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市場調査レポート
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1628758

中東・西アフリカの医薬品プラスチック包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Middle East and West Africa Pharmaceutical Plastic Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 100 Pages
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2~3営業日
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中東・西アフリカの医薬品プラスチック包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中東・西アフリカの医薬品プラスチック包装市場は予測期間中にCAGR 6.54%を記録する見込み

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主なハイライト

  • 慢性疾患の増加、生物製剤市場の成長、技術の先進化により、医薬品プラスチック包装市場は今後も拡大が見込まれます。
  • 同地域では小売薬局の普及が進み、製薬メーカーが製品の差別化とブランド向上を重視する傾向が強まると予想されます。さらに、食事パターンや生活習慣、睡眠サイクルの変化によって慢性疾患の有病率が上昇しているため、医薬品に対する需要が高まっています。
  • 医薬品包装に最も使用されている素材はプラスチックです。プラスチックは、湿気に対するバリア性、高い寸法安定性、高い衝撃強度、ひずみに対する耐性、低吸水性、透明性、熱や炎に対する耐性があるため、医薬品の包装において重要性を増しています。さらに、医療制度と保険適用範囲の改善に政府が注力していることが医薬品需要を押し上げ、市場拡大に拍車をかけています。
  • アフリカでは食品の生産と加工を改善する優れた展望があるが、この地域にはサプライチェーンがない、あるいは不十分であるため、プラスチック製医薬品包装のニーズの拡大は引き続き鈍化しています。
  • COVID-19の間、ボトルや容器を含む市場は高騰を続けています。また、生物製剤やワクチンのニーズから、包装企業は無菌フォーマットへの投資や生産能力の増強を行っています。

中東・西アフリカの医薬品プラスチック包装市場の動向

市場成長を牽引するボトル

  • 軽量で取り扱いが容易なプラスチックボトルは、ガラスボトルよりも持ち運びが容易で割れにくいため、大幅な伸びが予測されます。さらに、プラスチックは美観に優れ、空気や湿気に対する優れたバリア性を備えています。プラスチックボトルのこうした特質が、地域間の市場拡大を刺激すると予想されます。
  • 硬質プラスチック包装はより簡単に滅菌でき、製薬業界向けの無菌ボトルをサポートします。PAA(過酢酸)は化学的かつ伝統的にPETボトル殺菌に使用されてきました。細菌(バクテリア、芽胞、カビ、酵母)全般を最も広範囲に除染できる最も効率的な媒体であり、強酸性製品にも弱酸性製品にも使用できます。
  • さらに、プラスチックは様々な組成物によく合う。プラスチック容器は医薬製剤と接触する可能性があるため、製剤の有効性や安定性に影響を与えたり、毒性の懸念がある成分を含まない材料で作られているのが一般的です。
  • さらに、プラスチック製スポイトボトルは、主に眼症候群の人々に使用されています。個人のライフスタイルの変化、特にコンピューターやテレビなどの電子機器の長時間使用は、ドライアイ症候群の有病率の急増につながっています。ゲレスハイマーのような企業は、固形、液体、眼科用の医薬品プラスチック包装を提供しています。製品の範囲には、液体投与用や眼科用溶液用のペットボトルが含まれます。
  • 例えば2022年5月、Amcor Plcは最新技術PowerPostTMを開発し、最大30%軽量化し、100%リサイクル材料で製造可能なボトルを実現しました。さらに、この製品は真空吸収技術PowerStrapに基づいています。

成長が期待されるサウジアラビア

  • 保健省(MoH)によると、サウジアラビアの医薬品市場は、2017年から2021年までの医薬品支出420億米ドルを反映し、2021年には約93億米ドルに達します。サウジアラビアの市場は、ヘルスケアインフラの改善と非感染性疾患の有病率の上昇により急速に拡大しています。
  • さらに、4つの「経済都市」の成長により、この地域で医薬品加工・包装事業を立ち上げる新たな可能性が開けると予想されています。例えば、アブドラ国王の工業都市は、医薬品産業の増加を示唆しました。周辺にある医薬品製造・包装施設は、ファイザー(サウジアラビア)を含む企業から投資を受けています。
  • ヘルスケア支出の増加と健康意識の向上は、市場の拡大を促進すると思われます。また、医療保険会社の普及率の上昇や、医薬品部門への100%直接投資を認めるなどのヘルスケア改革など、マクロ経済的な要因からも業界の成長が期待されます。
  • サウジアラビアでは現在、糖尿病、心血管疾患、がんなどの非感染性疾患が主な死因となっています。これは、座りっぱなしの生活、太りすぎ、喫煙の多さ、食生活の乱れによってもたらされています。世界保健機関(WHO)は、サウジアラビアの人口の68.2%が太りすぎ、33.7%が肥満であると報告しています。
  • 同国の政府政策は国内生産者に偏っており、無利子融資、光熱費補助、原材料や中間製品の輸入関税無料などの減免措置を与えています。その結果、糖尿病のような病気の治療薬に対する需要の高まりにより、同国では包装の需要が大幅に増加すると予想されます。

中東・西アフリカの医薬品プラスチック包装業界の概要

中東・西アフリカの医薬品プラスチック包装市場は、適度に統合された市場です。市場で大きなシェアを持つAmcor Plc、plastic holdings Inc、Berry Global Inc、Alpack Plastic Packaging、Alpla Groupなどの大手企業は、様々な地域で顧客基盤を拡大しています。また、多くの企業が市場シェアと収益性を高めるため、複数の企業と戦略的・協力的な取り組みを形成しています。

  • 2022年7月-アルプラグループは、zyrardowの拠点で製薬業界向けのプラスチック包装を生産するポーランドのAPON社の買収を発表し、2019年に設立されたALPLApharma事業部を拡大・成長させる。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術洞察
  • COVID-19が地域の医薬品プラスチック包装市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 硬質・軟質医薬品プラスチック製品に対する需要の増加
    • より良く、より高度なヘルスケアインフラの開発
  • 市場抑制要因
    • 医薬用プラスチック製品の販売と入手を制限する規制
    • 供給企業の交渉力による原材料コストの変動

第6章 市場セグメンテーション

  • 原材料別
    • ポリプロピレン(PP)
    • ポリエチレンテレフタレート(PET)
    • 低密度ポリエチレン(LDPE)
    • 高密度ポリエチレン(HDPE)
    • その他の素材
  • 製品別
    • 固形容器
    • スポイトボトル
    • 点鼻薬ボトル
    • 液体ボトル
    • オーラルケア
    • パウチ
    • バイアル・アンプル
    • カートリッジ
    • シリンジ
    • キャップ&クロージャー
    • その他の製品
  • 地域別
    • 中東
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • カタール
      • トルコ
      • エジプト
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Limited
    • Berry Plastics Group, Inc.
    • Aptar Pharma
    • Berk Company, LLC
    • Alpha Packaging
    • Graham Packaging Company
    • COMAR, LLC
    • Alpack Plastic Packaging
    • Drug Plastics Group
    • Plastipak Holdings, Inc.
    • Gulf Pakcaging Industries Limited

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 53271

The Middle East and West Africa Pharmaceutical Plastic Packaging Market is expected to register a CAGR of 6.54% during the forecast period.

Middle East and West Africa Pharmaceutical Plastic Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • The market for pharmaceutical plastic packaging is anticipated to continue to rise due to the rising prevalence of chronic diseases, the growth of the biologics market, and technical advancements.
  • The penetration of retail pharmacies in the region is expected to increase, while pharmaceutical manufacturers' emphasis on product differentiation and brand improvement is expected to increase. Furthermore, there is a greater demand for drugs due to the rising prevalence of chronic diseases brought on by altered dietary patterns, lifestyles, and sleep cycles.
  • Plastics are the most used materials in pharmaceutical packaging. Plastics are gaining increasing importance in the packaging of pharmaceutical goods due to barriers against moisture, high dimensional stability, high impact strength, resistance to strain, low water absorption, transparency, and resistance to heat and flame. Moreover, the government's focus on improving healthcare systems and insurance coverage drives up demand for pharmaceuticals, fueling market expansion.
  • Although there are excellent prospects to improve food production and processing in Africa, the region's lack of or inadequate supply chains continue to slow the expansion of the need for plastic pharmaceutical packaging.
  • During Covid -19, the market, which includes bottles and containers, has continued to soar. In addition, packaging companies are seen investing in the sterile format while increasing their production capacity due to the need for biologics and vaccines.

Middle East & West Africa Pharmaceutical Plastic Packaging Market Trends

Bottles to Drive the Market Growth

  • Due to their small weight and ease of handling, plastic bottles are predicted to experience a significant increase because they are easier to carry and less likely to break than glass bottles. Additionally, plastics are more aesthetically pleasing and provide a superior barrier to air and moisture. These qualities of plastic bottles are anticipated to stimulate market expansion across regions.
  • Rigid plastic packaging is more easily sterilized and supports aseptic bottles for the pharmaceutical industry. PAA (peracetic acid) has been chemically and traditionally used for PET bottle sterilization. It is the most efficient medium with the most extensive decontamination spectrum of overall germs (bacteria, spores, molds, and yeasts) and can be used for high and low acid products.
  • Additionally, plastics work well with a variety of compositions. Since plastic containers may come into touch with pharmaceutical formulations, they are typically made of materials that don't include any components that could affect the formulation's effectiveness or stability or provide a toxicity concern.
  • Furthermore, plastic dropper bottles are predominantly used in people with eye syndrome. The changing lifestyles of individuals, particularly the extended use of electronic gadgets, such as computers and TV, have led to an upsurge in the prevalence of dry eye syndrome. Companies like Gerresheimeroffer pharmaceutical plastic packaging for solid, liquid, and ophthalmic applications. The range of products includes PET bottles for liquid dosage and ophthalmic solutions.
  • For instance May 2022, Amcor Plc developed the latest technology, PowerPostTMthat delivers a bottle that is up to 30% lighter and can be made from 100% recycled material. Furthermore, the product is built on vacuum-absorbing technology PowerStrap.

Saudi Arabia is expected to witness the growth

  • The Saudi Arabian pharmaceutical market reached a value of roughly USD 9.3 billion in 2021, reflecting 42 billion USD in pharmaceutical spending from 2017 to 2021, according to the Ministry of Health (MoH). Saudi Arabia's market is expanding rapidly due to improving healthcare infrastructure and the rising prevalence of non-communicable illnesses.
  • Additionally, it is anticipated that the growth of four "economic cities" will open up new possibilities for establishing pharmaceutical processing and packaging businesses in this area. For instance, the industrial city of King Abdullah suggested that the pharmaceutical industry increase. A pharmaceutical production and packaging facility in the vicinity has received investments from businesses, including Pfizer (Saudi).
  • Rising healthcare spending and improved health awareness are likely to propel market expansion. The industry would also be expected to grow due to macroeconomic factors, including increasing health insurance company penetration and healthcare reforms like allowing 100% FDI in the pharmaceutical sector.
  • In Saudi Arabia, non-communicable diseases like diabetes, cardiovascular disease, and cancer are now the leading causes of death. This is brought on by living a sedentary lifestyle, being overweight, smoking a lot, and eating poorly. The World Health Organization (WHO) has reported that 68.2% of Saudi Arabia's population is overweight and 33.7% of its population is obese.
  • The government policies in the nation are biased in favor of domestic producers, giving them exemptions, including interest-free financing, subsidized utility charges, and no import duties on raw materials and intermediate products. As a result, the country would be expected to experience a significant increase in the demand for packaging due to the rising demand for cures for diseases like diabetes.

Middle East & West Africa Pharmaceutical Plastic Packaging Industry Overview

The Middle East and West Africa Pharmaceutical Plastic Packaging Market is the moderately consolidated market. The major players, such as Amcor Plc, plastic holdings Inc, Berry Global Inc, and Alpack Plastic Packaging, Alpla Group, with a significant share in the market, are expanding their customer base across various regions. In addition, many companies are forming strategic and collaborative initiatives with multiple companies to increase their market share and profitability.

  • July 2022 - The ALPLA Group has announced its acquisition of the Polish company APON, which produces plastic packaging for the pharma industry at its site in zyrardow, which will expand and grow the ALPLApharma business division established in 2019.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Technology Insights
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Pharmaceutical Plastic Packaging Market in region

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand For Rigid & Flexible Pharmaceutical Plastic Products
    • 5.1.2 Development of Better and More Advanced Healthcare Infrastructure
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Regulations Restricting the Sale and Availability of Pharmaceutical Plastic Products
    • 5.2.2 Fluctuations in Raw Material Cost Due to Suppliers Bargaining Power

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Raw Material
    • 6.1.1 Polypropylene (PP)
    • 6.1.2 Polyethylene Terephthalate (PET)
    • 6.1.3 Low Density Polyethylene (LDPE)
    • 6.1.4 High Density Polyethylene (HDPE)
    • 6.1.5 Other Types of Materials
  • 6.2 By Product
    • 6.2.1 Solid Containers
    • 6.2.2 Dropper Bottles
    • 6.2.3 Nasal Spray Bottles
    • 6.2.4 Liquid Bottles
    • 6.2.5 Oral Care
    • 6.2.6 Pouches
    • 6.2.7 Vials & Ampoules
    • 6.2.8 Cartridges
    • 6.2.9 Syringes
    • 6.2.10 Caps & Closures
    • 6.2.11 Other Product Types
  • 6.3 Region
    • 6.3.1 Middle East
      • 6.3.1.1 UAE
      • 6.3.1.2 Saudi Arabia
      • 6.3.1.3 Qatar
      • 6.3.1.4 Turkey
      • 6.3.1.5 Egypt
      • 6.3.1.6 South Africa
      • 6.3.1.7 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor Limited
    • 7.1.2 Berry Plastics Group, Inc.
    • 7.1.3 Aptar Pharma
    • 7.1.4 Berk Company, LLC
    • 7.1.5 Alpha Packaging
    • 7.1.6 Graham Packaging Company
    • 7.1.7 COMAR, LLC
    • 7.1.8 Alpack Plastic Packaging
    • 7.1.9 Drug Plastics Group
    • 7.1.10 Plastipak Holdings, Inc.
    • 7.1.11 Gulf Pakcaging Industries Limited

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET