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市場調査レポート
商品コード
1686177

高フルクトースコーンシロップ(HFCS):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

High-fructose Corn Syrup (HFCS) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 90 Pages
納期
2~3営業日
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高フルクトースコーンシロップ(HFCS):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

高フルクトースコーンシロップ市場規模は2025年に94億6,000万米ドルと推定され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは1.62%で、2030年には102億5,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • COVID-19は2020年の市場にマイナスの影響を与えました。世界のパンデミックは、高フルクトースコーンシロップの世界の適切な機能に影響を与えました。パンデミックのため、人々は健康とウェルネスを優先し、消費者は食品と飲料製品の砂糖、カロリー、塩分、炭水化物をカットするようになりました。その結果、飲食品メーカーは消費者の需要に応えるために低甘味料/無甘味料製品を発売し、高フルクトースコーンシロップ市場にマイナスの影響を与えることになりました。
  • 高フルクトース・コーンシロップ(HFCS)市場を牽引する主な要因には、高い溶解性、溶液中に留まる能力、特定の条件下でスクロースのように結晶化しないことなどがあります。新興国市場の大手企業は、多額の研究開発投資を通じて新製品開発に力を注ぎ、先進技術を駆使して優れた品質とコスト効率の製品を製造しています。
  • 成長を促進する主な要因のひとつに、他のカテゴリーと比べたHFCSの競合価格があり、これが最終製品の価格引き下げに役立っています。さらに、HFCSに対する有利な輸出入関税や、米国などの国々における市場の基本原料であるトウモロコシへの補助金が、世界のHFCS生産の成長をさらに後押ししています。例えば、EWG Farm Subsidy Recordによると、米国におけるトウモロコシ補助金は1995年から2020年にかけて総額1,166億米ドルにのぼる。HFCS市場を牽引する要因は、高い溶解性、溶液中に留まる能力、特定の条件下でスクロースのように結晶化しないことです。
  • 高フルクトース・コーンシロップは、炭水化物源とバルク甘味料として栄養上の利点を提供する一方で、保湿剤と充填剤として賦形剤の利点を提供するため、医薬品にも広く使用されています。菓子類、焼き菓子、炭酸飲料などの加工食品に配合され、漬物の保存料として使用されることもあります。HFCSはショ糖よりも安定性が高く、酸性飲料に適しています。また、液状で入手できるため、粒状のショ糖よりも混ぜやすいです。HFCSのこうした特性が世界市場の成長に寄与しています。

果糖ぶどう糖液糖(HFCS)市場動向

主要企業による戦略的投資

  • 欧州澱粉工業協会によると、2020年の世界市場全体において、欧州は最大の生産地域のひとつです。欧州は最大の地域の一つであり、トウモロコシ澱粉から甘味料を含む多くの製品を生産しています。このように、コーンスターチ甘味料の需要が高まる中、多くのコーンスターチメーカーは、長期的な成長のために事業を位置づけながら、原産国の経済と地域社会を支えるために、コーンスターチ・甘味料市場に投資しています。
  • 例えば、2022年8月、カーギルは約5,000万米ドルを投じてアイオワ州フォート・ドッジにコーンシロップ精製所を建設し、より持続可能な方法で増大する原料需要を満たす能力を拡大しました。そのため、このような高額投資により、世界中でHFCSの生産量が大幅に増加しています。
  • 米国農務省・経済調査局によると、米国における果糖ぶどう糖液糖の生産量は7,631(単位:1,000ショートトン)でした。このようなHFCS生産量の増加は、世界中のコーンスターチ・プレーヤーや著名なメーカーによるHFCS市場への集中的な投資によってもたらされました。例えば、イングレディオン社はメキシコのサン・フアン・デル・リオ製造施設の生産能力に3,000万米ドルを投資しました。HFCSの製造工程は、テーブルシュガーよりも取り扱いが簡単で、費用対効果も高いです。米国食品医薬品局は、HFCSを食品・飲料製造用の安全な原料として決定しています。

北米が主要シェアを占める

  • 北米は世界最大のHFCS消費国のひとつです。米国におけるHFCS需要の高まりが、この地域の市場シェアを大きく牽引しています。同国における高フルクトースコーンシロップ(HFCS)甘味料の需要は、菓子類、ベーカリー、飲料産業、特に清涼飲料製造における幅広い使用によるところが大きいです。
  • 国内で最も使用されているHFCSの種類は、HFCS 42(飲食品、加工食品、シリアル、焼き菓子に使用)、HFCS 55とHFCS 65(清涼飲料水に使用)、HFCS 70(充填ゼリーに使用)です。HFCS 90にはニッチな用途もあるが、主にHFCS 42と混合されてHFCSとなります。
  • 付加価値食品と栄養強化食品のカテゴリーからの押し上げ要因が、今後数年間の需要を牽引すると予測されます。加えて、アメリカの生産者からのHFCSの輸出は、21世紀初頭に着実に増加しました。FDAによると、最も一般的な形態のHFCSは、連邦規則集に記載されているように、果糖を42%または55%含有しています。
  • したがって、HFCSの国際取引の増加は、国内のHFCS市場の成長をさらに後押ししています。アメリカでは、果糖ぶどう糖液糖はグラニュー糖よりも安いです。政府はとうもろこし農家に補助金を支払っています。この原料で作られた多くの製品は、自然の原料を丸ごと使った食品よりも手頃な価格となります。

高フルクトースコーンシロップ(HFCS)産業の概要

高フルクトースコーンシロップ市場は競争市場であり、多くの国内企業や多国籍企業が市場シェアを争っています。主要企業が消費者の間でブランドの存在感を高めるために採用する戦略的アプローチとして、新製品開発とともに、企業間の合併、拡大、買収、提携が重視されています。

主要企業は提供する製品を差別化し、製品内容、成分、パッケージング、価格、機能性、マーケティング活動などさまざまな要因で競争し、競争優位を獲得しています。

この地域市場を独占している主要企業は、Cargill Inc.、Ingredion Incorporated、Tate &Lyle PLC、昭和産業、Kerry Group Plc、Global Sweeteners Holdings Limited、AGRANA Beteilgungs AG、COFCO Rongshi Bio-technology、Roquette Freres、Archer Daniels Midland Companyなどです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • 食品・飲料
      • ベーカリー
      • 菓子類
      • 乳製品・デザート
      • 飲料
      • その他の食品・飲料用途
    • 医薬品
    • 飼料
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Cargill Incorporated
    • Ingredion Incorporated
    • Tate & Lyle PLC
    • Global Sweeteners Holdings Limited
    • Archer Daniels Midland Company
    • AGRANA Beteilgungs AG
    • COFCO Rongshi Bio-technology Co. Ltd
    • Roquette Freres
    • Showa Sangyo
    • Kerry Group Plc

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50105

The High-fructose Corn Syrup Market size is estimated at USD 9.46 billion in 2025, and is expected to reach USD 10.25 billion by 2030, at a CAGR of 1.62% during the forecast period (2025-2030).

High-fructose Corn Syrup (HFCS) - Market - IMG1

Key Highlights

  • COVID-19 negatively impacted the market in 2020. The global pandemic has impacted the proper functioning of high-fructose corn syrup worldwide. Due to the pandemic, people prioritized health and wellness, which led consumers to cut sugar, calories, salt, and carbs in food and beverage products. This has resulted in food and beverage manufacturers launching low/no sweetener products to cater to consumer demand, negatively impacting the high-fructose corn syrup market.
  • The major factors driving the high-fructose corn syrup (HFCS) market include high solubility, the ability to remain in solution, and not to get crystallized, like sucrose, under certain conditions. Leading market players channel their efforts into developing new products through significant R&D investments, utilizing advanced technologies to manufacture superior quality and cost-effective products.
  • One of the key factors driving the growth includes the competitive price of HFCS compared to other categories, which helps reduce the prices of end products. Additionally, favorable import and export tariffs on HFCS and subsidizing the basic ingredient of the market, i.e., corn, in countries such as the United States, further trigger the growth of HFCS production worldwide. For instance, according to the EWG Farm Subsidy Record, corn subsidies in the United States totaled USD 116.6 billion from 1995-2020. Factors driving the HFCS Market are high solubility, the ability to remain in solution, and not to get crystallized, like sucrose, under certain conditions.
  • High fructose corn syrup is also widely used in pharmaceuticals because it offers excipient benefits as a humectant and filler while providing nutritional benefits as a carbohydrate source and bulk sweetener. It is incorporated into processed foods such as confectionery, baked goods, and carbonated drinks and is sometimes used as a preservative in pickles. HFCS is more stable than sucrose and is suitable for acidic beverages. It is also available in liquid form, making it easier to mix than granular sucrose. These properties of HFCS have contributed to the growth of the global market.

High Fructose Corn Syrup (HFCS) Market Trends

Strategic Investments by Key Players

  • Across the global market, according to the European Starch Industry Association, in 2020. Europe is one the largest region, producing a significantly high number of products, including sweeteners from corn starches. Thus, with the rising demand for corn starch sweeteners, many corn starch manufacturers are investing in the corn starch and sweeteners market to support the economy and community of their country of origin while positioning the business for long-term growth.
  • For instance, in august 2022, Cargill spent around USD 50 million to build a corn syrup refinery in Fort Dodge, Iowa, which expanded the company's ability to meet the growing demand for the ingredient in a more sustainable way. Therefore, such high investments have led to a significant increase in the production of HFCS across the world.
  • According to the US Department of Agriculture and Economic Research Service, the production volume of high fructose corn syrup in the United States was 7,631 (in 1000 short tons). This rise in HFCS production has resulted from intensive investments in the HFCS market by corn starch players and prominent manufacturers worldwide. For instance, Ingredion Inc. invested USD 30 million in the production capacity at its San Juan del Rio manufacturing facility in Mexico. The manufacturing process of HFCS is easier to handle and more cost-effective than table sugar. The US Food and Drug Administration has determined HFCS as a safe ingredient for food and beverage manufacturing

North America Holds the Major Share

  • North America is one of the largest consumers of HFCS in the world. The rising demand for HFCS in the United States majorly drives the region's market share. The demand for high-fructose corn syrup (HFCS) sweeteners across the country is majorly due to their wide usage in the confectionery, bakery, and beverage industries, especially soft drink manufacturing.
  • The most used varieties of HFCS across the country are the HFCS 42 (used in beverages, processed foods, cereals, and baked goods), HFCS 55 & HFCS 65 (used in soft drinks), and HFCS 70 (used in filling jellies). HFCS 90 has some niche uses, but it is mainly mixed with HFCS 42 to make HFCS.
  • The push factor from value-added and fortified food categories is projected to drive the demand in the years to come. In addition, the exports of HFCS from American producers have grown steadily during the early 21st century. According to FDA, the most common forms of HFCS contain either 42 or 55 percent fructose, as described in the Code of Federal Regulations.
  • Thus, the increase in international trading of HFCS has further propelled the growth of the HFCS market within the country. High fructose corn syrup is actually cheaper than granulated sugar in America. The government pays subsidies to farmers for corn. Many products made with this ingredient will be more affordable than foods made with whole, natural ingredients.

High Fructose Corn Syrup (HFCS) Industry Overview

The high-fructose corn syrup market is competitive in nature, with many domestic and multinational players competing for market shares. Emphasis is given to mergers, expansions, acquisitions, and partnerships among the companies, along with new product developments, as a strategic approach adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers.

Key players differentiate their offerings and compete on different factors, including product offerings, ingredients, packaging, price, functionality, and marketing activities, to gain a competitive advantage.

Key players dominating the regional market include Cargill Inc., Ingredion Incorporated, Tate & Lyle PLC, Showa Sangyo, Kerry Group Plc, Global Sweeteners Holdings Limited, AGRANA Beteilgungs AG, COFCO Rongshi Bio-technology Co. Ltd, Roquette Freres, and Archer Daniels Midland Company.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Food and Beverages
      • 5.1.1.1 Bakery
      • 5.1.1.2 Confectionery
      • 5.1.1.3 Dairy and Desserts
      • 5.1.1.4 Beverages
      • 5.1.1.5 Other Food and Beverages Applications
    • 5.1.2 Pharmaceuticals
    • 5.1.3 Animal Feed
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Russia
      • 5.2.2.5 Italy
      • 5.2.2.6 Spain
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 India
      • 5.2.3.2 China
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle-East and Africa
      • 5.2.5.1 South Africa
      • 5.2.5.2 Saudi Arabia
      • 5.2.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Cargill Incorporated
    • 6.3.2 Ingredion Incorporated
    • 6.3.3 Tate & Lyle PLC
    • 6.3.4 Global Sweeteners Holdings Limited
    • 6.3.5 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.6 AGRANA Beteilgungs AG
    • 6.3.7 COFCO Rongshi Bio-technology Co. Ltd
    • 6.3.8 Roquette Freres
    • 6.3.9 Showa Sangyo
    • 6.3.10 Kerry Group Plc

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS