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市場調査レポート
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1444420

医薬品用プラスチックボトル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Pharmaceutical Plastic Bottles - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 154 Pages | 納期: 2~3営業日

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医薬品用プラスチックボトル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 154 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

医薬品用プラスチックボトルの市場規模は、2024年に92億2,000万米ドルと推定され、2029年までに112億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年~2029年)中に4.07%のCAGRで成長する見込みです。

医薬品用プラスチックボトル- 市場

医薬品の保管と配送のための医薬品の包装に対する需要の高まりが、予測期間中に市場を牽引すると予想されます。

主なハイライト

  • プラスチック包装の需要は、その比類のない能力により、製薬業界で大幅な成長を遂げています。製薬分野での採用増加につながった追加の機能には、湿気に対するバリア、高い寸法安定性、高い衝撃強度、歪みに対する耐性、低吸水性、透明性、耐熱性・耐火性、および有効期限の延長などがあります。
  • 製薬業界におけるリサイクル率の向上と環境への影響の最小限化による持続可能性への懸念の高まりにより、医薬品用プラスチックボトルの市場は成長しています。技術の進歩と、固体と液体の経口薬におけるプラスチックボトルの応用の増加により、医薬品用プラスチックボトルの市場成長がさらに加速しています。しかし、原油価格の変動や各種規制によるプラスチック価格の上昇は、プラスチック価格の上昇を反映し、製品の消費に影響を与え、調査対象市場の成長をさらに妨げる可能性があります。
  • 業界では、無菌充填および包装にプラスチックボトルがますます使用されています。市場ベンダーは、さまざまな地域で無菌ボトルの充填および包装サービスを提供しています。たとえば、LSNEは無菌スポイトボトル充填サービスを提供しています。同社は、標準的な複数回用量の3ピースボトルを5mlと10mlボトル、そして滅菌複数回用量ボトルに充填できる自動充填ラインを備えています。
  • アジア太平洋にはPET樹脂とポリマーの生産拠点があり、原材料の供給不足の問題もなく市場の成長を促進しています。中国はPETボトルの最大の生産国であり消費国の一つです。
  • 医薬品やその他の必需品の需要がかつてないほど高まる中、それらを梱包して出荷するための梱包材が不足し、サプライチェーンに大幅な中断が生じました。しかし、COVID-19患者に使用される一部の医薬品の需要が増加しました。これらには、いくつかの麻酔薬、抗生物質、筋弛緩薬、およびいくつかの適応外薬が含まれます。これが製薬会社へのプラスチックボトルの供給につながりました。

医薬品用プラスチックボトル市場動向

HDPEセグメントが最高の成長率を報告

  • HDPEはさまざまなボトルの製造に使用されており、その中でも無着色のボトルは半透明で剛性やバリア性に優れています。この材料には着色されたさまざまな種類があり、製薬業界で感光性薬剤を包装できます。これらの材料は、保存可能期間の短い製品の包装に適しています。米国化学協会によると、2021年に米国は1,239億ポンドの樹脂を生産し、そのうち熱可塑性プラスチックが総生産量の約86%を占めました。高密度ポリエチレン(HDPE)はその年に最も多く生産された樹脂であり、生産量は220億ポンドでした。
  • HDPEは耐薬品性にも優れているため、さまざまな化学製品や医薬品の包装に貴重な材料として使用されています。着色されたHDPEボトルは、着色されていないHDPE材料よりも耐ストレスクラック性が向上していることが確認されています。HDPEはブロー成形により、PPやLDPE材料よりも耐久性があり、汎用性が高くなります。また、他の形式のポリエチレン材料と比較して、ほとんどの溶剤に対する優れた耐性と高い引張強度も備えています。
  • HDPEは、一般的なポリマーの中で高い強度対重量比を持ち、PPよりも脆くないため、主に商業部門の大型容器にも使用されます。成形時に軽量な性質を維持できるため、プラスチックキャニスターなどの大きな容器に適しています。
  • さらに、市場では複数のプレーヤーによるさまざまな研究開発活動が行われています。たとえば、2021年4月、AdvilメーカーであるGSK Consumer Healthcare(GSK)は、8,000万本を超えるAdvilボトルのプラスチックを20%削減するという取り組みを発表しました。これにより、環境中のプラスチックが50万ポンド近く削減されることになります。Advilは、2022年までに、同ブランドのイージーオープンボトルを除く、店舗やオンラインで入手可能なほぼすべてのボトルでプラスチックを削減すると予想されています。新しいバリア樹脂技術は、バリア保護特性を維持しながら、高密度ポリエチレン(HDPE)ボトルの成形と製造に必要な樹脂の量を削減します。

北米が大きな市場シェアを占める

  • 米国のプラスチックボトル市場は、プラスチック製の容器やボトルの消費と産業用途が絶えず増加しているため、安定した速度で成長すると推定されています。プラスチック工業協会(PLASTICS)によると、米国ではプラスチックボトルの市場需要が拡大し続けています。
  • Pharmaceutical Commerceによると、米国では医薬品市場が拡大しています。2023年までに、アメリカ人は医薬品に6,350億米ドルから6,550億米ドルを支出すると予想されています。その結果、米国は最も医薬品支出が多い国となります。
  • さらに、Pharmaceutical Commerceによると、米国では医薬品市場が拡大傾向にあります。2023年までに、アメリカ人は医薬品に6,350億米ドルから6,550億米ドルを支出すると予想されています。その結果、同国が最も多額の医薬品支出を行う国となることはほぼ確実です。
  • プラスチック樹脂および製品部門では、1,932の事業所で93,000人が雇用されています。プラスチック製品は、ほぼすべての現代製品に使用されており、カナダではほとんどの経済分野で需要があり、包装、建設、自動車の3つのカテゴリがプラスチック最終用途の69%を占めています。

医薬品用プラスチックボトル業界の概要

医薬品用プラスチックボトル市場は、Amcor Limitedのような多くのプレーヤーの存在により細分化されています。Berry Plastics Group, Inc.、Aptar Pharma、Gerresheimer AG、Graham Packaging Company、Alpha Packaging、そしてAlpack Plastic Packagingのようなプレーヤーは、市場を独占するために、合併と買収、パートナーシップ、新製品の発売、コラボレーションなど、さまざまな有機的および無機的な戦略を採用しています。

  • 2021年12月:Comarは、射出成形およびブロー成形製品のメーカーであるOmega Packagingを買収したと発表しました。Omega Packagingのチャイルドレジスタント(CR)クロージャーの製品ラインと精密な金型構築機能は、エンドツーエンドのカスタム製造機能と拡張された製品ポートフォリオでヘルスケア顧客にサービスを提供するというComarの戦略を前進させます。
  • 2021年9月:Clearlake Capital Groupのポートフォリオ企業であるPretium Packagingは、米国に拠点を置くAlpha PackagingをIrving Place Capitalから非公開の金額で買収することに合意しました。Alpha PackagingとPretium Packagingにより、統合された企業は両社の既存の顧客ベースと新規顧客に幅広い先進パッケージングソリューションを提供できるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界のバリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 消費者による軽量医薬品ボトルのニーズの高まり
    • 市場の成長を促進するためにヘルスケアと医薬品への支出を増大
  • 市場抑制要因
    • 原材料費の高騰
    • プラスチックの使用に関する環境への懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • 原材料別
    • ポリエチレンテレフタレート(PET)
    • ポリプロピレン(PP)
    • 低密度ポリエチレン(LDPE)
    • 高密度ポリエチレン(HDPE)
  • タイプ別
    • 固体容器
    • スポイトボトル
    • 点鼻スプレーボトル
    • 液体ボトル
    • オーラルケア
    • その他のタイプ
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Limited
    • Gerresheimer AG
    • Berry Group Inc.
    • Aptar Pharma
    • O.Berk Company LLC
    • Alpha Packaging
    • Pro-Pac Packaging Ltd
    • COMAR LLC
    • Gil Plastic Products Ltd
    • Drug Plastics Group
    • Frapak Packaging

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 57357

The Pharmaceutical Plastic Bottles Market size is estimated at USD 9.22 billion in 2024, and is expected to reach USD 11.26 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.07% during the forecast period (2024-2029).

Pharmaceutical Plastic Bottles - Market

The growing demand for the packaging in pharmaceuticals for the storage and delivery of medicines is expected to drive the market during the forecast period.

Key Highlights

  • The demand for plastic packaging has witnessed significant growth in the pharmaceutical industry because of its unmatched ability. Additional features that led to increased adoption in pharma are barrier against moisture, high dimensional stability, high impact strength, resistance to strain, low water absorption, transparency, resistance to heat and flame, and extension of expiry dates.
  • The market for pharmaceutical plastic bottles is growing due to growing sustainability concerns by increasing the recycling rate and minimizing the environmental impact in the pharmaceutical industry. Technological advancement and the rising application of plastic bottles in solid and even liquid oral medicines have added to market growth for pharmaceutical plastic bottles. However, the rise in the price of plastics due to fluctuating prices of crude oil and various regulations would reflect on the increase in the price of plastics, which may affect the consumption of the product and further hinder the growth of the market studied.
  • Plastic bottles are increasingly used for aseptic filling and packaging in the industry. Market vendors provide aseptic bottle filling and packaging services in various regions. For instance, LSNE offers aseptic dropper bottle filling services. The company has an automated filling line capable of filling standard multi-dose three-piece bottles in 5 ml and 10 ml bottles and sterile multi-dose bottles.
  • Asia-Pacific has a prominent base for the production of PET resin and polymers, which is also aiding the growth of the market with no issues of a supply shortage of raw material. China is one of the largest producing and consuming countries of PET bottles.
  • With the increasing demand for medicine and other essential goods at an all-time high, a lack of available packaging to package and ship them further caused a significant interruption in supply chains. However, the demand increased for some medicines used in patients with COVID-19. These included some anesthetics, antibiotics, muscle relaxants, and some off-label medicines. This led to the supply of plastic bottles in the pharmaceutical companies.

Pharmaceutical Plastic Bottles Market Trends

HDPE Segment to Report the Highest Growth Rate

  • HDPE is used to manufacture various types of bottles, and among those, un-pigmented bottles are translucent, with excellent stiffness and barrier properties. The material has a pigmented variety, which can package light-sensitive drugs in the pharmaceutical industry. These materials are suited for packaging products with a short shelf life. According to American Chemical Council, in 2021, the United States produced 123.9 billion pounds of resins, in which thermoplastics accounted for roughly 86% of total production. High-density polyethylene (HDPE) was the most produced resin that year, with an output of 22 billion pounds.
  • HDPE also has excellent chemical resistance, which presents it as a valuable material for packaging various chemicals and medicinal products. Pigmented HDPE bottles are witnessed to have improved stress crack resistance than un-pigmented HDPE material. The blow-molding application of HDPE makes it more durable and more versatile than PP and LDPE materials. It also has excellent resistance to most solvents and high tensile strength compared to other forms of polyethylene materials.
  • HDPE is also primarily used for larger containers in the commercial sector as it has a high strength-to-weight ratio in common polymers and is less brittle than PP. It maintains a lightweight nature in molding, making it suitable for larger containers, like plastic canisters.
  • Further, there have been various research and development activities by multiple players in the market. For instance, in April 2021, Advil maker GSK Consumer Healthcare (GSK) announced a commitment to reducing the plastic in more than 80 million Advil bottles by 20%, which will result in a reduction of nearly 500,000 pounds of plastic in the environment. By 2022, Advil is expected to reduce plastic in nearly all bottles available in stores and online, except the brand's Easy Open bottles. The new barrier resin technology reduces the amount of resin required to mold and craft the high-density polyethylene (HDPE) bottles while maintaining barrier protection properties.

North America Accounts for a Significant Market Share

  • The US plastic bottles market is estimated to grow at a steady rate, owing to the constantly increasing consumption and industrial applications of plastic-made containers and bottles. According to the Plastics Industry Association (PLASTICS), the market demand for plastic bottles continues to expand in the United States.
  • According to Pharmaceutical Commerce, in the United States, the pharmaceutical market is on the rise. By 2023, it is expected that Americans would spend USD 635 to USD 655 billion on pharmaceuticals. As a result, the United States will be the country with the greatest pharmaceutical spending.
  • Moreover, according to Pharmaceutical Commerce, in the United States, the pharmaceutical market is on the rise. By 2023, it is expected that Americans will spend USD 635 to USD 655 billion on pharmaceuticals. As a result, it will almost certainly be the country with the most significant pharmaceutical spending.
  • The plastic resin and products sector employs 93,000 people across 1,932 establishments. With usage in almost every modern product, plastic products are in demand in Canada in most sectors of the economy, with three categories packaging, construction, and automotive accounting for 69% of plastic end use.

Pharmaceutical Plastic Bottles Industry Overview

The pharmaceutical plastic bottle market is fragmented with the presence of many players like Amcor Limited. Berry Plastics Group, Inc., Aptar Pharma, Gerresheimer AG, Graham Packaging Company, Alpha Packaging, and Alpack Plastic Packaging. The players have adopted various organic and inorganic strategies such as mergers & acquisitions, partnerships, new product launches, and collaborations to dominate the market.

  • December 2021 - Comar announced that it acquired Omega Packaging, an injection, and blow-molded product manufacturer. Omega Packaging's line of child-resistant (CR) closures and precision mold-building capabilities advance Comar's strategy to serve healthcare customers with end-to-end custom manufacturing capabilities and an expanded product portfolio.
  • September 2021 - Clearlake Capital Group portfolio company Pretium Packaging agreed to acquire US-based Alpha Packaging from Irving Place Capital for an undisclosed sum. Alpha Packaging and Pretium Packaging will allow the combined entity to offer a wide range of advanced packaging solutions to both firms' existing customer bases and new customers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyer
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Need for Lightweight Pharma Bottles by Consumers
    • 5.1.2 Increasing Spending on Healthcare and Pharmaceutical to Augment the Market Growth
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Raw Material Costs
    • 5.2.2 Environmental Concerns over Usage of Plastics

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Raw Material
    • 6.1.1 Polyethylene Terephthalate (PET)
    • 6.1.2 Poly Propylene (PP)
    • 6.1.3 Low-density Poly Ethylene (LDPE)
    • 6.1.4 High-density Poly Ethylene (HDPE)
  • 6.2 By Type
    • 6.2.1 Solid Containers
    • 6.2.2 Dropper Bottles
    • 6.2.3 Nasal Spray Bottles
    • 6.2.4 Liquid Bottles
    • 6.2.5 Oral Care
    • 6.2.6 Other Types
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 India
      • 6.3.3.3 Japan
      • 6.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Brazil
      • 6.3.4.2 Argentina
      • 6.3.4.3 Mexico
      • 6.3.4.4 Rest of Latin America
    • 6.3.5 Middle East & Africa
      • 6.3.5.1 Saudi Arabia
      • 6.3.5.2 United Arab Emirates
      • 6.3.5.3 South Africa
      • 6.3.5.4 Rest of Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 Amcor Limited
    • 7.1.2 Gerresheimer AG
    • 7.1.3 Berry Group Inc.
    • 7.1.4 Aptar Pharma
    • 7.1.5 O.Berk Company LLC
    • 7.1.6 Alpha Packaging
    • 7.1.7 Pro-Pac Packaging Ltd
    • 7.1.8 COMAR LLC
    • 7.1.9 Gil Plastic Products Ltd
    • 7.1.10 Drug Plastics Group
    • 7.1.11 Frapak Packaging

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS