市場調査レポート
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1627766

認知機能サプリメント市場:予測(2025年~2030年)

Cognition Supplements Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 142 Pages
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認知機能サプリメント市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月16日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
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概要

世界の認知機能サプリメント市場はCAGR 13.79%で拡大し、2025年の148億1,000万米ドルから2030年には274億3,000万米ドルになると予測されています。

これらの向精神薬(認知サプリメント)は、記憶力、注意力、脳機能全般を向上させると主張しています。カフェイン、イチョウ葉、バコパモニエリ、オメガ3脂肪酸が一般的な成分です。

精神的な鋭さを保つことを望む高齢化社会における認知健康ソリューションへのニーズが、認知機能サプリメント市場を牽引しています。市場の成長は、ストレスレベルの上昇、多忙なライフスタイル、アルツハイマー病のような認知疾患の発生によってさらに助長されています。特定の物質の有効性を実証する調査や技術開発も市場拡大に寄与しています。さらに、一般的な脳の健康や認知能力に対する個人の優先順位が高まるにつれて、予防医療やセルフケアに対する動向が認知機能サプリメントの需要を高めています。

世界保健機関(WHO)によると、世界の人口は急速に高齢化しています。2020年には世界で10億人が60歳以上となります。2030年には、その数は14億人に増え、地球上の6人に1人となります。さらに、60歳以上の人口は2050年までに21億人に倍増します。2020年から2050年の間に、80歳以上の人口は3倍の4億2,600万人に達すると予想されています。

さらに、消費者の嗜好の変化に対応するため、認知機能サプリメント業界の市場企業は、革新的な製剤のための調査への投資、より幅広い流通のための戦略的パートナーシップの形成、製品の差別化と顧客獲得のためのブランド化とマーケティング手法の活用など、さまざまな戦略を駆使しています。

さらに、臨床的・科学的証拠に基づき、プロビ(R)センシアは、気分と睡眠の質を高め、作業記憶と学習を向上させ、認知力の強化を促進する斬新なプロバイオティクスのアイデアです。これらの脳内プロセスは、人々の全般的な精神的幸福を向上させるために極めて重要です。この新しいプロバイオティクスソリューションは、現地の支援を受けて調整され、消費者のさまざまな需要に合わせて利用可能で、世界の健康に関連する謳い文句に裏打ちされています。

総合的に見ると、認知機能サプリメント市場は、高齢化、認知機能健康に対する意識の高まり、パフォーマンス向上製品に対する需要の増加などの理由により、大きく拡大しています。市場参入企業は、ブランディングキャンペーン、戦略的提携、研究開発など、さまざまな戦術を駆使して、この変化し続ける環境下で競争力を維持しています。さらに、認知機能サプリメント市場は、消費者の嗜好の変化と、技術の進歩によって可能になったより強力な製剤の開発能力によって、将来的に成長すると予想されます。

世界の認知機能サプリメント市場の促進要因

  • 精神疾患の増加

認知機能サプリメント市場は、予測される精神疾患の増加によって大きく牽引されると予測されます。不安、うつ病、ADHDを含む疾病の世界的有病率の上昇により、精神的幸福を高める補完的・代替的方法がより大きな需要となっています。気分を高揚させ、ストレスを軽減し、認知機能を高めると主張するサプリメントは認知機能サプリメントと呼ばれ、このニーズを満たすものとして位置づけられています。認知機能サプリメント市場は、人々が精神衛生上の懸念を予防・治療する方法を探していることから、今後数年間で大幅に拡大すると予想されます。これは、業界の革新と成長の可能性を示しています。

米国では2021年に18歳以上でAMIを発症した人は5,780万人と推定されます。この数字は成人アメリカ人全体の22.8%を占める。女性は男性(18.1%)よりAMIの頻度が高い(27.2%)。AMIの頻度は若年者(18~25歳)で最も高く(33.7%)、次いで成人(26~49歳;28.1%)、高齢者(15.0%)でした。

2つ以上の人種的アイデンティティを持つ成人では、AMIの頻度が最も高く(34.9%)、次いでアメリカンインディアンまたはアラスカ先住民(AI/AN)を自認する者(26.6%)でした。アジア系成人はAMIの頻度が最も低かった(16.4%)。

さらに、インドでは、アクセスしやすくリーズナブルな価格のメンタルヘルスケア施設を提供するため、政府による国家メンタルヘルス計画(National Mental Health Programme:NMHP)が実施されています。National Health Missionは、NMHPの構成要素であるDistrict Mental Health Programme(DMHP)を州や都に支援しており、704地区での実施が承認されています。DMHPは、地域保健センター(CHC)や一次保健センター(PHC)レベルにおいて、外来患者サービス、アセスメント、カウンセリング、心理社会的介入、重度の精神障害者に対する継続的なケアと支援、薬物療法、アウトリーチサービス、救急車サービス、その他のサービスを提供しています。

さらに、自己申告による精神障害と行動障害は、オーストラリア統計局(ABS)の2020年~2021年の国民健康調査(NHS)の対象となる多くの健康問題の一つです。NHSは、精神・行動障害が6ヵ月以上続いている、あるいは続くと予想されると個人が述べた場合にのみ、収集期間中に精神・行動障害があったと記録します。2020年~2021年のNHS(ABS 2022b)によると、収集期間中(2020年8月~2021年6月)に15歳以上のオーストラリア人の5人に1人(20%)が精神または行動の障害を患っていると推定されました。

世界の認知機能サプリメント市場の地理的展望

  • 世界の認知機能サプリメント市場では、北米地域の米国が大きなシェアを占めると予測されます。

高齢化は認知症や認知機能障害の主な原因の一つです。米国では高齢者の数が着実に増加しており、認知症のような精神衛生状態の有病率の上昇につながっています。予測期間を通じて、このことが製品の応用範囲を拡大し、市場全体の成長を押し上げると予想されます。例えば、アルツハイマー型認知症の有病率は年齢とともに上昇し、米国では65~74歳の5.0%、75~84歳の13.1%、85歳以上の33.3%が罹患しています。

さらに、消費者の嗜好はここ数年、抹茶、カフェイン、ビーツ、ほうれん草、ブラーフミー、北極根、ウコン、朝鮮人参、松樹皮などの成分を含むハーブ健康製品にシフトしています。さらに、米国では菜食主義者の人口が増加しており、ハーブ製品の需要が高まると予想されています。

さらに、この地域の栄養補助食品および天然サプリメント産業は確立されており、予測期間中の高成長に寄与すると思われます。例えば、2020年の米国における栄養補助食品の総売上高は557億米ドルになると予測され、212億米ドルがビタミン、ミネラル、またはその両方を含むサプリメントに、80億米ドルがマルチビタミン/ミネラル(MVM)およびマルチビタミン(MV)に充てられるとされています。

さらに、不安、ストレス、うつ病のようなメンタルヘルスの問題の蔓延が、業界の成長を支えています。例えば、米国不安・うつ病協会(Anxiety and Depression Association of America)は、成人アメリカ人のうち680万人が全般性不安障害(GAD)に罹患していると推定しています。

さらに、ソーシャルメディアプラットフォームは、消費者の意思決定にますます影響力を持つようになっています。さらに、宅配、キャッシュバック、割引、豊富な支払いオプションを提供するオンライン薬局のウェブサイトやアプリケーションを通じて認知機能サプリメントを入手することがいかに簡単であるかを多くの人々が認識するようになり、市場は拡大しています。一般的には、認知障害に関連する痛みを和らげるために、処方箋や一般用医薬品(OTC)で簡単に入手できるジェネリックサプリメントが使用されています。また、様々な競技スポーツで認知機能サプリメントを使用するアスリートが増加していることも、市場動向を好転させています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域を網羅する詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用する戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探る。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果の高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2029年までの過去データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益の成長機会と予測各国を含むセグメントおよび地域の分析
  • 企業プロファイリング(特に主要な開発)

認知機能サプリメントの世界市場を以下のように区分し、分析しています:

製品タイプ別

  • 天然分子
  • ハーブエキス
  • ビタミン・ミネラル

形態別

  • チュアブル
  • カプセル

流通チャネル別

  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
  • 医療品店
  • オンライン小売店
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • 韓国
  • オーストラリア
  • インドネシア
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 世界の認知機能サプリメント市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • 天然分子
  • ハーブエキス
  • ビタミンとミネラル

第6章 世界の認知機能サプリメント市場:形態別

  • イントロダクション
  • チュアブル
  • カプセル

第7章 世界の認知機能サプリメント市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
  • 医療品店
  • オンライン小売店
  • その他

第8章 世界の認知機能サプリメント市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品タイプ別
    • 形態別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 製品タイプ別
    • 形態別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品タイプ別
    • 形態別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品タイプ別
    • 形態別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 製品タイプ別
    • 形態別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Accelerated Intelligence
  • HVMN Inc.
  • Onnit Labs, Inc.(Unilever United States)
  • Liquid Health, Inc.
  • Quincy Bioscience-The Makers of Prevagen
  • Natural Factors Inc.
  • Jarrow Formulas, Inc.
目次
Product Code: KSI061615241

The Global cognition supplements market is predicted to expand at a CAGR of 13.79% to account for US$27.43 billion by 2030 from US$14.81 billion in 2025.

These Nootropics, or cognitive supplements, claim to improve memory, attention, and brain function in general. Caffeine, Ginkgo biloba, Bacopa monnieri, and omega-3 fatty acids are common components.

The need for cognitive health solutions among ageing populations hoping to preserve mental sharpness is driving the cognition supplements market. The market's growth is further aided by rising stress levels, hectic lifestyles, and the incidence of cognitive illnesses like Alzheimer's disease. Research demonstrating the effectiveness of certain substances and technological developments also contribute to market expansion. Furthermore, as individuals place a higher priority on general brain health and cognitive ability, the trend towards preventative healthcare and self-care rising demand for cognition supplements.

As per the World Health Organization, the population worldwide is rapidly ageing. One billion people worldwide were sixty years of age or older in 2020. By 2030, that number will have increased to 1.4 billion, or one in six persons on the planet. Furthermore, the population of those 60 and over will have doubled to 2.1 billion by 2050. It is anticipated that between 2020 and 2050, the number of people 80 years of age or older will triple, reaching 426 million.

Furthermore, to meet changing consumer preferences, market players in the cognition supplements industry use a variety of strategies, including investing in research for innovative formulations, forming strategic partnerships for wider distribution, and utilising branding and marketing techniques to differentiate their products and win over customers.

Additionally, based on clinical and scientific evidence, Probi(R) Sensia is a novel probiotic idea that enhances mood and sleep quality, improves working memory and learning, and promotes enhanced cognition. These brain processes are crucial for improving people's general mental well-being. The new probiotic solution is tailored with local assistance, available to suit a range of consumer demands, and backed by claims relevant to global health.

Comprehensively, the cognitive supplements market is expanding significantly due to reasons such as an ageing population, growing awareness of cognitive health, and a rise in demand for performance-enhancing products. Market participants are using a variety of tactics, including branding campaigns, strategic alliances, and research and development, to remain competitive in this ever-changing environment. Furthermore, the cognitive supplements market is expected to grow in the future due to shifting consumer preferences and the ability to create more potent formulations made possible by technological advancements.

Global cognition supplements market drivers

  • Growth in mental health diseases.

The cognitive supplements market is predicted to be significantly driven by the projected increase in mental health disorders. Complementary and alternative methods to enhance mental well-being are in greater demand due to the rising global prevalence of illnesses including anxiety, depression, and ADHD. Supplements claiming to elevate mood, lessen stress, and increase cognitive function are called cognition supplements, and they are positioned to meet this need. The cognitive supplements market is expected to increase significantly in the upcoming years as people look for ways to prevent and treat mental health concerns. This presents potential for innovation and growth in the industry.

An estimated 57.8 million people in the US who were 18 years of age or older had AMI in 2021. This figure accounted for 22.8% of all adult Americans. Women had a greater frequency of AMI (27.2%) than did men (18.1%). The frequency of AMI was highest in young people (18-25 years old) (33.7%), followed by adults (26-49 years old; 28.1%) and older individuals (15.0%).

Adults reporting two or more racial identities had the highest frequency of AMI (34.9%), followed by those who identified as American Indian or Alaskan Native (AI/AN) (26.6%). Asian adults had the lowest frequency of AMI (16.4%).

Additionally, the National Mental Health Programme (NMHP) is being implemented in India by the government to provide accessible and reasonably priced mental healthcare facilities. The National Health Mission offers support to States and UTs for the District Mental Health Programme (DMHP), a component of the NMHP, which has been approved for implementation in 704 districts. The DMHP provides outpatient services, assessment, counselling, psycho-social interventions, ongoing care and support for individuals with severe mental disorders, medication, outreach services, ambulance services, and other services at the Community Health Centre (CHC) and Primary Health Centre (PHC) levels.

Furthermore, self-reported mental and behavioural disorders are among the many health problems covered by the Australian Bureau of Statistics (ABS) 2020-21 National Health Survey. Only when an individual states that a mental or behavioural condition has lasted, or was anticipated to last, six months or more does the NHS record the individual as having a mental or behavioural condition during the collection period. A mental or behavioural disorder was estimated to have affected 1 in 5 (20%) Australians aged 15 and older during the collecting period (August 2020 to June 2021), according to the 2020-21 NHS (ABS 2022b).

Global cognition supplements market Geographical outlooks

  • The United States in the North American region is expected to hold significant shares of the Global cognition supplements market.

The ageing population is one of the primary causes of dementia and cognitive impairment. The number of elderly people in the United States has been steadily increasing, which has led to an increase in the prevalence of mental health conditions like dementia. Throughout the forecast period, this is expected to expand the product's application scope and boost overall market growth. For instance, the prevalence of Alzheimer's dementia rises with age: 5.0% of those 65 to 74, 13.1% of those 75 to 84, and 33.3% of those 85 years of age and above have the disease in the United States.

Further, consumer preferences have shifted in favour of herbal health products that contain ingredients like matcha tea, caffeine, beets, spinach, Brahmi, Arctic root, turmeric, ginseng, and pine bark in the last few years. Furthermore, it is anticipated that the growing vegan population in the United States will increase demand for herbal products.

Moreover, the dietary and natural supplement industries in this region are well-established, which will contribute to their high growth during the forecast period. For instance, it was projected that the total sales of dietary supplements in the United States in 2020 would be $55.7 billion, $21.2 billion were attributed to supplements that contain vitamins, minerals, or both, with $8.0 billion going toward multivitamins/minerals (MVM) and multivitamins (MVs).

Furthermore, the growing prevalence of mental health issues like anxiety, stress, and depression is supporting the industry's growth. For instance, the Anxiety and Depression Association of America estimates that 6.8 million adult Americans have general anxiety disorder, or GAD.

Further, social media platforms are becoming increasingly influential in consumer decision-making. In addition, the market is expanding as more people become aware of how simple it is to get cognitive supplements through online pharmacy websites and applications that offer home delivery, cashback, discounts, and a plethora of payment options. Typically, they involve generic supplements that are easily obtained by prescription or over-the-counter (OTC) to relieve pain related to cognitive disorders. Positive market trends are also being produced by athletes' increasing use of cognitive supplements for a variety of competitive sports.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global cognition supplements market is segmented and analyzed as below:

By Product Type

  • Natural Molecules
  • Herbal Extract
  • Vitamins & Minerals

By Form

  • Chewable
  • Capsules

By Distribution Channel

  • Supermarkets/Hypermarkets
  • Medical Stores
  • Online Retail Stores
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL COGNITION SUPPLEMENTS MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Natural Molecules
  • 5.3. Herbal Extract
  • 5.4. Vitamins & Minerals

6. GLOBAL COGNITION SUPPLEMENTS MARKET BY FORM

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Chewable
  • 6.3. Capsules

7. GLOBAL COGNITION SUPPLEMENTS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Supermarkets/Hypermarkets
  • 7.3. Medical Stores
  • 7.4. Online Retail Stores
  • 7.5. Others

8. GLOBAL COGNITION SUPPLEMENTS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Product Type
    • 8.2.2. By Form
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Product Type
    • 8.3.2. By Form
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Product Type
    • 8.4.2. By Form
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
      • 8.4.4.2. Germany
      • 8.4.4.3. France
      • 8.4.4.4. Italy
      • 8.4.4.5. Spain
      • 8.4.4.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Product Type
    • 8.5.2. By Form
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Product Type
    • 8.6.2. By Form
    • 8.6.3. By Distribution Channel
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Australia
      • 8.6.4.6. Indonesia
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Accelerated Intelligence
  • 10.2. HVMN Inc.
  • 10.3. Onnit Labs, Inc. (Unilever United States)
  • 10.4. Liquid Health, Inc.
  • 10.5. Quincy Bioscience - The Makers of Prevagen
  • 10.6. Natural Factors Inc.
  • 10.7. Jarrow Formulas, Inc.