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市場調査レポート
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1444864

ビーガン化粧品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Vegan Cosmetics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ビーガン化粧品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ビーガン化粧品市場規模は2024年に28億4,000万米ドルと推定され、2029年までに39億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.83%のCAGRで成長します。

ビーガン化粧品-マーケット

市場の成長は、ビーガン製品は天然成分で作られており、化学物質を含まず、副作用がなく、安全に使用できるという消費者の認識の高まりによって推進されています。化学ベースの化粧品の欠点と皮膚に有害な製品についての消費者の認識は高まっています。ビーガン化粧品は動物実験を一切行っていないため、動物の安全性への懸念が高まっているため、市場は拡大しています。ビーガン化粧品では動物実験は決して行われません。ミツロウ、コラーゲン、ゼラチン、蜂蜜、カーミン、コレステロール、ミルク、ラノリン、シェラック、その他の動物由来の成分が含まれていないため、より健康的でより思いやりのある代替品です。さらに、スキンケア、カラー化粧品、ヘアケアなどの化粧品の消費者による使用が増加しています。これらの要因の両方と、化学物質を含まず環境に優しいビーガン化粧品を使用する利点についての消費者の知識の高まりにより、売上高は増加すると予想されます。

さらに、ビーガンの人気の高まりにより、メーカーはビーガン製品を求める顧客の需要を満たすために研究開発に資金を投じ、新製品を導入し、既存の製品を変更するようになりました。たとえば、2022年1月、美容会社Colorbarは、ビーガンと自然の美しさへの重点拡大の一環として、128色相の「ビーガンネイルラッカー」シリーズを作成しました。ビーガンネイルラッカーは、毒性のない特許取得済みの20フリーフォーミュラとビオチンとカルシウムが配合された二重特許取得のデザインにより、明らかにクリーンでグリーンなメイクアップ体験を約束すると主張されています。しかし、すべての化粧品カテゴリーにおいて模倣品/偽造品の流通量が多いため、本物のビーガン化粧品ブランドの成長が妨げられることが予想されます。

ビーガン化粧品市場動向

グリーンコスメの動向

クルエルティフリー(動物実験を行わない)、ベジタリアン(動物屠殺の製品別を含まない)、ビーガン(動物性原料を一切含まない)の美容市場は近年爆発的に拡大しています。これらの製品の製造とテストには、無力なウサギ、犬、ハムスター、マウスなどの少数の動物の恐ろしい虐待が含まれます。ビーガン化粧品の製造工程で動物の部位を一切使用していないため、倫理的な商品であることから、消費者のビーガン化粧品への関心が高まっています。たとえば、英国のビーガン協会による2021年の調査によると、美容品消費者の38%以上が、「ビーガン」というラベルは製品に動物性成分が含まれていないことを意味すると考えています。各ブランドは、Z世代の顧客のビーガンスキンケアのニーズに応えて、ビーガンスキンケアラインの導入を開始しています。たとえば、2022年11月、NYXプロフェッショナルメイクアップは、20世紀のスタジオの『アバター:ザ・ウェイ・オブ・ウォーター』にインスピレーションを得たビーガンメイクアップコレクションを発売しました。ビーガンおよび動物不使用の製品ラインを提供することに加えて、同社はグループが環境への悪影響を軽減しようと努めていると主張しました。廃棄物を節約するために、パレット、口紅、フェイススプレー、塗料の製造にはリサイクル可能な材料が使用されました。さらに、顧客は現在、化粧品の背後にある科学と成分について学ぶことにさらに興味を持っています。

最終的には、ビーガン化粧品の皮膚に対する医学的利点により、消費者は非ビーガン化粧品よりもこれらの製品を好むと予想されます。さらに、ビーガン化粧品は、地球上のいくつかの環境変化や汚染の増加によって生じる皮膚へのダメージを軽減するのに役立ちます。たとえば、ビーガン化粧品に含まれる抗酸化物質は植物から自然に加工されたもので、皮膚の乾燥を軽減するのに役立ちます。したがって、消費者がこれらの製品を使用することで得られる利点により、植物ベースの成分の需要が増加しており、ビーガン化粧品市場の成長も促進しています。

欧州は最大の市場です

欧州地域では、スキンケア、ヘアケア、消臭剤に含まれるパラベンやアルミニウム化合物など、特定の化合物の有害な影響に対する消費者の意識の高まりにより、天然製品やオーガニック製品への需要が高まっています。自然で倫理的な配合に基づいて、欧州の多くの消費者は他のブランドよりも1つのブランドを選択します。英国ではここ数年、ビーガン美容製品の売上が大幅に増加しました。化学ブランドによる潜在的な長期的な損害に対する意識の高まりにより、最近、安全でナチュラルなオーガニックのビーガン化粧品への需要が高まっています。たとえば、2021年にビーガン協会が実施した調査では、英国の美容顧客の39%以上が、ビーガン化粧品製品を提供する企業が第三者機関の承認を受けることが非常に重要だと考えていると回答しました。ビーガン成分に対する需要は市場で非常に明白であり、購入は有効性、長期持続する保護、および臨床特性に基づいています。これにより、大多数の企業が、植物からインスピレーションを得たプレミアム植物成分などの自然由来の成分と多機能特性を組み合わせたビーガンブランドや製品を発売するようになりました。たとえば、ファストファッション衣料品会社Boohooは2022年2月、50品目以上のビーガンビューティーラインを導入しました。同社によれば、Boohoo Beautyラインには眉、唇、目、顔用の製品が含まれており、さまざまな肌の色調や顔色を補うためにさまざまな色が用意されています。

ビーガン化粧品業界の概要

ビーガン化粧品市場は競争が激しいです。これは、このセグメントにおける国内外の複数のプレーヤーによるものです。この業界の主要企業は、Loreal SA、Coty Inc.、MuLondon、Billy Jealousy、およびBeauty Without Crueltyです。これらの企業は、世界のさまざまな国に事業の境界を広げています。大手プレーヤーは、プレーヤーの興味に応え、市場での地位を高めるために、市場に新製品を導入することに重点を置いています。主要ブランドをターゲットとする新興市場の大手企業は、より成熟し洗練されたニーズに対応する市場リーダーを戦略的に買収しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • フェイシャル化粧品
    • 目元用化粧品
    • リップ・ネイルメイクアップ製品
    • ヘアスタイリングおよびカラーリング製品
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • オンライン小売
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 最も採用されている戦略
  • 企業プロファイル
    • MuLondon
    • Loreal SA
    • Beauty Without Cruelty
    • Levlad Inc(Nature's Gat)
    • MO MI BEAUTY
    • elf Beauty, Inc.
    • Cottage Holdco BV(COTY Company)
    • Gabriel Cosmetics Inc.
    • Groupe Rocher
    • Pacifica Beauty

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 62643

The Vegan Cosmetics Market size is estimated at USD 2.84 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.95 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.83% during the forecast period (2024-2029).

Vegan Cosmetics - Market

The market growth is driven by increasing consumer awareness that vegan products are made of natural ingredients, devoid of chemicals, have no side effects, and are safe to use. Consumer awareness of the drawbacks of chemically based cosmetics and their harmful products on the skin is growing. The market is expanding due to increasing animal safety concerns, as vegan cosmetics are entirely cruelty-free. Animal testing is never done on vegan cosmetics. They are a healthier and much more compassionate alternative because they don't include beeswax, collagen, gelatin, honey, carmine, cholesterol, milk, lanolin, shellac, or other animal-derived components. In addition, cosmetics like skin care, color cosmetics, hair care, and others are increasingly being used by consumers; particularly Gen Z. Sales are anticipated to increase as a result of both of these factors and growing consumer knowledge of the benefits of using vegan cosmetics because they are free of chemicals and kind to the environment.

Moreover, the growing popularity of veganism has prompted manufacturers to spend money on R&D, introduce new goods, and alter existing ones to meet the demands of customers seeking vegan products. For instance, in January 2022, the beauty company Colorbar created a "Vegan Nail Lacquer" range with 128 hues as part of its expanded focus on vegan and natural beauty. It was asserted that the Vegan Nail Lacquer promises a distinctly clean and green makeup experience owing to its non-toxic Patented 20 free formula and double-patented design, which it claims is loaded with biotin and calcium. However, the high circulation of knockoff/counterfeit products within all the cosmetic product categories is expected to hamper the growth of genuine vegan cosmetic brands.

Vegan Cosmetics Market Trends

The Trend of Green Cosmetics

The cruelty-free (no animal testing), vegetarian (no byproducts of animal slaughter), and vegan (no animal ingredients at all) beauty market has exploded in recent years. The production and testing of these items involve the horrific abuse of a few animals, like helpless rabbits, dogs, hamsters, and mice. The consumer's preference for vegan cosmetics has been increasing because these products are ethical as the manufacturing process of vegan cosmetics doesn't use any source of animal parts. For instance, according to a survey by The Vegan Society in the United Kingdom in 2021, over 38% of beauty consumers think that the label "vegan" means that the product contains no animal ingredients. Brands have begun introducing vegan skincare lines in response to Gen Z customers' need for vegan skincare. For instance, in November 2022, NYX Professional Makeup launched a vegan makeup collection inspired by 20th-century studios' Avatar: The Way of Water. In addition to providing a vegan and animal-free product line, the firm asserted that the group attempts to lessen its adverse effects on the environment. Recyclable materials were used to make palettes, lipsticks, face spray, and paint to save waste. Additionally, customers are now more interested in learning about the science and components behind cosmetics.

Eventually, consumers are expected to prefer these products over non-vegan cosmetics due to the medical benefits of vegan cosmetics on the skin. Moreover, vegan cosmetics can help to reduce the damage to the skin that is created due to several environmental changes and increasing pollution around the globe; for example, the antioxidants present in vegan cosmetics are naturally processed from plants and can help to reduce the dryness of the skin. Thus, due to the benefits consumers can gather using these products, the demand for plant-based ingredients is growing, also elevating the growth of the vegan cosmetics market.

Europe is the Largest Market

The European region has witnessed an increasing demand for natural and organic products due to the rise in consumer awareness about the harmful effects of certain compounds, such as paraben and aluminum compounds present in skincare, hair care, and deodorants. Based on its natural and ethical formulation, many European consumers choose one brand over others. Vegan beauty product sales have increased substantially in the United Kingdom during the past few years. The increasing awareness of potential long-term damage from chemical brands has recently increased the demand for safe, natural, and organic vegan cosmetics products. For instance, over 39% of beauty customers in the United Kingdom responded in a survey conducted by The Vegan Society in 2021 that they thought it was very important that companies providing vegan cosmetics products had them approved by a third-party agency. The demand for vegan ingredients has been quite evident in the market and the purchases are based on efficacy, longer-lasting protection, and clinical properties. This has led to a majority of companies launching vegan brands and products with nature-inspired ingredients, such as plant-inspired and premium botanical ingredients, coupled with multi-functional properties. For instance, in February 2022, Boohoo, a fast-fashion clothing company, has introduced a more than 50-item vegan beauty line. According to the firm, the Boohoo Beauty line includes products for the brows, lips, eyes, and face and is offered in a variety of colours to complement different skin tones and complexions.

Vegan Cosmetics Industry Overview

The vegan cosmetics market is competitive. This is due to several domestic and international players in this segment. The major players in this industry are Loreal SA, Coty Inc., MuLondon, Billy Jealousy, and Beauty Without Cruelty. These companies are widening their operational boundaries across different countries in the world. Major players are focusing on introducing new products in the market to cater to the players' interests and enhance their spots in the market. Major emerging market players targeting leading brands are making strategic acquisitions of the market leaders in the more mature and sophisticated needs.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Facial Cosmetics
    • 5.1.2 Eye Cosmetic Products
    • 5.1.3 Lip and Nail Make-up Products
    • 5.1.4 Hairstyling and Coloring Products
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Online Retailing
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 MuLondon
    • 6.3.2 Loreal SA
    • 6.3.3 Beauty Without Cruelty
    • 6.3.4 Levlad Inc (Nature's Gat)
    • 6.3.5 MO MI BEAUTY
    • 6.3.6 e.l.f. Beauty, Inc.
    • 6.3.7 Cottage Holdco B.V. (COTY Company)
    • 6.3.8 Gabriel Cosmetics Inc.
    • 6.3.9 Groupe Rocher
    • 6.3.10 Pacifica Beauty

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS