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市場調査レポート
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1522875

CNG LPG自動車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

CNG LPG Vehicle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 90 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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CNG LPG自動車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

CNG LPG車の市場規模は2024年に67億3,000万米ドルと推定され、2029年には101億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは7%で成長する見込みです。

CNG LPG Vehicle-Market

CNG車とLPG車の世界市場は、環境問題への関心の高まり、燃料価格の上昇、エネルギーの多様化の推進によって拡大しています。近年、燃料貯蔵、エンジン効率、安全機能など、CNG・LPG車技術に大幅な改良が加えられています。こうした進歩により、CNG車とLPG車は性能と信頼性の面で競争力を高めています。

ガソリンやディーゼルに比べて安価なCNGやLPGによる運用コストの低減は、重要な推進力となっています。この側面は、商用車や走行距離の多い車両にとって特に魅力的です。世界的に排ガス規制が強化され、従来の燃料に比べて汚染物質の排出量が少ないCNGやLPG車の採用が加速しています。

持続可能なエネルギーへの世界のシフトに伴い、CNGおよびLPG車は、特に電気自動車のインフラ整備が遅れている地域において、その関連性を維持する可能性が高いです。自動車技術と燃料インフラの継続的な改善も、CNG車とLPG車の市場アピールを高める可能性があります。

アジア太平洋は世界最大の自動車市場です。この地域は、世界最大の自動車市場である中国市場が伸び悩んでいるにもかかわらず、予測期間中はCNG・LPG車市場の成長をリードすると予想されます。

このように、前述の要因が重なり合うことで、今後数年間で市場は大きく成長すると予想されます。

CNG LPG車市場の動向

CNG車とLPG車の需要を促進する商用車

CNGとLPGは、従来のガソリンやディーゼル燃料よりも安価であることが多いです。商用車事業者にとって、燃料費は営業経費の大部分を占める。CNGとLPGの低コスト化は、車両の耐用年数を通じて大幅な節約につながり、これらの選択肢を経済的に魅力的なものにしています。変動の激しい石油市場に比べ、CNGとLPGの価格は一般的に安定しています。この安定性により、企業は営業コストをより適切に予測・管理することができ、これは商業運営にとって極めて重要です。

世界的に排出ガス規制がますます厳しくなっていることも、大きな原動力となっています。CNG車やLPG車は、ディーゼル車やガソリン車に比べて、窒素酸化物(NOx)、粒子状物質(PM)、二酸化炭素(CO2)などの汚染物質の排出量が少ないです。特に大気質が大きな問題となっている都市部では、CNG車やLPG車の方が環境基準に適合しています。

CNGとLPGの給油ステーションの拡大により、これらの燃料はより利用しやすくなっています。このようなインフラ整備は、多くの場合、政府のイニシアティブか、民間団体と政府機関のパートナーシップの結果です。最新のCNGおよびLPG自動車は、性能、信頼性、燃費の面で大幅に改善されています。そのため、従来の燃料自動車との競合が激しくなっています。

天然ガスやLPGが容易に入手でき、国内生産により価格も安い地域では、こうした資源を利用しようという気運が自然に高まっています。世界の多くの都市が低排出ガス地帯を導入しており、そこでは一定の排ガス基準を満たさない車両は走行禁止か有料となります。CNG車やLPG車はこうした基準を満たすことが多いため、都市部で事業を営む企業にとっては有力な選択肢となります。

しかし、天然ガス自動車が提供するコスト優位性と、代替燃料自動車の採用を奨励する政府の支援政策が、世界のCNG・LPG自動車市場を牽引しています。例えば

  • 2022年11月、インドのニューデリーでは、ガソリンが1リットル当たり96.72インドルピー(1.16米ドル)、ディーゼルが1リットル当たり96.67インドルピー(1.16米ドル)であったのに対し、CNG1kgの価格は78.61インドルピー(94セント)でした。このCNGとガソリン/ディーゼルの価格設定の大幅な差と、CNG車の燃費がガソリン/ディーゼル車より良いことから、インドでは過去数年間でCNG車の販売台数がほぼ倍増しました。

このように、上記のすべての要因が相まって、今後5年間、世界のCNG・LPG車市場は推進されると予想されます。

予測期間中、アジア太平洋地域が最大市場になる見込み

アジア太平洋地域は、インドの成長に牽引され、CNG・LPG車の世界最大市場になると予測されます。

アジア太平洋地域の都市は、世界的に最も汚染された地域のひとつです。CNG車とLPG車はディーゼル車やガソリン車に比べて汚染物質の排出量が少なく、都市の大気の質を改善する魅力的な選択肢となっています。そのため、多くの国が排ガス規制における世界の動向に合わせています。CNG車やLPG車は、こうした環境規制の強化に向けた実用的なステップと考えられています。

さらに、この地域全体の規制政策がこの動向を強化しています。インドのBharat Stage VI排ガス規制のような厳しい排ガス規制政策は、CNGやLPGを含むよりクリーンな燃料車の採用を促進しています。さらに、中国やインドのような国は、代替燃料車を促進する具体的な政策をとっており、CNGやLPG車をより広範な炭素削減戦略の中に位置づけています。

技術の進歩は、CNG車やLPG車の魅力に大きく貢献しています。車両技術の向上は、性能と信頼性を高めただけでなく、効率も向上させました。これらの車両の航続距離と燃料補給時間は著しく改善されています。こうした技術的進歩を補完するのが燃料補給インフラの拡大であり、これはCNG・LPG車の実用性にとって極めて重要です。特にインドと中国におけるこの拡大は、これらの燃料を個人・商用ともに利用しやすくするのに役立っています。アジア太平洋地域の市場力学は、CNGとLPG車の需要をさらに高める膨大な自動車人口の増加によって特徴付けられます。

アジア太平洋に続き、欧州と北米が、天然ガス価格の低下と厳しい排ガス規制の採用により、次に大きな市場になると予測されています。

CNG LPG車産業の概要

CNG・LPG車市場は非常に断片化されており、複数の世界・プレーヤーとローカル・プレーヤーが支配しています。主要企業には、現代自動車、スズキ、日産自動車、フォルクスワーゲン、本田技研工業などがあります。大手各社は、新製品を発売したり合弁会社を設立したりして、市場での地位を固めています。例えば、

  • 2022年8月、フォルクスワーゲン・グループの商用車部門であるTraton SEのブランドであるScaniaは、南アフリカ共和国ハウテン州のBridCam Distributorsに国内初の天然ガス専用トラックを納入しました。
  • 2022年1月、Iveco BusはアフリカのコートジボワールのSOTRAと提携し、CNGエンジン搭載のIveco Daily Minibusの現地組立を開始しました。
  • 2022年1月、アイヒャー(VECV)は4.9トンおよび5.9トントラックのCNGモデルを展示しました。これらはVECVが提供する最も積載量の軽いトラックであるが、今後数年でCNGステーションの設置面積が増加すると予想されるため、VECVはより積載量の大きいCNGトラックを投入する予定です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • クリーンエネルギー需要の増加が市場を牽引
  • 市場抑制要因
    • 安全性への懸念の高まりが市場の抑制要因に
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 燃料タイプ別
    • 圧縮天然ガス(CNG)
    • 液化石油ガス(LPG)
  • 車両タイプ別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 販売チャネル別
    • OEM
    • 後付け
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 合併と買収
  • 企業プロファイル
    • Hyundai Motor Company
    • Suzuki Motor Corporation
    • Nissan Motor Co. Ltd
    • Volkswagen AG
    • Honda Motor Company
    • IVECO SpA
    • AB VOLVO
    • Ford Motor Company
    • Tata Motors Limited
    • Traton SE

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 カスタマイズ

  • 市場数量(単位)
目次
Product Code: 54500

The CNG LPG Vehicle Market size is estimated at USD 6.73 billion in 2024, and is expected to reach USD 10.13 billion by 2029, growing at a CAGR of 7% during the forecast period (2024-2029).

CNG LPG Vehicle - Market

The global market for CNG and LPG vehicles has been growing, driven by increasing environmental concerns, rising fuel prices, and the push for energy diversification. In recent years, significant improvements have been made in CNG and LPG vehicle technologies, including fuel storage, engine efficiency, and safety features. These advancements have made CNG and LPG vehicles more competitive in terms of performance and reliability.

Lower operational costs due to cheaper CNG and LPG compared to petrol and diesel are significant drivers. This aspect is particularly appealing for commercial and high-mileage vehicles. Stricter emission regulations worldwide are boosting the adoption of CNG and LPG vehicles, as they emit fewer pollutants compared to conventional fuels.

With the global shift toward sustainable energy, CNG and LPG vehicles are likely to maintain their relevance, especially in regions where electric vehicle infrastructure is lagging. Continuous improvements in vehicle technology and fuel infrastructure may also enhance the market appeal of CNG and LPG vehicles.

Asia-Pacific is the largest market for automobiles in the world. The region, despite the sluggish growth in the Chinese market, the largest automobile market in the world, is expected to lead the growth in the CNG and LPG vehicles market during the forecast period.

Thus, the confluence of the aforementioned factors is expected to produce significant growth in the market in the coming years.

CNG LPG Vehicle Market Trends

Commercial Vehicles Fueling the Demand for CNG and LPG Vehicle

CNG and LPG are often cheaper than traditional petrol and diesel fuels. For commercial vehicle operators, fuel cost is a significant portion of operating expenses. The lower cost of CNG and LPG can translate into substantial savings over the lifetime of the vehicle, making these options financially attractive. Compared to the more volatile oil market, CNG and LPG prices are generally more stable. This stability allows businesses to better forecast and manage their operating costs, which is crucial for commercial operations.

Increasingly stringent emission regulations worldwide are a significant driver. CNG and LPG vehicles emit fewer pollutants such as nitrogen oxides (NOx), particulate matter (PM), and carbon dioxide (CO2) compared to diesel and petrol vehicles. In urban areas, especially where air quality is a major concern, CNG and LPG vehicles are more compliant with environmental standards.

The expansion of CNG and LPG fueling stations has made these fuels more accessible. This infrastructure development is often a result of either government initiatives or partnerships between private entities and government bodies. Modern CNG and LPG vehicles have seen significant improvements in terms of performance, reliability, and fuel efficiency. This makes them more competitive with traditional fuel vehicles.

In regions where natural gas or LPG is readily available and less expensive due to domestic production, there is a natural inclination to utilize these resources. Many cities worldwide are introducing low-emission zones where vehicles that do not meet certain emission standards are either banned or subject to a fee. CNG and LPG vehicles often meet these standards, making them a viable option for businesses operating within urban areas.

However, the cost advantage offered by natural gas vehicles and supportive government policies to encourage the adoption of alternative fuel-powered vehicles is driving the global CNG and LPG vehicle market. For instance,

  • In November 2022, 1 kg of CNG was priced at INR 78.61 (94 cents) compared to petrol, which cost INR 96.72 (USD 1.16) per liter, and diesel, which was priced at INR 96.67 (USD 1.16) per liter in New Delhi, India. This substantial difference in CNG and petrol/diesel pricing and the higher mileage of CNG vehicles than petrol/diesel vehicles has almost doubled the sales of CNG vehicles in India over the past few years.

Thus, the combination of all the above factors is anticipated to propel the market for CNG and LPG vehicles worldwide over the next five years.

Asia-Pacific Region is Expected to be the Largest Market During the Forecast Period

Asia-Pacific is forecasted to be the largest market for CNG and LPG vehicles in the world, led by the growth in India.

Cities in Asia-Pacific are among the most polluted globally. CNG and LPG vehicles emit fewer pollutants compared to diesel and petrol vehicles, making them attractive options for improving urban air quality. Therefore, many countries are aligned with global trends in emission standards. CNG and LPG vehicles are seen as practical steps toward meeting these stricter environmental regulations.

Moreover, regulatory policies across the region reinforce this trend. Stringent emission control policies, such as India's Bharat Stage VI emission standards, have expedited the adoption of cleaner fuel vehicles, including CNG and LPG. Furthermore, countries like China and India have specific policies promoting alternative fuel vehicles, situating CNG and LPG vehicles within broader carbon reduction strategies.

Technological advancements significantly contribute to the attractiveness of CNG and LPG vehicles. Improvements in vehicle technology have not only enhanced performance and reliability but also increased efficiency. The range and refueling times of these vehicles have seen marked improvements. Complementing these technological strides is the expansion of refueling infrastructure, which is critical for the practicality of CNG and LPG vehicles. This expansion, notably in India and China, has been instrumental in making these fuels more accessible for both personal and commercial use. The market dynamics of the Asia-Pacific region are characterized by a vast and growing vehicle population that further fuels the demand for CNG and LPG vehicles.

Following Asia-Pacific, Europe and North America are predicted to be the next biggest markets due to lower prices of natural gas and the adoption of stringent emission norms.

CNG LPG Vehicle Industry Overview

The CNG and LPG vehicle market is highly fragmented and dominated by several global and local players. Some of the major players are Hyundai Motor Company, Suzuki Motor Corporation, Nissan Motor Co. Ltd, Volkswagen AG, and Honda Motor Company. The major companies are launching new products and forming joint ventures to cement their market position. For instance,

  • In August 2022, Scania, a brand of Traton SE, the Volkswagen Group commercial vehicle division, delivered the country's first dedicated natural gas truck to BridCam Distributors in Gauteng, South Africa.
  • In January 2022, Iveco Bus partnered with SOTRA in Ivory Coast, Africa, to start the local assembly of CNG-powered Iveco Daily Minibus.
  • In January 2022, Eicher (VECV) showcased CNG variants of its 4.9 and 5.9-metric-ton trucks, typically used in last-mile delivery operations by fleet owners. While these are the lightest payload trucks VECV offers, the automaker plans to bring in CNG trucks with higher payloads as the footprint of CNG stations is likely to increase in the coming years.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increase in Demand for Clean Energy Driving the Market
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Rising Safety Concerns is Antcipated to Restrain the Market
  • 4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Fuel Type
    • 5.1.1 Compressed Natural Gas (CNG)
    • 5.1.2 Liquefied Petroleum Gas (LPG)
  • 5.2 By Vehicle Type
    • 5.2.1 Passenger Cars
    • 5.2.2 Commercial Vehicles
  • 5.3 By Sales Channel
    • 5.3.1 OEM
    • 5.3.2 Retrofitting
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Mergers & Acquisitions
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Hyundai Motor Company
    • 6.3.2 Suzuki Motor Corporation
    • 6.3.3 Nissan Motor Co. Ltd
    • 6.3.4 Volkswagen AG
    • 6.3.5 Honda Motor Company
    • 6.3.6 IVECO SpA
    • 6.3.7 AB VOLVO
    • 6.3.8 Ford Motor Company
    • 6.3.9 Tata Motors Limited
    • 6.3.10 Traton SE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 CUSTOMIZATION

  • 8.1 Market Volume In Units