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市場調査レポート
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米国のプラスチック包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

US Plastic Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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米国のプラスチック包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のプラスチック包装市場は予測期間中にCAGR 3.2%を記録する見込み

US Plastic Packaging-Market-IMG1

主なハイライト

  • 国際ボトルウォーター協会(IBWA)によると、ボトル入り飲料水は米国で最も消費されている飲料である(数量ベース)。国際ボトルウォーター協会(IBWA)の報告書によると、米国のボトル入り飲料水の平均売上高は185億米ドルで、8.8%増です。一人当たりのボトル入り飲料水の使用量は42ガロンを超え、6.2%増加しています。この増加傾向は今後も続くと予想され、ボトル入り飲料水の包装におけるPETのニーズは高まることが予想されます。
  • 持続可能性が重視されるようになったため、この地域の企業は使い捨てプラスチック包装のリサイクル率の向上に力を入れています。例えば、リパーパスコンポスタブルコールドカップは、米国産のトウモロコシから抽出したポリ乳酸樹脂で成形され、外側に植物性インクを塗った透明プラスチックカップです。カップは12オンスと16オンスのサイズがあり、BPAフリーで、Biodegradable Products Institute(BPI)の認証を受けています。このカップは、BPI認定の商業リサイクルセンターで堆肥化することができます。このような取り組みは、プラスチック包装市場を牽引していくと思われます。
  • 米国の消費者は、休暇中の買い物に最も熱心です。アドビ・アナリティクスによると、2020年の連休中の米国のオンライン購入額は2019年から32.2%増加し、合計で1,882億米ドルの記録を達成しました。
  • 射出成形技術は、注射器、薬剤吸入ユニット、ボトルキャップ/容器などのプラスチック成形品を大量生産するために、製薬業界で主に使用されています。多くの企業が、業界にキャップやクロージャーを供給するために、射出成形のポートフォリオの開発/拡大に投資しています。例えば、Silgan Closures社は2020年、射出成形プラスチックキャップメーカーのCobra Plastics社を買収し、様々な業界に多種多様なキャップやクロージャーを供給しています。
  • 消費者、特にミレニアル世代とジェネレーションZに分類される人々は、製品の選択が環境に与える影響にますます敏感になっており、紙コップの使用につながっています。カフェの人気は、家庭外(OOH)でのお茶やコーヒー飲料の消費を世界的に急増させました。2020年のNC州立大学の調査によると、OOH用の紙ベースのコーヒーカップの消費量は米国が1億3,600万杯/日で世界トップ、次いで中国が2,740万杯、ロシアが1,640万杯、ドイツが720万杯、英国が700万杯、オーストラリアが270万杯でした。

米国のプラスチック包装市場動向

医薬品業界が市場の需要を牽引

  • 医薬品市場もまた、消費と市場開発の両面で米国が支配的です。STATによると、米国の処方薬支出は2019年の推定5,000億米ドルから2023年には6,000億米ドルに達すると予測されており、これが同国の医薬品ガラス包装市場の成長を牽引するとみられています。
  • 顧客の中には子供や老人がキャップやクロージャーを開ける際に問題に直面する人もいるため、スマートで偽造防止のパッケージングソリューションが最も急速に開発されている要件となり、この技術は医薬品分野のクロージャーの幅広い範囲をさらに拡大するのに最適なものとなっています。
  • さらに、環境問題とブランドアピールの強化に関して、様々なメーカーが外箱製品を再生プラスチックから作られたプラスチックに置き換えています。また、環境問題やブランドアピールの強化に関して、様々なメーカーが外箱製品を再生プラスチック製に置き換えています。米国化学工業協会(American Chemistry Council)によると、米国では2017年から2020年の間に52の新しいプラスチックリサイクルプロジェクトが発表されており、プロジェクトの合計額は48億米ドルです。米国の高度なリサイクル技術への投資拡大により、以前よりも多くの種類のプラスチックを再利用できる可能性が高まっています。
  • 同地域では副鼻腔炎を患う患者が増加しているため、鼻腔用スプレーボトルの需要が増加すると予想されます。医療機器ビジネスサービス社によると、副鼻腔炎は米国で毎年3,500万人が罹患しており、最も一般的な健康問題の一つとなっています。副鼻腔炎は心臓病や喘息よりも多く、慢性腰痛やうっ血性心不全よりも生活の質に大きな影響を与えます。
  • スポイトボトルの使用は、眼症候群の人に多く見られます。眼症候群人口の増加が、米国におけるスポイトボトルの需要を押し上げています。個人のライフスタイルの変化、特にコンピューターやテレビなどの電子機器の長時間使用により、ドライアイ症候群の有病率が急上昇しています。

ポリエチレンテレフタレート(PET)が主要市場シェアを占める

  • 法律を遵守し、リサイクルの面でクローズドループサイクルを実現するため、市場のサプライヤーはPET包装のリサイクル性の向上に取り組んでいます。PET包装は、これらの材料のリサイクルを重視する傾向が強まっているため、将来的に増加すると予測されています。
  • 例えば、2021年2月、コーク、ダイエットコーク、コークゼロシュガー、コカコーラフレーバーを含むコカコーラの商標ブランドは、カリフォルニア州、フロリダ州、北東部のいくつかの州で、100%リサイクルPET(rPET)プラスチックのみで作られた13.2オンスボトルを導入し、他の発泡飲料ブランドも今夏に続いて導入しました。
  • PETを採用することで、ガラスに比べて最大90%の軽量化が可能になり、より経済的な輸送プロセスが可能になります。現在、PET製のペットボトルは、ミネラルウォーターやその他の飲料に再利用可能なパッケージを提供するため、重くて壊れやすいガラス瓶に代わって広く普及しています。
  • PETは外部環境と強いバリアを作り、酸素をほとんど通しません。また、水や食品と反応しないため、消耗品の包装に適しています。PETはガラスよりも低コストで様々な形状に成形することができるため、ブランドは製品を識別・宣伝するための特徴的な包装デザインを持つことができ、店頭で目立つことができます。
  • PETは、水蒸気、ガス、希酸、油、アルコールに対する優れたバリア性があるため、食品包装によく使われています。PETはまた、飛散しにくく、適度に柔軟で、リサイクル可能です。アースデイ主催者によると、米国では毎分100万本のペットボトルが購入されています。平均的なアメリカ人は、年間167本のペットボトルを使用しています。この地域では、包装された飲料水の需要が高まっているため、プラスチック製キャップと筐体、特にPETの需要が高いです。

米国のプラスチック包装業界の概要

米国のプラスチック包装市場は、Sigma Plastics Group IncやAmcor PLCなどのプレーヤーが存在し、適度に断片化されています。これらの企業は、市場シェアを獲得するためにリサイクルのイノベーションを推進しています。

  • 2021年2月ベリーグローバルグループは、eコマース事業者向けに特化したポリエチレンテレフタレート(PET)製スピリッツボトルを発売しました。この50mlペットボトルは、ジンを中心としたスピリッツのオンライン販売の需要増に対応することを目的としています。
  • 2021年2月コンスタンチア・フレキシブル社は、新製品Perpetuaを発表しました。Perpetuaは、リサイクル可能でバリア性が高く、高分子モノマテリアルの医薬品向けパッケージング・ソリューションです。同社によると、このソリューションは医薬品包装の幅広い用途に使用可能で、現在世界中で入手可能です。Perpetuaは酸素、水蒸気、光から製品を保護します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • エンドユーザー業界全体における軟質プラスチック包装ソリューションの需要増加
    • 飲食品や医薬品などのエンドユーザー産業の成長
    • 持続可能で革新的な食品包装製品に対する需要の増加
  • 市場抑制要因
    • 原材料価格の乱高下

第5章 米国におけるCOVID-19のプラスチック包装産業への影響

第6章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業別
    • 食品
    • 飲料
    • 医薬品
    • 化粧品・パーソナルケア
    • その他のエンドユーザー産業
  • 材料タイプ
    • PE(ポリエチレン)
    • PP(ポリプロピレン)
    • PVC(ポリ塩化ビニル)
    • PET(ポリエチレンテレフタレート)
    • その他の材料タイプ
  • タイプ別
    • 硬質プラスチック包装
    • 軟質プラスチック包装

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Sigma Plastics Group Inc
    • Amcor PLC
    • Berry Global Inc
    • Sealed Air Corporation
    • Sonoco Products Company
    • Proampac LLC
    • Constantia Flexibles
    • Alpha Packaging Inc.
    • Centor Inc.(Gerresheimer)
    • Cascades Flexible Packaging
    • Albea SA
    • Silgan Closures
    • Bericap Holdings

第8章 今後の市場展望

目次
Product Code: 54477

The US Plastic Packaging Market is expected to register a CAGR of 3.2% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Bottled water is the most consumed beverage in the United States, according to the International Bottled Water Association (by volume). According to the International Bottled Water Association (IBWA) report, in the United States, the average sales of bottled water amount to USD 18.5 billion, with a rise of 8.8%. The per capita use exceeds 42 gallons of bottled water, with a rise of 6.2%. With this upward trend set to continue, the need for PET in bottled water packaging is expected to rise.
  • Owing to the increased emphasis on sustainability, companies in the region are focusing on improving their single-use plastic packaging recycling rates. For instance, Repurpose Compostable Cold Cups are molded from polylactic acid resin extracted from corn grown in the United States to form clear plastic cups vegetable-based ink on the outside. The cups are offered in 12- and 16-ounce sizes, are BPA-free, and certified by the Biodegradable Products Institute (BPI). The cups can be composted at any BPI-certified commercial recycling center. Such initiatives are going to drive the plastic packaging market.
  • The United States consumers are most enthusiastic when it comes to shopping during holidays. As per Adobe Analytics, the US online purchases over the 2020 holidays grew 32.2% from 2019, totaling a record of USD 188.2 billion as shoppers stayed home and shopped on the web during the pandemic, which has gradually led to the increase in the plastic packaging.
  • The injection Molding technique is mostly used in the pharmaceutical industry to mass-produce plastic articles, such as syringes, drug inhalation units, bottle caps/closures, etc. Many companies have been investing in developing/expanding their portfolio in injection molding to supply caps and closures to the industry. For instance, Silgan Closures, in 2020, acquired Cobra Plastics, a manufacturer of injection-molded plastic closures to supply a wide variety of caps and closures in various industries.
  • Consumers, especially those classified as millennials and Generation Z, have grown increasingly sensitive to the environmental impact of their product choices, leading to the use of paper cups. The popularity of cafes has created a global burst in the consumption of out-of-home (OOH) tea and coffee beverages. According to a study by NC State University in 2020, the United States led globally in the consumption of OOH paper-based coffee cups at 136 million cups per day, followed by China at 27.4 million, Russia at 16.4 million, Germany at 7.2 million, Britain at 7.0 million, and Australia at 2.7 million.

US Plastic Packaging Market Trends

Pharmaceutical Industry to Drive the Demand for the Market

  • The pharmaceutical market is also dominated by the United States, both in terms of consumption and development. According to STAT, prescription drug spending in the United States is predicted to reach USD 600 billion by 2023, up from an estimated USD 500 billion in 2019, which is expected to drive the growth of the country's pharmaceutical glass packaging market.
  • As some of the customers face issues with opening caps and closures by a child or an old-aged person, smart and anti-counterfeiting packaging solutions became the fastest developing requirements, making the technology a perfect fit to further extend the extensive range of closures in the pharma sector.
  • Moreover, concerning the environmental issue and enhancing brand appeal, various manufacturers replace outer box products with plastic made from recycled plastic. They are concentrating more on design and high appeal towards their brands. According to American Chemistry Council, 52 new plastics recycling projects have been announced in the United States have been announced between 2017-2020, with the combined value of projects being USD 4.8 Billion. The growing investments in the US advanced recycling technologies are making it probable to reuse more types of plastic than was previously possible.
  • The demand for nasal spray bottles is anticipated to increase, owing to the increasing number of patients suffering from sinusitis in the region. According to Medical Devices Business Services Inc., sinusitis affects 35 million people each year in the United States, making it one of the most common health problems in the country. It is more prevalent than heart disease and asthma and has a more significant impact on the quality of life than chronic back pain or congestive heart failure.
  • The usage of dropper bottles is predominantly seen with people having eye syndrome. An increasing population with eye syndrome has boosted the demand for dropper bottles in the US. The changing lifestyles of individuals, particularly the extended usage of electronic gadgets, such as computers and TV, have led to an upsurge in the prevalence of dry eye syndrome.

Polyethylene terephthalate (PET) to hold major market share

  • To comply with laws and achieve a closed-loop cycle in terms of recycling, market suppliers are working on boosting the recyclability of PET packaging. PET packaging is predicted to rise in the future due to a growing emphasis on recycling these materials.
  • For instance, in February 2021, Coca-Cola's trademark brands, including Coke, Diet Coke, Coke Zero Sugar, and Coca-Cola Flavors, introduced a 13.2-oz. bottle made entirely of 100 % recycled PET (rPET) plastic in California, Florida, and a few Northeast states with other sparkling beverage brands following this summer.
  • Adoption of PET can lead to up to 90% weight reduction compared to glass, allowing a more economical transportation process. Currently, plastic bottles made from PET are widely replacing heavy and fragile glass bottles, as they offer reusable packaging for mineral water and other beverages.
  • PET creates a strong barrier with the external environment enabling little to no oxygen passthrough. Also, it does not react with water or food, making it suitable for consumable packaging goods. PET can be molded into a variety of shapes at a lower cost than glass, which allows brands to have a distinctive packing design to identify and promote their products and help stand out of the store shelf.
  • PET is commonly used in food packaging because of its excellent barrier qualities against water vapor, gases, dilute acids, oils, and alcohols. PET is also shatter-resistant, moderately flexible, and recyclable. According to the organizers of Earth Day, 1 million plastic bottles are purchased every minute in the United States. The average American uses 167 plastic bottles of water per year; as a result of the growing demand for packaged drinking water in the region, plastic caps and enclosures, particularly PET, are in high demand.

US Plastic Packaging Industry Overview

US Plastic Packaging market is moderately fragmented with the presence of players, including Sigma Plastics Group Inc, Amcor PLC, who play a vital role in upscaling the rise in demand, leveraging the declining demand for plastic packaging and customer' preference towards paper-based packaging. These companies are promoting innovation in recycling to capture the market share.

  • February 2021: Berry Global Group, Inc. launched a polyethylene terephthalate (PET) spirit bottle specifically designed for e-commerce businesses. The 50ml PET bottle aimed to address the increasing demand of online spirit sales, especially gin.
  • February 2021: Constantia Flexibles' announced its new product, Perpetua, which is a recyclable, high-barrier, polymeric mono-material packaging solution for pharma products. According to the company, the solution has a wide range of pharma packaging applications and is now available worldwide. Perpetua offers product protection from oxygen, water vapor, and light.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Increased Demand for Flexible Plastic Packaging Solutions Across End-user Industries
    • 4.4.2 Growth in End-user Industries, such as Food and Beverage and Pharmaceuticals
    • 4.4.3 Increasing Demand for Sustainable and Innovative Food Packaging Products
  • 4.5 Market Restraints
    • 4.5.1 Increasing Price Volatility of Raw Materials

5 IMPACT OF COVID-19 ON PLASTIC PACKAGING INDUSTRY IN THE UNITED STATES

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 End-user Industry
    • 6.1.1 Food
    • 6.1.2 Beverage
    • 6.1.3 Pharmaceutical
    • 6.1.4 Cosmetics and Personal Care
    • 6.1.5 Other End-user Industries
  • 6.2 Material Type
    • 6.2.1 PE (Polyethylene)
    • 6.2.2 PP (Polypropylene)
    • 6.2.3 PVC (Poly Vinyl Chloride)
    • 6.2.4 PET (Polyethylene Terephthalate)
    • 6.2.5 Other Material Types
  • 6.3 Type
    • 6.3.1 Rigid Plastic Packaging
    • 6.3.2 Flexible Plastic Packaging

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Sigma Plastics Group Inc
    • 7.1.2 Amcor PLC
    • 7.1.3 Berry Global Inc
    • 7.1.4 Sealed Air Corporation
    • 7.1.5 Sonoco Products Company
    • 7.1.6 Proampac LLC
    • 7.1.7 Constantia Flexibles
    • 7.1.8 Alpha Packaging Inc.
    • 7.1.9 Centor Inc. (Gerresheimer)
    • 7.1.10 Cascades Flexible Packaging
    • 7.1.11 Albea SA
    • 7.1.12 Silgan Closures
    • 7.1.13 Bericap Holdings

8 FUTURE MARKET OUTLOOK