市場調査レポート
商品コード
1444622
プロテアーゼ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Proteases - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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プロテアーゼ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 2~3営業日
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プロテアーゼ市場規模は、2024年に35億4,000万米ドルと推定され、2029年までに47億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6%のCAGRで成長します。
プロテアーゼは、プロテイナーゼ、ペプチダーゼ、アミダーゼとして機能する多様な酵素群であり、特に食品、洗剤、医薬品分野など、幅広い産業用途に使用されています。調査によると、プロテアーゼは工業用酵素の重要なクラスを構成しており、世界中の酵素市場の約60%、全酵素売上の40%を占めています。プロテアーゼは、タンパク質のペプチド結合を分解する必須の工業用酵素であり、化学プロセスや生物学的プロセスで多くの用途が見出されます。プロテアーゼを使用する主な利点の1つは、天然産物を生成し、穏やかな反応条件下で活性を示し、立体特異性、特異性、および生分解性を示す能力です。企業は、全体の収率を高めるために反応時間を短縮する革新的な製品を導入しています。プロテアーゼは、多くの日用消費財(日用消費財)製品の開発に不可欠です。市場の主な推進力は、さまざまな業界におけるプロテアーゼの複数の用途です。さらに、その非毒性および非病原性の特性により環境に優しく、市場をさらに押し上げます。
プロテアーゼ酵素は、食品産業における肉製品、焼き菓子、飲料の3つの主要な用途に使用されています。肉製品では、プロテアーゼを使用して肉を柔らかくし、より柔らかく口当たりの良いものにし、全体の加工時間を短縮します。世界の加工食品産業は、すぐに調理して食べられる製品を求めるライフスタイルの変化に牽引され、大幅な成長を遂げています。これにより、予測期間中にプロテアーゼの需要が促進されると予想されます。さらに、微生物プロテアーゼは、代謝活動における重要な役割と産業における多大な利用により、関心を集めています。市場で入手可能なプロテアーゼは、収量が高く、消費時間が短く、費用対効果が高いため微生物由来であり、市場でのバイオテクノロジー応用に適しています。
プロテアーゼはさまざまな産業で重要な役割を果たしている酵素であり、酵素市場の60%を占めています。これらは、洗剤、皮革、食品、医薬品、紙、パルプの製造に使用されるほか、写真フィルムからの銀の回収やバイオレメディエーション手順にも使用されます。繊維、紙、飼料、食品、医薬品、化学薬品などの日用品の製造では、環境や人間の健康に有害な大量の廃棄物が発生します。したがって、プロテアーゼの使用は、廃棄物の生成を削減し、天然資源を保護しながら処理効率を高める上で極めて重要となっています。その結果、世界中の企業は、天然資源の消費を抑えながら年間需要を満たすための代替技術や合併・買収を模索しています。
たとえば、2022年 11月、ノボザイムズとライナスバイオは協力して、有害な化合物への曝露を評価する臨床試験で新しい非侵襲的技術をテストしました。このプロジェクトでは、LinusBioの環境バイオダイナミクスプラットフォームを活用して、ノボザイムズの人間健康部門が後援するプロバイオティクスの臨床試験中に有害な化合物への曝露を計画します。この臨床試験は鉛などの重金属や広範囲の環境汚染物質への曝露を評価するもので、ノボザイムズ・ワンヘルスによる大規模な臨床プログラムの一部です。プロテアーゼ酵素は、環境上の利点とは別に、食品タンパク質の風味、栄養価、溶解性、消化性を高めるために食品および飲料業界で広く使用されています。これらは、醸造、牛乳の凝固、肉の構造のマイクロファイバーを分解することによって肉製品を柔らかくするためにプロテアーゼが使用される食肉産業など、さまざまな用途に利用されています。アルカリプロテアーゼは、明確なペプチドプロファイルを備えた栄養価の高いタンパク質加水分解物を調製します。
プロテアーゼ酵素は、多くの産業で多様な用途に使用されています。この市場は、廃棄物発生量の削減、処理効率の向上、天然資源の保護における重要な役割により、今後数年間で大幅に成長すると予想されています。
インド、中国、韓国は世界で最も急速に成長している加工食品市場の一部であり、アジア太平洋地域は用途別プロテアーゼ酵素にとって最も生産性の高い市場となっています。インドの食品加工産業は世界最大の産業の一つであり、プロテアーゼにとって大きな成長の可能性を秘めています。中国では、急速な都市化と所得の増加により、高価値製品の需要が生まれ、中国人の食生活は多様化し、プロテアーゼ酵素の需要が増加しています。
韓国は加工食品産業が発展しており、消費者は冷凍加工食品や冷凍肉製品、特に高脂肪含有の豚肉を好む傾向にあります。加工食品では世界第15位の市場シェアを誇る。韓国の食品産業は、プロテアーゼなどの食品添加物を幅広く応用する可能性も秘めています。
発展途上地域で拡大する組織化された小売チェーンは、加工肉製品の需要をさらに増大させ、プロテアーゼなどの肉軟化剤の恩恵を受けています。ベーカリー業界では、プロテアーゼは小麦粉のグルテンを減らし、グルテンの可塑性を改善し、生地の体積を増やし、生地の靭性を改善し、生地の成形時間を短縮するために使用されます。パン、ケーキ、ビスケットなどを含む、高品質で賞味期限が長く、健康的なベーカリー製品に対する需要の高まりにより、プロテアーゼ酵素部門の成長が促進されると予想されます。
プロテアーゼ酵素は、食品やベーカリー製品に加えて、洗剤や医薬品にも広く使用されています。アジア太平洋地域には、これらの産業におけるプロテアーゼ酵素の未開発の成長の可能性もあります。全体として、アジア太平洋地域はプロテアーゼ酵素にとって重要な市場であり、今後数年間で大幅な成長が見込まれると予想されています。
プロテアーゼ市場は本質的に統合されており、主要企業が主要な市場シェアを占めています。この分野の主要企業には、International Flavors &Fragrances, Inc.、Koninklijke DSM NV、Novozymes AS、BASF SA、Associated British Foods plcなどがあります。これらの企業は、市場での主導的地位を維持し、強力なブランドイメージを構築するために、さまざまな戦略を採用しています。これらの企業が採用する主要な戦略は合併と買収であり、これにより市場での地位を強化し、製品ポートフォリオを拡大することができます。
製品イノベーションと新製品開発は不可欠な戦略であり、主要企業は消費者の需要と好みに応えるために採用しています。企業は、新製品や改良された製品を導入するための研究開発活動に多額の投資を行っています。これは、製品を競合他社と差別化し、顧客ベースを拡大するのに役立ちます。さらに、企業は新しい製品ラインの追加や新しいビジネスの獲得による製品ポートフォリオの拡大にも注力しています。この戦略により、企業は消費者の進化するニーズや好みに応え、市場シェアを拡大することができます。
The Proteases Market size is estimated at USD 3.54 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.72 billion by 2029, growing at a CAGR of 6% during the forecast period (2024-2029).
Proteases are a diverse group of enzymes that act as proteinases, peptidases, and amidases and have a broad range of industrial applications, particularly in the food, detergents, and pharmaceutical sectors. Research has shown that proteases constitute a significant class of industrial enzymes, accounting for approximately 60% of the enzyme market and 40% of all enzyme sales worldwide. Proteases are essential industrial enzymes that break down peptide bonds in proteins and find numerous uses in chemical and biological processes. One of the main advantages of using proteases is their ability to produce natural products, exhibit activity under mild reaction conditions, and exhibit stereospecificity, specificity, and biodegradability. Companies have introduced innovative products that reduce reaction time to enhance overall yield. Proteases are crucial in developing many fast-moving consumer goods (FMCG) products. The market's primary driver is the multiple applications of proteases in various industries. Additionally, their non-toxic and non-pathogenic attributes make them eco-friendly, further boosting the market.
Protease enzymes find use in three primary applications in the food industry: meat products, baked goods, and beverages. In meat products, proteases are used to tenderize the meat, making it softer and palatable and reducing overall processing time. The global processed food industry is experiencing significant growth, driven by changing lifestyles that demand ready-to-cook/eat products. This is expected to drive the demand for proteases during the forecast period. Additionally, microbial proteases have gained interest due to their vital role in metabolic activities and their immense utilization in industries. The proteases available in the market are of microbial origin because of their high yield, less time consumption, and cost-effectiveness, which have made them suitable for biotechnological application in the market
Proteases are enzymes that play a significant role in various industries, making up 60% of the enzyme market. They are used in the production of detergent, leather, food, pharmaceuticals, paper, and pulp, as well as in the recovery of silver from photographic films and bioremediation procedures. Manufacturing daily essentials, such as textiles, paper, feed, food, medications, and chemicals, generates a substantial amount of waste, which is harmful to the environment and human health. Thus, the use of proteases has become crucial in increasing processing efficiency while reducing waste production and preserving natural resources. As a result, companies worldwide are searching for alternative technologies or mergers and acquisitions to meet the annual demand while consuming fewer natural resources.
For instance, in November 2022, Novozymes and LinusBio collaborated to test new, non-invasive technology in a clinical trial to assess exposure to harmful compounds. The project will leverage LinusBio's environmental biodynamics platform to map out harmful compound exposure during a clinical trial of probiotics sponsored by Novozymes' human health unit. The clinical trial will assess exposure to heavy metals, such as lead, and a broad range of environmental pollutants and is part of a larger clinical program from Novozymes OneHealth. Apart from environmental benefits, protease enzymes are widely used in the food and beverage industry to enhance food proteins' flavor, nutritional value, solubility, and digestibility. They are utilized in various applications such as brewing, coagulation of milk, and the meat industry, where proteases are used to tenderize meat products by breaking down the microfibre in the meat structure. Alkaline proteases prepare protein hydrolysates of high nutritional value with a well-defined peptide profile.
Protease enzymes have diverse applications in numerous industries. The market is expected to grow significantly in the upcoming years due to its vital role in reducing waste production, improving processing efficiency, and preserving natural resources.
India, China, and South Korea are some of the fastest-growing markets for processed foods globally, making the Asia-Pacific region the most productive market for protease enzymes by application. In India, the food processing industry is one of the largest in the world, and the country presents enormous growth potential for proteases. In China, rapid urbanization and income growth create a demand for high-value products, diversifying the Chinese diet and increasing the demand for protease enzymes.
South Korea has a developing processed food industry, where consumers are more inclined toward frozen processed foods and frozen meat products, especially pork meat with high-fat content. It holds the fifteenth largest market share in processed food globally. The South Korean food industry also holds greater potential for wide applications of food additives like proteases.
The expanding organized retail chains in developing regions further augment the demand for processed meat products, benefiting meat tenderizing agents, including protease. In the bakery industry, protease is used to reduce the gluten of flour, improve the plasticity of gluten, increase dough volume, improve dough toughness, and shorten dough forming time. The heightened demand for high-quality, long-shelf-life, healthy bakery products, including bread, cakes, biscuits, and others, is expected to fuel the growth of the protease enzyme segment.
In addition to food and bakery products, protease enzymes are widely used in detergents and pharmaceuticals. The Asia-Pacific region also presents untapped growth potential for protease enzymes in these industries. Overall, the Asia-Pacific region is an important market for protease enzymes and is expected to witness significant growth in the coming years.
The protease market is consolidated in nature with the top players occupying major market shares. Some of the major players in this sector include International Flavors & Fragrances, Inc., Koninklijke DSM NV, Novozymes AS, BASF SA, and Associated British Foods plc. These players adopt various strategies to maintain their leading position in the market and build a strong brand image. The key strategies these players adopt are mergers and acquisitions, which help them consolidate their market position and expand their product portfolios.
Product innovation and new product developments are essential strategies, top players adopt to cater to consumer demand and preferences. Companies invest heavily in research and development activities to introduce new and improved products, which helps them to differentiate their products from their competitors and expand their customer base. Moreover, companies also focus on expanding their product portfolios by adding new product lines and acquiring new businesses. This strategy enables companies to cater to consumers' evolving needs and preferences and increase their market share.