市場調査レポート
商品コード
1536977
スマート冷蔵庫:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)Smart Fridge - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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スマート冷蔵庫:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年08月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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スマート冷蔵庫市場規模は2024年に64億3,000万米ドルと推定され、2029年には98億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは8.87%で成長する見込みです。
技術の進歩は家電製品のいくつかの改良につながり、それがスマート冷蔵庫の発売につながった。スマート冷蔵庫は、音声認識、タッチスクリーン、インターネット、ブルートゥース接続などの高度な機能を統合したもので、消費者に利便性を提供することを目的としています。携帯電話やタブレット端末のようなパーソナルデバイスは、スマート冷蔵庫に簡単に接続できます。ユーザーは、ワイヤレスパーソナルデバイスを通じて、ソフトウエアを介して、冷蔵庫内の食品保存を簡単に処理・調整することができます。したがって、デジタル化の進展がスマート冷蔵庫市場の成長につながった。
COVID-19パンデミックの初期段階では、サプライチェーンの混乱による製造・流通サービスの停止により、市場は損失を被った。その後、戸締まりや在宅勤務文化により、スマート冷蔵庫の需要が増加しました。パンデミックが過ぎ去り、市場は季節的な需要変動に応じて緩やかに成長しています。
住宅建築の増加やグリーンビルの出現により、スマート冷蔵庫の需要が高まった。また、ライフスタイルの変化やタイトなスケジュールにより、スマート冷蔵庫へのニーズが高まっています。
スマート冷蔵庫は、スマートホームのエコシステムと連携できるように設計されています。スマートサーモスタットなどの他の接続機器と相互作用して、エネルギー効率を最適化し、理想的な温度を維持することができます。また、照明システムとの統合により、ユーザーは冷蔵庫の内容に基づいてキッチンの照明を調整することができます。これらの冷蔵庫には、アマゾンアレクサやグーグルアシスタントなどの音声アシスタントを搭載することもできます。これらの機能はユーザーの体験を向上させ、効率的な生活につながります。
北米では核家族が増加しており、より良いガイダンスを提供し、操作時間を短縮するスマート冷蔵庫のような高度な家電製品に対するニーズが高まっています。ほとんどのスマート冷蔵庫は高級品と見なされています。この地域には高所得者層が存在し、家電製品への消費支出が増加していることが、北米市場の成長を後押ししています。
スマート冷蔵庫は、スマートフォンに接続して離れた場所から操作できるため、北米で高い需要があります。北米のメーカーは、電力使用を制限し省エネに役立つセンサーや機能を備えたスマート冷蔵庫を製造しています。
スマート冷蔵庫市場は断片化されています。市場シェアの面では、現在数社の大手企業が市場を独占しています。しかし、需要は消費者の所得によって左右されます。大手企業は、大量仕入れ、製品ラインアップ、効果的な商品化計画とマーケティングで競争しています。小規模企業は市場セグメントに焦点を当て、製品の強みと優れた顧客サービスによって競争します。この市場の主な企業は以下の通り。 Electrolux Group, Haier Group Corporation, Whirlpool Corporation, Samsung Electronics, and Panasonic Corporation.
The Smart Fridge Market size is estimated at USD 6.43 billion in 2024, and is expected to reach USD 9.83 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.87% during the forecast period (2024-2029).
Technological advancements led to several improvements in home appliances, which led to the launch of the smart fridge. Smart fridges are integrated with advanced features like voice recognition, touch screens, internet, and Bluetooth connectivity that aim to provide convenience to consumers. Personal devices like cell phones and tablets can easily connect to smart fridges. Users can easily handle and regulate food storage in the refrigerator through wireless personal devices via software. Therefore, the rise in digitalization led to the growth of the smart fridge market.
During the initial stage of the COVID-19 pandemic, the market experienced losses due to a stoppage in manufacturing and distribution services due to supply chain disruptions. Later, due to lockdowns and the work-from-home culture, the demand for smart fridges increased. With the passing of the pandemic, the market is experiencing gradual growth according to seasonal demand fluctuations.
The rise in residential constructions and the emergence of green buildings led to a high demand for smart fridges. Also, lifestyle changes and tight schedules increased the requirement for a smart fridge.
Smart fridges are designed in such a way that they can collaborate with the smart home ecosystem. They can interact with other connected devices, such as smart thermostats, to optimize energy efficiency and maintain ideal temperatures. Also, integration with lighting systems enables users to adjust kitchen lighting based on fridge contents. These fridges can also have voice-activated assistants such as Amazon Alexa or Google Assistant. These features enhance the experience of users and lead to efficient living.
The rising number of nuclear families in North America is increasing the need for advanced appliances like smart fridges, which offer better guidance and save time in operation. Most smart fridges are considered premium products. The presence of high-income groups in the region and the increasing consumer spending on electronics drives the market's growth in North America.
Smart fridges are in high demand in North America because they can be connected to smartphones and operated from distant locations. Manufacturers in North America have made smart fridges with sensors and features that limit electricity usage and help energy conservation.
The smart fridge market is fragmented. In terms of market share, a few of the major players currently dominate the market. However, demand is driven by consumer income. Large companies compete through volume purchasing, product range, and effective merchandising and marketing. Small companies focus on a market segment and compete through the strength of their products and superior customer service. Some of the major players in this market are Electrolux Group, Haier Group Corporation, Whirlpool Corporation, Samsung Electronics Co. Ltd, and Panasonic Corporation.