sports Devices
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Limited Budget for Sports in Developing Countries

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Solution
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By End-User
    • 6.2.1 Individual Sports
    • 6.2.2 Team Sports
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Russia
      • 6.3.2.5 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 India
      • 6.3.3.3 Japan
      • 6.3.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Johan Sports
    • 7.1.2 Catapult Group International Ltd
    • 7.1.3 Xampion
    • 7.1.4 Polar Electro
    • 7.1.5 Stats Perform
    • 7.1.6 Zebra Technologies
    • 7.1.7 ChyronHego Corporation
    • 7.1.8 KINEXON GmbH
    • 7.1.9 PlayGineering Systems Ltd
    • 7.1.10 Advanced Sports Analytics
    • 7.1.11 Sports Performance Tracking

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET