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市場調査レポート
商品コード
1524211

コンテナ輸送:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Container Shipping - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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コンテナ輸送:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

コンテナ輸送市場規模は2024年に1,160億4,000万米ドルと推定され、2029年には1,340億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは3.11%で成長する見込みです。

Container Shipping-Market

主なハイライト

  • 世界のコンテナ輸送業界は、紅海の不安定な情勢に対処しているかもしれないです。それでも、今年はほとんどの専門家にとって、多くの瞬間が訪れるはずです。サプライチェーンの専門家は、戦略的に貿易ルートを見直し、弾力性とイノベーションを促進するテクノロジーを取り入れています。海運会社は業界の成長を楽観視する一方で、地政学的緊張などの潜在的な混乱を認識し、警戒を続けています。
  • テクノロジーとプランニングへの投資が投資動向の上位を占め、回答者の30%がそこに資金を費やしていると答えています。リアルタイムの視認性と追跡(24%)、コラボレーションとコネクティビティ(27%)、プロセスの自動化(18%)もランクインしています。
  • 輸送量の増加は、様々な封鎖措置の緩和に伴う世界の経済活動の回復、支援パッケージによって一部の地域で促進された商品消費の力強い勢い、在庫の再構築に伴うeコマースの力強い成長、および事業活動における通常の季節変動によるものです。
  • 企業の持続可能性目標への注目の高まりと、欧州連合(EU)の新たな地域規制により、多くの荷主や輸送業者にとって、今年に向けて持続可能性が最重要課題となっています。
  • 例えば、EUの炭素国境調整メカニズム(CBAM)法に基づき、EUの全輸入業者は特定の製品の生産に関連する炭素排出量を報告する必要があります。さらに、1月1日からは、欧州経済領域(EEA)発着の海運業者は、EUの新しい排出量取引制度(ETS)規制の対象となり、この規制は海運にも拡大されました。
  • 多くの海運業者は、2023年IMO温室効果ガス戦略のような排出基準を満たすために減速運航を採用したり、アンモニア、メタノール、再生食用油などのバイオ燃料を導入するなど、より持続可能な海運に向けてすでに前進しています。しかし、欧州連合(EU)からの新たな要求により、船社は持続可能性の目標を達成するため、スケジュールの調整、サーチャージの導入、その他の変更を行う可能性があり、荷主への影響は避けられないと思われます。

コンテナ輸送市場の動向

ハイキューブコンテナセグメントの増加

  • *ハイキューブコンテナには、20フィートや40フィートなど様々な長さがあります。ハイキューブコンテナの主な特徴は、高さの増加です。標準的なコンテナの高さが8フィート6インチであるのに対し、ハイキューブコンテナの高さは9フィート6インチです。
  • *ハイキューブコンテナは、垂直方向のスペースが必要な場合に使用されます。寸法上、標準の高さに収まらない貨物の輸送や、貨物量を効率的に最大化したい場合に有効です。
  • ハイキューブコンテナは、一般貨物(ドライ貨物)全般に使用されます。ハイキューブコンテナは、一般貨物(ドライ貨物)全般に使用されますが、特に高さ2.70mまでの軽量・多量の貨物や重量オーバー貨物の輸送に適しています。
  • ハイキューブコンテナの主な利点は、高さ(9フィート6インチ)があるため、標準コンテナよりも立方容量が大きいことです。これにより、より大きな貨物や背の高い貨物の輸送が可能になり、さまざまな貨物の取り扱いに柔軟性がもたらされます。
  • コンテナの生産に関する統計によると、数年前には660万個以上のドライ貨物用コンテナが生産されていたが、今後数年間は345万TEUまで減少します。生産動向はまだ変動しており、主に買い替えニーズによる増加が期待されています。新品のハイキューブコンテナの平均コストは3,000米ドルから7,000米ドルで、中古品はサイズにもよるが1,50米ドルから5,000米ドル程度です。

市場を独占するアジア太平洋

  • 中国は世界の商品の供給国であり、ほとんどすべての国と取引を行っています。国家のGDPは海外との取引に大きな影響を受けています。中国の商品(完成品または原材料)に対する世界の需要は高いです。2023年第1四半期、中国の輸出は国際市場で障害に見舞われながらも、見事な回復を見せた。
  • May Asiaによると、中国の3月の輸出は前年同月比14.8%増という驚異的な伸びを示し、減少していた時期から好転しました。
  • Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Indexの最新版によると、2023年の世界ランキングのトップ10には、中国の海運センター都市が目立っています。舟山、香港、寧波、上海といった都市がランクインしており、世界の海運セクターにおける中国の重要性が増していることを浮き彫りにしています。
  • 日本は、中国、ギリシャに次ぐアジア第3位の船舶保有国です。日本を含むアジア諸国は、荷役実績でリードしており、効率性と接続性で世界トップクラスにランクされる港湾をいくつか有しています。
  • インドのすべての主要港は、2023年4月から10月の間に4億6,398万トン(MT)の貨物輸送を取り扱った。前年の4月から10月までのインドの主要港の貨物取扱量は4億4,650万トン(MT)でした。インドは数年前に4,178億米ドルの商品を輸出したが、これは前年から40%増加しました。23年度の輸出総額は4,474億6,000万米ドルでした。政府はいくつかの機械化を実施し、徴兵制を深化させ、迅速な避難政策を実施し、業務効率を高めています。
  • 2023-24年4-5月期、全商品の中でインドで最も貨物を取り扱ったのはコンテナで3,022万トン、全体の22.6%を占めました。次いで、POL原油(20.6%)、一般炭(15.1%)、その他の商品(8.2%)、鉄鉱石・ペレット(7.1%)、POL製品(6.7%)、その他の石炭(5.7%)、原料炭(4.6%)、LPG/LNG(1.8%)、鉄鋼(1.2%)、肥料(1.2%)、FRMドライ(1.1%)、食用油(1.1%)、その他鉱石(1.0%)、FRM液体(0.9%)、セメント(0.4%)、砂糖(0.3%)です。

コンテナ輸送業界の概要

コンテナ輸送市場は、多くの国際企業が存在し、その性質上、断片化されています。このセグメントの主要企業には、Maersk, MSC, CMA, COSCO, Hapag Lloydなどがあります。世界の海上貿易の増加と工業化により、世界の海運コンテナ市場は安定した成長が見込まれています。

海運コンテナ市場の成長を支えているのは、船舶を利用した貨物輸送の需要増と貿易関連の協定の増加です。また、輸送・保管コストの変動も海運コンテナ市場の成長に影響を与えます。とはいえ、予測期間における市場の成長見通しは、海運の自動化への計画的なシフトや海上での安全基準の向上といった要因によって牽引されると思われます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

  • 分析手法
  • 調査フェーズ

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 現在の市場シナリオ
  • 市場力学
    • 促進要因
      • 国際貿易量の増加
      • 国家間の貿易協定の増加
    • 抑制要因
      • 市場に影響を与える燃料費の高騰
      • 貿易摩擦の激化
    • 機会
      • 市場における技術の進歩
      • 世界貿易の拡大
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 業界の規制と政策
  • 物流分野における技術開発
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響
  • 市場のエンドユーザーに関する洞察

第5章 市場セグメンテーション

  • サイズ別
    • 小型コンテナ
    • 大型コンテナ
    • ハイキューブコンテナ
  • タイプ別
    • 一般コンテナ輸送
    • リーファーコンテナ輸送
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • インド
      • シンガポール
      • マレーシア
      • インドネシア
      • タイ
      • その他アジア太平洋
    • 中東・アフリカ
      • エジプト
      • カタール
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • コロンビア
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • AP Moller-Maersk AS
    • MSC Mediterranean Shipping Company SA
    • CMA CGM
    • China COSCO Holdings Company Limited
    • Hapag-Lloyd
    • ONE(Ocean Network Express)
    • Evergreen Line
    • Wan Hai Lines
    • Zim
    • SITC
    • Zhonggu Logistics Corp.
    • Antong Holdings(QASC)
  • その他の企業

第7章 市場の将来

第8章 付録

目次
Product Code: 72039

The Container Shipping Market size is estimated at USD 116.04 billion in 2024, and is expected to reach USD 134.03 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.11% during the forecast period (2024-2029).

Container Shipping - Market

Key Highlights

  • The global container shipping industry may be dealing with a volatile situation in the Red Sea. Still, this year should provide plenty of moments for most professionals in space. Supply chain professionals are strategically rethinking trade routes and embracing technology to foster resilience and innovation. While shipping companies are optimistic about the industry's growth, they remain vigilant, recognizing potential disruptions, such as geopolitical tensions.
  • Investments in technology and planning are the top investment trend, with 30% of respondents saying that is where they spend money. Real-time visibility and tracking (24%), collaboration and connectivity (27%), and process automation (18%) also appeared on the list.
  • The increase in volumes transported was due to the pick-up in global economic activity following the easing of various lockdown measures, the strong momentum in terms of the consumption of goods encouraged in some locations by support packages, strong e-commerce growth with inventory rebuilding, and the usual seasonal variation in business activity.
  • A heightened focus on corporate sustainability goals and new regional regulations from the European Union (EU) puts sustainability at the top of mind for many shippers and carriers heading into this year.
  • For example, under the EU's Carbon Border Adjustment Mechanism (CBAM) law, all EU importers need to report carbon emissions related to the production of certain products. Additionally, starting January 1, carriers shipping to, from, or within the European Economic Area (EEA) are subject to the EU's new Emission Trading System (ETS) regulations, which were expanded to include maritime shipping.
  • Many ocean carriers have already made progress toward more sustainable shipping, including using slow steaming to meet emissions standards like the 2023 IMO GHG Strategy and introducing biofuels such as ammonia, methanol, and recycled cooking oil. However, the new requirements from the European Union may lead carriers to adjust schedules, implement surcharges, or make other changes to meet their sustainability goals, which would inevitably impact shippers.

Container Shipping Market Trends

Increasing high cube containers segment

  • * High cube containers are available in various lengths, including 20-foot and 40-foot options. The key feature of high cube containers is the increased height. While a standard container is 8 feet 6 inches high, high cube containers are 9 feet 6 inches tall.
  • * High cube containers are used when extra vertical space is needed. They are beneficial for transporting goods that may not fit within the standard height due to their dimensions or for maximizing cargo volume efficiently.
  • High-cube containers are used for all types of general cargo (dry cargo). However, they are particularly suitable for transporting light, voluminous cargoes and overheight cargoes up to a maximum of 2.70 m tall.
  • The primary advantage of high cube containers is their extra height (9 feet 6 inches), providing more cubic capacity than standard containers. This allows for transporting more significant or taller cargo, offering flexibility in handling various goods.
  • Statistics on the production of containers show that a few years ago, more than 6.6 million dry freight containers were produced, which will drop to 3.45 million TEU in the next few years. The trend in production is still fluctuating, with expectations of an increase mainly driven by replacement needs. The average cost of a new high cube container can range from USD 3,000 to USD 7,000, while a used unit may be around USD 1,50 to USD 5,000, depending on the size.

Asia-Pacific dominating the market

  • China is a global supplier of goods, trading with almost every nation. The GDP of the nation is significantly influenced by foreign commerce. Global demand for Chinese commodities (completed items or raw materials) is high. In the first quarter of 2023, China's exports showed a stunning recovery despite experiencing obstacles in international markets.
  • According to May Asia, China's exports increased by an impressive 14.8% in March compared to the same month last year, marking a positive turn of events after a period of decline.
  • In the top 10 global rankings for 2023, Chinese shipping center cities are notably represented, according to the most recent edition of the Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Index. Cities like Zhoushan, Hong Kong, Ningbo, and Shanghai were well-represented on this list, highlighting China's increasing importance in the global shipping sector.
  • Japan is the third-largest ship-owning country in Asia after China and Greece. Asian countries, including Japan, lead in cargo handling performance and have several ports ranked among the top globally for efficiency and connectivity.
  • All of India's major ports handled 463.98 million tons (MT) of cargo traffic between April and October of 2023. India's major ports handled 446.50 million tons (MT) of cargo traffic between April and October of the previous year. India exported USD 417.8 billion of goods a few years ago, a 40% increase from the prior year. Exports of goods totaled USD 447.46 billion in FY23. The government has implemented several mechanizations, deepened the draft, and implemented quick evacuation policies to increase operational efficiency.
  • In April-May 2023-24, among all commodities, containers handled the highest cargo of 30.22 million tonnes in India, accounting for 22.6% of the total. Next in line were POL-crude (20.6%), thermal coal (15.1%), other commodities (8.2%), iron ore/pellets (7.1%), POL products (6.7%), other coal (5.7%), coking coal (4.6%), LPG/LNG (1.8%), iron & steel (1.2%), fertilizer (1.2%), FRM dry (1.1%), edible oil (1.1%), other ores (1.0%), FRM liquid (0.9%), cement (0.4%), and sugar (0.3%).

Container Shipping Industry Overview

The container shipping market is fragmented in nature, with the presence of many international companies. The top players in the segment include Maersk, MSC, CMA, COSCO, and Hapag Lloyd. Due to the increased seaborne trade and industrialization worldwide, the global shipping container market is expected to grow steadily.

The growth of the shipping container market is supported by increased demand for cargo transport via ships and a rise in trade-tied agreements. In addition, the growth of the shipping container market is affected by fluctuations in transportation and storage costs. Nevertheless, growth prospects for the market in the forecast period will be driven by factors such as a planned shift towards automation of shipping and increased safety standards at sea.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Analysis Methodology
  • 2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Current Market Scenario
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
      • 4.2.1.1 Increasing volume of international trade
      • 4.2.1.2 The rise of trade agreements between nations
    • 4.2.2 Restraints
      • 4.2.2.1 Surge in fuel costs affecting the market
      • 4.2.2.2 Increasing trade tension
    • 4.2.3 Opportunities
      • 4.2.3.1 Technological advancements in the market
      • 4.2.3.2 Expanding global trade
  • 4.3 Value Chain/Supply Chain Analysis
  • 4.4 Industry Policies and Regulations
  • 4.5 Technological Developments in the Logistics Sector
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.8 Insights into End Users in the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Size
    • 5.1.1 Small Containers
    • 5.1.2 Large Containers
    • 5.1.3 High Cube Containers
  • 5.2 By Type
    • 5.2.1 General Container Shipping
    • 5.2.2 Reefer Container Shipping
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 United Kingdom
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 Australia
      • 5.3.3.4 India
      • 5.3.3.5 Singapore
      • 5.3.3.6 Malaysia
      • 5.3.3.7 Indonesia
      • 5.3.3.8 Thailand
      • 5.3.3.9 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 Egypt
      • 5.3.4.2 Qatar
      • 5.3.4.3 Saudi Arabia
      • 5.3.4.4 United Arab Emirates
      • 5.3.4.5 South Africa
      • 5.3.4.6 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Colombia
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 AP Moller-Maersk AS
    • 6.2.2 MSC Mediterranean Shipping Company SA
    • 6.2.3 CMA CGM
    • 6.2.4 China COSCO Holdings Company Limited
    • 6.2.5 Hapag-Lloyd
    • 6.2.6 ONE (Ocean Network Express)
    • 6.2.7 Evergreen Line
    • 6.2.8 Wan Hai Lines
    • 6.2.9 Zim
    • 6.2.10 SITC
    • 6.2.11 Zhonggu Logistics Corp.
    • 6.2.12 Antong Holdings (QASC)*
  • 6.3 Other Companies

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX