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市場調査レポート
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1549746

AIガバナンス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

AI Governance - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 125 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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AIガバナンス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年09月02日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

AIガバナンスの市場規模は、2024年に2億6,418万米ドルと推定され、2029年には9億3,644万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)のCAGRは28.80%で成長すると予測されます。

AI Governance-Market

主なハイライト

  • プライバシー、悪用、偏見に対する消費者の懸念の高まりが、人工知能(AI)ガバナンスの需要を促進しています。倫理的で透明性の高いAIを確実に提供することは、AIガバナンスの主要な目的であり、説明責任、監督責任、責任体制の確立を目指しています。
  • 企業は、自動化によって効率を高め、コストを削減するために、業務にAIを活用するようになってきています。
  • さらに、プライバシー、悪用、偏見に対する消費者の関心の高まりが、倫理的で透明性の高いAIの推進を後押しし、説明責任と監視の必要性を強調しています。
  • 人工知能と機械学習は、世界を再形成する極めて重要な技術として際立っています。世界各国の政府が厳しい予算や限られた公的資金と格闘する今日の厳しい経済状況において、リソースを最適化し、複雑な問題に取り組むAIの能力は最重要です。
  • AI開発者、エンジニア、研究者、データサイエンティストは、このような状況で最も求められている人材です。企業はスキルのギャップを特定し、強化すべき分野に優先順位をつけなければならないです。
  • パンデミックによるデジタル化の加速は、AIサービスの需要を急増させ、AIガバナンス市場に拍車をかけています。セールスフォースによると、パンデミック後にAIと熟練したAI専門家のニーズが高まったといいます。

AIガバナンス市場の動向

小売セクターは大幅な成長が見込まれる

  • 顧客、特にデジタルネイティブがチャネルの嗜好や購買行動を変化させる中、世界の小売セクターは大きな変革期を迎えています。このデジタルシフトに伴い、デジタル変革に不可欠なデータへの注目が高まっています。
  • 効果的なAI管理は、パフォーマンスを向上させ、一般的なハードルに取り組み、従来の小売業のライバルや機敏な消費者直販ブランドの両方に打ち勝とうとする小売業者にとって、今や要となっています。データアクセスを合理化するガバナンスは、迅速な意思決定のために極めて重要です。
  • 小売企業は、人工知能(AI)や機械学習をはじめとする最先端のテクノロジーを取り入れています。しかし、これらのテクノロジーを統合する際には、強固な倫理フレームワークと並行して行う必要があります。行動規範を策定することは、優れたデータ管理の実践を促進するだけでなく、より広範な企業活動の指針となります。
  • 小売企業の中には、AIの旅において、既存システムの迅速な変革と置き換え、データセキュリティ規制の遵守、戦略的優先事項と利用可能なリソースの微妙なバランスの見極めという3つの重要な分野で優れた成果を上げている企業があります。これらの成功は、AIの導入拡大に向けた準備が整っていることを裏付けています。
  • 小売企業はまた、エンド・ツー・エンドのAIソリューションの世界展開に向けて、労働力を増強しています。この戦略的な動きは、業務効率を高めるだけでなく、大きな市場機会ももたらします。例えば、ある大手小売企業は最近、4万人の従業員をAI革命に向けてスキルアップさせるため、大規模な研修プログラムを開始しました。

北米が最大の市場シェアを占める

  • 人工知能技術を最初に導入した国のひとつである北米は、この市場に大きな影響を与えると予想されます。例えば、米国の国家人工知能研究開発計画(National Artificial Intelligence Research and Development Plan)では、国民の関与や組織のより良いマーケティングを損なうことなく研究開発に倫理的配慮を取り入れるため、AIの研究開発を実施するためのフレームワークの開発を推奨しています。
  • 市場競争力を維持するために、北米の組織、特に米国に拠点を置く組織は、AI、ML、ディープラーニング技術のあらゆる利点を活用しています。同国の経済は十分に確立されており、AIやガバナンスのベンダーが新技術への投資を行いやすくなっています。さらに、最も重要なIT企業のいくつかがインテリジェントデバイスを導入し、AIガバナンスの分野で他の企業と協力していることは、イノベーションの拠点と考えられています。
  • 米国におけるAI規制の可能性は、顔認識などの技術への影響だけでなく、大規模な技術に関する懸念から、最近かなり注目されています。米国の人工知能戦略は、学者、政策立案者、産業界にとって重要なテーマとなっています。
  • カナダの多くの組織は、すでに機械学習技術を使用して、主要業務の自動化、重要な洞察の生成、顧客とのやり取りのアップグレード、戦略的意思決定への情報提供を行っています。

AIガバナンス業界の概要

市場競争企業間の敵対関係は、予測期間中も高水準で推移すると予想されます。主な企業は、IBM Corporation、Google LLC(Alphabet Inc.)、SAP SE、Microsoft Corporation、FICO Inc.などです。

  • 2023年10月、IBM CorporationはManta Software Inc.を買収し、Mantaのデータリネージ機能はWatsonx内の透明性を高めるのに役立ちます。これにより企業は、AIモデルやシステムに使用されたデータが正しいかどうか、そのデータの出所、データの変遷、データの流れに矛盾がないかどうかを判断できるようになり、信頼と透明性の原則に基づいて構築された製品を提供できるようになります。
  • 2023年8月、SAP SEとGoogle Cloudは、企業がデータとジェネレーティブAIのパワーを活用することを改善するためのパートナーシップを発表。両社は、SAP Datasphereを使用した統合オープンデータクラウドとVertex AIを組み合わせ、自動車を手始めにジェネレーティブAIを活用した新しい産業ソリューションを立ち上げ、顧客がサステナビリティパフォーマンスを向上させるための新機能を導入します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度 - ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • AIによる意思決定における透明性への需要の高まり
    • AI技術を活用するための政府のイニシアティブの拡大
  • 市場抑制要因
    • 不十分なAI専門知識とスキルが阻害要因になる可能性

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソリューション
    • サービス
  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンドユーザー業界別
    • ヘルスケア
    • 政府・防衛
    • 自動車
    • 小売
    • BFSI
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
    • アジア
      • 中国
      • インド
      • 日本
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Google LLC(Alphabet Inc.)
    • SAP SE
    • Microsoft Corporation
    • FICO Inc.
    • Salesforce.com Inc.
    • Pymetrics Inc.
    • SAS Institute Inc.
    • H2O.ai Inc.
    • Integrate.ai Inc.
    • Facebook Inc.(Meta Platforms Inc.)

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 69583

The AI Governance Market size is estimated at USD 264.18 million in 2024, and is expected to reach USD 936.44 million by 2029, growing at a CAGR of 28.80% during the forecast period (2024-2029).

AI Governance - Market

Key Highlights

  • Increasing consumer concerns over privacy, abuse, and bias are propelling the demand for artificial intelligence (AI) governance. Ensuring the delivery of ethical and transparent AI stands as a primary objective of AI governance, aiming to establish accountability, oversight, and responsibility.
  • Businesses are increasingly leveraging AI in their operations to boost efficiency and cut costs through automation.
  • Furthermore, the heightened consumer focus on privacy, misuse, and bias drives the push for ethical and transparent AI, emphasizing the need for accountability and oversight.
  • Artificial intelligence and machine learning stand out as pivotal technologies reshaping the world. In today's challenging economic landscape, where governments globally grapple with tight budgets and limited public funding, AI's ability to optimize resources and tackle complex issues is paramount.
  • AI developers, engineers, researchers, and data scientists are the most sought-after talents in this landscape. Enterprises must pinpoint skill gaps and prioritize areas for enhancement.
  • The accelerated digitization due to the pandemic has spiked the demand for AI services, fueling the AI governance market. According to Salesforce, the need for AI and skilled AI professionals increased post-pandemic.

AI Governance Market Trends

The Retail Sector is Expected to Witness Significant Growth

  • The global retail sector is undergoing a significant transformation as customers, especially digital natives, alter their channel preferences and purchasing behaviors. With this digital shift, the focus on data, crucial for digital transformation, has intensified.
  • Effective AI management is now a cornerstone for retailers looking to enhance their performance, tackle common hurdles, and outpace both traditional retail rivals and agile direct-to-consumer brands. Governance, streamlining data access, is pivotal for swift decision-making.
  • Retailers are embracing cutting-edge technologies, notably artificial intelligence (AI) and machine learning. However, as they integrate these technologies, they must do so alongside robust ethics frameworks. Crafting a code of conduct not only fosters good data management practices but also guides the broader spectrum of company activities.
  • Some retailers have excelled in three critical areas on their AI journey: swiftly transforming and replacing existing systems, adhering to data security regulations, and finding the delicate balance between strategic priorities and available resources. These successes underscore their readiness for increased AI adoption.
  • Retailers are also gearing up their workforce for the global deployment of end-to-end AI solutions. This strategic move not only enhances their operational efficiency but also opens up significant market opportunities. For instance, a major retailer recently launched an extensive training program to upskill its 40,000 employees for the AI revolution.

North America Holds Largest Market Share

  • North America, one of the first countries to adopt artificial intelligence technologies, is expected to have an enormous impact on this market. For example, in order to help organizations across the country incorporate ethical considerations into research and development without compromising public involvement and better marketing of an organization, the US National Artificial Intelligence Research and Development Plan recommended the development of a framework for the implementation of AI research and development.
  • In order to remain competitive in the market, North American organizations, especially those based in the United States, make use of all the benefits of AI, ML, and Deep Learning technology. The country's economy is well established, making it easier for AI and governance vendors to make investments in new technologies. Moreover, the fact that some of the most important IT firms are introducing intelligent devices and working together with others in the area of AI governance is considered to be a hub for innovation.
  • The potential of AI regulation in the United States has been given considerable attention recently due to concerns regarding large tech, as well as impacts on technologies such as facial recognition. The US strategy for artificial intelligence has been an important topic for academics, policymakers, and industry.
  • Many Canadian organizations are already using machine-learning tech to automate key operations, generate critical insights, upgrade customer interactions, and inform strategic decisions.

AI Governance Industry Overview

The intensity of competitive rivalry in the market is expected to remain high during the forecast period. Major players include IBM Corporation, Google LLC (Alphabet Inc.), SAP SE, Microsoft Corporation, and FICO Inc.

  • October 2023: IBM Corporation acquired Manta Software Inc., with Manta's data lineage capabilities helping increase transparency within Watsonx. This will allow businesses to determine whether the right data was used for their AI models and systems, where it originated, how it has evolved, and any discrepancies in data flows and help deliver products that are built on principles of trust and transparency.
  • August 2023: SAP SE and Google Cloud announced a partnership in order to improve the enterprises harness the power of data and generative AI, where the companies will combine their integrated open data cloud using SAP Datasphere with Vertex AI to launch new generative AI-powered industry solutions starting with automotive and introduce new capabilities to help customers improve sustainability performance.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand for Transparency in AI Decision Making
    • 5.1.2 Expanding Government Initiatives to Leverage the AI Technology
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Inadequate AI Expertise and Skills can Act as a Restraint

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Solution
    • 6.1.2 Service
  • 6.2 By Deployment
    • 6.2.1 On-Premise
    • 6.2.2 Cloud
  • 6.3 By End-user Vertical
    • 6.3.1 Healthcare
    • 6.3.2 Government and Defense
    • 6.3.3 Automotive
    • 6.3.4 Retail
    • 6.3.5 BFSI
    • 6.3.6 Other End-user Verticals
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
    • 6.4.3 Asia
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 India
      • 6.4.3.3 Japan
    • 6.4.4 Australia and New Zealand
    • 6.4.5 Latin America
    • 6.4.6 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Google LLC (Alphabet Inc.)
    • 7.1.3 SAP SE
    • 7.1.4 Microsoft Corporation
    • 7.1.5 FICO Inc.
    • 7.1.6 Salesforce.com Inc.
    • 7.1.7 Pymetrics Inc.
    • 7.1.8 SAS Institute Inc.
    • 7.1.9 H2O.ai Inc.
    • 7.1.10 Integrate.ai Inc.
    • 7.1.11 Facebook Inc. (Meta Platforms Inc.)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET