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市場調査レポート
商品コード
1521660
貨車:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)Freight Wagons - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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貨車:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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貨車の市場規模は2024年に146億5,000万米ドルと推計され、2029年には178億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは4%以上で成長する見込みです。
効率的で費用対効果の高い商品や商品の輸送ソリューションに対する需要の高まりは、世界の貨車市場を牽引する重要な要因のひとつです。国際鉄道連合(UIC)のデータによると、鉄道貨物輸送は近年着実に成長しており、世界貿易のかなりの部分が鉄道によって行われています。この動向は、鉄道ロジスティクス・エコシステムの重要な構成要素である貨車需要を引き続き煽ると予想されます。
さらに、環境への配慮や持続可能性への取り組みも、鉄道輸送へのシフトを後押ししています。鉄道輸送は、道路や航空貨物よりも環境に優しい輸送手段と考えられています。鉄道輸送は、貨物輸送トンキロ当たりの排出量が少ないです。その結果、世界の政府や産業界は、鉄道貨物輸送の成長を支え、持続可能性の目標を達成するため、貨車を含む鉄道インフラや車両に投資しています。
しかし、貨車市場は、貨車の購入や維持に伴う初期費用の高さなどの課題にも直面しています。さらに、市場はGDP成長率、貿易量、工業生産などの経済要因に大きく左右されるため、貨物需要、ひいては貨車需要に影響を与える可能性があります。例えば、COVID-19の大流行は、世界のサプライチェーンの混乱と貨物量の一時的な減少を招き、市場に悪影響を与えました。
こうした課題にもかかわらず、軽量素材の開発、ブレーキシステムの改良、テレマティクス・ソリューションの開発など、技術の進歩という形で複数の成長機会が存在します。さらに、予知保全や自律運転システムの導入など、鉄道物流におけるデジタル化と自動化の台頭は、貨車の管理・運営方法に革命をもたらしています。
したがって、貨車市場は、鉄道貨物に対する要求の高まりと各地域からの需要により、予測期間中に大きく成長すると予想されます。
ホッパーワゴンは、その汎用性、効率性、様々な業界で広く使用されていることから、貨車市場で最大のワゴンタイプです。これらの貨車は、石炭、鉱石、穀物、骨材などのバルク商品を輸送するために特別に設計されており、鉱業、農業、建設、エネルギー分野で不可欠なものとなっています。
ホッパーワゴンの設計は、ホッパーと呼ばれるワゴン底部の開口部を通してバルク貨物の積み下ろしを容易にします。これにより、迅速で便利な積み下ろしプロセスが可能になり、ターンアラウンドタイムを最小限に抑え、全体的な生産性を向上させます。その結果、ホッパーワゴンはバルク商品の長距離輸送に好まれ、様々な産業におけるサプライチェーンの効率化に大きく貢献しています。例えば
*2023年12月、ウクライナの国有鉄道会社であるUkrzaliznytsia(UZ)は、ウクライナ国内で使用されている1,520 mmの軌道ゲージと、EUで普及している1,435 mmの標準軌道の両方でシームレスに動作するように特別に設計された、初の国産穀物ワゴンを発表しました。この革新的なホッパーワゴンは、モデル19-8005-Uとして指定され、穀物やその他のバルクフーズ貨物の輸送用に設計されています。この貨車は最大70トンの貨物を運ぶことができ、最高時速120キロで走行できるように設計されています。
米国鉄道協会(AAR)によると、ホッパー貨車は米国の鉄道貨物輸送の大部分を占めており、特に農業分野では穀物、肥料、その他の農産物を輸送しています。同様にオーストラリアでは、ホッパー貨車は鉱業で広く利用されており、鉄鉱石、石炭、鉱物などのバルク原料を鉱山から加工工場や輸出港まで輸送しています。
さらに、技術の進歩によりホッパーワゴンの能力はさらに向上し、より効率的で費用対効果の高いものとなっています。最新のホッパー貨車は、自動荷役システム、貨物のレベルと状態を監視するための遠隔測定センサー、安全性と制御を強化するための改良されたブレーキシステムなどの高度な機能を備えています。これらの技術革新により、ホッパーワゴンは貨車市場をリードするワゴンタイプとしての地位をさらに強固なものにしています。
アジア太平洋地域は、鉄道貨物輸送の拡大と貨車需要を促進するいくつかの重要な要因により、貨車市場で最も急成長している地域となっています。
中国、日本、インドなどのアジア太平洋諸国では急速な工業化と都市化が進み、商品や商品の輸送需要が増加しています。同地域の経済が成長を続けるなか、製造、建設、農業などの産業を支える効率的で費用対効果の高いロジスティクス・ソリューションへのニーズが高まっています。長距離で大量の貨物を扱う能力を持つ鉄道輸送は、こうした需要を満たす上でますます重要になっています。
さらに、中国の一帯一路構想(BRI)のようなイニシアティブは、鉄道を含む交通インフラへの投資を通じて、アジア、欧州、アフリカ間の接続性と貿易を改善することを目指しています。BRIはアジア太平洋諸国の鉄道インフラと鉄道車両への大規模な投資につながり、同地域の貨車需要を牽引しています。例えば、中国の国有鉄道運営会社である中国鉄路総公司は、BRIプロジェクトに伴う貨物量の増加に対応するため、貨車の保有数を拡大しています。
さらに、環境問題や持続可能性への取り組みも、アジア太平洋における鉄道貨物輸送の成長を後押ししています。同地域の国々が大気汚染や温室効果ガス排出などの問題に苦慮するなか、貨物輸送を道路から、より環境に優しい輸送手段とされる鉄道にシフトすることが重視されるようになっています。このシフトは、鉄道貨物輸送を促進する政府の規制と政策、および鉄道インフラへの投資によって支えられており、アジア太平洋における貨車需要の増加に寄与しています。
全体として、鉄道インフラへの継続的な投資と工業化の進展により、アジア太平洋地域は予測期間中、世界の貨車市場の急成長地域であり続けると予想されます。
貨車市場は断片化されており、複数の企業が市場に参入しているが、主要企業の市場シェアは4分の1以下です。市場に参入している主なプレーヤーには、United Wagon Company、FreightCar America、Titagarh Wagons Ltd、AmstedMaxion、Jupiter Wagons Limitedなどがあります。これらの企業は、より新しく先進的な技術、製品パートナーシップ、提携に継続的に投資することで、積極的に競争力を高めています。
The Freight Wagons Market size is estimated at USD 14.65 billion in 2024, and is expected to reach USD 17.83 billion by 2029, growing at a CAGR of greater than 4% during the forecast period (2024-2029).
The increasing demand for efficient and cost-effective transportation solutions for goods and commodities is one of the key factors driving the global freight wagon market. According to data from the International Union of Railways (UIC), rail freight transport has been steadily growing in recent years, with a significant portion of global trade being carried out by rail. This trend is expected to continue fueling the demand for freight wagons, a vital component of the rail logistics ecosystem.
Moreover, environmental concerns and sustainability initiatives are also driving the shift toward rail transport, which is considered a more eco-friendly mode of transportation than road or air freight. Rail transport produces lower emissions per tonne-kilometer of freight transported. As a result, governments and industries worldwide are investing in rail infrastructure and rolling stock, including freight wagons, to support the growth of rail freight transport and achieve sustainability goals.
However, the freight wagon market also faces challenges, such as the high upfront cost associated with purchasing and maintaining freight wagons. Additionally, the market is highly dependent on economic factors such as GDP growth, trade volumes, and industrial production, which can impact freight demand and, consequently, the demand for freight wagons. The COVID-19 pandemic, for example, led to disruptions in global supply chains and a temporary decline in freight volumes, affecting the market adversely.
Despite these challenges, there are multiple opportunities for growth in the form of technological advancements, such as developing lightweight materials, improved braking systems, and telematics solutions. Additionally, the rise of digitalization and automation in rail logistics, including the implementation of predictive maintenance and autonomous operation systems, is revolutionizing how freight wagons are managed and operated.
Hence, the freight wagons market is expected to grow significantly during the forecast period owing to the growing rail freight requirement and demand from across the regions.
Hopper wagons are the largest wagon type in the freight wagon market due to their versatility, efficiency, and widespread use across various industries. These wagons are specifically designed to transport bulk commodities such as coal, ore, grains, and aggregates, making them indispensable in mining, agriculture, construction, and energy sectors.
The design of hopper wagons allows for easy loading and unloading of bulk cargo through openings at the bottom of the wagon, known as hoppers. This enables rapid and convenient loading and unloading processes, minimizing turnaround times and enhancing overall productivity. As a result, hopper wagons are preferred for transporting bulk commodities over long distances, contributing significantly to the efficiency of supply chains in various industries. For instance,
* In December 2023, Ukrzaliznytsia (UZ), the state railway company of Ukraine, unveiled its first domestically-built grain wagon, specifically designed to operate seamlessly on both the 1,520 mm track gauge used within Ukraine and the 1,435 mm standard track prevalent in the European Union. This innovative hopper wagon, designated as model 19-8005-U, is purpose-built for transporting grain and other bulk food cargo. The wagon can carry up to 70 tons of cargo and is designed to travel at a maximum speed of 120 km/h.
According to the Association of American Railroads (AAR), hopper wagons accounted for a significant portion of rail freight traffic in the United States, particularly in agriculture, where they transport grains, fertilizers, and other agricultural products. Similarly, in Australia, hopper wagons are widely utilized in the mining industry to transport bulk materials such as iron ore, coal, and minerals from mines to processing plants and ports for export.
Furthermore, technological advancements have further enhanced the capabilities of hopper wagons, making them more efficient and cost-effective. Modern hopper wagons have advanced features such as automated loading and unloading systems, telemetry sensors for monitoring cargo levels and conditions, and improved braking systems for enhanced safety and control. These innovations have further solidified the position of hopper wagons as the leading wagon type in the freight wagon market.
Asia-Pacific is emerging as the fastest-growing region in the freight wagon market due to several key factors driving the expansion of rail freight transport and the demand for freight wagons in the region.
Rapid industrialization and urbanization across Asia Pacific countries like China, Japan, and India have led to increased demand for goods and commodities transportation. As economies in the region continue to grow, there is a growing need for efficient and cost-effective logistics solutions to support industries such as manufacturing, construction, and agriculture. With its ability to handle large volumes of freight over long distances, rail transport is becoming increasingly important in meeting this demand.
Additionally, initiatives such as China's Belt and Road Initiative (BRI) aim to improve connectivity and trade between Asia, Europe, and Africa through investments in transportation infrastructure, including railways. The BRI has led to significant investments in rail infrastructure and rolling stock across Asia Pacific countries, driving the demand for freight wagons in the region. For example, China Railway Corporation, the state-owned railway operator in China, has been expanding its fleet of freight wagons to accommodate the growing freight volumes associated with the BRI projects.
Furthermore, environmental concerns and sustainability initiatives are also driving the growth of rail freight transport in Asia-Pacific. As countries in the region struggle with issues such as air pollution and greenhouse gas emissions, there is a growing emphasis on shifting freight transport from road to rail, which is considered a more environmentally friendly mode of transportation. This shift is supported by government policies and regulations promoting rail freight transport and investments in rail infrastructure, contributing to the increasing demand for freight wagons in Asia Pacific.
Overall, with continued investments in rail infrastructure and ongoing industrialization, Asia Pacific is expected to remain the fastest-growing global freight wagon market region during the forecast period.
The freight wagon market is fragmented, with several players operating in the market and the top few players holding less than a quarter of the market share. Some of the key players operating in the market are United Wagon Company, FreightCar America, Titagarh Wagons Ltd, AmstedMaxion, and Jupiter Wagons Limited, among others. These are actively gaining a competitive edge by continuously investing in newer and advanced technologies, product partnerships, and collaborations.