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市場調査レポート
商品コード
1690109
プロテインサプリメント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Protein Supplements - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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プロテインサプリメント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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プロテインサプリメントの市場規模は2025年に300億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは7.45%で、2030年には430億8,000万米ドルに達すると予測されます。
プロテインサプリメントは、筋肉の成長、代謝、エネルギー・レベル、心臓の健康、体重管理など、身体のさまざまな側面に影響を与えるため、ジム愛好家やフィットネス愛好家の間で人気があります。主張、含有量、供給源、形態、フレーバーなど、プロテインサプリメントの多様性は、広大な世界の消費者グループに対応し、市場を積極的に牽引しています。さらに、植物性タンパク質に対する需要の高まりは、メーカーがオーガニックやクリーンラベルのタンパク質サプリメントを市場チャネルに提供するよう後押しすると予想されます。さらに、身体活動、国際的なスポーツ、フィットネスイベントの台頭は、タンパク質が身体の健康維持に不可欠な成分であることから、タンパク質サプリメントの消費を促進しています。ソーシャルメディアのインフルエンサーや政府の様々な取り組みやキャンペーンは、消費者が複数のフィットネスやスポーツ関連の活動に参加することを奨励するため、健康的なライフスタイルを維持するための支出が増加する一因となっています。これに加えて、タンパク質は果物や野菜に少量含まれているため、菜食主義者の増加により、栄養補助食品にシフトしています。
プロテインは、パフォーマンス向上のために利用するアスリート、筋肉量を維持する高齢者、毎日の栄養所要量を満たすために利用する多忙な個人など、消費者の間で人気のある多量栄養素となっています。このことが、世界的にプロテインサプリメントの売上と消費を押し上げています。これに加え、各社は急増する需要を満たすため、高タンパクで複数のフレーバーを持つ革新的な機能性製品を処方しています。例えば、2022年3月、スポーツ栄養とライフスタイルブランドの栄養補助食品の世界的プロバイダーであるMusclePharm社は、複数の無糖フレーバーで20g以上のタンパク質を含む高ホエイプロテイン飲料ライン(Ready-To-Drink protein drink)を発売しました。さらに、世界のビーガン人口の増加により、メーカーは植物由来のサプリメントへの投資を余儀なくされています。2022年9月、タタ・コンシューマー・プロダクツ(TCP)は、インドにおけるビーガン人口の増加に乗じてGoFit植物性プロテインパウダーを発売しました。
若い消費者の割合が高く、可処分所得水準が上昇していることから、アジア太平洋地域が市場の大きなシェアを占め、急成長を遂げると思われます。
中国は、住民の活発で健康的なライフスタイルの手段として、スポーツやフィットネス活動への参加を促進する政府の取り組みにより、同地域の成長をリードすると予想されます。定期的な運動やスポーツ活動に従事する人々の増加に伴い、筋肉の回復、成長、全体的なパフォーマンスの向上を助けるプロテインサプリメントの需要が高まっています。中国のフィットネス産業データレポート2022によると、2022年には中国全土に39,620のフィットネスクラブと45,529のフィットネススタジオを含む85,149のジムが存在します。
インドのプロテインサプリメント市場では、製品の配合、フレーバー、パッケージングにおいて継続的な技術革新が見られます。メーカー各社は、消費者の嗜好に応えるため、粉末、すぐに飲めるシェイク、プロテインバー、その他の便利な形態の様々なプロテインサプリメントを開発しています。例えば、2023年にNaturell(India)Private Limitedは、Max protein whey proteinとMax protein plant proteinを含む2種類のプロテインパウダーを発売しました。各製品には24gのタンパク質と5.2gの分岐鎖アミノ酸(BCAA)が含まれており、筋肉の回復と成長をサポートします。
世界のプロテインサプリメント市場は断片化されており、いくつかの地域的・世界のプレーヤーが存在しています。大きな市場シェアを持つ企業には、Glanbia PLC、Mondelez International Inc.、明治ホールディングス、Woodbolt Distribution LLC、The Hut Groupなどがあります。各社は市場での地位を維持するため、研究開発(R&D)やマーケティングへの投資を増やし、流通チャネルを拡大しています。また、新世代の顧客の嗜好や嗜好に合わせた製品開発への投資を増やすことで、競争戦略を採用しています。強力な製品ポートフォリオとともに、企業はパートナーシップ、合併、買収などの企業戦略を駆使して市場に浸透しています。
The Protein Supplements Market size is estimated at USD 30.08 billion in 2025, and is expected to reach USD 43.08 billion by 2030, at a CAGR of 7.45% during the forecast period (2025-2030).
Protein supplements are popular among gym fanatics and fitness enthusiasts, as they influence various aspects of the body, such as muscle growth, metabolism, energy levels, heart health, and weight management. The diversity of protein supplements, in terms of claims, content, sources, forms, and flavors, caters to a vast global consumer group and actively drives the market. Additionally, the increasing demand for plant-based protein is expected to push manufacturers to bring organic and clean-label protein supplements across the market channels. Furthermore, the rising prominence of physical activities, international sports, and fitness events promotes the consumption of protein supplements, as protein is a vital ingredient in maintaining physical health. Social media influencers and various government initiatives and campaigns encourage consumers to participate in multiple fitness and sports-related activities, thus contributing to the increasing expenditure on maintaining a healthy lifestyle. Besides this, as protein is present in small amounts in fruits and vegetables, the rising vegan population is shifting toward protein supplements to meet their dietary requirement.
Protein has become a popular macronutrient among consumers, including athletes who use it to enhance performance, aging seniors who maintain muscle mass, and busy individuals who use it to meet their daily nutritional requirements. This factor has been boosting the sales and consumption of protein supplements globally. Besides this, companies are formulating innovative functional products with high protein and multiple flavors to satisfy burgeoning demand. For instance, in March 2022, MusclePharm, a global provider of sports nutrition and lifestyle-branded nutritional supplements, launched a high-whey protein drink line (Ready-To-Drink protein drink) with over 20g of protein in multiple sugar-free flavors. Moreover, the rising vegan population globally has compelled manufacturers to invest in plant-based supplements. In September 2022, Tata Consumer Products (TCP) launched GoFit plant protein powder to capitalize on the increasing vegan population in India.
Asia-Pacific will likely hold a significant share of the market studied and witness rapid growth owing to a higher percentage of young consumers and rising disposable income levels.
China is expected to lead the growth of the region, owing to government initiatives promoting increased participation in sports and fitness activities as a means for residents to lead active and healthier lifestyles. With the increasing number of people engaging in regular exercise and sports activities, there is a higher demand for protein supplements to aid in muscle recovery, growth, and overall performance enhancement. According to the China fitness industry data report 2022, there were 85,149 gyms across China, including 39,620 fitness clubs and 45,529 fitness studios in 2022.
The protein supplement market in India has seen continuous innovation in product formulations, flavors, and packaging. Manufacturers are developing various protein supplements in powders, ready-to-drink shakes, protein bars, and other convenient formats to cater to consumer preferences. For instance, in 2023, Naturell (India) Private Limited launched two protein powders, including Max protein whey protein and Max protein plant protein. Each product contains 24g of protein and 5.2g of Branched-Chain Amino Acids (BCAAs) to support muscle recovery and growth.
The global protein supplements market is fragmented, with the presence of several regional and global players. The players with substantial market shares include Glanbia PLC, Mondelez International Inc., Meiji Holdings Company, Woodbolt Distribution LLC, and The Hut Group. Companies are increasing their investments in research and development (R&D) and marketing and are expanding their distribution channels to maintain their position in the market. They are also adopting competitive strategies by investing more in developing products according to the tastes and preferences of the new-generation customers. Along with a strong product portfolio, companies use corporate strategies like partnerships, mergers, and acquisitions to penetrate the market.