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市場調査レポート
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1445413

ニューロマーケティング:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Neuromarketing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 114 Pages | 納期: 2~3営業日

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ニューロマーケティング:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 114 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ニューロマーケティング市場規模は2024年に15億7,000万米ドルと推定され、2029年までに24億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.89%のCAGRで成長します。

ニューロマーケティング-マーケット

神経科学は消費者の認識の解釈と研究に有益であり、消費者の行動予測を強化する上で大きな役割を果たしてきました。神経科学により、調査会社やマーケティング会社は顧客の期待に応じてサービスを集中してカスタマイズできるようになります。

主なハイライト

  • ニューロマーケティングソリューションは、神経科学技術の使用により、マーケティング環境における消費者データのプロセスを非常に効果的な方法で支援します。これらの手法によってもたらされる潜在的な利点についての認識が高まるにつれて、さまざまなニューロマーケティングソリューションの導入が急速に進んでいます。ペプシコ、ウェザーチャンネル、eBay、ディアムラーなどの大手企業は、市場調査の実施、フォーカスグループの運営、マーケティングキャンペーンの設計にニューロマーケティング調査手法を導入しています。
  • 企業が顧客を理解し、カスタマイズされたマーケティングアプローチを提供できるようにするために、さまざまなベンダーが新しい技術的アプローチ(ソフトウェア、アプリケーション、ユーザーインターフェイス)を開発しています。 Campbell'sやFrito-Layなどのブランドは、パッケージング戦略を再考するためにニューロイメージングを採用しています。研究によると、色、テキスト、画像が購入の意思決定に影響を与えるため、顧客はパッケージに対する反応が異なります。
  • 大手企業は、機能的磁気共鳴調査法(fMRI)、脳波検査(EEG)、視線追跡などのさまざまなテクノロジーを利用して、それぞれの製品に対する消費者の行動を測定し、消費者の購入決定を特定するニューロマーケティング研究手法を導入しています。
  • 脳をスキャンした後に得られるすべてのデータが漏洩し、脆弱な状況につながる可能性があるため、多くのニューロマーケティング手法では、プライバシーとデータセキュリティが大きな懸念事項として浮上する可能性があります。これは市場の成長を抑制するものとなります。
  • COVID-19がニューロマーケティング市場に与えた影響は短期的には大きく、正確な分析には大量のデータサンプルが必要です。しかし、世界のロックダウンにより人々が自宅に閉じ込められたため、実店舗のショールームなどの物理的な世界から生成されるデータは大幅に減少しました。また、世界のサプライチェーンが寸断され、さまざまな国際政府による規制により製造施設が閉鎖されたため、ニューロマーケティングシステムの製造にも若干の影響を受けました。

ニューロマーケティング市場動向

BFSIエンドユーザー分野は大幅な速度で成長

  • サービスという観点から見ると、銀行サービスは旅行やその他のレジャーよりもリスクが高く、消費者の影響力がより要求され、専門的であるため把握するのがより困難であると判断できます。
  • ほとんどの人が銀行サービスを利用しているため、コミュニケーションチャネルの1つであるプロバイダーのWebサイトは、ユーザーフレンドリーで、伝達される情報が明確で、操作が簡単である必要があります。
  • 多くの銀行が、ユーザーに合わせて調整されていないオンラインアプリケーションやモバイルアプリケーションを開発しています。銀行の他のサービスとの不適切な統合、不具合のあるアプリ、または警告なしにクラッシュするアプリなどの典型的な欠陥に加えて、適切に機能するアプリであっても消費者のニーズを考慮していない可能性があります。
  • ニューロマーケターは、オンラインユーザージャーニーを分析し、Webサイトやアプリにアクセスしたときに人が受ける感情的な経験を理解することで、これを可能な限り最小限に抑えようとします。ロイヤルティの感情を醸成することで、銀行プロバイダーは行動科学を活用して、家庭ごとの商品を増やし、財布のシェアを拡大し、離職率を下げることができます。
  • たとえば、アイトラッキングはニューロマーケティングの調査手法であり、消費者がWebサイトで表示する情報をどのように理解しているかを示し、ユーザビリティの問題を特定し、銀行のWebサイトのデザインに改善の余地があるかどうかを示すことができます。

北米が最大の市場シェアを保持すると予想される

  • 米国を拠点とするマーケットベンダーの数の増加と、北米のエンドユーザー業界によるデジタルマーケティングへの多額の投資により、世界経済の中で最も重要な地域の1つは、北米の世界ニューロマーケティング業界です。さらに、米国は調査対象分野における市場の先駆者であり、世界規模で技術を進歩させる上で重要です。
  • さらに、この地域には、ニールソン、IQVIA、カンター、インフォメーションリソース社、イプソスなど、市場の成長にとって重要な多数の有名な市場調査会社が拠点を置いています。
  • マーケティング手法とブランド競争力への多額の投資により、消費者行動研究は過去数十年にわたってこの地域で大幅な成長を遂げてきました。したがって、より多くの調査会社が標準的な市場調査研究に生理学的および神経学的データを含めようとしています。
  • 研究室ベースの視聴者調査のソースであるMediaScienceは米国にあり、生体認証、表情分析、視線追跡、反応遅延テスト、EEGなどのさまざまな神経測定を使用しています。同社は近年、Huluと協力して、ソーシャルメディアプラットフォーム向けに制作され、後にテレビストリーミングサービス向けに再利用されたコマーシャルの効果を調査。
  • この地域の市場ベンダーはニューロマーケティング戦略をますます活用しており、これにより地元のマーケティング担当者にとって有益な多くの画期的な研究が行われています。たとえば、米国に本拠を置くマインドシェアによる消費者神経科学研究によると、人々は手のクローズアップに無意識に反応するが、カメラが近づける距離には限界があります。

ニューロマーケティング業界の概要

ニューロマーケティング市場は適度な競争があり、複数のプレーヤーで構成されています。新興国におけるニューロマーケティングアプリケーションの需要の高まりと技術向上により、少数のプレーヤーが市場シェアの大部分を占めています。多くの企業が新たな市場への進出を拡大し、市場での存在感を高めています。

2023年4月、the Nielsen Company LLC (Nielsen Consumer Neuroscience)とdigitalAudienceは、北西欧におけるオープンウェブ測定のためのデータ測定協力を発表しました。Nielsenは、デジタル視聴者から提供された人口統計データをNielsen Identity Systemに統合し、より多くの範囲と精度を提供します。

2022年 9月、TobiiはHeadVantageと提携して、スポーツファンやアスリートに視線追跡を提供しました。このコラボレーションを通じて、スポーツファンはアスリートの思考プロセスをより深く理解し、さまざまな分野にわたるトレーニングと向上を支援することができます。ファンのエクスペリエンスも大幅に向上します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • テクノロジーのスナップショット-主要な実現要因
    • 機能的磁気共鳴画像法(FMRI)
    • 脳波検査(EEG)
    • 生体認証
    • フェイシャルコーディング
    • アイトラッキング
  • COVID-19感染症が業界に与える影響の評価
  • 市場促進要因
    • 高度なマーケティングツールのニーズの高まり
    • スマートフォンと高速インターネットの普及
  • 市場の課題
    • 市場の成長を妨げるデータセキュリティと政府規制

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザーによる
    • 銀行、金融サービス、保険(BFSI)
    • 小売/消費者ブランド
    • 市場調査
    • 科学機関
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Immersion Neuroscience
    • Merchant Mechanics Inc.
    • Uniphore
    • The Nielsen Company LLC(Nielsen Consumer Neuroscience)
    • Neural Sense(Pty)Ltd
    • NVISO SA
    • Cadwell Industries Inc.
    • Compumedics Limited
    • SR Labs SRL
    • Synetiq Ltd.
    • Mindspeller
    • MindMetriks

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 66418

The Neuromarketing Market size is estimated at USD 1.57 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.41 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.89% during the forecast period (2024-2029).

Neuromarketing - Market

Neuroscience is beneficial in interpreting and studying consumer perceptions and has played a major role in enhancing the behavioral predictions of consumers. Neuroscience allows research firms and marketing companies to concentrate and customize their services according to customer expectations.

Key Highlights

  • Neuromarketing solutions are assisting the process of consumer data in a marketing environment in an extremely effective manner due to the usage of neuroscience techniques. The increasing awareness about the potential benefits offered by these techniques is further driving the adoption of various neuromarketing solutions at a rapid pace. Major companies like PepsiCo, The Weather Channel, eBay, and Diamler have implemented neuromarketing research techniques to conduct market research, run focus groups, and design marketing campaigns.
  • Various vendors are developing new technological approaches (software, applications, and user interfaces) to enable companies to understand their customers and deliver a tailor-made marketing approach. Brands like Campbell's and Frito-Lay have adopted neuroimaging to reimagine their packaging strategy. Studies have revealed that customers react differently to packaging, with color, text, and imagery influencing their purchase decisions.
  • Major companies have implemented neuromarketing research techniques to measure consumer behavior for their respective products to identify the consumer's purchase decision with the help of various technologies, such as functional magnetic resonance imaging (fMRI), electroencephalography (EEG), and eye tracking.
  • Privacy and data security can emerge as major concerns in many neuromarketing techniques, as all the data derived after scanning the brain can get leaked and lead to vulnerable situations. This acts as a restraint on the market growth.
  • The impact of COVID-19 on the neuromarketing market was significant in the short run, as for an accurate analysis, a large sample of data is required. However, with people confined to their homes because of the global lockdown, data generated from the physical world, like brick-and-mortar showrooms, were drastically reduced. Also, the manufacturing of neuromarketing systems was slightly affected because the global supply chain was disrupted, and manufacturing facilities were shut down due to regulations imposed by various international governments.

Neuromarketing Market Trends

BFSI End-User Vertical to Grow at a Significant Rate

  • In the context of services, it is possible to judge that banking services are more risky than travel or other forms of leisure, more demanding for consumers to influence, and more difficult to grasp due to their technicality.
  • Since most people utilize banking services, the providers' websites one of the communication channels must be user-friendly, clear in terms of the information being conveyed, and simple to navigate.
  • Numerous banks have developed online and mobile applications that are not tailored to the users. In addition to the typical flaws of shoddy integration with the bank's other services, glitchy apps, or apps that crash without warning, even a well-functioning app may fail to consider the needs of its consumers.
  • By analyzing online user journeys and comprehending the emotional experience a person gets when visiting a website or app, neuro marketers seek to minimize this as much as feasible. By cultivating sentiments of loyalty, banking providers can employ behavioral science to boost products per home, expand wallet share, and lower attrition rates.
  • For instance, eye tracking is a neuromarketing research technique that can show how consumers comprehend the information they view on a website, identify usability issues, and show where there is room for improvement in the design of a bank's website.

North America is Expected to Hold Largest Market Share

  • Due to the rising number of US-based market vendors and large investments in digital marketing made by North American end-user industries, One of the most significant regions in the global economy is North America global neuromarketing industry. Additionally, the US is a market pioneer in the area under study and is important in advancing technology on a global scale.
  • Additionally, the area is home to numerous well-known market research firms that are important to the growth of the market, including Nielson, IQVIA, Kantar, Information Resources Inc., and Ipsos.
  • Due to heavy investment in marketing techniques and brand competitiveness, consumer behaviour studies have experienced tremendous growth in the region over the past few decades. Therefore, more research firms are attempting to include physiological and neurological data into standard market research studies.
  • A source of lab-based audience research, MediaScience is situated in the US and uses a variety of neuro-measures, such as biometrics, facial expression analysis, eye-tracking, response-latency testing, and EEG. In recent years, the business also worked with Hulu to research the effectiveness of commercials made for social media platforms that were later repurposed for the TV streaming service.
  • Market vendors in the area are increasingly using neuromarketing strategies, which has led to a number of ground-breaking studies that are beneficial to local marketers. People unconsciously respond to close-ups of hands, for example, according to consumer neuroscience study by the US-based Mindshare, but there is a limit to how close the camera can approach.

Neuromarketing Industry Overview

The Neuromarketing Market is moderately competitive and consists of several players. Due to the growing demand for neuromarketing applications and technical improvement in emerging economies, a small number of players hold the majority of the market share. Many businesses are expanding their reach into new markets and enhancing their market presence.

In April 2023, the Nielsen Company LLC (Nielsen Consumer Neuroscience) and digitalAudience announced data measurement collaboration for open web measurement in Northwestern Europe, where Nielsen will integrate demographic data provided by the digital audience into the Nielsen Identity System to provide more scope and accuracy in Nielsen's digital ad measurement for the open web, connecting digital impressions to demographics across millions of devices.

In September 2022, Tobii partnered with HeadVantage to bring eye tracking to sports fans and athletes. Through this collaboration, sports fans can better comprehend athletes' thought processes and assist them in their training and improvement across a variety of disciplines. A significant improvement in fan experience will also occur.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Technology Snapshot - Key Enablers
    • 4.3.1 Functional Magnetic Resonance Imaging (FMRI)
    • 4.3.2 Electroencephalography (EEG)
    • 4.3.3 Biometrics
    • 4.3.4 Facial Coding
    • 4.3.5 Eye Tracking
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 Increasing Need for Advanced Marketing Tools
    • 4.5.2 Increasing Penetration of Smartphones and High-speed Internet
  • 4.6 Market Challenges
    • 4.6.1 Data Security and Government Regulation Hindering Market Growth

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By End-Users
    • 5.1.1 Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI)
    • 5.1.2 Retail/Consumer Brands
    • 5.1.3 Market Research
    • 5.1.4 Scientific Institutions
    • 5.1.5 Other End-Users
  • 5.2 By Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 France
      • 5.2.2.3 United Kingdom
      • 5.2.2.4 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia Pacific
      • 5.2.3.1 India
      • 5.2.3.2 China
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 5.2.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Immersion Neuroscience
    • 6.1.2 Merchant Mechanics Inc.
    • 6.1.3 Uniphore
    • 6.1.4 The Nielsen Company LLC (Nielsen Consumer Neuroscience)
    • 6.1.5 Neural Sense (Pty) Ltd
    • 6.1.6 NVISO SA
    • 6.1.7 Cadwell Industries Inc.
    • 6.1.8 Compumedics Limited
    • 6.1.9 SR Labs SRL
    • 6.1.10 Synetiq Ltd.
    • 6.1.11 Mindspeller
    • 6.1.12 MindMetriks

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS