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市場調査レポート
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1444557

生物活性成分:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global Bioactive Ingredients - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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生物活性成分:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の生物活性成分市場規模は、2024年に1,476億4,000万米ドルと推定され、2029年までに2,210億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.40%のCAGRで成長します。

世界の生物活性成分- 市場

主なハイライト

  • 近年、消費者は食品や飲料に使用される原材料の品質に対する関心をますます高めています。さらに、肥満、糖尿病、ストレス、高血圧などの危険因子の蔓延により、健康を維持するための健康的な食事の必要性についての意識が高まっています。これらの要因は、ベンダーが栄養価の高い革新的な製品を導入することを奨励し、それによってバイオ原料の市場の成長を促進します。
  • 消費者のライフスタイルの変化により、機能性食品に対する消費者の需要も世界中で高まっています。このため、プロバイオティクス、ビタミン、ミネラル、植物抽出物などの成分が食品に添加され、その機能性と利点が高まります。たとえば、BASFは2022年1月に、韓国に拠点を置く生体模倣ペプチド研究開発会社Caregenと提携して開発した4つの特許取得ペプチドシリーズであるPeptovitaeを発売しました。
  • 健康食品やウェルネス食品の採用の増加とは別に、合成ベータカロチンから天然ベータカロテンへの需要の移行、有機および天然成分の採用の増加、それに続くビーガン主義の継続も、市場の成長を後押しする主要な要因です。したがって、植物抽出物セグメントは将来有望な市場であると認識されているため、主要な市場プレーヤーは植物抽出物セグメントに浸透するためにさまざまな戦略を積極的に採用しています。
  • たとえば、2022年 5月、インドに本拠を置く新興企業であるLeaven Essentialsは、栄養補助食品、飲食品、医薬品分野向けのハーブおよび植物抽出物を発売しました。植物エキスにはクルクミン、アシュワガンダ、ボスウェリア、緑茶が含まれます。長期的には、栄養補助食品や機能性食品の需要の増加により、生物活性成分の需要が増加すると考えられます。

生物活性成分の市場動向

ヘルスケア費の増加

  • 環境の変化、食の好みの変化、加工食品の消費量の増加により、肥満、糖尿病、高血圧、心血管疾患、その他の疾患などの慢性疾患が世界中で増加しています。消費者はそのような問題をより認識するようになり、予防ヘルスケア製品に喜んでお金を払うようになりました。可処分所得の増加と労働人口の増加により、消費者は通常の食生活を助けるために栄養補助食品に喜んでお金を払うようになりました。
  • ビタミン、ミネラル、オメガ、プレバイオティクスサプリメントなどの栄養補助食品は、その健康上の利点により世界中で需要があります。このため、生物活性成分市場は成長しています。市場関係者は栄養補助食品に使用するための新しく革新的な成分を発売しており、そのため市場関係者の間での需要が高まっています。
  • 2022年 9月、The FrieslandCampina社はアジア太平洋地域(APAC)でBiotis GOS-OP High Purityを発売しました。同社の高レベルのガラクトオリゴ糖(GOS)成分を使用することで、市場のギャップを埋め、プレバイオティクスに関連するサプリメントの革新を促進したいと考えています。

アジア太平洋地域は最も急成長している市場

  • 中国、日本などの国には、いくつかの高齢者人口が存在します。このため、この地域では栄養補助食品の需要が高まっています。 2021年の世界銀行のデータによると、日本の人口の30%は65歳以上です。食の嗜好の変化により、この地域での食用食材の需要が高まっています。
  • さらに、インドとオーストラリアでは、消費者のフィットネス意識の高まりに伴い、プロテインサプリメントの需要が増加しています。消費者はジムやフィットネスセンターに入会することを選択しています。プロテインサプリメントは、トレーニング前後に優れた栄養素を提供します。このため、この地域ではタンパク質原料の需要が高まっています。
  • さらに、ビーガン食品やサプリメントの増加傾向により、市場関係者はサプリメントに使用する植物抽出物を発売しています。たとえば、2021年 2月、マニパルナチュラルプライベートリミテッドは、インドのバングロールに新しい栄養補助食品とハーブ抽出物の製造施設を立ち上げました。

生物活性成分業界の概要

生物活性成分市場は細分化されており、地域および世界の市場プレーヤーが市場を独占しています。市場における著名なプレーヤーとしては、Archer Daniels Midland Company、BASF SE、DuPont de Nemours Inc.、Koninklijke DSM NV、およびChrなどがあります。ハンセンホールディング A/S市場関係者はポートフォリオを強化するために合併や買収に取り組んでいます。たとえば、2022年 11月に、カーギル社はオーエンズボログレーンカンパニーと買収を締結しました。この買収の目的は、オーエンズボロ・グレーン社の統合大豆加工施設、タンパク質原料、その他の製品を北米市場に投入することでした。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 成分タイプ
    • プロバイオティクスとプレバイオティクス
    • オメガ3脂肪酸
    • ビタミン
      • ビタミンA
      • ビタミンB
      • ビタミンC
      • その他
    • カロテノイド
    • 植物エキス
    • ミネラル
    • アミノ酸、タンパク質、ペプチド
  • 用途
    • 飲食品
    • 栄養補助食品
    • 動物栄養
    • パーソナルケアとビューティーケア
    • 医薬品
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Archer Daniels Midland Company
    • DuPont de Nemours Inc.
    • Kerry Group
    • Ingredion Incorporated
    • BASF SE
    • Cargill Incorporated
    • Koninklijke DSM NV
    • Royal FrieslandCampina NV
    • Chr. Hansen Holding A/S
    • Advanced Enzyme Technologies
    • Neptune Wellness Solutions

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 48535

The Global Bioactive Ingredients Market size is estimated at USD 147.64 billion in 2024, and is expected to reach USD 221.03 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.40% during the forecast period (2024-2029).

Global Bioactive Ingredients - Market

Key Highlights

  • Over recent years, consumers have increasingly become concerned about the quality of ingredients used in foods and beverages. In addition, the growing prevalence of risk factors, such as obesity, diabetes, stress, and high blood pressure, has increased awareness about the need for a healthy diet to stay fit. These factors encourage vendors to introduce innovative products with high nutritional value, thereby fueling the market growth of bio ingredients.
  • The consumer demand for functional food is also increasing worldwide owing to consumers' changing lifestyles. Due to this, ingredients like probiotics, vitamins, minerals, and plant extracts are added to the food to increase its functionality and benefits. For instance, in January 2022, BASF launched Peptovitae, a series of four patented peptides developed by partnering with Korea-based biomimetic peptide R&D company Caregen.
  • Apart from the growing adoption of health and wellness food products, the shift in demand from synthetic to natural beta-carotene and the increasing adoption of organic and natural ingredients, followed by ongoing veganism, are other major factors that will boost the market growth over the medium term. Thus, the key market players are actively adopting various strategies to penetrate the plant extract segment, as it is perceived to be a promising market in the future.
  • For instance, in May 2022, Leaven Essentials, an India-based start-up, launched herbal and botanical extracts for nutraceuticals, food and beverages, and the pharmaceutical sector. The plant extracts include curcumin, ashwagandha, Boswellia, and green tea. Over the long term, the demand for bioactive ingredients will increase due to the increasing demand for nutraceuticals and functional food.

Bioactive Ingredients Market Trends

Rising Healthcare Expenditure

  • Chronic diseases like obesity, diabetes, hypertension, cardiovascular diseases, and other diseases are increasing worldwide due to changing environments, changing food preferences, and increased consumption of processed food. Consumers are becoming more aware of such problems and are willing to pay for preventive healthcare products. Due to rising disposable income and an increased working population, consumers are willing to pay for dietary supplements to help their regular diet.
  • Dietary supplements like vitamins, minerals, omega, and prebiotic supplements are in demand worldwide due to their health benefits. Due to this, the bioactive ingredients market is growing. The market players are launching new and innovative ingredients to use in dietary supplements, due to which its demand among market players is increasing.
  • In September 2022, The FrieslandCampina company launched Biotis GOS-OP High Purity in the Asia-Pacific region (APAC). Using the company's high-level galactooligosaccharides (GOS) ingredient, it hopes to fill the market gap and fuel supplement innovation relating to prebiotics.

Asia Pacific is the Fastest Growing Market

  • Several old-age populations are present in countries like China, Japan, and others. Because of this, the demand for dietary supplements is increasing in the region. According to World Bank data from 2021, 30% population of Japan is age 65 or above. Demand for dietary ingredients in the region is increasing due to dietary preferences changes.
  • Additionally, in India and Australia, the demand for protein supplements is increasing as consumers become more fitness conscious. Consumers are opting to join gyms and fitness centers. Protein supplements provide good pre and postworkout nutrients. Because of this, the demand for protein ingredients is growing in the region.
  • Additionally, due to the increasing trend of vegan food and supplements, the market players are launching plant extracts to use in supplements. For instance, in February 2021, Manipal Natural Private Limited launched a new nutraceutical and herbal extracts manufacturing facility in Banglore, India.

Bioactive Ingredients Industry Overview

The bioactive Ingredients market is fragmented, with regional and global market players dominating the market. Some prominent players in the market are Archer Daniels Midland Company, BASF SE, DuPont de Nemours Inc., Koninklijke DSM NV, and Chr. Hansen Holding A/S. The market players are engaging in mergers and acquisitions to strengthen their portfolios. For instance, in November 2022, Cargill Incorporated formed an acquisition with Owensboro Grain Company. The purpose of this acquisition was to launch Owensboro Grain company's integrated soy processing facility, protein ingredients, and other products in North America Market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Ingredient Type
    • 5.1.1 Probiotics and Prebiotics
    • 5.1.2 Omega-3 Fatty Acids
    • 5.1.3 Vitamins
      • 5.1.3.1 Vitamin A
      • 5.1.3.2 Vitamin B
      • 5.1.3.3 Vitamin C
      • 5.1.3.4 Others
    • 5.1.4 Carotenoids
    • 5.1.5 Plant Extracts
    • 5.1.6 Minerals
    • 5.1.7 Amino Acids, Proteins, and Peptides
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Food and Beverages
    • 5.2.2 Dietary Supplements
    • 5.2.3 Animal Nutrition
    • 5.2.4 Personal and Beauty Care
    • 5.2.5 Pharmaceutical
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.2 DuPont de Nemours Inc.
    • 6.3.3 Kerry Group
    • 6.3.4 Ingredion Incorporated
    • 6.3.5 BASF SE
    • 6.3.6 Cargill Incorporated
    • 6.3.7 Koninklijke DSM NV
    • 6.3.8 Royal FrieslandCampina N.V.
    • 6.3.9 Chr. Hansen Holding A/S
    • 6.3.10 Advanced Enzyme Technologies
    • 6.3.11 Neptune Wellness Solutions

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS