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市場調査レポート
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1536977

スマート冷蔵庫:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Smart Fridge - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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スマート冷蔵庫:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年08月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 目次
概要

スマート冷蔵庫市場規模は2024年に64億3,000万米ドルと推定され、2029年には98億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは8.87%で成長する見込みです。

Smart Fridge-Market

技術の進歩は家電製品のいくつかの改良につながり、それがスマート冷蔵庫の発売につながった。スマート冷蔵庫は、音声認識、タッチスクリーン、インターネット、ブルートゥース接続などの高度な機能を統合したもので、消費者に利便性を提供することを目的としています。携帯電話やタブレット端末のようなパーソナルデバイスは、スマート冷蔵庫に簡単に接続できます。ユーザーは、ワイヤレスパーソナルデバイスを通じて、ソフトウエアを介して、冷蔵庫内の食品保存を簡単に処理・調整することができます。したがって、デジタル化の進展がスマート冷蔵庫市場の成長につながった。

COVID-19パンデミックの初期段階では、サプライチェーンの混乱による製造・流通サービスの停止により、市場は損失を被った。その後、戸締まりや在宅勤務文化により、スマート冷蔵庫の需要が増加しました。パンデミックが過ぎ去り、市場は季節的な需要変動に応じて緩やかに成長しています。

住宅建築の増加やグリーンビルの出現により、スマート冷蔵庫の需要が高まった。また、ライフスタイルの変化やタイトなスケジュールにより、スマート冷蔵庫へのニーズが高まっています。

スマート冷蔵庫市場の動向

スマートホームとの統合

スマート冷蔵庫は、スマートホームのエコシステムと連携できるように設計されています。スマートサーモスタットなどの他の接続機器と相互作用して、エネルギー効率を最適化し、理想的な温度を維持することができます。また、照明システムとの統合により、ユーザーは冷蔵庫の内容に基づいてキッチンの照明を調整することができます。これらの冷蔵庫には、アマゾンアレクサやグーグルアシスタントなどの音声アシスタントを搭載することもできます。これらの機能はユーザーの体験を向上させ、効率的な生活につながります。

北米が市場を独占

北米では核家族が増加しており、より良いガイダンスを提供し、操作時間を短縮するスマート冷蔵庫のような高度な家電製品に対するニーズが高まっています。ほとんどのスマート冷蔵庫は高級品と見なされています。この地域には高所得者層が存在し、家電製品への消費支出が増加していることが、北米市場の成長を後押ししています。

スマート冷蔵庫は、スマートフォンに接続して離れた場所から操作できるため、北米で高い需要があります。北米のメーカーは、電力使用を制限し省エネに役立つセンサーや機能を備えたスマート冷蔵庫を製造しています。

スマート冷蔵庫業界の概要

スマート冷蔵庫市場は断片化されています。市場シェアの面では、現在数社の大手企業が市場を独占しています。しかし、需要は消費者の所得によって左右されます。大手企業は、大量仕入れ、製品ラインアップ、効果的な商品化計画とマーケティングで競争しています。小規模企業は市場セグメントに焦点を当て、製品の強みと優れた顧客サービスによって競争します。この市場の主な企業は以下の通り。 Electrolux Group, Haier Group Corporation, Whirlpool Corporation, Samsung Electronics, and Panasonic Corporation.

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • テクノロジーに精通したミレニアル世代の人口増加
    • 購買力の向上と可処分所得の増加
  • 市場抑制要因
    • マルウェア攻撃のリスク
    • メンテナンスコストの増大
    • 市場機会
      • スマート冷蔵庫の技術進歩
  • バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • スマート冷蔵庫市場の最近の動向に関する洞察
  • 業界の技術革新に関する洞察
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • サイド・バイ・サイド冷蔵庫
    • ボトムフリーザー冷蔵庫
    • ダブルドア冷蔵庫
    • シングルドア冷蔵庫
    • フレンチドア冷蔵庫
  • 流通チャネル別
    • オンライン
    • オフライン
  • エンドユーザー別
    • 住宅用
    • 商業用
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Electrolux Group
    • Haier Group Corporation
    • Whirlpool Corporation
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Bosch
    • Midea Group
    • Panasonic Corporation
    • Hitachi
    • Frigidaire
    • Liebherr Group

第7章 市場動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 66666

The Smart Fridge Market size is estimated at USD 6.43 billion in 2024, and is expected to reach USD 9.83 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.87% during the forecast period (2024-2029).

Smart Fridge - Market

Technological advancements led to several improvements in home appliances, which led to the launch of the smart fridge. Smart fridges are integrated with advanced features like voice recognition, touch screens, internet, and Bluetooth connectivity that aim to provide convenience to consumers. Personal devices like cell phones and tablets can easily connect to smart fridges. Users can easily handle and regulate food storage in the refrigerator through wireless personal devices via software. Therefore, the rise in digitalization led to the growth of the smart fridge market.

During the initial stage of the COVID-19 pandemic, the market experienced losses due to a stoppage in manufacturing and distribution services due to supply chain disruptions. Later, due to lockdowns and the work-from-home culture, the demand for smart fridges increased. With the passing of the pandemic, the market is experiencing gradual growth according to seasonal demand fluctuations.

The rise in residential constructions and the emergence of green buildings led to a high demand for smart fridges. Also, lifestyle changes and tight schedules increased the requirement for a smart fridge.

Smart Fridge Market Trends

Integration With Smart Homes

Smart fridges are designed in such a way that they can collaborate with the smart home ecosystem. They can interact with other connected devices, such as smart thermostats, to optimize energy efficiency and maintain ideal temperatures. Also, integration with lighting systems enables users to adjust kitchen lighting based on fridge contents. These fridges can also have voice-activated assistants such as Amazon Alexa or Google Assistant. These features enhance the experience of users and lead to efficient living.

North America Dominates the Market

The rising number of nuclear families in North America is increasing the need for advanced appliances like smart fridges, which offer better guidance and save time in operation. Most smart fridges are considered premium products. The presence of high-income groups in the region and the increasing consumer spending on electronics drives the market's growth in North America.

Smart fridges are in high demand in North America because they can be connected to smartphones and operated from distant locations. Manufacturers in North America have made smart fridges with sensors and features that limit electricity usage and help energy conservation.

Smart Fridge Industry Overview

The smart fridge market is fragmented. In terms of market share, a few of the major players currently dominate the market. However, demand is driven by consumer income. Large companies compete through volume purchasing, product range, and effective merchandising and marketing. Small companies focus on a market segment and compete through the strength of their products and superior customer service. Some of the major players in this market are Electrolux Group, Haier Group Corporation, Whirlpool Corporation, Samsung Electronics Co. Ltd, and Panasonic Corporation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growth in the Tech-Savvy Millennial Population
    • 4.2.2 Increasing Purchasing Power and Rising Disposable Incomes
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Risk of Malware Attacks
    • 4.3.2 Higher Cost of Maintenance
    • 4.3.3 Market Opportunities
      • 4.3.3.1 Technological Advancements in Smart Fridges
  • 4.4 Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights on Recent Developments in the Smart Fridge Market
  • 4.7 Insights on Technological Innovations in the Industry
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Side-by-side Refrigerators
    • 5.1.2 Bottom Freezer Refrigerators
    • 5.1.3 Double Door Refrigerators
    • 5.1.4 Single Door Refrigerators
    • 5.1.5 French Door Refrigerators
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Online Stores
    • 5.2.2 Offline Stores
  • 5.3 By End User
    • 5.3.1 Residential
    • 5.3.2 Commercial
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Italy
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 UAE
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Electrolux Group
    • 6.2.2 Haier Group Corporation
    • 6.2.3 Whirlpool Corporation
    • 6.2.4 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 6.2.5 Bosch
    • 6.2.6 Midea Group
    • 6.2.7 Panasonic Corporation
    • 6.2.8 Hitachi
    • 6.2.9 Frigidaire
    • 6.2.10 Liebherr Group*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US