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市場調査レポート
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1444605

スマートラベル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Smart Label - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 137 Pages | 納期: 2~3営業日

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スマートラベル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 137 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スマートラベル市場規模は2024年に156億7,000万米ドルと推定され、2029年までに334億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に16.34%のCAGRで成長します。

スマートラベル-マーケット

スマートラベルは、小売、ヘルスケア、物流の各分野で最も人気のあるテクノロジーの1つになりつつあり、商品の信頼性と倉庫から配送センターまでのトレーサビリティを提供しながら、効率と収益性の向上を実現する理想的な手段とみなされています。サプライチェーン。

主なハイライト

  • COVID-19によって生じた行動の変化により、eコマースプラットフォーム上の安全で追跡可能な食品に対する関心が高まり、健康と安全全般に対する国民の意識が高まりました。 IBMの調査によると、消費者の71%は、完全な透明性とトレーサビリティを提供する企業に対して、平均37%の追加保険料を支払う準備ができています。食品サプライチェーンは最も複雑で細分化されたサプライチェーンの1つですが、70%の企業が最初のサプライヤーと内部顧客のシステムの間に「可視性のギャップ」を抱えています。
  • これらのラベルは、スマートサプライチェーンを実現するツールとして使用され、消費者製品のマーケティングや広告においても重要な役割を果たしています。これは、製品情報の提供と、これらのラベルによって収集されたデータからアクセスできる消費者の購買パターンの分析を通じて実現できます。メーカーによる最も近い効率レベルに近づけるためのサプライチェーン全体のコスト削減は、需要を増大させ、先行者利益を得るためにこれらのソリューションの積極的な導入を促す重要な要素となっています。
  • さらに、顧客の消費パターンの増加とインターネットの急速な普及は、eコマースの拡大に直接影響を与えています。したがって、スマートラベルに対する一貫した需要は、製品の追跡と追跡のためのeコマースによって生成される可能性があります。このシナリオから最大限の利益を得るために、大手スマートラベルメーカーは、特にeコマース分野向けに高度なラベルソリューションを立ち上げています。
  • 印刷中に使用される溶剤は溶解する性質があるため、スマートラベルが輸送中の過酷な気候条件や太陽光への暴露に耐えられるかどうかが重要な役割を果たします。多くのラベルは日光、化学薬品、汚れた環境、または湿った環境にさらされると損傷する可能性があるため、ラベルは輸送、保管、または使用時の厳しい条件に耐えられる必要があります。

スマートラベル市場動向

小売エンドユーザー業界が大きな市場シェアを保持

  • 小売業界では、商品の追跡と識別のためにスマートラベルの人気が高まっています。これらのラベルでは、サプライチェーンおよび店内全体で製品を追跡するために、RFID(無線周波数識別)またはその他のテクノロジーが使用されています。スマートラベルは、在庫レベルと場所に関するリアルタイムの情報を提供することで、販売業者がより効率的に在庫を管理できるようにする可能性を秘めています。販売者はラベル上の製品情報を簡単に更新でき、より正確な価格設定とマーケティングも可能になります。
  • さらに、eコマースにRFID技術を組み込むことで、企業は、入手可能な在庫が実際の在庫と一致しないなどの間違いを避けることができ、その結果、売上や顧客の信頼の喪失、顧客の出荷に関する問題、統合されていない在庫の問題などを回避できます。オンラインショッピングは実店舗や倉庫と連携するため、管理がより複雑になります。
  • NFC(近距離無線通信)ラベルは小売業でさまざまな方法で利用でき、顧客のショッピングエクスペリエンスを向上させ、効率を高めることができます。 NFCラベルのアプリケーションの1つは、電子棚ラベルシステム(ESL)です。小売業者は、これらのデジタル値札にNFCテクノロジーが組み込まれたモバイルデバイスまたはPCを使用して、製品の価格設定と情報をリアルタイムで変更できます。これにより、時間とリソースが節約されると同時に、価格エラーの可能性も低くなります。
  • 市場の企業は、顧客に応えるための新しいソリューションを開発しています。たとえば、2022年 8月に、Oli-Tecは、温度と時間に敏感な製品向けの新しいスマートラベルテクノロジーを開発しました。スマートラベルは、保存期間が5~15日間のあらゆる製品に貼り付けることができます。温度と時間に敏感な視覚インジケーターが統合されています。黄色から赤色に徐々に変化し、低温ではよりゆっくりと、高温ではより速く、どちらも既知の再現可能な速度で変化します。このシンプルな色が変わるインジケーターは、小売業者と消費者の両方が一目で理解できる、明確で視認性の高い行動喚起を提供します」とOli-Tecは述べています。
  • 全体として、スマートラベル市場の将来は有望に見え、リアルタイムの在庫追跡の提供、顧客エンゲージメントの向上、持続可能性の促進により小売業界に革命をもたらす可能性があります。小売業者が先進技術を導入し続け、業務効率を向上させるための革新的なソリューションを模索するにつれて、スマートラベル製品の需要は今後数年間で増加する可能性があります。

北米が市場で大きなシェアを握る

  • 北米はスマートラベルにとって世界最大の市場の1つであり、米国がこの地域の大きなシェアを占めています。この国の巨大な需要は、大小を問わず小売店が数多く存在することに起因すると考えられます。ウォルマートやその他の企業のような小売業界の強者が米国で主導権を握っており、活動の活発化を推進し、スマートラベル市場における国の成長を大幅に押し上げています。ウォルマートは在庫管理を強化するため、ジーンズなどの紳士服に電子識別タグを付けています。
  • 食品会社はスマートラベルを使用して、追加の栄養情報や成分情報を提供し、国内の食品廃棄物の削減に貢献することで消費者とつながりを持っています。また、USDAとFDA(食品医薬品局)は最近、細胞ベースの肉やその他の食品の表示に関する枠組み協定を発表しました。これにより、国内の市場規模が拡大すると予想されます。さらに、国内のベンダーはサプライチェーン全体のトレーサビリティを向上させるテクノロジーに投資しており、スマートラベルとともにブロックチェーンの使用が増えています。
  • 米国ではまた、組織的な小売犯罪を含む、従業員の窃盗や万引きの増加も目の当たりにしています。小売犯罪の憂慮すべき増加に対処するために、利害関係者は繊維や衣類を追跡するためのRFIDに基づくスマートラベルを開発しています。
  • デジタル技術の新たな進歩の影響はカナダの印刷業界に影響を与え、印刷業界の競争力を高め、企業によるこの分野への投資を奨励しています。デジタル印刷、統合システム、顧客インターフェイスソフトウェア、ポストプロセスオートメーションなどの新技術の導入により、業務効率が向上し、エンドユーザーに提供される製品の品質が大幅に向上しました。
  • カナダ食品消費者製品(FCPC)は、消費者が製品ラベルに印刷できない情報に即座に簡単にアクセスできるようにする革新的なスマートラベルを発表しました。これは、FCPCのメンバーが消費者に提供する製品の透明性をより高いレベルに導くことによって取り組んでいる健康的な食事戦略の一環です。カナダの多くの大手企業も、透明性の文化を強化するためにスマートラベルの使用に取り組んでいます。

スマートラベル業界の概要

スマートラベル市場は細分化されており、Avery Dennison Corporation、CCL Industries Inc.、William Frick &Company、Honeywell International Inc.、Invengo Information Technologyなどの大手企業が存在しており、市場の企業はパートナーシップ、契約、製品の提供を強化し、持続可能な競争上の優位性を獲得するための買収をしています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
    • 代替品の脅威
  • 業界のバリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • セキュリティおよび追跡ソリューションに対する需要の増加
  • 市場抑制要因
    • 普遍的な基準の欠如、安全性への懸念、厳しい気候条件

第6章 市場セグメンテーション

  • テクノロジー別
    • 電子物品監視(EAS)
    • RFID
    • センシングラベル
    • NFC
    • 電子棚ラベル(ESL)
  • エンドユーザー業界別
    • 小売り
    • ヘルスケアと製薬
    • ロジスティクス
    • 製造業
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Avery Dennison Corporation
    • CCL Industries Inc.
    • William Frick &Company
    • Honeywell International Inc.
    • Invengo Information Technology Co. Ltd.
    • Scanbuy Inc.
    • Sato Holdings Corp.
    • Alien Technology
    • Zebra Technologies Corp.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 49954

The Smart Label Market size is estimated at USD 15.67 billion in 2024, and is expected to reach USD 33.40 billion by 2029, growing at a CAGR of 16.34% during the forecast period (2024-2029).

Smart Label - Market

Smart labels are becoming one of the most popular technologies across the retail, healthcare, and logistics sectors and are viewed as an ideal means to achieve greater efficiencies and profitability while providing the authenticity of an item and its traceability from the warehouse to the distribution center throughout the supply chain.

Key Highlights

  • The behavioral changes that have arisen due to COVID-19 have brought a higher interest for safe and traceable food on e-commerce platforms and raised public consciousness of health and safety in general. According to an IBM study, 71% of consumers are ready to pay an additional average premium of 37% for companies providing full transparency and traceability. While the food supply chain is one of the most complex and fragmented supply chains, 70% of firms have "visibility gaps" between the initial supplier and internal clients' systems.
  • These labels are used as a tool to enable smart supply chains and are also playing a vital role in the marketing and advertising of consumer products. This can be achieved through the provision of product information, as well as the analysis of consumer buying patterns that can be accessed from the data collected by these labels. Cost-cutting over the supply chain, to be closer to the nearest level of efficiency, by manufacturers, has been a critical factor that has augmented the demand and prompted the proactive adoption of these solutions to gain the first-mover advantage in the individual end-user industry.
  • Moreover, increasing customer spending patterns and rapid internet penetration are directly influencing the expansion of e-commerce. Thus, consistent demand for smart labels is likely to be generated by e-commerce for product tracking and tracing. To benefit the most out of this scenario, leading smart label manufacturers are launching advanced label solutions, particularly for the e-commerce sector.
  • The ability of a smart label to withstand harsh climatic conditions during shipping and exposure to sunlight plays an important role, due to the dissolving nature of solvents used during printing. The labels should have the ability to face tough conditions during shipping, storage, or point-of-use, as many labels are subject to damage when exposed to sunlight, chemicals, dirty, or wet environments.

Smart Label Market Trends

Retail End User Industry to Hold Significant Market Share

  • In the retail industry, smart labels are becoming increasingly popular for tracking and identifying merchandise. RFID (radio-frequency identification) or other technologies are used in these labels to track products throughout the supply chain and in-store. Smart labels have the potential to assist merchants in managing inventories more efficiently by delivering real-time information on stock levels and locations. Merchants can easily update product information on labels and also enable more accurate pricing and marketing.
  • Furthermore, by incorporating RFID technology into e-commerce, firms can avoid mistakes like the available stock not matching the actual one, which results in a loss of sales and customer confidence, problems with customer shipments, and issues with a stock that does not integrate online shopping with the actual store or warehouse, which results in more complex management.
  • NFC (near field communication) labels can be utilized in a variety of ways in the retail business to improve the customer shopping experience and increase efficiency. One application for NFC labels is electronic shelf labeling systems (ESL). Retailers can change product pricing and information in real-time using a mobile device or PC with NFC technology embedded into these digital price tags. This saves time and resources while also lowering the chance of price errors.
  • The players in the market are developing new solutions to cater to customers. For instance, in August 2022, Oli-Tec created a new smart label technology for temperature and time-sensitive products. The smart labels can be put on any product with a five to fifteen-day shelf life. They have an integrated visual indicator that is temperature and time-sensitive. It progressively changes from yellow to red, more slowly in cool and faster in hotter temperatures, both at known, repeatable rates. This simple color-changing indicator provides a clear, highly visible call to action that both retailers and consumers can understand at a glance," according to Oli-Tec.
  • Overall, the future of the smart label market looks promising, with the potential to revolutionize the retail sector by offering real-time inventory tracking, improving customer engagement, and promoting sustainability. As retailers continue to adopt advanced technologies and seek innovative solutions to improve operational efficiency, the demand for smart label products may grow in the coming years.

North America to Hold Major Share in the Market

  • North America is one of the largest markets for smart labels across the world, with the United States accounting for a significant share of the region. The country's huge demand can be attributed to the vast presence of retail stores, both small and large. Retail goliaths like Walmart and other businesses are in charge in the United States, driving the uptick in activity and significantly boosting the country's growth in the smart label market. Walmart has been putting electronic identification tags on men's clothing, like jeans, as the retailer tries to gain more control over its inventory.
  • Food companies are using smart labels to connect with consumers by offering additional nutritional and ingredient information and helping to reduce food waste in the country. Also, the USDA and FDA (Food and Drug Administration) recently announced a framework agreement to label cell-based meats and potentially other food products. This is expected to augment the size of the market in the country. Moreover, vendors in the country invest in technologies that drive greater traceability throughout their supply chains, with blockchain being increasingly used along with smart labels.
  • The United States is also witnessing increasing employee theft and shoplifting, including organized retail crime. To address the alarming rise in retail crimes, stakeholders are developing smart labels based on RFID to track textiles and garments.
  • The effects of new advancements in digital technologies have influenced the Canadian printing industry, making it more competitive and encouraging firms to invest in this domain. The adoption of new technologies, such as digital printing, integrated systems, customer interface software, and post-process automation, has enhanced operating efficiency and significantly improved the quality of products delivered to end users.
  • Food and Consumer Products of Canada (FCPC) launched an innovative smart label that gives consumers instant and easy access to information that cannot be printed on product labels. This is a part of the Healthy Eating Strategy that the members of FCPC have undertaken by ushering in higher levels of transparency in the products that they offer to consumers. Many major companies in Canada have also committed to using smart labels to enhance the culture of transparency.

Smart Label Industry Overview

The smart label market is fragmented, with the presence of major players like Avery Dennison Corporation, CCL Industries Inc., William Frick & Company, Honeywell International Inc., and Invengo Information Technology Co. Ltd. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, agreements, and acquisitions to enhance their product offerings and gain a sustainable competitive advantage.

In April 2023, CCL Industries Inc. reported that the business had acquired eAgile Inc., a provider of hardware and software solutions for the healthcare sector, along with RFID inlays integrated into labels and the intellectual property of Alert Systems ApS. The new firm will provide RFID expertise to the whole organization and become a crucial component of CCL Label's Healthcare & Specialty division. Furthermore, privately held Alert in Denmark offers proprietary anti-theft products to European merchants alongside Checkpoint's merchandise availability solutions (MAS) product lines.

In January 2023, Avery Dennison signed an agreement to buy Thermopatch, a labeling, embellishment, industrial laundry, and transfer specialist for the sports, workwear, and hospitality industries. Thermopatch was expected to become part of the company's Retail Branding and Information Solutions (RBIS) Apparel Solutions business after the transaction was complete, which was expected in the first quarter of 2023. The merger is expected to allow the company to capitalize on its aggregate industry knowledge, utilizing its know-how, quality, and service to drive growth in external embellishments.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Demand for Security and Tracking Solutions
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of Ubiquitous Standards, Safety Concerns, and Inability to withstand Harsh Climatic Conditions

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Technology
    • 6.1.1 Electronic Article Surveillance (EAS)
    • 6.1.2 RFID
    • 6.1.3 Sensing Label
    • 6.1.4 NFC
    • 6.1.5 Electronic Shelf Label (ESL)
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Retail
    • 6.2.2 Healthcare and Pharmaceutical
    • 6.2.3 Logistics
    • 6.2.4 Manufacturing
    • 6.2.5 Other End-user Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 India
      • 6.3.3.3 Japan
      • 6.3.3.4 South Korea
      • 6.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Avery Dennison Corporation
    • 7.1.2 CCL Industries Inc.
    • 7.1.3 William Frick & Company
    • 7.1.4 Honeywell International Inc.
    • 7.1.5 Invengo Information Technology Co. Ltd.
    • 7.1.6 Scanbuy Inc.
    • 7.1.7 Sato Holdings Corp.
    • 7.1.8 Alien Technology
    • 7.1.9 Zebra Technologies Corp.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET