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市場調査レポート
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1521867

ヘルスケアeコマース:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Healthcare E-Commerce - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~3営業日

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ヘルスケアeコマース:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ヘルスケアeコマースの市場規模は2024年に4,400億米ドルと推定・予測され、2029年には1兆300億米ドルに達し、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは18.70%で成長すると予測されています。

Healthcare E-Commerce-Market

ヘルスケアeコマースとは、デジタルプラットフォームを通じてヘルスケア製品、サービス、医薬品をオンラインで売買することを指します。ヘルスケアeコマース市場を牽引すると予測される主な要因は、オンライン・ヘルスケアサービスに対する需要の高まりと技術の進歩です。さらに、eコマース・プラットフォームに関連する利便性とアクセシビリティの向上が、予測期間中の業界拡大に拍車をかけると予測されています。

ヘルスケアにおけるeコマース・ソリューションの需要は、それらが提供する様々なメリットや利点の中で増加しています。例えば、Careissueの2022年4月のデータによると、ヘルスケア分野でのeコマースの利用は、利便性、割引、幅広い製品ポートフォリオ、アフターサービスの提供により増加しています。さらに、eコマース・プラットフォームの透明性の高い価格設定パターンが、予測期間中の市場成長に拍車をかけると予測されています。

インターネットやテクノロジーの世界の普及率の急上昇やeコマースに関連するその他の利点は、ヘルスケアにおけるeコマースの採用をさらに加速させると予想されています。例えば、International Journal of Research Publication and Reviewsが2022年7月に発表した論文によると、インターネットの世界の普及が進む中、ヘルスケアにおけるeコマースの浸透が進んでいます。さらに、同出典によると、eコマースは顧客が自宅にいながら好みのヘルスケアソリューションを閲覧・購入できる大きな柔軟性を提供しています。したがって、こうした側面が予測期間中の市場拡大をさらに促進すると予測されます。

デジタル医療やスマートヘルスケアの浸透が進む中、市場は大きな成長機会を迎えると予測されています。例えば、International Journal of Environmental Research and Public Healthが2023年2月に発表した論文によると、様々な技術の進歩がヘルスケア分野におけるデジタルヘルスの採用を強化し、ヘルスケア分野における遠隔医療やeコマースの実践の採用を加速させました。このように、デジタルヘルスケアの浸透が進んでいることから、予測期間中にeコマースの普及が進むと予測されます。

また、市場参入企業が収益強化のためにいくつかの戦略的イニシアチブを取る中、市場は成長機会を目の当たりにすると予測されます。例えば、2023年10月、Dr. Reddy's Laboratories Ltdは、子会社のSvaas Wellness Limitedの協力を得て、糖尿病患者向けの消費者直販(D2C)eコマースサイトの1つである「Celevida Wellness」を開設しました。

2023年11月には、ピラマルの消費者製品部門(CPD)の消費者直販健康プラットフォームであるWellifyが、eコマース能力を活用するため、デジタルコマースのためのオープンネットワーク(ONDC)に加入しました。このように、市場参入企業によるこうした新興国市場の開拓は、予測期間中の市場拡大を加速させると予想されます。

このように、オンラインヘルスケアサービスに対する需要の増加や技術の進歩など、上記の要因は予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。また、市場参入企業によるいくつかの戦略的イニシアティブが、予測期間中の市場成長をさらに促進すると予想されます。

ヘルスケアeコマース市場の動向

遠隔医療分野は予測期間中に大幅な成長が見込まれる

ヘルスケアeコマース市場の遠隔医療アプリケーション分野には、遠隔医療サービス、診察、ヘルスケアソリューションを患者に提供するためのデジタルプラットフォームや技術の利用が含まれます。この分野は、遠隔医療サービスに対する需要の高まりと、それらが提供するいくつかの利点により、大きな成長を記録すると予測されています。

加えて、慢性疾患の負担増加、遠隔医療と電子薬局の統合の進展、業界参加者による戦略的イニシアチブのいくつかが、予測期間中のセグメント拡大をさらに促進すると予想されます。

遠隔医療にはいくつかの利点があるため、その需要はセグメントの成長を促進すると予測される重要な要因の1つです。例えば、Johns Hopkins Medicineの2024年最新データによると、遠隔モニタリング、バーチャル診察、処方箋配達などの利点がある中、遠隔医療は効果的な患者管理に極めて重要です。遠隔医療に伴うこのようなメリットは、セグメントの拡大に拍車をかけると予想され、ひいては予測期間中の市場成長を押し上げると予測されます。

また、遠隔医療と電子薬局の統合が進み、効果的な疾病管理が可能になることも、同分野の成長に拍車をかけると予想されます。例えば、エルゼビア社が2022年1月に発表した論文によると、遠隔医療を電子薬局と統合した場合、神経疾患患者の症状管理が改善されました。遠隔薬物療法は、薬剤師がケアを強化するために薬物管理を提供する便利な方法です。このように、遠隔医療にe-pharmacyを統合することで、予測期間中にセグメントの拡大が見込まれます。

業界参加者によって実施されたいくつかの有機的・無機的な開発は、予測期間中のセグメント成長をさらに加速させると予想されます。例えば、2023年1月、Helius Medical Technologies社は、多発性硬化症の米国人向けにポータブル神経調節刺激装置(PoNS)に簡単にアクセスできる遠隔医療eコマースサイトを立ち上げました。

さらに2023年9月、ドクター・エニウェア(DA)とアリアンツ・パートナーズは、東南アジア諸国で包括的な遠隔医療サービスを提供するために協力しました。この遠隔医療連携には、患者の玄関先までの薬の無料配達も含まれています。このような取り組みが、予測期間中の同分野の成長を促進すると予想されます。

このように、上記の要因は予測期間中のセグメント成長を加速させると予想されます。

予測期間中、北米が市場で大きなシェアを占める見込み

北米では、便利で利用しやすいヘルスケア製品やサービスに対する消費者の需要が大幅に増加しています。消費者は、市販薬やウェルネス製品から医療機器やパーソナルケアアイテムに至るまで、ヘルスケア製品をより便利に購入する方法を求めています。ヘルスケアeコマース・プラットフォームは、消費者がオンラインで商品を閲覧、比較、購入できる便利なソリューションを提供することで、消費者の進化するニーズや嗜好に応えています。

便利で利用しやすいヘルスケア製品やサービスに対する消費者の需要の高まりは、予測期間中に地域市場の成長を加速させると予測されています。例えば、JAMA Forumの2023年10月のデータによると、ヘルスケアおよびウェルネス製品のコスト上昇は米国における主要な懸念事項の一つです。このようなヘルスケア製品のコスト上昇は、eヘルスケアによって提供されるいくつかのオファー、割引、その他の付加価値サービスによって、顧客のeヘルスケアへの傾斜を促進すると予想されます。したがって、eヘルスケアによって提供されるこのような利点は、予測期間にわたって地域市場の成長を加速させると予測されます。

収益を生み出す能力を育成するために市場プレーヤーが行ったさまざまな開拓は、地域市場の成長をさらに促進すると予想されます。例えば、2022年11月、アマゾンは米国で一般的な皮膚の病気を管理するバーチャル・ヘルスケア・クリニックを開始しました。また、2024年1月には、イーライリリー・アンド・カンパニーが米国で肥満、片頭痛、糖尿病患者向けのLillyDirectを開始しました。このプラットフォームは、米国内の人々に疾患管理リソースを提供し、厳選されたリリー医薬品の直接宅配を行う。市場参入企業によるこのような取り組みにより、予測期間中、地域市場の成長が加速すると予測されます。

このように、手頃な価格のヘルスケア製品への需要の高まり、eヘルスケア実践への傾斜、市場参加者が行ういくつかの戦略的イニシアティブは、予測期間中、地域市場の成長を促進すると予測されます。

ヘルスケアeコマース産業の概要

ヘルスケアeコマース市場は、複数の市場プレーヤーの存在により、その性質上断片化されています。競合情勢には、市場シェアを握る数社の国際企業および国内企業の分析が含まれます。主な参入企業は、Amazon(Amazon Pharmacy)、Alibaba Health Technology(China)Company Limited、CVS Caremark、nopCommerce、Walmart Inc.などです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 医療分野におけるeコマースプラットフォームの需要拡大
    • インターネット普及率とスマートフォン普及率の増加
    • ヘルスケアコストの上昇と手ごろなヘルスケアへのニーズの高まり
  • 市場抑制要因
    • 低・中所得国での普及の遅れ
    • データ・セキュリティに関する問題
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション(市場規模)

  • 製品タイプ別
    • 医薬品
    • 健康・ウェルネス製品
    • 医療機器
  • 用途別
    • テレメディシン
    • 介護サービス
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Walmart Inc.
    • HealthKart
    • Amazon(Amazon Pharmacy)
    • CVS Caremark
    • Alibaba Health Technology(China)Company Limited
    • Medline Industries Inc.
    • nopCommerce.
    • Cloudfy Ltd
    • Owens & Minor Inc
    • Cardinal Health

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50002367

The Healthcare E-Commerce Market size is estimated at USD 0.44 trillion in 2024, and is expected to reach USD 1.03 trillion by 2029, growing at a CAGR of 18.70% during the forecast period (2024-2029).

Healthcare E-Commerce - Market

Healthcare e-commerce refers to the online buying and selling of healthcare products, services, and medications through digital platforms. Key factors projected to drive the healthcare e-commerce market are the increasing demand for online healthcare services and technological advancements. In addition, enhanced convenience and accessibility associated with e-commerce platforms are further projected to spur industry expansion over the forecast period.

The demand for e-commerce solutions in healthcare is increasing amid the various benefits/advantages they offer. For instance, according to April 2022 data from Careissue, the uptake of e-commerce in the healthcare space increased due to convenience, discounts, wide product portfolio, and aftersales services offered by them. In addition, the transparent pricing pattern of e-commerce platforms is further anticipated to spur market growth over the forecast period.

The surging internet and technology penetration worldwide and other advantages associated with e-commerce are further expected to accelerate its adoption in healthcare. For instance, according to an article published by the International Journal of Research Publication and Reviews in July 2022, the penetration of e-commerce in healthcare has increased amid growing global internet diffusion. Moreover, as per the same source, e-commerce offers great flexibility to customers to view and purchase healthcare solutions of their choice from the comfort of their homes. Thus, such aspects are further projected to foster market expansion over the forecast period.

The market is projected to witness significant growth opportunities amid the growing penetration of digital and smart healthcare practices. For instance, according to an article published by the International Journal of Environmental Research and Public Health in February 2023, various technological advancements bolstered the adoption of digital health in the healthcare space and accelerated the adoption of telemedicine and e-commerce practices in the healthcare sector. Thus, the growing penetration of digital healthcare is projected to augment the uptake of e-commerce over the forecast period.

The market is also projected to witness growth opportunities amid several strategic initiatives undertaken by industry participants to bolster their revenue generation. For instance, in October 2023, Dr. Reddy's Laboratories Ltd launched 'Celevida Wellness' one of its direct-to-consumer (D2C) e-commerce websites for diabetes patients, with the help of its subsidiary named Svaas Wellness Limited.

In November 2023, Wellify, a direct-to-consumer health platform of Piramal's consumer product division (CPD), joined the open network for digital commerce (ONDC) to leverage its e-commerce capabilities. Thus, such developments undertaken by the industry participants are anticipated to accelerate market expansion over the forecast period.

Thus, the above-mentioned factors, like increasing demand for online healthcare services and technological advancements, are expected to boost market growth over the forecast period. In addition, several strategic initiatives undertaken by the market participants are further expected to foster market growth during the forecast period.

Healthcare E-Commerce Market Trends

The Telemedicine Segment is Expected to Witness Significant Growth Over the Forecast Period

The telemedicine application segment of the healthcare e-commerce market includes the use of digital platforms and technology to deliver remote medical services, consultations, and healthcare solutions to patients. The segment is projected to register significant growth owing to increased demand for telemedicine services and the several benefits they offer.

In addition, the increasing burden of chronic diseases, the growing integration of telemedicine and e-pharmacies, and several strategic initiatives undertaken by industry participants are further expected to foster segment expansion over the forecast period.

The demand for telemedicine, owing to its several benefits, is one of the significant factors projected to drive segmental growth. For instance, according to 2024 updated data from Johns Hopkins Medicine, telemedicine is crucial in effective patient management amid its benefits like remote monitoring, virtual consultations, and prescription delivery. Such benefits associated with telemedicine are expected to spur segmental expansion, which is, in turn, projected to boost market growth over the forecast period.

The growth of the segment is also expected to be fueled by the increasing integration of telemedicine and e-pharmacies for the effective management of diseases. For instance, according to an article published by Elsevier in January 2022, telemedicine, when integrated with e-pharmacy, resulted in better symptom management of patients with neurological disorders. Telepharmacy is a convenient method for pharmacists to offer medication management to enhance care. Thus, such integration of e-pharmacy practices in telemedicine is projected to augment segment expansion over the forecast period.

Several organic and inorganic developments undertaken by industry participants are further expected to accelerate segmental growth over the forecast period. For instance, in January 2023, Helius Medical Technologies launched a telehealth e-commerce site for easy access to a Portable Neuromodulation Stimulator (PoNS) for Americans with multiple sclerosis.

In addition, in September 2023, Doctor Anywhere (DA) and Allianz Partners collaborated to provide comprehensive telemedicine services in Southeast Asian countries. This telemedicine collaboration also included a complimentary delivery of medications to patient's doorsteps. Thus, such initiatives are anticipated to foster segmental growth over the forecast period.

Thus, the above-mentioned factors are expected to accelerate segmental growth during the forecast period.

North America is Expected to Hold a Significant Share of the Market During the Forecast Period

North America witnessed a significant increase in consumer demand for convenient and accessible healthcare products and services. Consumers are seeking more convenient ways to purchase healthcare products, ranging from over-the-counter medications and wellness products to medical devices and personal care items. Healthcare e-commerce platforms provide a convenient solution that allows consumers to browse, compare, and purchase products online, thereby meeting their evolving needs and preferences.

The growing consumer demand for convenient and accessible healthcare products and services is projected to accelerate regional market growth during the forecast period. For instance, according to October 2023 data from the JAMA Forum, the higher cost of healthcare and wellness products is one of the major concerns in the United States. This higher cost of healthcare products is expected to foster the inclination of customers toward e-healthcare due to several offers, discounts, and other value-added services offered by them. Thus, such benefits offered by e-healthcare are projected to accelerate regional market growth over the forecast period.

Various developments undertaken by market players to foster their ability to generate revenue are further expected to fuel regional market growth. For instance, in November 2022, Amazon launched a virtual healthcare clinic in the United States to manage common skin ailments. In addition, in January 2024, Eli Lilly and Company launched LillyDirect for people living with obesity, migraine, and diabetes in the United States. This platform provides disease management resources and direct home delivery of select Lilly medicines for people in the United States. Thus, such initiatives undertaken by market participants are projected to accelerate regional market growth over the forecast period.

Thus, the growing demand for affordable healthcare products, inclination toward e-healthcare practices, and several strategic initiatives undertaken by market players are projected to drive regional market growth during the forecast period.

Healthcare E-Commerce Industry Overview

The healthcare e-commerce market is fragmented in nature due to the presence of several market players. The competitive landscape includes an analysis of a few international as well as local companies that hold market shares. Major companies in the market are Amazon (Amazon Pharmacy), Alibaba Health Technology (China) Company Limited, CVS Caremark, nopCommerce, and Walmart Inc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Demand For E-Commerce Platform in Healthcae
    • 4.2.2 Increasing Internet Penetration and Smartphone Adoption
    • 4.2.3 Rising Healthcare Cost and Growing Need For Affordable Healthcare
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Slow Adoption in Low and Middle Income Countries
    • 4.3.2 Issues Regarding Data Security
  • 4.4 Industry Attractiveness- Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD)

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Pharmaceutical Drugs
    • 5.1.2 Health and Wellness Products
    • 5.1.3 Medical Devices
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Telemedicine
    • 5.2.2 Caregiving Services
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Walmart Inc.
    • 6.1.2 HealthKart
    • 6.1.3 Amazon (Amazon Pharmacy)
    • 6.1.4 CVS Caremark
    • 6.1.5 Alibaba Health Technology (China) Company Limited
    • 6.1.6 Medline Industries Inc.
    • 6.1.7 nopCommerce.
    • 6.1.8 Cloudfy Ltd
    • 6.1.9 Owens & Minor Inc
    • 6.1.10 Cardinal Health

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS