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市場調査レポート
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1628747

天然脂肪酸:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Natural Fatty Acids - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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天然脂肪酸:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

天然脂肪酸市場は予測期間中に5%を超えるCAGRで推移すると予想されています。

Natural Fatty Acids-Market-IMG1

COVID-19は生産停止により天然脂肪酸市場全体に影響を与えました。しかし、化粧品やパーソナルケア製品の急増が、パンデミック後の脂肪酸需要を押し上げています。

主要ハイライト

  • 市場の成長を促す主要要因としては、プロピレングリコールやエピクロルヒドリンを製造するためのグリセリン需要の増加、環境に優しい製品の使用を促進する政府規制、油田や掘削用途でのC18の幅広い使用、化粧品やパーソナルケア市場での需要の増加が挙げられます。
  • その反面、原料材料の供給と価格の変動が、この市場の成長における大きな障害となっています。
  • 予測期間中、バイオベースの原料の需要により、調査した市場には機会があると考えられます。
  • アジア太平洋は、化粧品、パーソナルケア製品、洗剤、石鹸の需要の増加と生産が主要原動力となっており、世界的に市場を独占しています。

天然脂肪酸市場の動向

家庭用、化粧品、パーソナルケアセグメントが市場の需要を支配する

天然脂肪酸の抗菌、抗真菌、抗ウイルス特性により、家庭用、化粧品、パーソナルケア市場で広く使用されています。

  • その上、脂肪酸は不透明化効果と粘着性を与え、製品の厚みを増します。こうした特性の結果、天然脂肪酸は化粧品やパーソナルケア製品に広く使用されています。
  • パーソナルケアと化粧品産業は、2021年に約3,170億米ドルを占め、アジア太平洋と欧州が市場をリードしており、これらの市場におけるこうした製品に対する高い需要が市場を牽引すると予想されます。また、2027年には、パーソナルケア産業は約35兆4,800億米ドルになると予想されています。
  • パーソナルケア・洗剤産業協会(IKW)によると、ドイツにおける洗濯用洗剤とクリーニング製品の売上は、前年の52億4,600万ユーロ(59億8,949万米ドル)に対し、2021年には50億9,200万ユーロ(60億2,460万米ドル)となりました。
  • さらに米国では、石鹸と洗剤への年間平均支出額は、2020年の75.5米ドルから、2021年には消費者1人当たりおよそ80.5米ドルに達しました。このような成長により、石鹸・洗剤事業では天然脂肪酸の使用が増えると考えられます。
  • 所得の増加、都市化の進展、衛生の重要性に対する意識の高まりにより、家庭用品、化粧品、パーソナルケア製品の需要が堅調に伸びています。
  • より多くのパーソナルケア製品や美容製品が作られているため、天然脂肪酸の使用量も今後数年間は伸び続けると考えられます。

市場を独占するアジア太平洋

  • アジア太平洋が世界市場シェアを独占しました。同地域では、化粧品・パーソナルケア、洗剤・石鹸、油田、潤滑油などの産業で天然脂肪酸の用途が拡大していることが、天然脂肪酸の需要を広く牽引しています。
  • 同地域では、西洋文化の影響により、パーソナルケアと化粧品の需要が大きく伸びています。このため、10代の若者による化粧品使用の増加、女性の雇用増加による身だしなみ意識の高まり、衛生意識の高まりが見られ、そのため同地域ではこうした製品の生産も増加しています。
  • そのほか、アジア太平洋は石鹸、ゴム、プラスチックといった製品の最大の生産地でもあります。ゴムとプラスチックの生産は、建設、自動車、電子機器などの産業からの使用量の増加に伴い、この地域で顕著に増加しています。
  • 2021年には、中国のプラスチック製品の総生産量は8,000万トンに達し、前年比5.27%増となります。中国は世界最大のプラスチック生産国で、世界のプラスチック生産量の3分の1近くを占めています。
  • さらに、インドもプラスチック製品の主要な生産国と消費国のひとつです。2021~22年のインドからフランスへのプラスチック輸出総額は約2億2,500万米ドルでした。デジタルインディア」、「メイク・イン・インディア」、「スキル・インディア」といった政府の取り組みも、インドのプラスチック産業を後押しすると考えられます。
  • この地域の建設産業は、インド、中国、インドネシア、シンガポール、ベトナムといった国々での住宅・商業建設の増加により、力強い成長を遂げています。また、インド、マレーシア、タイ、インドネシアなどでは自動車生産台数も大幅に増加しています。
  • これに伴い、人々はより多くのプラスチックやゴムを購入する可能性が高く、今後数年間は天然脂肪酸の市場を牽引する可能性が高いです。

したがって、この地域のこうした動向はすべて、今後数年間の天然脂肪酸市場の成長を促進すると予測されます。

天然脂肪酸産業概要

天然脂肪酸市場は統合されており、主要企業が市場需要のかなりの部分を支配しています。市場の主要企業としては、BASF SE、Eastman Chemical Company、LG Chemicals、AkzoNobel N.V.、Ashlandなどが挙げられます(順不同)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • プロピレングリコールとエピクロルヒドリンを製造するためのグリセリン需要の増加
    • 環境に優しい製品の使用を促進する政府規制
    • 油田と掘削用途でのC18の使用拡大
    • 化粧品とパーソナルケア市場からの需要の増加
  • 抑制要因
    • 原料供給と価格の変動
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度
  • 原料分析
  • 生産プロセス
  • 政府の規制と施策

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース市場規模)

  • 種類
    • ステアリン酸
    • 蒸留脂肪酸
    • C8カプリル脂肪酸
    • トール油脂肪酸
    • オレイン酸
  • 用途
    • 家庭用、化粧品、パーソナルケア
    • 石鹸と洗剤
    • 油田
    • ゴム・プラスチック
    • 潤滑油
    • その他
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Akzo Nobel NV
    • Ashland Inc.
    • BASF SE
    • Baerlocher GmbH
    • Behn-Meyer Holding AG
    • Chemithon Corporation
    • Chemol Company Inc.
    • Croda Industrial Chemicals
    • Eastman Chemical Company
    • Faci SpA
    • Kraton Performance Polymers, Inc.
    • LG Chemicals
    • Pacific Oleochemicals Sdn Bhd
    • SABIC
    • Yueyang Ch-Cheng Oleochemicals Co. Ltd
    • Zibo Fenbao Chemical Co. Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

  • ポリマー製造におけるバイオベース原料の選好
目次
Product Code: 52974

The Natural Fatty Acids Market is expected to register a CAGR of greater than 5% during the forecast period.

Natural Fatty Acids - Market - IMG1

COVID-19 impacted the overall natural fatty acid market due to the halt in production. However, the upsurge in cosmetics and personal care products has propelled the demand for fatty acids post-pandemic.

Key Highlights

  • The major factors driving the growth of the market studied are the increasing demand for glycerin to manufacture propylene glycol and epichlorohydrin, government regulations promoting the use of eco-friendly products, the broader use of C18 in oilfield and drilling applications, and the increasing demand from the cosmetics and personal care market.
  • On the flip side, the fluctuating supply and prices of feedstock materials serve as the major stumbling blocks in the growth of the market studied.
  • During the forecast period, the market that was looked at is likely to have opportunities due to the demand for bio-based raw materials.
  • Asia-Pacific dominated the market across the world, where the demand is primarily driven by the growing demand for and production of cosmetics, personal care products, detergents, and soaps.

Natural Fatty Acids Market Trends

Household, Cosmetics, and Personal Care Segment to Dominate the Market Demand

The antibacterial, antifungal, and antiviral properties of natural fatty acids make them widely popular for use in the household, cosmetics, and personal care markets.

  • Besides, fatty acid provides an opacifying effect and consistency and increases the thickness of the product. As a result of these properties, natural fatty acids are widely used in cosmetics and personal care products.
  • The personal care and cosmetic industry accounted for around USD 317 billion in 2021, with Asia-Pacific and Europe leading the market, which is expected to be driven by high demand for such products in these markets. Also, by 2027, the personal care industry is expected to be worth about USD 354,80 billion.
  • According to the Industry Association for Personal Care and Detergents e. V. (IKW), revenues from laundry detergents and cleaning products in Germany accounted for EUR 5,092 million (USD 6,024.60 million) in 2021, compared to EUR 5,246 million (USD 5,989.49 million) in the previous year.
  • Furthermore, in the United States, the average annual expenditures for soaps and detergents amounted to roughly USD 80.5 per consumer unit in 2021, up from USD 75.5 in 2020. This growth is likely to make the soap and detergent business use more natural fatty acids.
  • Rising incomes, increased urbanization, and increased awareness of the importance of hygiene have resulted in a robust increase in demand for household, cosmetic, and personal care products.
  • Since more personal care and beauty products are being made, the use of natural fatty acids will also continue to grow over the next few years.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • The Asia-Pacific region dominated the global market share. In the region, the demand for natural fatty acids is widely driven by their increasing application in industries such as cosmetics and personal care, detergents and soaps, oilfields, and lubricants.
  • The region has been witnessing strong growth in the demand for personal care and cosmetic products, largely driven by the influence of western culture. This has led to the increased usage of cosmetic products by teenagers, increased awareness of being presentable with growing women's employment, and increased hygiene awareness, owing to which the production of such products has also been increasing in the region.
  • Besides, Asia-Pacific is also the largest producer of products such as soaps, rubber, and plastics. The production of rubber and plastics has been increasing noticeably in the region with growing usage from industries such as construction, automotive, and electronics.
  • In 2021, the total production of plastic products in China will amount to 80 million metric tons, an increase of 5.27 percent from the previous year. China is the world's largest plastics producer, accounting for nearly one-third of global plastics production.
  • Furthermore, India is also one of the major producers and consumers of plastic products. The total plastic exports from India to France during 2021-22 were around USD 225 million. Government initiatives like "Digital India," "Make in India," and "Skill India" will also boost India's plastics industry.
  • The construction industry in the region has been witnessing strong growth owing to the growing residential and commercial construction in countries such as India, China, Indonesia, Singapore, and Vietnam. Besides, automotive production in countries like India, Malaysia, Thailand, and Indonesia has also been increasing substantially.
  • With this, people are likely to buy more plastic and rubber, which is likely to drive the market for natural fatty acids over the next few years.

Hence, all such trends in the region are projected to drive the growth of the natural fatty acid market in the coming years.

Natural Fatty Acids Industry Overview

The natural fatty acids market is consolidated, with key major players controlling a sizable portion of market demand. Some of the major players in the market include BASF SE, Eastman Chemical Company, LG Chemicals, AkzoNobel N.V., and Ashland, among others (not in any particular order).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Demand for Glycerin to Manufacture Propylene Glycol and Epichlorohydrin
    • 4.1.2 Government Regulations Promoting the Use of Eco-friendly Products
    • 4.1.3 Broader Use of C18s in Oilfield and Drilling Applications
    • 4.1.4 Increasing Demand from the Cosmetics and Personal Care Market
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Fluctuating Supply and Prices of Feed Stock Materials
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition
  • 4.5 Feedstock Analysis
  • 4.6 Production Process
  • 4.7 Government Regulations and Policies

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Stearic Acid
    • 5.1.2 Distilled Fatty Acid
    • 5.1.3 C8 Caprylic Fatty Acid
    • 5.1.4 Tall Oil Fatty Acid
    • 5.1.5 Oleic Acid
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Household, Cosmetics, and Personal Care
    • 5.2.2 Soap and Detergent
    • 5.2.3 Oilfield
    • 5.2.4 Rubber and Plastic
    • 5.2.5 Lubricants
    • 5.2.6 Other End-user Industries
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 France
      • 5.3.3.4 Italy
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Akzo Nobel NV
    • 6.4.2 Ashland Inc.
    • 6.4.3 BASF SE
    • 6.4.4 Baerlocher GmbH
    • 6.4.5 Behn-Meyer Holding AG
    • 6.4.6 Chemithon Corporation
    • 6.4.7 Chemol Company Inc.
    • 6.4.8 Croda Industrial Chemicals
    • 6.4.9 Eastman Chemical Company
    • 6.4.10 Faci SpA
    • 6.4.11 Kraton Performance Polymers, Inc.
    • 6.4.12 LG Chemicals
    • 6.4.13 Pacific Oleochemicals Sdn Bhd
    • 6.4.14 SABIC
    • 6.4.15 Yueyang Ch-Cheng Oleochemicals Co. Ltd
    • 6.4.16 Zibo Fenbao Chemical Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Preference for Bio-based Raw Materials in Polymer Manufacturing