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市場調査レポート
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1457341

農業機械:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Agricultural Machinery - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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農業機械:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年03月27日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

農業機械市場規模は2024年に1,515億5,000万米ドルと推定され、2029年には1,971億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは5.40%で成長します。

食料安全保障の確保は、経済発展の程度が異なる国々にとって重要な課題となっており、農業部門は食料の入手可能性を向上させる上で戦略的な役割を果たしています。さらに、耕地面積の減少、大規模農業の急増、労働力人口の減少、農業セクター全体の機械化の活発化が、世界中で農業機械の需要を高める主な要因となっています。北米とアジア太平洋地域の高所得国は、農業と酪農が盛んなことで知られており、農業機械の主要市場となっています。さらに、各国政府は機械購入の支援や融資を通じて農業の機械化を積極的に推進しています。また、機械オペレーターの研修プログラムも重視されています。例えば2022年3月、カナダ政府はイノベーティブ・ソリューションズ・カナダ(ISC)プログラムの下、6つの企業に86万米ドル以上の投資を行った。このイニシアチブは、農業部門の課題に対処するための斬新なソリューション、製品、技術を開発する機会をイノベーターに提供し、農業部門の繁栄と競争力強化につなげるものです。

農業機械市場の動向

熟練労働者の不足

1ヘクタール当たりの耕地面積の減少、熟練労働者の不足、世界の食糧需要の増加は、効率的な農作業のための農業機械の採用を増加させている主な要因の一部です。さらに、急速な都市化に伴い、都市部には多くの雇用機会があり、農村世帯の移住を誘引しています。この変化は、さまざまな地域で農業労働力の不足を招いています。たとえばインドでは、農業セクターの雇用者数が2022年の1億5,820万人から2023年には1億4,790万人に減少することが、インド経済モニタリングセンター(CMIE)の調査で明らかになった。インド食料農業評議会は、2050年までにインドの農業従事者の割合が25.7%減少すると予測しています。北米や欧州では、国内労働力の減少に伴い、季節的移民労働者への依存度が高まっています。このような依存により、農業労働コストは上昇し、農家は費用対効果の高い農業機械にますます目を向けるようになっています。

アジア太平洋が市場を独占

中国は農業機械のトップ生産国のひとつであり、世界最大の農業機械市場です。中国国家統計局のデータによると、中国は2022年に大型・中型トラクターを525万3,595台生産しました。さらに、人的資源の減少、農業人件費の上昇、農業機械化に対する政府の取り組みが、長期的な市場拡大の原動力になると予測されています。近年、日本も耕作放棄地の増加に関する課題に直面しています。そのため、農業の機械化は、農業労働力の不足を克服するために日本にとって不可欠となっています。このほか、インドは大量のトラクターを生産し、世界的に輸出しています。また、インド市場における主要企業の生産・販売台数は伸びており、インドのトラクター市場が盛り上がっていることを端的に示しています。例えばインドでは、2022年2月にマヒンドラの農機セクターが1万8,910台を販売しました。2022年2月のトラクター販売台数(国内+輸出)は2万437台で、前年同月は2万8,146台でした。

農業機械業界の概要

農業機械市場は統合されており、主要企業が市場シェアの大半を占めています。市場の有力企業は、Deere and Co.、CNH Industrial、AGCO Corporation、Kubota、Claas Groupです。これらの企業は、製品革新、事業拡大、提携など様々な戦略的活動を行っています。M&Aもまた、他社の資産、技術、消費者基盤を買収することで地理的範囲を拡大するために用いられている顕著な戦略です。

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  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
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目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 熟練労働者の不足
    • 技術の進歩
  • 市場抑制要因
    • 農業支出の増加
    • 最新の農業機械におけるセキュリティの懸念
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • トラクター
      • 馬力
      • 40馬力未満
      • 40馬力~99馬力
      • 100馬力以上
      • タイプ
      • コンパクトユーティリティトラクター
      • ユーティリティ・トラクター
      • 畑作用トラクター
    • 耕うん・耕作機械
      • 耕うん
      • 砕土機
      • 耕運機および耕うん機
      • その他の耕うん・開墾機械
    • 播種機械
      • 種まき機
      • プランター
      • 散布機
      • その他の植付機械
    • 収穫機械
      • コンバインハーベスター-脱穀機
      • 飼料収穫機
      • その他の収穫機械
    • 牧草および飼料機械
      • 草刈機-コンディショナー
      • ベーラー
      • その他の牧草・飼料機械
    • 灌漑機械
      • スプリンクラー灌漑
      • 点滴灌漑
      • その他の灌漑機械
    • その他のタイプ
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • アフリカ
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Deere & Company
    • CNH Industrial NV
    • AGCO Corporation
    • Mahindra & Mahindra Limited
    • Kubota Corporation
    • Iseki & Co. Ltd
    • Daedong Industrial Co. Ltd
    • JC Bamford Excavators Limited
    • Lindsay Corporation
    • Class Group

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 49424

The Agricultural Machinery Market size is estimated at USD 151.55 billion in 2024, and is expected to reach USD 197.19 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.40% during the forecast period (2024-2029).

Ensuring food security has become an issue of significant importance to countries with different degrees of economic development, while the agriculture sector plays a strategic role in improving food availability. Furthermore, declining areas of arable land, the surge in large-scale farming, a shrinking labor force, and an uptick in mechanization across the agriculture sector are the primary drivers bolstering the demand for agricultural machinery across the globe. High-income nations across North America and Asia-Pacific regions are known for their agricultural and dairy prowess and therefore serve as key markets for farm machinery. Moreover, governments of different countries actively promote agricultural mechanization through support and financing for machinery purchases. They also emphasize training programs for machinery operators. For instance, in March 2022, the Government of Canada made an investment of over USD 860,000 in six businesses under the Innovative Solutions Canada (ISC) program. The initiative provides innovators with the opportunity to develop their novel solutions, products, and technologies to address challenges in the agriculture sector, leading to a more prosperous and competitive sector.

Agricultural Machinery Market Trends

Low Availability of Skilled Labor

Declining per hectare area of arable land, low availability of skilled labor, and increasing food demand globally are some of the key factors increasing the adoption of agricultural machinery for efficient farming operations. Moreover, with rapid urbanization, urban areas offer a plethora of job opportunities, enticing rural households to migrate. This shift has resulted in a shortage of farm labor in various regions. In India, for instance, the number of people employed in the agriculture sector dropped from 158.2 million in 2022 to 147.9 million in 2023, as highlighted by a survey of the Centre for Monitoring Indian Economy (CMIE). Looking ahead, the Indian Council of Food and Agriculture projects a 25.7% decline in the percentage of agriculture workers in India by 2050. In North America and Europe, a significant reliance on seasonal immigrant workers has emerged, owing to dwindling domestic labor. This reliance has, in turn, driven up the cost of farm labor, prompting farmers to increasingly turn to cost-effective agricultural machinery.

Asia-Pacific Dominates the Market

China is one of the top producers of farming equipment and the largest market for agricultural machinery globally. According to data from the National Bureau of Statistics of China, China produced 5,253,595 large and medium-sized tractors in 2022. Moreover, a decrease in human resources, rising agricultural labor costs, and government initiatives for farm mechanization are predicted to drive market expansion in the long run. In recent years, Japan also faced challenges related to the growing area of abandoned farmland. Therefore, mechanization of agriculture has become essential for Japan to overcome the shortage of farm labor. Besides this, India produces a massive volume of tractors and exports tractors globally. Also, the production and sales volume of significant players in the Indian market are growing, which directly indicates that the tractor market in India is rising. For instance, in India, in February 2022, Mahindra's Farm Equipment Sector sold 18,910 units. February 2022 saw 20,437 tractor sales (domestic + exports), compared to 28,146 units during the same month in the previous year.

Agricultural Machinery Industry Overview

The agricultural machinery market is consolidated, with key players accounting for the majority of the market share. The prominent players in the market are Deere and Co., CNH Industrial, AGCO Corporation, Kubota, and Claas Group. These companies are involved in various strategic activities such as product innovation, expansion, and partnership. Merger and Acquisition is another prominent strategy being used to expand geographical reach by acquiring assets, technologies, and consumer base of other companies.

Reasons to Purchase this report:

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  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Low Availability of Skilled Labor
    • 4.2.2 Technological Advancements
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Increasing Farm Expenditure
    • 4.3.2 Security Concerns in Modern Farming Machinery
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Tractors
      • 5.1.1.1 Horsepower
      • 5.1.1.1.1 Less than 40 HP
      • 5.1.1.1.2 40 HP to 99 HP
      • 5.1.1.1.3 Greater than 100 HP
      • 5.1.1.2 Type
      • 5.1.1.2.1 Compact Utility Tractors
      • 5.1.1.2.2 Utility Tractors
      • 5.1.1.2.3 Row Crop Tractors
    • 5.1.2 Plowing and Cultivating Machinery
      • 5.1.2.1 Plows
      • 5.1.2.2 Harrows
      • 5.1.2.3 Cultivators and Tillers
      • 5.1.2.4 Other Plowing and Cultivating Machinery
    • 5.1.3 Planting Machinery
      • 5.1.3.1 Seed Drills
      • 5.1.3.2 Planters
      • 5.1.3.3 Spreaders
      • 5.1.3.4 Other Planting Machinery
    • 5.1.4 Harvesting Machinery
      • 5.1.4.1 Combine Harvesters-Threshers
      • 5.1.4.2 Forage Harvesters
      • 5.1.4.3 Other Harvesting Machinery
    • 5.1.5 Haying and Forage Machinery
      • 5.1.5.1 Mower-Conditioners
      • 5.1.5.2 Balers
      • 5.1.5.3 Other Haying and Forage Machinery
    • 5.1.6 Irrigation Machinery
      • 5.1.6.1 Sprinkler Irrigation
      • 5.1.6.2 Drip Irrigation
      • 5.1.6.3 Other Irrigation Machinery
    • 5.1.7 Other Types
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 India
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of Latin America
    • 5.2.5 Africa
      • 5.2.5.1 South Africa
      • 5.2.5.2 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Deere & Company
    • 6.3.2 CNH Industrial NV
    • 6.3.3 AGCO Corporation
    • 6.3.4 Mahindra & Mahindra Limited
    • 6.3.5 Kubota Corporation
    • 6.3.6 Iseki & Co. Ltd
    • 6.3.7 Daedong Industrial Co. Ltd
    • 6.3.8 JC Bamford Excavators Limited
    • 6.3.9 Lindsay Corporation
    • 6.3.10 Class Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS